Advertisement

BMW i8

BMW i8

Το μέλλον εξαρτάται από το σήμερα
Έτσι φαίνεται να σκέφτηκε η BMW και επένδυσε πολύ σοβαρά στην αυτοκίνηση του μέλλοντος. Για την ώρα, φαίνεται ότι ξέρει πολύ καλά τι κάνει, καθώς η γκάμα των μοντέλων i, πούλησε το 2016 περίπου 55.000 μοντέλα. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι στο μέλλον θα κινούμαστε ηλεκτρικά, οπότε, όποια εταιρεία κερδίσει την εμπιστοσύνη του κόσμου πρώτη, θα είναι η νικήτρια. Η i8 είναι επαναστατική, είναι εντυπωσιακή, είναι γρήγορη, είναι οικονομική. Για να την αναλύσουμε τεχνικά, θα χρειαζόμασταν ένα τεύχος, οπότε θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε όσο πιο περιεκτικά γίνεται μένοντας στα πιο σημαντικά στοιχεία της. Οδηγικά μας κατέπληξε και φυσικά θα το θίξουμε και αυτό!

Πιο δυνατή από κάθε M?
Κάπως έτσι. Η i8 είναι εξοπλισμένη με τρεις κινητήρες. Ο ένας από αυτούς βρίσκεται στο πίσω μέρος και πρόκειται για έναν τρικύλινδρο, 1.5lt turbo, ο οποίος αποδίδει 231Ps, άρα 154Ps/lt. Μιλάμε για τον πιο δυνατό και αποδοτικό κινητήρα (ανά λίτρο) στην ιστορία της BMW, νούμερο που ξεπερνάει ακόμα και τους κινητήρες της σειράς M. Τον κινητήρα B38K15T0 τον γνωρίζετε, καθώς τον φορούν τα MINI 1.5lt, η X1 sDrive18i, η 316 του 2015 και μετά, η 118i κλπ. Φυσικά δεν μπαίνει αυτούσιος στην i8 αλλά με μεγαλύτερο turbo, το οποίο μάλιστα σηκώνει μέχρι και 1,7bar πίεση. Ο στροφαλοθάλαμος έχει διαφορετικό σχήμα για λόγους χωροταξίας. Η διάμετρος των κομβίων βάσεως και μπιελών είναι 50mm παχύτερη, άρα ο στρόφαλος είναι πολύ πιο ανθεκτικός. Η κυλινδροκεφαλή είναι χυτή και μάλιστα κατασκευασμένη με τη μέθοδο της χύτευσης μέσω βαρύτητας, διαδικασία που έχει κάνει την κυλινδροκεφαλή πολύ πιο ισχυρή. Το στέλεχος των βαλβίδων εξαγωγής έχει αυξημένη διάμετρο κατά 6mm, οπότε πλέον οι βαλβίδες μπορούν να αντέξουν την extra πίεση στη φάση του overlap. Ο κινητήρας αυτός δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς και πριν πάμε στον εμπρός ηλεκτρικό κινητήρα, να σας ενημερώσουμε ότι υπάρχει ακόμα ένας ηλεκτρικός κινητήρας! Πρόκειται για έναν κινητήρα/γεννήτρια (280V), ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέσω ενός ιμάντα. Παράγει δύναμη περίπου 20 ίππων και έχει τρεις δουλειές να κάνει. Η μία είναι να φέρνει σε λειτουργία τον κανονικό κινητήρα. Η δεύτερη είναι να παράγει ενέργεια και να φορτίζει την μπαταρία, όταν ο οδηγός επιλέγει το Sport mode. Η τρίτη του δουλειά είναι να παράγει extra δύναμη και να βοηθά τον τρικύλινδρο κινητήρα στις χαμηλές rpm, καθώς με το μεγάλο turbo, το lag είναι παρόν. Με αυτόν τον τρόπο το γκάζι αποκτά καλύτερη αμεσότητα, με αποτέλεσμα ο τρικύλινδρος να συμπεριφέρεται σαν… ροπάτος εξακύλινδρος! Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 131 «ηλεκτρικά» άλογα και 25,5kgm ροπής. Μπορεί να κινήσει την i8 απόλυτα ηλεκτρικά για περίπου 30km μέσα στην πόλη. Συνδυάζεται με ένα σασμάν δύο σχέσεων με τη χαμηλή σχέση να έχει βήμα 11:1 και χρησιμοποιείται για την κίνηση εντός πόλης και γενικότερα για την μετακίνηση. Όταν όμως οι απαιτήσεις αλλάξουν (Sport mode), τότε το βήμα αλλάζει σε 6:1. Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα, πάντως, είναι ακαριαία. Άρα, η i8 είναι μπροστοκίνητη, πισωκίνητη ή τετρακίνητη? Βασικά, είναι όλα τα παραπάνω αλλά στην ουσία συμπεριφέρεται σαν τετρακίνητο που στέλνει περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα. Ο τρόπος, που όλα αυτά συνεργάζονται μεταξύ τους, είναι μαγικός και πραγματικά δεν καταλαβαίνεις την εμπλοκή του κάθε κινητήρα καθώς και το πόσο επηρεάζει ο ένας τον άλλο.
 
