Advertisement

Πρώτη Επαφή: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type-R

Πρώτη Επαφή: Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type-R

Το Civic Type-R είναι ένα μοντέλο που δεν χρειάζεται περιττές συστάσεις στους αναγνώστες του Power Automotive Magazine. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει φυσικά αγαπηθεί από πολλούς, με την τελευταία του γενιά να απομακρύνεται για πρώτη φορά από την ατμοσφαιρική αναπνοή και τους σκληροπυρηνικούς να γκρινιάζουν γι’ αυτήν την επιλογή της Honda. Το νέο Civic Type-R θα εισαχθεί πλέον επίσημα στη χώρα μας και η Ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία μεγάλη παρουσίαση στην πίστα των Μεγάρων, δίνοντας τη δυνατότητα στους Έλληνες δημοσιογράφους να οδηγήσουν το κορυφαίο Civic σε ρυθμούς που του αξίζει! Το αυτοκίνητο διατίθεται σε δύο εκδόσεις (Type R και Type R GT), με τιμές που ξεκινούν από τα €49.740.

 

New Breed

Η 5η γενιά (FK8) του μοντέλου, που φοράει τα σήματα Type-R, δεν αποτελεί μία ανανέωση ή βελτίωση του προηγούμενου, καθώς μιλάμε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Από το FK2 διατηρήθηκαν μονάχα ο κινητήρας και τα φρένα. Είναι φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο απ’ όλους τους προκατόχους του, με σημαντικά μικρότερους προβόλους και άκρως επιθετικές γραμμές. Το νέο πλαίσιο έχει αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 38%, ενώ ταυτόχρονα είναι ελαφρύτερο κατά 16kg σε σχέση με το προηγούμενο Type-R. Οι μηχανικοί της Honda διατυμπανίζουν ότικάθε στοιχείο στο αμάξωμα του κορυφαίου Civic αποσκοπεί στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης, ωστόσο, όταν βλέπεις από κοντά το νέο Type-R, δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις. Είναι υπερβολικά φορτωμένο με αεραγωγούς, σήτες, εισαγωγές, κυριολεκτικά σε όλο το αμάξωμα. Η αισθητική είναι αμφιλεγόμενη ακόμα και αν γνωρίζεις τις φοβερές του δυνατότητες. Η μεγάλη πίσω αεροτομή, ο διαχύτης και τα vortex generators στην οροφή προσφέρουν αρκετή κάθετη δύναμη και σταθερότητα στο πίσω μέρος, ακόμα και στην τελική του ταχύτητα των 272km/h. Η συνολική αεροδυναμική απόδοση είναι βελτιωμένη κατά 3% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να υπολογίζεται στο 0.29.

 

Attack Mode!

Με την είσοδο στο αυτοκίνητο διαπιστώνεις αμέσως τη διαφορά στη θέση οδήγησης. Η μετατόπιση του ρεζερβουάρ πιο πίσω έχει σαν αποτέλεσμα να κάθεσαι περίπου 4cm πιο κοντά στο έδαφος, αν και θα ήθελα να κατεβαίνει ακόμα περισσότερο. Η ατμόσφαιρα είναι πολεμική και φωνάζει Type-R! Το κόκκινο χρώμα βρίσκεται κυριολεκτικά παντού και απαιτεί «ειδικό» κοινό για να ζήσει μαζί του σε καθημερινή βάση. Οθόνες και συστήματα πολυμέσων Honda Connect φυσικά και υπάρχουν, αλλά ποσώς με απασχόλησαν. Τα καθίσματα της Recaro έχουν εξαιρετική στήριξη, αλλά μου έλειπε αυτό το «ασφυκτικό» αγκάλιασμα των bucket του Type-R FN2. Βάζω μπροστά τον κινητήρα και ο ήχος είναι εντυπωσιακά αδιάφορος για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Το νέο Type-R διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης με τις ρυθμίσεις Normal, Comfort και +R. Οι άνθρωποι της Honda με παροτρύνουν να βάλουμε το αυτοκίνητο στο Comfort, για να εγκλιματιστώ και να αντιληφθώ πόσο άνετο μπορεί να γίνει σε απλές συνθήκες. Φυσικά αυτό έγινε καθότι υπήρξαν αμέτρητα παράπονα για την κακή ποιότητα κύλισης του προηγούμενου μοντέλου, που διάβαζε ακόμα και χιλιοστό ανωμαλίας στο οδόστρωμα. Το ανασχεδιασμένο  Adaptive Damper System με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ προσφέρει  καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και σημαντικά βελτιωμένη άνεση. Στο Comfort νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε απλό Civic και ας φοράει 20άρες ζάντες με 30άρι προφίλ. Οι μηχανικοί έχουν κάνει φοβερή δουλειά στην ανάρτηση! Με το που μπαίνουμε στην πίστα, θέτω το προφίλ στο Sport και το Type-R αλλάζει δραστικά χαρακτήρα. Το μοτέρ τραβάει από τις χαμηλές rpm και εμφανίζει αμέσως τις αλλαγές των μηχανικών στον δίλιτρο K20C1. Το προηγούμενο Type-R κατηγορήθηκε για την απόκριση χαμηλά και το έντονο turbo lag. Τα 10 επιπλέον άλογα και τα 40,8kgm ροπής λένε τη μισή αλήθεια. Η μεγάλη διαφορά είναι στο «χρηστικό» powerband. Η εισαγωγή και εξαγωγή του κινητήρα ανασχεδιάστηκαν εκ νέου, όπως και η χαρτογράφηση καυσίμου. Το βολάν είναι πλέον μονής μάζας, κάτι που σημαίνει 25% μειωμένη περιστρεφόμενη μάζα. Αυτό σε συνδυασμό με τη μείωση της τελικής σχέσης μετάδοσης σε 4,11:1 -από το 3,842:1 του προηγούμενου μοντέλου-και τη νέα ρύθμιση του ηλεκτρονικού γκαζιού προσδίδει εξαιρετική απόκριση, με την mono-scroll τουρμπίνα της Mitsubishi να γεμίζει με «αποδοτικά» καυσαέρια από τις 2.500rpm.

