Audi S3 2.0 TFSi 475PS

Audi S3 2.0 TFSi 475PS

Στον Πύργο!
Εκεί το βρήκαμε τούτο εδώ το μαύρο S3. Μας ταλαιπώρησε είναι η αλήθεια αλλά μάλλον δεν έφταιγε αυτό. Ήταν μια από εκείνες τις κακές μέρες που όλο και κάτι πάει στραβά. Δεν είναι εύκολο να προσπαθείς να φωτογραφήσεις (ο Γιάννης φωτογράφιζε, δηλαδή, εγώ κοιτούσα) μέσα σε ένα παρατημένο εργοστάσιο, ενώ παράλληλα βρέχει καταρρακτωδώς και τα νερά μπαίνουν μέσα και λιμνάζουν. Και δεν ήταν μόνο αυτό. Η βροχή ήταν τόση πολλή που μπήκαν μέσα κάτι πρόβατα για να προφυλαχτούν. Και σαν να μην έφτανε ούτε αυτό, αφού τελικά σταμάτησε η βροχή και βρήκαμε μια καλή και στεγνή ευθεία, ο συμπλέκτης στη δεύτερη απόπειρα εκκίνησης από στάση, αποδήμησε εις Κύριον. Πρόλαβε, όμως, το S3 να μας δείξει τα δόντια του.

Όχι και τόσο απλά
Χωρίς πολλά πολλά να φαίνονται, σχεδόν 500 άλογα είναι αυτό το μοτεράκι!
Εντάξει, τα περιέγραψα πολύ απλά στην εισαγωγή του κειμένου. Δεν χρειάζεσαι μόνο ένα turbo από Audi TT-RS και ένα σετ μπιελοπίστονα για να φτάσεις τα 500 άλογα. Θες, πρώτον, λεφτά και μετά μια λίστα από πράγματα. Στο τέλος, όμως, έχεις ένα S3 με turbo της Audi και όχι κάποιον «δεινόσαυρο», έχεις πάνω από 50 κιλά ροπή και όλα αυτά με τρομερή ομοιογένεια. Μοιάζει σαν ένα πολύ δυνατό εργοστασιακό S3. Ο ιδιοκτήτης έφτασε μέχρι το συνεργείο της Diamantopoulos Performance και ύστερα το ανέλαβε ο Παναγιώτης Διαμαντόπουλος. Η επιλογή των aftermarket φαίνεται ψαγμένη και γι’ αυτό και ασχοληθήκαμε με αυτό το S3. Αν θυμάμαι καλά, δεν έχουμε ξαναπαρουσιάσει S3 με τέτοιο turbo, μετατροπή που κάνουν πλέον κατά κόρον οι ψαγμένοι του είδους και γιατί όχι! Η μοναδική πατέντα που πρέπει να γίνει είναι να κοπεί και να τροποποιηθεί η πολλαπλή εξαγωγής καθώς το TT-RS διαθέτει έναν ακόμα κύλινδρο. Με το turbo αυτό έχουν ξεπεράσει τα 500 άλογα σε S3, άρα είμαστε σε καλό δρόμο. Εκτός από το turbo, ο Παναγιώτης τοποθέτησε και πολλαπλασιαστές και μπεκ από Audi RS4, έτσι ώστε ρεύμα και καύσιμα να φτάνουν και να περισσεύουν. Η εργοστασιακή αντλία υψηλής πίεσης αντικαταστάθηκε από μια της Autotech, δοκιμασμένη λύση, δηλαδή. Οι χοντρές αλλαγές όμως δεν έχουν γίνει στα γύρω-γύρω αλλά στο εσωτερικό του μοτέρ. Από κάτω προς τα πάνω, τριμεταλλικά μέταλλα της Callico συνεργάζονται με τις μπιέλες της ZRP και τα πιστόνια είναι της CP. Τα τελευταία φροντίζουν να σκαρφαλώσει η συμπίεση στο 9,5:1, αντί του εργοστασιακού 9,3:1. Πιο πάνω, σφίγγουν την κυλινδροκεφαλή στο μπλοκ τα μπουζόνια της ARP. Εντωμεταξύ, ούτε η κυλινδροκεφαλή είναι νορμάλ. Οι εκκεντροφόροι είναι stock αλλά ελατήρια, retainers και βαλβίδες είναι της Ferrea και φροντίζουν ο κινητήρας να δουλεύει άψογα μέχρι πάνω από τις 7.500rpm. Εξάλλου δεν χρειάζονται και παραπάνω στροφές, μιας και το turbo κάπου λίγο πιο πριν αρχίζει να λαχανιάζει. Ελαφριά επεξεργασία των αυλών από την Diamantopoulos Performance και το μοτόρι είναι έτοιμο να κελαηδήσει.

