Abarth 500 Turbo 356PS

Abarth 500 Turbo 356PS

Ο Μάρκος από την Χίο είναι ένας από τους εκατομμύρια χρήστες του internet. Σαν χόμπι έχει τα αυτοκίνητα και σαν δεύτερο χόμπι έχει την μανία να αγοράζει πράγματα για το δικό του αυτοκίνητο, που δεν είναι άλλο από αυτό το λευκό Abarth 500 που βλέπετε εδώ. Επειδή λοιπόν είχε αγοράσει τόσα ώστε να μπορεί να βγάλει παραπάνω από 300Ps, πήγε μέχρι την Manoukis Tuning προκειμένου να αποκτήσει τον δυνατότερο T-JET στην Ελλάδα και παράλληλα το δυνατότερο Abarth 500.

Άλλα 180!

Το μικρό 500αράκι μου άρεσε πάντα σαν αυτοκίνητο. Θύμιζε αρκετά στο σχήμα το παλιό 500αράκι της Fiat και είχε αρκετά ρετρό χαρακτηριστικά, πράγμα που μου αρέσει αρκετά σε ένα αυτοκίνητο. Είχα την τύχη να οδηγήσω σχεδόν όλες τις εκδόσεις του, ή μάλλον καλύτερα σχεδόν όλα τα χρώματα στα οποία είχε βγει και από τα πρώτα χιλιόμετρα ξεχώρισα την άγρια έκδοση της Abarth έκδοσης. Εντάξει, σε καμία περίπτωση δεν είναι το αυτοκίνητο που θα πάρεις για να λιώσεις στις κόντρες, ούτε θα κάνεις καριέρα με αυτό στα φανάρια. Όμως είναι ένα πολύ ευχάριστο και παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, στο οποίο αν προσθέσεις επιπλέον σχεδόν 180 άλογα, μπορεί να γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρον! Το νορμάλ, έχει 140 άλογα και κάνει 0-100km/h σε 8,1sec. Όχι και άσχημα, όμως αυτό εδώ είναι αρκετά πιο γρήγορο. Το πόσο, θα το δείτε παρακάτω. Το αξιοσημείωτο είναι πως το αυτοκίνητο βελτιώθηκε με μηδέν χιλιόμετρα στο κοντέρ του! Ο ιδιοκτήτης ήταν τόσο αποφασισμένος για την βελτίωση, που αντί να το παραλάβει ο ίδιος από την αντιπροσωπεία, έστειλε τον Βαγγέλη Μανούκη! Πρέπει να είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που ξέρω που έκανε μόλις 5km ως εργοστασιακό και τα υπόλοιπα ως βελτιωμένο!

Δύναμη. Πολύ δύναμη!

