Advertisement

Know How

Know How: Κινητήρες Mazda Skyactiv-X

Know How: Κινητήρες Mazda Skyactiv-X

Πολλοί βιάζονται να θάψουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης… Πολλοί λένε ότι έφαγε τα ψωμιά του… Πολλοί νομίζουν ότι, αφού οδεύει προς το τέλος του, όποια εξέλιξη έφαγε εδώ και εκατόν πενήντα χρόνια, την έφαγε… Άλλοι λένε πάλι ότι τα περιθώρια εξέλιξης ό...
Know How: Turbo Part XXVI

Know How: Turbo Part XXVI

Κλείνουμε σήμερα (προς ανακούφιση του Κλιβανόπουλου..!) την επική πολυετή σειρά μας για τα τούρμπο, βλέποντας τις πιο ενδιαφέρουσες και σημαντικές τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στο θέμα: αφού κάναμε φύλλο και φτερό και το τούρμπο αυτό καθαυτό και τ...
Know How: Turbo Part XXV

Know How: Turbo Part XXV

Αφού μάθαμε τα πάντα για το πώς και γιατί λειτουργεί ένα ή περισσότερα τούρμπο, καθώς και για την όλη διάταξη και για τα παρελκόμενά του, ένα πράγμα μόνο απομένει: να δούμε πώς μπορούμε να το διατηρήσουμε υγιές και απροβλημάτιστο για όσο μεγαλύτερο διά...
Know How: Turbo Part XXIV

Know How: Turbo Part XXIV

Με τα παράλληλης διάταξης τούρμπο τον προηγούμενο μήνα δεν μπλέξαμε αρκούντως τα μπούτια μας: ακόμα και σε σειριακή λειτουργία, τα δύο παράλληλα τούρμπο δουλεύουν πρακτικά ανεξάρτητα μεταξύ τους, έχοντας το καθένα καβατζώσει τη δικιά του αρμοδιότητα κα...
Know How: Turbo Part XXΙII

Know How: Turbo Part XXΙII

Ένα τούρμπο είναι καλό, περισσότερα από ένα στο ίδιο μοτέρ, όμως, ακόμα καλύτερα..! Μέχρι τώρα υπερ-αναλύσαμε κάθε πιθανή μεγάλη ή μικρή πτυχή ενός τούρμπο, τι γίνεται όμως όταν ένα δεν είναι αρκετό..? Πώς συνεργάζονται μεταξύ τους..? Πότε και γιατί θέ...
Know How: Turbo Part XXΙI

Know How: Turbo Part XXΙI

Χρησιμοποιήσαμε πολλές φορές τις φράσεις «anti-lag, μείωση turbo-lag, γρηγορότερο spoolάρισμα κτλ.» κατά τη διάρκεια της σειράς έως τώρα, αλλά κυρίως με την έμμεση και πιο ...φλώρικη προσέγγιση: σχεδίασε έτσι το συμπιεστή ή το στρόβιλο, ρύθμισε έτσι τη...
Know How: Turbo Part XXXΙ

Know How: Turbo Part XXXΙ

Είδαμε τον προηγούμενο μήνα τι είδους δουλειά είναι αυτή που βάζουμε τη σκάστρα να κάνει και είδαμε και πώς μέσω της βασικής αρχής λειτουργίας της προστατεύει τη φτερωτή του συμπιεστή και μειώνει το turbo-lag. Τις χωρίσαμε σε δύο βασικές υποκατηγορίες,...
Know How: Turbo Part XX

Know How: Turbo Part XX

Της χαμηλής της πίεσης της φταίει η σκάστρα... ...φώναζε μια φορά κι έναν καιρό στο γραφείο ο Φονσό και όχι άδικα: αυτό το φαινομενικά απλό -σε λειτουργία- εξάρτημα μπορεί όχι μόνο να είναι η...
Know How: Turbo Part XIX

Know How: Turbo Part XIX

Είδαμε πώς είναι το παραδοσιακό wastegate, είδαμε πώς είναι και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, αυτό ήταν λοιπόν όσον αφορά το κεφάλαιο «έλεγχος περιστροφής-πίεσης τούρμπο»..? Όταν υπάρχει wastegate, ναι, το θέμα όμως είναι ότι όλο και περισσότερα σύγχρονα ...
Know How: Turbo Part XVIII

Know How: Turbo Part XVIII

Η τσάκα, που κάναμε φύλλο και φτερό τον προηγούμενο μήνα, είναι τα «χτεσινά νέα». Είναι ο καθαρά μηχανικός τρόπος πρωτόγονου ελέγχου της πίεσης και βοηθάει να ξεκινήσεις από εκεί για να καταλάβεις πώς δουλεύει το πράγμα δομικά, όμως, εν έτει 2017, το π...
Πληρωμή με Κάρτα