Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 Sportiva

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 Sportiva

Δεν παίζονται...
...οι Ιταλοί στο design. Άσε που όταν τοποθετήσεις τα δημιουργήματά τους απέναντι στον ανταγωνισμό, κερδίζουν κατά κράτος. Να, για παράδειγμα, βάλτε δίπλα αυτή την κόκκινη (περίπου) Giulietta με ένα νέο VW Golf. Θα παραξενευτώ αν ακούσω πως αρέσει ο Γερμανός περισσότερο από την Ιταλίδα. Ναι, το Golf έχει άλλες χάρες, τώρα μιλάμε όμως για ομορφιά. Χαζεύω λιγάκι την Alfa πριν μπω μέσα. Έχει ένα περίεργο κόκκινο χρώμα, Competizione το ονομάζει η Alfa Romeo. Πίσω από τις εντυπωσιακές ζάντες κρύβονται τα μεγάλα φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες. Λίγο πιο πάνω, στο φτερό, βρίσκεται το logo «Sportiva» παρέα με το τριφυλλάκι της QV. Τι θα οδηγήσω άραγε? Diesel μου είπαν ότι είναι, και αυτή μοιάζει με «πειραγμένη» Alfa. Το σαλόνι είναι ιδιαίτερα προσεγμένο. Δερμάτινα καθίσματα, sport τιμόνι με κόκκινες ραφές, πεντάλ αλουμινίου και διάφορες άλλες λεπτομέρειες οι οποίες συμπληρώνουν την έκδοση Sportiva. Κι όμως, μόλις έβαλα σε λειτουργία τον κινητήρα κατάλαβα αμέσως ότι πρόκειται για diesel. Φαίνεται όμως έτοιμη να συμπεριφερθεί σπορτίβικα αυτή η Giulietta. Για να δούμε...

Διψάει
Οι τετραπίστονες δαγκάνες κλέβουν την παράσταση και σε κάνουν να μην δίνεις σημασία στις πανέμορφες ζάντες
Αναφέρομαι στο πλαίσιο. Με το που θα εξοικειωθείς με το αυτοκίνητο και αρχίζεις να πιέζεις λιγάκι, αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι ο diesel με τα 105 άλογα πέφτει «λίγος» για το σασί της Alfa Romeo. Κι ενώ το τιμόνι είναι σαφές και αρκετά καλό, τόσο που ώρες-ώρες ξεχνάς ότι είναι «μπαταρίας», όπως λέω εγώ τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα, δεν συμβαίνει το ίδιο με την απόκριση του γκαζιού. Στην επιλογή Dynamic το γκάζι «ακούει» άμεσα, τόσο άμεσα που μοιάζει με διακόπτη on-off. Τελικά εκεί το δούλεψα όμως και μάλιστα, εκεί κατάφερα να κάνω την μέση κατανάλωση να πέσει αισθητά. Στην «μεσαία» επιλογή Eco, η απόκριση του γκαζιού είναι έντονα νωχελική, με αποτέλεσμα να πατάς παραπάνω γκάζι από όσο χρειάζεται, μπας και πάρει τα πάνω του το turbo. Ιδανικά έπρεπε η κατάσταση να βρίσκεται κάπου στη μέση και περισσότερο προς το Dynamic.

Στα φρένα τώρα, η απόδοση είναι εντυπωσιακή και αυτό γιατί η έκδοσή μας διέθετε τετραπίστονες δαγκάνες. Σε γενικές γραμμές πλέον, όλα τα νέα αυτοκίνητα έχουν εντυπωσιακά φρένα και δεν θυμίζουν σε καμία περίπτωση τις παλιές εποχές, που στο πρώτο ζόρισμα «έμενες», πάταγες φρένο και το αυτοκίνητο δεν έλεγε να σταματήσει. Υπήρχαν πολλές τέτοιες περιπτώσεις. Η Giulietta λοιπόν δεν «την ακούει» καθόλου από το βάρος που έχει εμπρός, ούτε στα φρένα, αλλά ούτε στο άφημα του γκαζιού, ακόμα και αν το κάνεις σε λάθος σημείο. Δεν βγάζει εύκολα μούτρα και γενικώς είναι άριστα στημένη. Αν δεν είστε «υποψιασμένος» οδηγός, μην προιμήσετε μεγάλες ζάντες και χαμηλού προφίλ ελαστικά. Το σύνολο γίνεται σκληρό και ενδέχεται να σας χαλάσει. Εμένα όχι. Πρόσεχα λίγο παραπάνω τις λακούβες και ήμουν οκ.

Μπλιμπλίκια
Το είχα μία ολόκληρη εβδομάδα το αυτοκίνητο. Είχα συνδέσει το bluetooth στο κινητό μου, χρησιμοποιήσα το navigation στην touch οθόνη 6,5in και ανακάλυψα για μία ακόμη φορά, πόσο εύκολη έχει γίνει η ζωή πλέον στο αυτοκίνητο. Φόρτωσα τον Καραγιωργάκη στο πορτ μπαγκάζ μια μέρα και βγήκαμε για φωτογραφίες tracking, όπως τις λέμε. Αυτές που βλέπετε τα αυτοκίνητα να ρολλάρουν με πολλά χιλιομετρα δηλαδή. Χώραγε πίσω λοιπόν ο Χρήστος, ο εξοπλισμός του και εγώ ακόμα αν ήθελα. Άριστο!