Μικρός ο χώρος για τον κινητήρα, γίνεται ακόμα μικρότερος αν θελήσεις να επέμβειςΠριν φτάσουμε στις μετρήσεις, καλό θα ήταν να αναφέρουμε το πώς έφτασε αυτός ο κινητήρας να βγάζει 356,2Ps και 34,19kgm ροπής. Για να έχει αντοχή, η Manoukis Tuning ξεκίνησε με την ενίσχυση των εσωτερικών τμημάτων, αλλάζοντας τις εργοστασιακές μπιέλες με ProtoXide, καθώς και τα πιστόνια με CP, διατηρώντας τον εργοστασιακό κυβισμό. Παράλληλα, τροποποίησε το βολάν από διπλής σε μονής μάζας και το μπλοκ συναρμολογήθηκε ξανά, χρησιμοποιώντας βίδες της ARP. Στην κυλινδροκεφαλή αλλάχθηκαν οι εκκεντροφόροι με την σειρά Fast Road της TMC Motorsport, ενώ αλλάχθηκαν και τα εργοστασιακά ελατήρια, καθώς και τα retainers, με άλλα που προέρχονται από κινητήρα γνωστού group. Εννοείται πως αλλάχθηκε το εργοστασιακό turbo, με ένα Garrett GTX2867R, το οποίο συνδέθηκε με V-band πάνω σε μία χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής από την NS Racing. Ένα external της Tial των 38mm συνδέθηκε στο κύκλωμα, που καταλήγει σε μία ολόσωμη ανοξείδωτη custom εξάτμιση με ένα τελικό καζανάκι, κατασκευασμένη από την NSRacing. Το μικρό intercooler του Abarth είναι μια χαρά για τα 140 άλογα που βγάζει από το εργοστάσιο, όχι όμως και για τα 356 που έχει τώρα, οπότε κατασκευάστηκε ένα custom, σε διαστάσεις 70x18x6,2cm. Η παροχή σε αέρα έχει αυξηθεί, οπότε τα μεγαλύτερα μπεκ της Bosch των 550cc/min ήταν επιβεβλημένα, παρέα με την αντλία βενζίνης της Walbro των 255lt/hr. Τον αέρα φιλτράρει μία φιλτροχοάνη της KingDragon, συνδεδεμένη με την εισαγωγή μέσω ενός σιλικονούχου κολάρου Samco. Τον αναπρογραμματισμό της ECU ανέλαβε ο Γιώργος Κάκκος της Re-Action Engineering, όπου και στο δυναμόμετρο ο κινητήρας απέδωσε 356,2ΗP στις 7.566rpm και 34,19kgm ροπής, στις 6.500rpm.

Μετάδοση, ανάρτηση και φρένα!

Τα PSS της Bilstein είναι αρκετά σκληρά, αλλά κρατάνε το αυτοκίνητο στο δρόμοΣτην μετάδοση αλλάχθηκε ο δίσκος του συμπλέκτη με έναν custom εξάφτερο από την GRacing και τοποθετήθηκε ένα ενισχυμένο πλατό, από Fiat Coupe. Τα αμορτισέρ και τα εργοστασιακά ελατήρια αλλάχθηκαν με το PSS coilover kit της Bilstein. Εννοείται πως αλλάχθηκαν και τα φρένα, με την Tar-Ox να έχει τον πρώτο λόγο μπροστά, με εξαπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους και την Brembo πίσω, με διπίστονες και τρυπητούς δίσκους. Στο εσωτερικό τοποθετήθηκε αριστερά από τον πίνακα οργάνων ένα μπαρόμετρο της Protoxide και ένα πυρόμετρο της Depo Racing, ενώ ακριβώς από κάτω τους, εκεί που ήταν ο αεραγωγός, τοποθετήθηκε το boost controller της Turbosmart 

Δυναμίτης!

Στον δρόμο το 500αράκι κάνει ξεκάθαρο πως είναι άγριο και γρήγορο. Είναι σκληρό και άκαμπτο λόγω της PSS και σε συνδυασμό με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, διαβάζεις κάθε χαλίκι του δρόμου. Αυτό μεταφράζεται σε όχι και τόσο άνετο ταξίδι, αλλά στο κάτω - κάτω δεν θα πας ταξίδι με ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Εκτός και αν έχεις πέτρες στα νεφρά. Με το που γυρνάς το κλειδί και παίρνει μπρος ο T-JET, ακούς έναν ήχο που σου θυμίζει δυνατό Punto GT των 90ies με μπουρί και σκάστρα. Δυνατός, τραχύς και γεμάτος ήχος, όταν πατάς τέρμα γκάζι, αλλά αρκετά χαμηλός σε κανονική βόλτα. Βέβαια, η σκληρή ανάρτηση και η αμεσότητα στο τιμόνι, δεν σε αφήνουν να πας χαλαρά για πολύ ώρα, αλλά αν θελήσεις, γίνεται. Στις μετρήσεις από στάση, παρά τα καινούργια λάστιχα, η αρκετή δύναμη είχε σαν αποτέλεσμα να σπινάρουν αρκετά, οπότε χρειαστήκαμε 2,76secγια τα πρώτα 18 μέτρα, αλλά τα 100km/h ήρθαν σε 6,37sec, όχι και άσχημα σε σχέση με τα 8,1sec που χρειάζεται το εργοστασιακό. Από στάση τα 180km/h έρχονται σε 16,73sec. Τα 400 μέτρα τα περάσαμε σε 14,49sec, έχοντας 165,49km/h ταχύτητα εξόδου. Εκεί που φάνηκε η δύναμη του αυτοκινήτου, είναι στις ρεπρίζ. Με τρίτη σχέση, από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h χρειαστήκαμε 3,06sec, ενώ από τα 80km/h στα 110km/h, μόλις 1,77sec! Σε roll on από δευτέρα και από τα 60km/h μέχρι τα 200km/h χρειαστήκαμε 14,46sec, ενώ από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h, 11,78sec. Όπως βλέπετε και όπως ένιωσα, το 500αράκι είναι γρήγορο.

