Πρώτη Επαφή: Νέο KIA Ceed

Πρώτη Επαφή: Νέο KIA Ceed

Το πρώτο Cee’d (με απόστροφο, το 2006) αποτέλεσε το κύριο όπλο της Kia για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που να απευθύνεται στους «Ευρωπαίους». Σχεδιασμένο στη Γερμανία, ήταν ένα αξιόλογο προϊόν με πολύ καλή σχέση αξίας-τιμής και φοβερή αξιοπιστία στην πάροδο των ετών. Ήταν όμως και λίγο αδιάφορο, όχι μόνο οπτικά, αλλά κυρίως οδηγικά. Κατάφερε βέβαια να βάλει τους Κορεάτες στον Ευρωπαϊκό χάρτη, με το μερίδιο αγοράς της εταιρείας να σκαρφαλώνει από το 1,5% το 2006, στο 3% το 2017. Στο καινούριο Ceed (χωρίς απόστροφο πλέον) τα δεδομένα έχουν αλλάξει, με το μοντέλο να έχει αποδείξει την «Ευρωπαϊκότητά» του και να βγαίνει στην αντεπίθεση ενάντια σε Γερμανούς και Γάλλους!

Καλύτερο σε όλα!

Οι Κορεάτες διάλεξαν το δύσκολο δρόμο, ξεκινώντας από λευκό χαρτί με μια νέα πλατφόρμα K2, η οποία -παραδόξως- έχει ίδιο μεταξόνιο (2.650mm) με +20mm σε πλάτος (1.800mm) και -23mm σε ύψος (1.447mm). Το μήκος έχει παραμείνει επίσης το ίδιο (4.310mm), με το μπροστινό πρόβολο να είναι 20mm πιο κοντός και, αντίστροφα, τον πίσω 20mm πιο μακρύς. Αυτό αύξησε κυρίως το διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες και λιγότερο το χώρο αποσκευών, που πλέον φτάνει τα 395lt. Σχεδιαστικά, το νέο Ceed δεν κρύβει τις σχέσεις του με το Stinger, ιδιαίτερα στο μπροστινό μέρος με τα μεγαλύτερα και καλαίσθητα φωτιστικά σώματα, αλλά και τη χαρακτηριστική tiger nose μάσκα που εξοπλίζει όλα τα μοντέλα της Kia. Το σύνολο είναι αρμονικό και δυναμικό, με την αθλητική σιλουέτα να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Το νέο Ceed, εκτός από την πεντάπορτη hatchback έκδοση, θα είναι διαθέσιμο και σε Station Wagon, αλλά και Shooting Brake. Τα μπροστινά φώτα εξοπλίζονται φυσικά με LED ημέρας (προαιρετικά με full LED), αλλά η καινοτομία του νέου Ceed είναι ότι θα διατίθεται για πρώτη φορά και με πίσω φώτα ημέρας. Στο βασικό εξοπλισμό συναντάμε τα Driver Attention Warning, High Beam Assist, Lane Keeping Assist και Forward Collision-Avoidance Assist. Επίσης, για πρώτη φορά σε μοντέλο της Kia, το μοντέλο θα διατίθεται και με Lane Following Assist, το οποίο μπορεί να διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αλλά και να διατηρήσει την πορεία του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας χρησιμοποιώντας αισθητήρες radar.

Στο εσωτερικό έχουν γίνει εντυπωσιακά βήματα εξέλιξης όσον αφορά την εργονομία και τα υλικά. Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό, οποίος κάθεται πιο χαμηλά σε θέση, γεγονός που σε προδιαθέτει θετικά για τον πιο σπορ προσανατολισμό του Ceed. Τα υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι απολαυστικά στην αφή, με τη θετική εικόνα να ολοκληρώνεται από την όμορφα τοποθετημένη οθόνης αφής 7 ή 8in (ανάλογα με την έκδοση). Παρέχει φυσικά όλες τις δυνατότητες  συνδεσιμότητας που περιμένεις και, σε συνεργασία με την TomTom, ένα σύγχρονο  σύστημα πλοήγησης. Στις πλούσιες εκδόσεις συναντάμε δερμάτινες επενδύσεις, αεριζόμενα καθίσματα, ασύρματη φόρτιση για smartphones, είσοδο χωρίς κλειδί και ηχοσύστημα JBL.

Μοτέρ για όλα τα γούστα

Το νέο Ceed διατίθεται με μία μεγάλη γκάμα κινητήρων που πληρούν τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d. Στη βάση βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός 1.4MPI με 100Ps, με τον τρικύλινδρο 1.0T-GDI και τα 120Ps να βρίσκεται στη μέση από πλευράς ισχύος, αφού στην κορυφή των κινητήρων βενζίνης συναντάμε το νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.4T-GDI με 140Ps και 24,6kgm ροπής. Οι λάτρεις του diesel θα ικανοποιηθούν με το νέο 1.6CRDi U3 της Kia που εξελίχθηκε εκ νέου για να βρίσκεται κάτω από τα αυστηρά όρια του Euro 6d.

