Alfa Romeo Mito 1.3JTDM 85Ps

Alfa Romeo Mito 1.3JTDM 85Ps

SportivoDiesel?

Η Alfa Romeo είναι αναμφίβολα μια εταιρία που έχουμε συνδέσει με σπορ καταβολές, πανέμορφη σχεδίαση και δυναμικούς κινητήρες. Μάλιστα η MiTo καθιερώθηκε στην συνείδηση των fan της ιταλικής φίρμας ως η πρώτη “ουσιαστική” πρόταση της Alfa στην κατηγορία των supermini. Βέβαια, περίπου μια δεκαετία πίσω, υπήρχε και η 145, όμως αυτή… άστο καλύτερα. Θα βάλω φωτιά στην υπόληψη των Alfisti και δεν θέλω… Η MiTo λοιπόν, έπειτα από 5 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική αγορά, είπε να φρεσκαριστεί λίγο... Όχι ότι το είχε ανάγκη. Είμαι πεπεισμένος ότι οι σχεδιαστές της Alfa Romeo έχουν κάπου καταχωνιασμένο ένα μηχάνημα που δεν αφήνει τον χρόνο να επιδράει στα αυτοκίνητα της. Αν η MiTo παρουσιαζόταν τώρα για πρώτη φορά, την ίδια θετική εντύπωση θα μας έκανε! Σήμερα η “baby Alfa”, έχοντας ήδη στο ενεργητικό της μια σειρά από “botoxάκια” κυρίως σε επίπεδο κινητήρων και εξοπλισμού, συνεχίζει να διακρίνεται από τη διαχρονική γοητεία, με ένα ακόμα γενναίο facelift που την καθιστά ακόμα πιο ολοκληρωμένη και διαδραστική.

Micro injections

Νέες επενδύσεις και χρωματικοί συνδυασμοί στο εσωτερικό της ανανεωμένης MiToΟι σχεδιαστές της ιταλικής εταιρίας ομολογουμένως είχαν λίγη δουλειά να κάνουν, αφού η μικρή Alfa συνεχίζει να είναι θελκτική και δυναμική όπως την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε. Ετσι, για το 2014 η “Sportiva” MiTo δανείζεται στοιχεία από την κορυφαία έκδοση QV όπως τα σκουρόχρωμα φανάρια με τα aluminum-look  πλαίσια και ρίχνει στην συνταγή νέα μάσκα με επιχρωμιωμένο πλαίσιο. Παράλληλα όμως, δανείζεται και τις 18άρες ζάντες με ελαστικά 215/40 που κάνουν την ποιότητα κύλισης πραγματικό μαρτύριο. Πάντα θεωρούσα την επιλογή των 18άρηδων τροχών στην MiTo όχι απλά υπερβολική, αλλά καταστροφική, αφού το αυτοκίνητο κυριολεκτικά σου δοκιμάζει τα σφραγίσματα σε κάθε λακκούβα ή σαμαράκι. Οπότε όσο όμορφες και αν φαίνονται οι 18άρες στο sexy αμάξωμα της MiTo, ευχαριστώ, δεν θα πάρω!

Στο εσωτερικό έχουμε νέες παραλλαγές χρωμάτων και επενδύσεων για ταμπλό και καθίσματα, όμως τα υλικά πλέον δείχνουν μέτριας ποιότητας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ το ταμπλό με τις αιχμηρές του γωνίες συνεχίζει να ενοχλεί τα πόδια των ψηλότερων οδηγών. Στο κέντρο του ταμπλό πλέον, δεσπόζει το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας Uconnect το οποίο περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 5in, λειτουργία φωνητικών εντολών και Bluetooth, θύρες USB και Aux, αναλυτικό trip computer κ.α. Αν και πρόκειται για μια ευχάριστη προσθήκη, η οθόνη δεν ανταποκρίνεται τόσο εύκολα στις απαλές κινήσεις των δακτύλων, θυμίζοντας απόκριση smartphone πενταετίας. Το σύστημα Uconnect είναι διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις εκτός της βασικής Progression, ενώ κατόπιν παραγγελίας μπορεί να συνδυαστεί με σύστημα πλοήγησης.

Η κυριότερη προσθήκη όμως στην γκάμα της MiTo βρίσκεται κάτω από το καπό όπου πλέον συναντάμε τον νέο…

Second gen Multijet

O JTDM δεύτερης γενιάς αποδίδει 85Ps με 20,4kgm ροπής. Εχει αρκετά καλή απόδοση ιδιαίτερα στο φάσμα 2.000-3.500rpm, όμως κάνει αρκετό θόρυβο.Ο Multijet δεύτερης γενιάς έχει σχεδιαστεί από το τμήμα FTP (Fiat Powertrain Technologies) σε συνεργασία με το τμήμα Powertrain Torino της GM και έχει κωδικό 1.3 JTDM-2. Πάντα υποτετράγωνος, με κυβισμό 1.248cc, πλέον διαθέτει μειωμένη σχέση συμπίεσης 16,8:1 (έναντι 17,6:1) και νέα τουρμπίνα από την Borg Warner. Το σύστημα ψεκασμού τεχνολογίας common rail, έχει σχεδιαστεί από την Magneti-Marelli και την Bosch και υιοθετεί μπεκ νέας σχεδίασης με βαλβίδα ελέγχου η οποία διοχετεύει με μεγαλύτερη ακρίβεια την ποσότητα του καυσίμου που εισέρχεται στους θαλάμους καύσης. Παράλληλα αυξήθηκαν και οι φάσεις του ψεκασμού φτάνοντας μέχρι τις οκτώ (αντί των 5 του προηγούμενου JTDM) σε κάθε πλήρη περιστροφή του στροφάλου. Ετσι ο νέος -πιο αποδοτικός- κινητήρας, σε συνδυασμό με την λειτουργία Start&Stop, καταναλώνει ακόμα λιγότερο καύσιμο, με τον τυποποιημένο κύκλο να φτάνει τα 3,5lt/100km και τις εκπομπές CO2 τα 90gr, απαλλάσσοντας την πετρελαιοκίνητη MiTo από τα τέλη κυκλοφορίες.