Έχω στη διάθεση μου 4 γρήγορους γύρους, με τον πρώτο να γίνεται στο Sport. Δεν έχω πατήσει τσαμπουκαλεμένα ούτε ένα κερμπ για να συνετιστώ με τη «διαθέσιμη» πρόσφυση. Με 40,8kgm ροπής περιμένεις δράματα στην επιτάχυνση μέσα στη στροφή, αλλά το Type-R αρνείται να δώσει τροφή σε αυτούς που ορκίζονται ότι το απόλυτο όριο για FWD είναι τα 300Ps. Αντ' αυτού είναι πολύ άμεσο και κατεβάζει εντυπωσιακά τα 320 άλογά του στον τάπητα των Μεγάρων. Το μόνο που θα ήθελα είναι καλύτερο ήχο, ειδικά εκεί ψηλά. Είχαμε καλομάθει τόσα χρόνια με τις 8.000+rpm και τώρα ο κόφτης στις 7.000rpm μας φαίνεται λίγος... Μετά από ένα γρήγορο γύρο, το Civic μπαίνει σε +R mode και αγωνιστικό mood. Η ηλεκτρική κρεμαργιέρα μεταβλητού λόγου αλλάζει μαζί με την απόκριση στο γκάζι και την ανάρτηση που σκληραίνει κατά 15% συγκριτικά με τη ρύθμιση Sport. Τα ειδικά εξελιγμένα Continental SportContact 6 είναι φυσικά σε θερμοκρασία λειτουργίας και κρατάνε απίστευτα. Τα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και τους δίσκους 350mm μπροστά και 305mm πίσω σου επιτρέπουν να φρενάρεις πολύ αργά, σε σημείο που σε κάνουν να αμφισβητείς για τα κότσια σου. Το απόλυτα ακριβές και κοφτερό τιμόνι των 2,1 στροφών είναι άκρως επικοινωνιακό και σου δίνει εξαιρετικό turn-in. Το σύστημα Dual Axis Strut στα εμπρός γόνατα της ανάρτησης σε συνδυασμό με το Agile Handling Assist (που φρενάρει επιλεκτικά τον εσωτερικό τροχό) συμβάλλουν σε μία μοναδική οδηγική εμπειρία. Στο +R, και παρά την ύπαρξη του μηχανικού -Helical- διαφορικού, πρέπει να μετριάσεις το γκάζι κατά την επιτάχυνση, αλλά αν δεν είσαι Hooligan με το δεξί πεντάλ, κάνεις ταχύτατα γυρολόγια. Αυτό που κάνει τη διαφορά όμως είναι το πίσω μέρος, όπου η διάταξη των πολλαπλών συνδέσμων λειτουργεί πιο αποτελεσματικά σε σχέση με το προηγούμενο Type-R και κρατάει βιδωμένη την ουρά.  Στον τελευταίο γύρο, η απόδοση των ελαστικών είχε κάνει αισθητή κάμψη, αλλά ακόμα και έτσι το Type-R είναι ισορροπημένο και, το πιο σημαντικό, άκρως επικοινωνιακό με τον οδηγό του. Και η επικοινωνία αυτή έχει μηχανική αίσθηση, αφού αποτελείς μέρος της διαδικασίας. Το νέο Civic Type-R αποτελεί αυτή τη στιγμή την κορυφαία πρόταση στα FWD hot-hatch. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι πιο ολοκληρωμένο και πολιτισμένο, δίνοντας τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή -που θα προσπεράσει την υπερβολική του αισθητική- να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο καθημερινά, χωρίς μάλιστα να χάνει την πρακτικότητα ενός απλού Civic. Ταυτόχρονα, με τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης μπορεί ανά πάσα ώρα και στιγμή να μεταμορφωθεί σε ένα ιδανικό track-day αυτοκίνητο. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι αγωνιστική περιβολή και κράνος!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλόκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό VTEC και Dual-VCT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.996

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 86 x 85.9

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,8:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων Mitsubishi

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 320/6.500

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 40,8/2.500-4.500

ΒΑΡΟΣ (Kg) 1.380

0-100KM/H (Sec) 5,7

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 272

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων με λειτουργία Rev-Matching

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Περιορισμένης ολίσθησης, Helical Type, με τελική σχέση μετάδοσης 4,11:1

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα Dual Axis Strut, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ Διάταξη Πολαππλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

 

ΤΡΟΧΟΙ

Continental SportContact6 245/30 R20

 

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με τετραπίστονες δαγκάνες Brembo

ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι 305mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα