Πρώτη Επαφή: Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 200Ps

Πρώτη Επαφή: Ford Fiesta ST 1.5EcoBoost 200Ps

Δύσκολο έργο

Η εξέλιξη των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία και πάρα πολύ ανταγωνιστική. Συνήθως όταν κάποιο μοντέλο βρίσκεται στο τέλος της εμπορικής του καριέρας, έχει ήδη ξεπεραστεί από τον ανταγωνισμό και έτσι η ανανέωση έρχεται για να το επαναφέρει στο προσκήνιο. Τι γίνεται όμως στην πολύ σπάνια περίπτωση που το απερχόμενο μοντέλο δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα από τον ανταγωνισμό, αλλά έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για την αντικατάστασή του; Αυτό ήταν ένας πραγματικός πονοκέφαλος για τους μηχανικούς της Ford, οι οποίοι κατά την εξέλιξη  του νέου Fiesta ST, όπως μας δήλωσαν, έπρεπε να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που δεν θα χρειαζόταν να το οδηγήσεις back to back με το προηγούμενο για να καταλάβεις τις διαφορές, αλλά θα ήταν ξεκάθαρα και χωρίς αμφιβολία βελτιωμένο σε όλους τους τομείς. Έπρεπε, δηλαδή, να κάνουν το καλύτερο hot-hatch ακόμα καλύτερο.

Πώς;

Όπως, φυσικά, ξέρουν, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να μας έχουν προσφέρει αυτοκίνητα που μπορούν να δώσουν οδηγική ευχαρίστηση σε όλες τις κατηγορίες και σε λογική τιμή. Επί του προκειμένου, πρόκειται φυσικά για την «καυτή» έκδοση ενός ήδη εξαιρετικού –οδηγικά- πλαισίου, που έχει εξοπλιστεί με έναν ολοκαίνουριο τρικύλινδρο EcoBoost 1,5lt, απόδοσης 200Ps, με 29,5kgmροπής, που του χαρίζει επιτάχυνση 0-100km/h σε 6,5sec και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 232km/h. Ο 1.5EcoBoost είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και ειδικά σχεδιασμένο σωλήνα τροφοδοσίας του turbo, ο οποίος, λόγω του σχήματος στο εσωτερικό του, στροβιλίζει από πριν τα καυσαέρια προς τη φορά που πρόκειται να έρθουν σε επαφή με τη φτερωτή της τουρμπίνας, μειώνοντας τις αεροδυναμικές απώλειες και το χρόνο απόκρισής της. Η τουρμπίνα του είναι χαμηλής αδράνειας, με σύστημα RAAX, που σημαίνει Radial/Axial και έχει να κάνει με τον τρόπο που εισέρχονται τα καυσαέρια στη φτερωτή και κατασκευάζεται από την Continental. Αυτό το νέο σχέδιο τουρμπίνας μειώνει τη ροπή αδράνειας των φτερωτών κατά 40% και βελτιώνει το χρόνο απόκρισης. Ο νέος 1.5EcoBoost διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, που ενεργοποιείται σε μόλις 14ms, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε πολύ χαμηλά φορτία και στο ρελαντί, διαδικασία που δεν γίνεται ποτέ αντιληπτή από τον οδηγό και προσφέρει επιπλέον μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Μάλιστα, ο κινητήρας αυτός κατασκευάστηκε πρώτα ως κινητήρας των 200Ps με σκοπό να γίνει έπειτα detuned για να εξυπηρετήσει και άλλα μοντέλα της Ford, σε αντίθεση με τον τετρακύλινδρο 1,6lt,  που αντικαθιστά, ο οποίος σχεδιάστηκε για 150Ps και μετά τον δυνάμωσαν στα 182/200Ps. Αυτό έχει τεράστια διαφορά και στον τρόπο που αποδίδει αυτή τη δύναμη, αλλά φυσικά και στην αξιοπιστία του.    

Το Fiesta ST διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας οδήγησης (Normal, Sport, Track) που προσαρμόζουν τη χαρτογράφηση του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τον ήχο της εξάτμισης, αλλά και τρία στάδια απενεργοποίησης του ESP, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που χρησιμοποιείς, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν 9 διαφορετικοί συνδυασμοί. Αν αναρωτιέστε γιατί το έκαναν έτσι, η απάντηση που μας έδωσε ο τεχνικός της Ford ήταν ότι έχει να κάνει με την εταιρεία που τους φτιάχνει το Software και τους νομικούς περιορισμούς που υπάρχουν για την ασφάλεια των αυτοκινήτων, με λίγα λόγια, ακόμα κι αν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Track, θα πρέπει να σου δίνεται η δυνατότητα να έχεις διαθέσιμο και το ESP σε πλήρη λειτουργία. Επίσης, προαιρετικά, υπάρχει και σύστημα LaunchControl. Η πίσω ανάρτηση είναι εξοπλισμένη με ελατήρια που έχουν τοποθετηθεί υπό κλίση και η Ford τα ονομάζει vectoring springs, τα οποία, με αυτήν την τεχνική, εξομοιώνουν ένα σύνδεσμο Watt, που σημαίνει ότι ο πίσω άξονας μπορεί να κινείται πάνω-κάτω χωρίς να μετακινείται παράλληλα δεξιά και αριστερά, αλλοιώνοντας τα χαρακτηριστικά της ανάρτησης. Ένα χαρακτηριστικό αυτής της διάταξης είναι και το σήκωμα του πίσω εσωτερικού τροχού κατά το στρίψιμο, κάτι που το Fiesta ST κάνει συνέχεια. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα υπάρχει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife, το οποίο πρέπει οπωσδήποτε να προσθέσετε στην λίστα με τα extra. Θα προσφέρεται τόσο σε τρίθυρο όσο και σε πεντάθυρο αμάξωμα, με μεγάλη ποικιλία εσωτερικών επιλογών, όπως bucket καθίσματα της Recaro, σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3 με οθόνη 8in που υποστηρίζει φωνητικές εντολής, gestures, Apple CarPlay και Android Auto. Επιπλέον, στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει και το εξαιρετικό ηχοσύστημα B&O PLAY.

Επί το έργον

Οδηγικά το νέο Ford Fiesta ST, στους δρόμους πάνω από την πόλη της Νίκαιας στη Γαλλία, που είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε, είναι καταπληκτικό, αλλά με ένα διαφορετικό τρόπο από το προηγούμενο μοντέλο. Κρατάει περισσότερο, έχει σημαντικά αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, εμπνέει πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στον οδηγό για να το πιέσει, αλλά όλα αυτά σε μία άσφαλτο που καλύτερη δεν έχω δει στη ζωή μου. Η ουρά του παραμένει βιδωμένη στο δρόμο και δεν έχει αυτή τη συμμετοχικότητα και ρυθμισιμότητα του πίσω μέρους, που χαρακτήριζε την οδική συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου. Βέβαια, υπάρχει η μεγάλη διαφορά της πρόσφυσης που κάνει τη σύγκριση των δύο μοντέλων σχεδόν άκυρη, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε να το οδηγήσουμε και στην Ελλάδα για να το πούμε με βεβαιότητα, μιας και εκεί -ακόμα και με χιλιόμετρα «αυτοκτονίας» (για τα δεδομένα των δικών μας δρόμων)- το αυτοκίνητο έστριβε σαν τρένο. Πάντως γενικά η εντύπωση που σου δημιουργεί είναι ότι πρόκειται για ένα πιο ώριμο, πιο σταθερό και πιο γρήγορο -από σημείο σε σημείο- αυτοκίνητο, με το μπλοκέ διαφορικό να κάνει θαύματα στις φουρκέτες.

Το νέο Fiesta ST αναμένεται στη χώρα μας μέσα στον Ιούλιο και θα διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με τις παρακάτω τιμές.

Fiesta ST1 3Θ €20.264

Fiesta ST1 5Θ €20.799

Fiesta ST2 3Θ €20.649

Fiesta ST2 5Θ €21.184

Fiesta ST3 3Θ €24.875

Fiesta ST3 5Θ €25.446

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

1,5ECOBOOST

ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά, 2xΕΕΚ, με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.497

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 84 x 90

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,7:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος Ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 200/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 29,5/1.600-4.000

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km) 6,0

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 136gr/km

0-100KM/H (sec)   6,5

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)  232

ΒΑΡΟΣ (kg) 1.262

 

Αρθρογράφος

 

Η Mazda ετοιμάζει νέο Miata MX-5 ή RX7;

Η Mazda ετοιμάζει νέο Miata MX-5 ή RX7;

Η Mazda έδειξε το teaser ενός νέου σπορ αυτοκινήτου και να ανακοινώνει, πως σχεδιάζει να επενδύσει 11 δισεκατομμύρια δολάρια στην ηλεκτροκίνηση.