Alfa DNA

Ο μικρός πετρελαιοκινητήρας της MiTo δεν διακρίνεται για την ήσυχη λειτουργία του, ενώ κατά την ψυχρή εκκίνηση έχει και “αισθητούς” κραδασμούς. Τα 85Ps που αποδίδει είναι πολύ καλή τιμή για τα 1.300cc, όμως η εικόνα αλλάζει αν πέσεις εκτός περιοχής turbo... Κάτω από τις 1.800rpm το lag είναι κάτι παραπάνω από γενναίο και στην πλειοψηφία των περιπτώσεων σε αναγκάζει απλά να κατεβάσεις ταχύτητα. Το καλύτερο πρόσωπο του κινητήρα είναι μεταξύ 2.000-3.500rpm όπου τα 20,4kgm ροπής είναι αρκετά για να διατηρήσουν αρκετά υψηλές ταχύτητες, ακόμα και με την MiTo φορτωμένη με... κόσμο και μπαγάζια. Με επιλεγμένο το σπορ πρόγραμμα “D” στο σύστημα DNA η απόκριση του κινητήρα βελτιώνεται θεαματικά, τόσο που αν το συνηθίσεις, μόλις το ξαναβάλεις στο normal, εύκολα σου σβήνει όταν πας να ξεκινήσεις απότομα από ένα φανάρι. Το πρόγραμμα Dynamic παράλληλα αυξάνει αισθητά το βάρος στο τιμόνι και κάνει το VDC λιγότερο παρεμβατικό. Στην θέση αυτή η MiTo είναι σίγουρα πολύ καλύτερη, όμως καίει παράλληλα αρκετά περισσότερο καύσιμο. Στο Normal η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 5,6-5,9lt/100km, νούμερο το οποίο απέχει πάρα πολύ από το 3,5lt που ανακοινώνει η εταιρία.

Τα 85Ps και κυρίως η επαρκής ροπή του νέου diesel καθιστούν την MiTo αρκετά σβέλτη, ιδιαίτερα στις ρεπρίζ: 50-80km/h με 3η σε 4,92s και 80-110km/h με 4η σε 7,28s. Κατά τα άλλα η οδική συμπεριφορά παραμένει αναλλοίωτη σε σχέση με τις υπόλοιπες MiTo. Απόλυτα ασφαλής, ελαφρώς υποστροφική με σφιχτή ανάρτηση και καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, σίγουρα δεν κολακεύεται από τις 18άρες ζάντες με το 40άρι προφίλ, με τις 16άρες (ή έστω 17άρες) να αποτελούν μια πολύ πιο ορθολογιστική επιλογή. Με τις 18άρες η άνεση απλά πάει περίπατο.

Η MiTo με τον κινητήρα 1.3 JTDM, ξεκινάει από τα €17.500 με υπερπλήρη εξοπλισμό και απευθύνεται σε ένα κοινό που ψάχνει ένα αυτοκίνητο για καθημερινή μετακίνηση με χαμηλά πάγια έξοδα, χωρίς να θυσιάζει το στυλ και την σπορτίφ οδική συμπεριφορά.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.248cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  69,6mm x 82mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16,8:1
  • Αμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων Borg Warner
  • Βάρος (kg): 1.225

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 281mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 251mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,05:1

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 85/ 3.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 20,4/ 1.500

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 18in
  • Ελαστικά: 215/40 R18

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • 0-100km/h (sec): 12,9
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 174

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

  • C02 (gr/km):      90

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  3,5
  • Δοκιμής (lt/100km):    5,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   
0-60     5,48
0-80     8,89
0-100   13,06
0-120  19,52
0-140   27,13

ΡΕΠΡΙΖ


ΚΜ/Η             SEC   
50-80             4,92
80-110            7,64               


KM/H             SEC
50-80              5,98
80-110            7,28
100-140           14,15

5η
KM/H             SEC
80-110             9,03
100-140           14,96

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        3,18     @        37,25
60        5,96     @        63,48
100      8,27     @        75,22
200      12,43   @        96,56
400      19,06   @        117,69

 

Αρθρογράφος

 

ΕΚΟ Ράλλυ Ακροπολις: Επίθεση από τον Tanak

ΕΚΟ Ράλλυ Ακροπολις: Επίθεση από τον Tanak

O Ott Tanak επέστρεψε με εντυπωσιακό τρόπο, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην ΕΔ5.