Audi TT RS 2.5T 650Ps

Audi TT RS 2.5T 650Ps

Σου προκαλεί νευρικό γέλιο

Μία βόλτα με το συγκεκριμένο TT RS αρκεί για να σου φτιάξει τη μέρα. Είναι τόσο γραμμικό και καλορυθμισμένο, που σου δίνει την εντύπωση ενός εντελώς εργοστασιακού αυτοκινήτου. Βρίσκεις μικρό άνοιγμα στο δρόμο, πατάς λίγο παραπάνω το γκάζι και χαζεύεις με τον καταιγιστικό ρυθμό που ανεβάζει χιλιόμετρα. Αφήνεις το γκάζι και γελάς νευρικά. Αναρωτιέσαι, είναι δυνατόν? Υπάρχει περίπτωση καθημερινό αυτοκίνητο να έχει τέτοιες επιδόσεις?

ExtremeMakeover

Δεν ήταν όμως πάντα TTRS. Στην αρχή ήταν ένα TT FWD μέχρι που βρέθηκε το θύμα. Δότης ένα τρακαρισμένο αυτόματο TT RS  από τη Γερμανία, το οποίο αγοράστηκε και στάλθηκε για ανταλλακτικά στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο συνεργείο του Νίκου Παπαδόπουλου, ιδιοκτήτη της Underground Garage, στην Αμαλιάδα. Αρχικά η καρότσα του ΤΤ έμεινε γυμνή και όλα τα ανταλλακτικά από το αυθεντικό TT RS μπήκαν επάνω. Όταν λέμε όλα, το εννοούμε. Δεν είναι look TT RS, πλέον είναι TT RS! Ακόμα και ο αριθμός πλαισίου είναι από το τρακαρισμένο TT RS. Εξωτερικά, οι μόνες προσθήκες είναι οι ζάντες της Enkei RSM9 19in, ενώ το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 2cm με τη χειροποίητη ανάρτηση από τον Κυρλακίτση στη Θεσσαλονίκη, επίσημο αντιπρόσωπο της Jamsport στην Ελλάδα. Το εσωτερικό με την πραμάτεια από το TT RS παρέμεινε ως έχει. Τίποτα δεν έχει προστεθεί, δεν χρειάζεται και τίποτα στην τελική.

GoAPR

Για άλλη μία φορά στο κρεβάτι του πόνου. Ο Γιώργος Σίνος, ιδιοκτήτης της APR, παραχώρησε το σφυρήλατο μοτέρ, που είχε στο προσωπικό του TTRS στον Νώντα. Το νέο μοτέρ διαθέτει JE πιστόνια κατά 0,5mm oversized σε σύγκριση με τα εργοστασιακά. Οι μπιέλες είναι ενισχυμένες της IntergratedEngineering, ενώ τα μέταλλα στροφάλου είναι τριμεταλλικά από την ACL. Τέλος, το μοτέρ διαθέτει βίδες της ARP στην κεφαλή, στο στρόφαλο και στις μπιέλες. Το σφυρήλατο μοτέρ χρειάζεται περισσότερη ποσότητα λαδιού για λίπανση και η λύση βρέθηκε στην τρόμπα λαδιού από το αγωνιστικό TTRSVLN της AudiSport. Ο κυβισμός του μοτέρ ανέβηκε στα 2.511cc από τα 2.480cc του εργοστασιακού, με διάμετρο 83mm και τη διαδρομή να διατηρείται στα 92,8mm. Τέλος, η σχέση συμπίεση έχει κατέβει στο 9,2:1, ενώ στο εργοστασιακό ήταν 10:1.