Σχεδόν
Τι λείπει πάλι, ρε μάστορα? Μπόλικα! Το «σκασμένο» turbo θέλει και συμμάχους βλέπεις. Αναφέρομαι στο intercooler της Forge Motorsport, την εξάτμιση της APR, η οποία ξεκινάει με διάμετρο 80mm και στην πορεία γίνεται 76mm, καθώς και το βασικότερο σύστημα που φροντίζει να βγαίνουν τα άλογα ευκολότερα: το water/methanol injection kit της AEM. Ο Κώστας Μαρκόβας κατασκεύασε μια εισαγωγή με διάμετρο 76mm, η οποία στην άκρη της φιλοξενεί μια φιλτροχοάνη της Pipercross. Πάνω σε αυτή την εισαγωγή, δεν θα βρείτε τον MAF sensor. Γιατί? Γιατί η Dyno Exelixis έχει φροντίσει να ρυθμίσει την ECU χωρίς MAF.

Το αποτέλεσμα?
Audi S3 2.0 TFSi 475PS
Στο ζόρικο δυναμόμετρο της Tsakanikas Performance, το οποίο δεν χαρίζει άλογα απ’ ό,τι λέγεται στην πιάτσα, απέδωσε 475 άλογα στις 6.950rpm και 51,5kgm ροπής στις 6.070 στροφές. Μην κολλάτε όμως στα απόλυτα νούμερα αλλά στον τρόπο που αυτά αποδίδονται. Η ροπή, για παράδειγμα, είναι το καλύτερο στοιχείο αυτής της βελτίωσης. Από τα κάτι παραπάνω από 20kgm που έχει το μοτέρ στις 2.500rpm, μέσα σε 1.000 μόλις στροφές, φτάνει στα 50kgm! Και όχι μόνο φτάνει στα 50, αλλά τα διατηρεί από τις 3.500rpm έως και τις 7.000 στροφές, ενώ ακόμα και στον κόφτη, στις 8.000 στροφές περίπου, διαθέτει πάνω από 40kgm. Είπατε κάτι? Και καλά, ξέρω, οι περισσότεροι είστε κοντράκηδες και σκέφτεστε μόνο το 400άρι, όμως αυτό το S3, αν και με νορμάλ ανάρτηση, στρίβει και συμπεριφέρεται τρομερά και σε διαδρομές με ζόρικες στροφές και πατημένες καμπές, πηγαίνει αεροπορία καθώς σου επιτρέπει να το οδηγείς με τη ροπή και όχι με τη δύναμη. Βέβαια τα semislick R-888 της Toyo, δείχνουν ότι ο ιδιοκτήτης είναι της ευθείας. Οπότε αφού έφυγαν τα πρόβατα και σταμάτησε να βρέχει, βγήκαμε σαν τα σαλιγκάρια να βρούμε μια ευθεία της προκοπής μπας και κάνουμε καμιά μέτρηση με τον κολλητό μας φίλο, το VBOX.