Happy time!

Μπορεί λοιπόν στις εκκινήσεις να μην βάζει φωτιά στο δρόμο, να ξεμπαζώνει την άσφαλτο, να κατεδαφίζει το σύμπαν, να κερνάει πολυκατοικίες και διάφορες άλλες φιλολογικές εκφράσεις που συνήθως χρησιμοποιούμε, αλλά δεν παύει να είναι πολύ γρήγορο όπως φαίνεται κυρίως στις ρεπρίζ. Είπαμε, δεν είναι το αυτοκίνητο της καριέρας των φαναριών, αλλά ένα πάρα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι, που μπορεί να δικαιολογήσει το μόνιμο χαμόγελο του Μάρκου! Με μόλις 687km στο κοντέρ του, σίγουρα θα μπορέσει να παίζει για αρκετό καιρό μαζί του στο νησί της Χίου. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.368cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  72mm x 84mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

Tuned by

Manoukis Tuning

Ήρας 4, Καλαμάκι

210 9858010

TUNING SPECS

  • Πιστόνια CP
  • Μπιέλες Protoxide
  • Βίδες μπιελών ARP
  • Εκκεντροφόροι TMC Motorsport
  • Custom ελατήρια βαλβίδων
  • Custom retainers
  • Turbo Garrett GTX2867R V-band
  • External Wastegate Tial 38mm
  • Πολλαπλή εξαγωγής NS Racing
  • Downpipe NS Racing
  • Εξάτμιση NS Racing
  • Custom intercooler
  • Custom σωληνώσεις intercooler
  • Μπεκ Bosch 550cc/min
  • Αντλία βενζίνης Walbro 255lt/hr
  • Φιλτροχοάνη King Dragon
  • ECU tuning Re-Action Engineering
  • Σιλικονούχα κολάρα Samco

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein PSS coilover kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Custom βολάν μονής μάζας
  • Custom 5φτερος δίσκος
  • Ενισχυμένο πλατό από Fiat Coupe

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Tar-Ox εξαπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι χαρακτοί δίσκοι, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου
  • Πίσω:  Brembo διπίστονες δαγκάνες, τρυπητοί δίσκοι, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

  • Εργοστασιακές ζάντες 7Jx17in
  • Michelin Pilot Exalto 205/40 R17 ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο DynoMite της Re-Action Enginering

  • Μέγιστη ισχύς (HP/rpm) 356,2/7.566
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 34,19/6.500

 Abarth 500 Turbo 356PS

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,51

0-80                 5,18

0-100               6,37

0-120               8,64

0-140               10,48

0-160               13,60

0-180               16,73

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,06

80-110             1,77

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,76     @        47,37

60        5,13     @        79,32

100      6,69     @        105,03

200      9,75     @        132,07

400      14,49   @        165,49

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,61

60-160             8,49

60-200             14,46

100-200           11,78

 

Αρθρογράφος

 

Ακυρώθηκε το Ράλι Ιαπωνίας

Ακυρώθηκε το Ράλι Ιαπωνίας

Το προγραμματισμένο για τις 11 μέχρι τις 14 Νοεμβρίου Ράλι Ιαπωνίας ακυρώθηκε λόγο της πανδημίας.