Το χειρουργείο δεν τελείωσε εκεί. Ακολούθησε το βελτιωτικό setup από το TT RS της APR. Σωλήνας εισαγωγής 80mm της APR, με φίλτρο όμως της K&N, αφού το carbon φιλτροκούτι της APR δεν χώραγε στο μηχανοστάσιο του TT RS. Το intercooler είναι της APR, όπως και οι σωληνώσεις του, ενώ το intercooler προστατεύεται από τις θερμοκρασίες με την εφαρμογή Coating, εξασφαλίζοντας ακόμα χαμηλότερες θερμοκρασίες για το turbo. Το turbo είναι της Garrett, το GTX3576GenI, με παροχή ως 700Ps για τον κινητήρα του TT RS. Η πίεση της τουρμπίνας εκτονώνεται μέσω της σκάστρας της TiAL και της wastegate, της ίδιας επίσης εταιρείας. Η NS Racing έχει κατασκευάσει την πολλαπλή εξαγωγής και την ολόσωμη εξάτμιση φυσικά, με 2 αγωνιστικούς καταλύτες της HJS. Η χειροποίητη εξάτμιση διατηρεί τα κλαπέτα της εργοστασιακής, που ανοίγουν στο 100%, όταν ο οδηγός τερματίσει το πετάλι του γκαζιού, με το χαρακτηριστικό crackling να σε ανατριχιάζει όταν σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι. Στην τροφοδοσία, τα μπεκ είναι εργοστασιακά, η αντλία υψηλής πίεσης αντικαταστάθηκε με αυτήν της APR, που προσφέρει καλύτερη παροχή και πίεση στο καύσιμο από την αντίστοιχη της Autotech. Η ανάρτηση της Sachs Performance παρέδωσε πνεύμα κάποια στιγμή και ο Νώντας την έστειλε για επισκευή στον Κυρλακίτση, στη Σίνδο της Θεσσαλονίκης, επίσημο αντιπρόσωπο της Αγγλικής Jamsport, που επισκευάζει κάθε ανάρτηση και στην περίπτωση του Νώντα το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό. Απέδωσε 100% στον καθημερινό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει την ανάλογη άνεση, όταν η κατάσταση το απαιτεί, ενώ στη φάση των μετρήσεων η λειτουργία της ήταν υποδειγματική με το φοβερό 18άρι που έκανε το αυτοκίνητο. Στη μετάδοση, το TT RS εξοπλίζεται με το S-TRONIC DQ500, αντέχει ακόμα περισσότερη ροπή, ενώ οι αλλαγές του είναι κατά 0,23sec πιο γρήγορες σε σύγκριση με το DQ250, που εξοπλίζει τα γρήγορα δίλιτρα μοντέλα του Group VW. Υπάρχουν kit με δισκάκια για ακόμα μεγαλύτερα ποσά ροπής, αλλά στην περίπτωση του Νώντα δεν υπήρχε λόγος αφού και τα εργοστασιακά ήταν αρκετά.

TunedByMTR

Αφού τα χειρουργεία τελείωσαν, σειρά είχε ο προγραμματισμός. Η MTR-Performance έχει έδρα στη Γερμανία. Πριν καιρό κυκλοφορούσε ένα βίντεο με τον Marcel, τον προγραμματιστή της MTR-Performance, να πραγματοποιεί real time mapping σε ένα TT RS προκαλώντας πανικό με τον ήχο και τον παλαβό ρυθμό που ανέβαζε χιλιόμετρα. Ο Marcel ήρθε στην Ελλάδα και προγραμμάτισε μοτέρ και αυτόματο σασμάν και το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό. Με την πίεση σε overboost να χτυπάει 1,9bar και 1,6ct, το TT RS απέδωσε περίπου 650Ps. Το πρόγραμμα αντιλαμβάνεται διαφορά θερμοκρασίας και ποιότητας καυσίμου και ανάλογα ρυθμίζει τη λειτουργία του κινητήρα για να τον προστατεύσει. Τρομερή λεπτομέρεια από την MTR για την αξιοπιστία της βελτίωσης. Σίγουρα ο κάθε προγραμματιστής χρησιμοποιεί δικλίδες ασφαλείας στα προγράμματά του, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση ο οδηγός δεν χρειάζεται κανένα όργανο επίβλεψης, ο χάρτης είναι τόσο safe! Στο δρόμο, το αυτοκίνητο λειτουργεί σαν εργοστασιακό, ενώ όταν η κατάσταση το απαιτεί μετατρέπεται σε πραγματικό φονιά, καθώς τα νούμερα στις μετρήσεις είναι φοβερά.

10.8 στο δρόμο!