Μπόλικο carbon
Ανοίγοντας την άκρως εντυπωσιακή πόρτα -προς τα πάνω- και πριν μπεις στο κάθισμα του οδηγού, εντυπωσιάζεσαι από τη θέα του «γυμνού» carbon. Βέβαια δεν έχει την εμφάνιση του carbon, που έχουμε συνηθίσει, καθώς η BMW έχει εφεύρει έναν νέο τρόπο -ταχύτερο και φθηνότερο- κατασκευής. Εντυπωσιακό είναι πάντως το συνολικό της βάρος, καθώς αυτό φτάνει τα 1.550kg. Και όμως, με περίπου τρία μοτέρ και ένα σωρό καλώδια και μπαταρίες, καταφέρνει να έχει το βάρος ενός SUV! Στην οδήγηση πάντως την νιώθεις αρκετά ελαφριά. Ακόμα και πίσω από τα πίσω καθίσματα, το χώρισμα (ας το πούμε έτσι…) από την καμπίνα προς τον κινητήρα έχει γίνει με ένα πανάλαφρο και πολύ λεπτό πλαστικό, το οποίο όμως είναι υπερβολικά ανθεκτικό. Είναι μάλιστα ένα υλικό, το οποίο το αγγίζουμε οι περισσότεροι άνθρωποι στην καθημερινότητά μας, καθώς από αυτό είναι φτιαγμένες οι οθόνες των smart phones. Ονομάζεται Gorilla Glass και σίγουρα καταλαβαίνετε γιατί. Στην i8, αυτό το «γυαλί» είναι τυλιγμένο από μονωτικό υλικό. Μιλώντας για τα πίσω καθίσματα, μη φανταστείτε ότι υπάρχει άπλετος χώρος. Όμως με λίγο στρίμωγμα κάποιος θα «βολευτεί» και σίγουρα χωράει παιδί με παιδικό κάθισμα.

Στην οδήγηση
Τα ελαστικά -Bridgestone S001- είναι επιλεγμένα για να προσφέρουν χαμηλή τριβή, άρα χαμηλή κατανάλωση. Αυτό σημαίνει ότι η πρόσφυση δεν είναι ο πρώτος στόχος και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι η i8 δεν είναι ένα supercar, όπως πολλοί νομίζουν. Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει την δική του ταυτότητα και η άμεση σύγκριση με ένα Audi R8 ή μία Porsche 911 Turbo δεν είναι δίκαιη. Θα σκεφτείτε ότι η τιμή, όμως, την τοποθετεί κάπου εκεί, μιας και κοστίζει 155.000 ευρώ περίπου. Όμως δεν αγοράζεις τις super επιδόσεις, αλλά την super τεχνολογία, η οποία μάλιστα δεν κάνει την τσέπη σου να αδειάζει, αν κινείσαι καθημερινά με αυτή. Ενδεικτικά, για τρεις μέρες κρατηθήκαμε και δεν πατήσαμε ποτέ το γκάζι στο πάτωμα, αλλά κυκλοφορούσαμε σε χαλαρούς ρυθμούς εντός πόλης. Η μέση κατανάλωση παίζει στα 8lt/100km και κάθε φορά το ξανακοιτούσαμε για να το πιστέψουμε. Ναι, είναι πιο αργή σε απόλυτα νούμερα από μία Μ4 και κοστίζει περισσότερο από αυτήν. Μην μπερδεύεστε όμως. Εδώ μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό. Και αν αναρωτιέστε πως μας φάνηκε σε «αγωνιστικούς» ρυθμούς, έχουμε την απάντηση. Πατώντας τα κατάλληλα κουμπιά, ο ήχος αλλάζει και η i8 μεταμορφώνεται. Πατάς τέρμα το γκάζι και εφόσον έχεις φροντίσει να έχεις καλά φορτισμένο τον ηλεκτροκινητήρα, η ροπή σε κολλάει στο κάθισμα σαν να βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο 500 ίππων. Αυτό δεν κρατάει πολύ, καθώς μετά, ναι μεν ο ήχος συνεχίζει να μοιάζει με εξακύλινδρο τέρας, νιώθεις όμως ότι βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που παίζει στα 350 άλογα. Δεν ξέρω πώς να χαρακτηρίσω τη δουλειά, που έχει κάνει η BMW στον ήχο της i8, πάντως νιώθεις πραγματικά σαν να οδηγείς ένα διαστημόπλοιο με πειραγμένο V6 turbo! Οι αλλαγές από τα paddles απογειώνουν την αίσθηση και το χαμηλό αμάξωμα σε κάνουν να πιστεύεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε supercar. Και τι να πεις για το εσωτερικό της? Έξυπνα κρυμμένες οι μπαταρίες κάτω από το -ας το πούμε- τούνελ μετάδοσης, ένα τιμόνι που ξεπετιέται με την κολώνα του σαν ένα DTM του μέλλοντος, ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων και γραμμές που μοιάζουν να τις πήρε ο αέρας. Έχουν βρει τη χρυσή τομή στη σχεδίαση, ώστε να μην μπαίνει η i8 στα χνάρια των supercars, αλλά να ξεφεύγει από κάθε άλλο όχημα. Οδηγώντας την, σκεφτόμασταν ότι αν τελικά το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι έτσι, τότε ναι, γουστάρουμε με χίλια!