Αν και πολύ καλός ο 1.6 JTDM-2, τα 105 του άλογα πέφτουν λίγα για το άριστο σασί της Giulietta Ο JTDM-2 turbo diesel κινητήρας τώρα... Οκ, δεν είναι κακός αλλά καμιά 15αριά αλογάκια απλωμένα από τις 2.000 έως τις 4.000 θα τα ζητούσα ακόμα. Περισσότερο για τον ψυχολογικό τομέα, παρά για την ουσία του πράγματος. Όμως αυτή η Giulietta σε μπερδεύει. Με τις ζαντάρες της, τα μεγάλα της φρένα και το άριστο στήσιμο, σε κάνει να την κυνηγάς σε στροφές και όχι μόνο. Το καλά κλιμακωμένο εξάρι σασμάν βοηθά να μένεις συνεχώς εντός δύναμης, όμως εν τέλει κάνεις πολλές και συχνές αλλαγές σχέσεων συγκριτικά με άλλους turbo diesel συνδυασμούς. Μοιάζει με μία οικονομική QV λοιπόν! Δεν με χαλάει καθόλου. Τώρα όμως που μίλησα για οικονομία, να πούμε και τούτο. Η Alfa Romeo ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,4lt/100km νούμερο που στην πραγματικότητα δεν μπορείς καν να ονειρευτείς. Ρεαλιστικά βλέπεις γύρω στο 6,5 και αν το βάλεις στόχο της ζωής σου, άντε να φτάσεις στο 6. Χλωμό. Όμως και στο 6,5 ακόμα και στο 6,9 αν θέλετε, η Alfa σε αποζημιώνει. Καταρχήν ανεβάζεις από μόνος σου την κατανάλωση μιας και το σύνολο σε προκαλεί να πατήσεις πιο βαθιά το γκάζι. Από λειτουργία πάντως ο JTDM-2 είναι άριστος. Βέβαια, η Alfa Romeo έχει μακρά παράδοση στους πετρελαιοκινητήρες. Κάποιοι ίσως θυμάστε πως η τεχνολογία common rail βρήκε εφαρμογή για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο στην Alfa Romeo 156 το 1997. Ήταν το 2003, που οι νέοι, πιο αθόρυβοι και οικονομικότεροι κινητήρες JTDM έκαναν την εμφάνισή τους και το 2009 ήρθαν οι JTDM-2, όπου οι ψεκασμοί καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας είναι περισσότεροι, με αποτέλεσμα την περαιτέρω μείωση του θορύβου, της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων.  

Τα καταφέρνει ακόμα
Η Alfa Romeo πάντως είναι από εκείνες τις εταιρείες που, ναι μεν έχει προσαρμοστεί στις eco ανάγκες της εποχής, έχει όμως διατηρήσει τον χαρακτήρα της στα μοντέλα της, μιας και καταφέρνουν ακόμα να σε εντυπωσιάζουν εμφανισιακά και οδηγικά. Έχουν χαρακτήρα λοιπόν και δεν είναι ξενέρωτες, λόγος πολύ σοβαρός για να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, πέραν του οικονομικού κινητήρα. Εμένα λοιπόν, αυτή η Giulietta μου άρεσε περισσότερο από όλες όσες έχω οδηγήσει. Από εμφάνιση σκίζει, το σαλόνι της είναι άριστο, το σασμάν ακούει ακόμα και σε αστραπιαίες αλλαγές και ο πετρελαιοκινητήρας δεν είναι ψόφιος. Μοιάζει με μία γνήσια QV σε οικονομική έκδοση. Πετυχημένος συνδυασμός!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.598cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79,5mm x 80,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1
  • Τροφοδοσία: Common Rail Multijet II άμεσου ψεκασμού, turbo μεταβλητής γεωμετρίας

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Εξελιγμένη ανεξάρτητη διάταξη τύπου McPherson, με κοίλη αντιστρεπτική δοκό
  • Πίσω: Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω άξονα στρέψης και αντιστρεπτικής δοκού, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 281 mm
  • Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες, συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 264mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 17 in
  • Ελαστικά: 225/45 R17

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,86    

0-80                 7,80    

0-100               11,86

0-120               16,94  

0-140               24,30

0-160               34,27

ΡΕΠΡΙΖ 3ης

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,77

80-110             5,21

ΡΕΠΡΙΖ 4ης

ΚΜ/Η             SEC               

50-80               6,04

80-110             7,69

ΡΕΠΡΙΖ 4ης

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             12,41

100-140           17,96

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,76     @        41,46

60        5,59     @        65,56

100      7,60     @        78,65

200      11,61   @        98,78

400      18,04   @        123,67

1000    33,18   @        158,22

ΦΡΕΝΑ

KM/H             SEC    G         M

100-0               2,81     0,974   38,16

 

 

Αρθρογράφος

 

Υβριδικό το νέο GT-R;

Υβριδικό το νέο GT-R;

Η Nissan ετοιμάζει τον διάδοχο του R35 GT-R και οι φήμες ισχυρίζονται ότι ίσως να είναι υβριδικό.