Αριστερό πόδι στο φρένο και δεξί να τερματίζει το πετάλι του γκαζιού. Το TT RS εκτοξεύεται στο κακό οδόστρωμα, γράφοντας 0-100km/h σε 3.12sec, με τα πρώτα 18m σε μόλις 1.91sec! 10.8sec για τα 400m με 212km/h έγραψε το TT RS με αρκετές επιστροφές από την ποιότητα του καυσίμου, χρόνος που ακόμα και Supercar θα δυσκολευτεί να γράψει στους Ελληνικούς δρόμους! Ακόμα και σε δοκιμές ρολλαριστά δεν είναι εύκολος αντίπαλος. Με  3η κάνει για το 50-80km/h 1,61sec και για το 80-110km/h 1,75sec, τα κυβικά εκμεταλλεύονται στο 100% το μεγάλο -σε μέγεθος- turbo ακόμα και στις μεσαίες, με μηδενικό lag. Με 2α από τα 60km/h μέχρι τα 120km/h χρειάστηκε 2,65sec, έως τα 160km/h 4,91sec, ενώ για το 60-200km/h 8.19sec. Στο 100-200km/h το TT RS γράφει 6,56sec, κοιτώντας στα μάτια εξωτικές κατασκευές όπως η Ferrari 458 Italia. Οι παραπάνω μετρήσεις έγιναν με 100αρα βενζίνη πρατηρίου και όχι κάποια αγωνιστική. Ούτε μεθανόλες ούτε ενισχυτικά καυσίμου. Πρώτη φορά ετοιμαζόμουν για μετρήσεις και δεν χρειάστηκε να ψαχτώ πού ανοίγουν οι μεθανόλες ή πώς βάζω μεγάλη πίεση. Σημαντική λεπτομέρεια που αντιλαμβάνεσαι μόνο αν το ζήσεις.

Ευχάριστη έκπληξη

Μία πολύ ευχάριστη έκπληξη ήταν το αυτοκίνητο του Νώντα. Σπάνια συναντάς τόσο δυνατά και ολοκληρωμένα σύνολα. Η όλη ταλαιπωρία της μετατροπής απέδωσε καρπούς, αφού όλα λειτουργούν υποδειγματικά, με αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Το αυτοκίνητο είναι 100% καθημερινό και αξιόπιστο, ενώ ταυτόχρονα κάνει χρόνους που κυριολεκτικά σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό. Οφείλω να απολογηθώ στον Νώντα, μιας και ήμουν διστακτικός με τις δηλώσεις του, φρόντισε όμως να με διαψεύσει. Σκέψου πώς θα ήταν να είχες ένα αυτοκίνητο που γράφει 10αρια για να πηγαίνεις στη δουλειά σου ή για τα ψώνια σου ή ταξίδι και όλα αυτά χωρίς κανένα πρόβλημα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός : 2.511cc

Διάμετρος x Διαδρομή : 83x92,8mm

Σχέση συμπίεσης : 9,2:1

Garrett GTX3576R Gen 1 63mm

APR Intercooler

APR σωληνώσεις intercooler

JE σφυρήλατα πιστόνια +0,5mm

ACL τριμεταλλικά μέταλλα στροφάλου

ARP βίδες κεφαλής

ARP βίδες στροφάλου

ARP βίδες μπιελών

Intergrated ενισχυμένες μπιέλες

Τρόμπα λαδιού από TTRS Vln

TiAL σκάστρα

TiAL wastegate

APR κολάρα σιλικόνης

Κ&Ν φίλτρο αέρα

APR σωλήνας εισαγωγής αέρα

APR αντλία βενζίνης υψηλής

NS Racing πολλαπλή εξαγωγής

NS Racing downpipe

NS Racing σύστημα εξαγωγής

HJS αγωνιστικός καταλύτης x2

MTR ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
MTR DSG remapping

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

TTRS εργοστασιακό

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

Enkei RSM9 19inch

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Custom coilover kit Kirlakitsis

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 1,66

0-80                 2,35    

0-100               3,12

0-120               4,01    

0-140               5,09

0-160               6,38

0-180               7,91

0-200               9,68

0-220              11,89

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,91     @        64,83

60        3,58     @        111,63

100      4,75     @        134,08

200      7,10     @        169,75
400      10,81   @        212,01

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               1,61
80-110             1,75


Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             2,65
60-160             4,91
60-200             8,19
100-200           6,56

 

Αρθρογράφος

 

Η νέα Skoda Octavia σε έκδοση G-TEC, φυσικού αερίου

Η νέα Skoda Octavia σε έκδοση G-TEC, φυσικού αερίου

Η ολοκαίνουργια Skoda Octavia είναι πλέον διαθέσιμη για παραγγελία και στην έκδοση G-TEC, η οποία χρησιμοποιεί ως καύσιμο το φυσικό αέριο (CNG), με τι...