Είναι διαθέσιμος με 115 και 136Ps με την ίδια ροπή στα 28,5kgm. Όταν συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο DCT, η ροπή φτάνει τα 30,5kgm. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι διαθέσιμο και για τον 1.4T-GDI, ενώ μέσα στο επόμενο έτος το νέο Ceed θα είναι διαθέσιμο και με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.

Στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, οδηγήσαμε το μοντέλο στο νότιο τμήμα της Πορτογαλίας, ενώ είχαμε και την ευκαιρία να το οδηγήσουμε για μερικούς γύρους και στην πίστα καρτ του Portimao. Το νέο Ceed σου δίνει αμέσως θετικά στοιχεία, αφού είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Το κατά 30% πιο άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με τη νέα ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έθεσαν ισχυρές βάσεις για ένα ικανό σύνολο και οι μηχανικοί βοήθησαν επιπλέον με νέες και αποδοτικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση (40% πιο σφιχτά ελατήρια μπροστά και μικρότερη μπροστινή αντιστρεπτική κατά 22%). Το νέο Ceed είναι πιο άμεσο και ενδιαφέρον οδηγικά και παρότι αρκετά σφιχτό, φιλτράρει αποτελεσματικά τις δονήσεις που περνούν στο αμάξωμα από τις κακοτεχνίες του δρόμου χάρη στους νέους ελαστικούς συνδέσμους και τα μαλακότερα -κατά 10%- πίσω ελατήρια. Το τιμόνι με τη νέα χαρτογράφηση είναι κατά 17% πιο γρήγορο, με 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη και αν και δεν διακρίνεται για την πληροφόρησή του, είναι εμφανώς καλύτερο από αυτό του προκατόχου του.

Ο νέος 1.4T-GDI ταιριάζει γάντι στο σύνολο, θα θέλαμε όμως λίγο παραπάνω ισχύ σε σχέση με τον άκρως ικανοποιητικό χιλιάρη, αφού, όπως και να το κάνουμε, τα 20άλογα για 400 επιπλέον κυβικά είναι λίγα. Οδηγήσαμε και τον 1.6CRDi με τα 136Ps και το κιβώτιο 7DCT. Πιθανότατα πρόκειται για το κορυφαίο σύνολο του Ceed, αφού το πλεόνασμα ροπής σου δίνει την ευκαιρία να εκμεταλλευτείς το πολύ καλό σύνολο ανάρτησης-πλαισίου. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και ομαλές και -σε συνδυασμό με την καλή ποιότητα κύλισης- καθιστούν το νέο Ceed εξαιρετικό στο ταξίδι.

Σημαντικά αναβαθμισμένο σε ποιότητα και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, με δυναμικό look, αλλά και σπορτίφ οδική συμπεριφορά, το νέο Ceed δεν αποτελεί πλέον μία εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία, αλλά μία από τις κορυφαίες προτάσεις. Στη χώρα μας θα έρθει στα μέσα Οκτωβρίου, παρέα με την έκδοση GT-Line, χωρίς ωστόσο να έχουν ανακοινωθεί τιμές από την ελληνική εισαγωγική εταιρεία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

1.4 MPI 100PS

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.368

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 72 x 84

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 100/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 13,6/4.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 6

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 137gr/km

0-100KM/H (Sec)   12,6

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  183

 

1.0 T-GDI 120Ps

ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71.8 x 84.0

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,0:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 120/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 17,5/1.500-4.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5,4

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 122gr/km

0-100KM/H (Sec)   11,1

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  190

1.4 T-GDI 140Ps

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.353

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 71.6 x 84.0

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,0:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 140/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 24,6/1.500-3.200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 5,6 (5,5 7DCT)

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 128gr/km (125 7DCT)

0-100KM/H (Sec)   8,9 (9,1 7DCT)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  210 (205 7DCT)

1.6 CRDi 115Ps/136Ps

ΤΥΠΟΣΤετρακύλινδρος σε σειρά

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 77 x 85.8

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 15,9:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου Common-Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων 

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 115/4.000, 136/4.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 28,5/1.500-2.750, 30,5/1.500-2.500 (7DCT)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 3,8-4,2

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 99-111gr/km

0-100KM/H (Sec)   10,9 – 10,2 (9,9 7DCT)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  192 - 200

 

Αρθρογράφος

 

Το Hyundai i10 στην κορυφή δημοσκόπησης

Το Hyundai i10 στην κορυφή δημοσκόπησης

Το Hyundai i10 κατέκτησε την κορυφή στην κατηγορία «Τιμή/Απόδοση» στην κατηγορία Α.