Προφίλ οδήγησης
Ίσως αναρωτιέστε πόση διαφορά έχουν τα τρία προφίλ οδήγησης, Comfort, Eco Pro και Sport. Στο Comfort, αν η i8 είναι πλήρως φορτισμένη, ξεκινά ηλεκτρικά και κινείται απόλυτα ηλεκτρικά έως την ταχύτητα των 65km/h. Μόλις περάσετε αυτό το όριο, τότε ενεργοποιείται ο τρικύλινδρος 1.5 turbo. Στην Eco Pro, το πεντάλ του γκαζιού, το σύστημα μετάδοσης και το σύστημα ψύξης και θέρμανσης προσαρμόζονται κατάλληλα, ώστε να λειτουργούν με τον πλέον αποδοτικό τρόπο με στόχο τη χαμηλή κατανάλωση. Και αν στην επιλογή Comfort mode η i8 μπορεί να έχει αυτονομία έως 500km, στην Eco Pro mode σκεφτείτε ότι μπορεί να αυξηθεί έως και 20%! Στο Sport σφίγγουν οι αναρτήσεις και, όπως είπαμε, όλα αλλάζουν, φυσικά και ο χρόνος αλλαγής σχέσεων.

Πυρ κατά βούληση
Είναι ωραίο να βρίσκεσαι πάντως μέσα σε ένα αυτοκίνητο, που ο κόσμος χαζεύει περισσότερο και από μία «πορτοκαλί Lamborghini», που όμως «καίει» σαν μικρομεσαίο hatchback. Πατώντας όμως ένα κουμπί, μεταμορφώνεται σε ένα απόλυτο μηχάνημα οδήγησης, που προσφέρει στο τέλος της βόλτας ένα δυνατό καρδιοχτύπι και ένα έντονο χαμόγελο, όλα ίδια με την οδήγηση, που θα σου προσέφερε και ένα γνήσιο sportscar. Έχουμε καταλάβει που το πάει η BMW και είμαστε μαζί της, αφού, θέλουμε δεν θέλουμε, τα πράγματα πάνε προς την ηλεκτρική-υβριδική αυτοκίνηση. Η τεχνολογία κάνει θαύματα και είμαστε σίγουροι ότι κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον, μία άλλη i8, ίσως μια «i8 M», όπως θα μπορούσαμε να φανταστούμε, θα αποδίδει εύκολα 500+Ps και θα καίει 8lt/100km. Χειροκροτούμε λοιπόν και υποκλινόμαστε στους Βαυαρούς που δείχνουν το δρόμο!

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ BMWi8: €155.116


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος turbo, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

 

ΘΕΣΗ              Εμπρός ηλεκτρικός, πίσω θερμικός

 

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499

 

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   82 x 94,6

 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

 

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων

 

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

 

ΒΑΡΟΣ kg                  1.550

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

ΚΙΝΗΣΗ                     Στους τέσσερις τροχούς

 

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο


ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

 

ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

ΖΑΝΤΕΣ                     7,5Jx20in εμπρός, 8,5Jx20in πίσω  

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                215/45 R20 εμπρός, 245/40 R20 πίσω

 

ΦΡΕΝΑ

 

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 340mm με τετραπίστονες δαγκάνες

 

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      231/5.800 & 131Ps ηλεκτροκινητήρας

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   32,6/ 3.700 & 25,5kgm ηλεκτροκινητήρας

 

 0 - 100km/h    4,4sec

 

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  250

 

Εκπομπές Ρύπων

 

C02 (gr/km)       49

 

Μέση κατανάλωση

 

(lt/100km)  Ονομαστική 2,1
(lt/100km)  Δοκιμής 7,5

 

Πληρωμή με Κάρτα