Ρε τον κακόμοιρο…
Στον συμπλέκτη αναφέρομαι. Ο Sachs Racing δεν άντεξε και πολλά. Ήταν βέβαια ταλαιπωρημένος. Προλάβαμε να κάνουμε ένα πάτημα με 3η και 50km/h και ειδικά στο 80-110km/h καταλαβαίνεις πόση ροπή διαθέτει το πράμα, μιας και χρειαστήκαμε μόλις 1,8sec για αυτή τη διαδικασία. Όταν χρειαστήκαμε να κάνουμε μέτρηση από στάση, καταφέραμε μόνο την πρώτη φορά να μετρήσουμε. Και ήταν και η αναγνωριστική. Δεν είχε στεγνώσει απόλυτα ο δρόμος, θέλαμε να δούμε και πώς συμπεριφέρεται το σασμάν… Σίγουρα με έναν φρέσκο συμπλέκτη, τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα. Ακόμα κι έτσι, το 4,6sec για 0-100km/h είναι νούμερο που δεν πετυχαίνουν και πολλά αυτοκίνητα. Το 400άρι δεν ήταν το ιδανικό, μιας και το κάναμε σε 12,57sec, όμως δείτε την ταχύτητα εξόδου στα 186km/h με ένα αυτοκίνητο που διαθέτει τα πάντα και μετριέται με δύο άτομα. Αφού κρύωσε λιγάκι και χαζοστέγνωσε κι ο δρόμος, είπαμε να το ξανακάνουμε. Μόνο που εκεί, ο συμπλέκτης μας δήλωσε ξεκάθαρα ότι κουράστηκε και θέλησε να βγει στη σύνταξη. Οι ταχύτητες δεν κούμπωναν με ευκολία και όσο και αν τον αφήσαμε να κρυώσει, ποτέ δεν έδειξε σημάδια ανάκαμψης. Κρίμα και αυτό το S3 θα έγραφε 11άρι για πλάκα, μιας και τη δεύτερη φορά, είχαμε σκοπό να αλλάξουμε ταχύτητες σε χαμηλότερες rpm. Όπως και να έχει όμως, ξαναλέμε ότι η μετατροπή αυτή με το turbo από το Audi TT-RS είναι best off και όχι ιδιαίτερα δύσκολη. Παράλληλα έχεις ένα σύνολο που θυμίζει εργοστασιακό, δυνατό αυτοκίνητο και όχι εκείνα τα κράκουλα που κάνουν φασαρία και ξεσηκώνουν τον κόσμο. Με ένα μεγαλύτερο intercooler και remap, φτάνει εύκολα τα 500 άλογα. Αν όλα πάνε καλά, θα δείτε σύντομα ένα τέτοιο S3 στις σελίδες μας.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός:1.984cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

Tuned by

Diamantopoulos Performance

Πύργος Ηλείας

Τηλ. 26210 31 329

TUNING SPECS

  • CP πιστόνια
  • ZRP μπιέλες
  • Callico μέταλλα
  • ARP μπουζόνια κυλινδροκεφαλής
  • Diamantopoulos Performance ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
  • Ferreaβαλβίδες
  • Ferrea retainers
  • Ferrea ελατήρια
  • Audi RS4 μπεκ
  • Autotechαντλία υψηλής πίεσης
  • Audi RS4 πολλαπλασιαστές
  • Audi TT-RS σκάστρα
  • Forge Motorsport intercooler
  • APR εξάτμιση 80mm σε 76mm
  • 76mm custom εισαγωγή
  • Pipercross φιλτροχοάνη
  • Audi TT-RS turbo
  • Methanol injection AEM
  • Mafless setup
  • Dyno Exelixis ECU remap

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Sachs Racing κιτ συμπλέκτη

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Εργοστασιακά
  • Πίσω: Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: Εργοστασιακές 8Jx18in
  • Ελαστικά:ToyoR1R 225/40 R18 εμπρός, Toyo Proxes R-888 225/40 R18 πίσω

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS3000 της Tsakanikas Performance

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 475/6.950    
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 51,5/6.070

 Audi S3 2.0 TFSi 475PS

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,28    

0-80                 3,38    

0-100               4,68

0-120               5,95    

0-140               7,38
0-160               9,46

0-180               11,46   

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC               

50-80               4,10
80-110             1,89
100-140           2,64    

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,27     @        59,92

60        4,22     @        97,16

100      5,61     @        114,35

200      8,32     @        146,14
400      12,57   @        186,50

 

Αρθρογράφος

 

Οι νέες μπαταρίες του VW Group

Οι νέες μπαταρίες του VW Group

Το Volkswagen Group παράγει συστήματα συσσωρευτών υψηλής τάσης για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB.