Advertisement

BMW Μ3 E30 S38B36 Turbo 906WHP

BMW Μ3 E30 S38B36 Turbo 906WHP
Αν ψάχνεις για ένα ήσυχο και οικονομικό αυτοκίνητο, κοιτάζεις λάθος σελίδα. Εδώ έχουμε τσαμπουκά, βαρβατίλα και καύση οκτανίων, που θα ζήλευε και jet κινητήρας. Το τέρας της αποκάλυψης σε τέσσερις τροχούς, με την κίνηση στο σωστό άξονα και τα πίσω λάστιχα να περνάνε πολλές δύσκολες ώρες!

">

Όταν βλέπεις το turbo να έχει μεγαλύτερη διάμετρο από την κυλινδροκεφαλή, τότε καταλαβαίνεις ότι τα πράγματα αγριεύουν. Πολύ. Το πρώτο πράγμα, που σου τραβάει την προσοχή, είναι φυσικά η τεραστίων διαστάσεων Garrett, που βρίσκεται στο δεξί μέρος του engine bay. Το επόμενο πράγμα, που σου τραβάει την προσοχή, είναι η τεράστια πολλαπλή εισαγωγής και εκεί, που δεν ακούς πλέον ούτε τη σκέψη σου, είναι, όταν πάρει μπροστά αυτό το τερατούργημα. Η απίστευτα ελεύθερη “υποψία” εξάτμισης κάνει τόσο θόρυβο, που είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ακούγεται δύο ταχυδρομικούς κώδικες παρακάτω. Στο ρελαντί. Με τέρμα γκάζι είναι κάτι σαν κάλεσμα προς όλα τα μέσα επιβολής του νόμου. Αν δεν το έχετε καταλάβει ακόμα, μιλάμε για την BMW M3 E30 του Νίκου Ζιλιμπινάκη. Το απόλυτο κτήνος, που θα παίξει δυνατά στους αγώνες drift για τα επόμενα χρόνια.

 

Ένα όνειρο ζωής…

Ο Νίκος πάντα ήθελε να αγοράσει μία αυθεντική BMW M3 E30. Ήθελε πάντα να έχει ένα καλό πισωκίνητο αυτοκίνητο για να πηγαίνει τις βόλτες του και για να παίζει στις στροφές με τη γωνία της ουράς σε κάθε ευκαιρία. Το ψάξιμο του πήρε σχεδόν δύο χρόνια, αφού το να βρεις γνήσια Μ3 Ε30 ήταν λίγο πιο δύσκολο από το να βρεις ένα συγκεκριμένο ψύλλο στ’ άχυρα. Υπήρχαν ελάχιστες στην Ελλάδα και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης υπέκυψε μετά από πέντε μήνες, που τον παρακαλούσε ο Νίκος να του την πουλήσει. Με την πολυπόθητη Μ3 πλέον στα χέρια του, ο Νίκος άλλαξε για αρχή ελατήρια και αμορτισέρ, προκειμένου να μπορεί να παίζει λίγο παραπάνω στην πίστα. Ο Νίκος ξεκίνησε να ασχολείται με την Μ3 του από τότε που την πήρε, το 2007 και, όπως το υπολογίζει, μάλλον δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσει να την βελτιώνει. Το μόνιμο πρόβλημα, που αντιμετώπιζε με το αυτοκίνητο, ήταν με τη μετάδοση, τόσο το κιβώτιο ταχυτήτων όσο ο κεντρικός άξονας, αλλά και τα ημιαξόνια διαρκώς του προξενούσαν προβλήματα, για τα οποία χρειάστηκε να αφιερώσει αρκετό χρόνο και φυσικά χρήμα. Το πώς, θα το δείτε παρακάτω. Καλύτερα, όμως, να ξεκινήσουμε από το αμάξωμα και να δούμε σιγά-σιγά πως πήρε τη μορφή, που έχει τώρα η ΒΜW του Νίκου.

 

Full carbon orgy!     

Ο Νίκος ήθελε να ελαφρώσει το αμάξωμα. Γενικά να χάσει όποιο περιττό βάρος είχε το αυτοκίνητο, μιας και πλέον είχε πάρει απόφαση να το οδηγεί αποκλειστικά στην πίστα και όχι στο δρόμο. Δύο αδέρφια, ο Αντώνης και Κώστας Κυρμιτζόγλου, της Kirmitzoglou Paint&Chassis, ανέλαβαν τη μεταμόρφωση τηςΜ3. Το αμάξωμα γδύθηκε εντελώς. Και όταν λέμε εντελώς, εννοούμε ότι εκτός από όλο μα όλο το εσωτερικό και τις μονώσεις, αφαιρέθηκαν τα φτερά, οι πόρτες, τα τζάμια, το καπό, η πόρτα του χώρου αποσκευών, ακόμα και ο ουρανός. Στη συνέχεια, πέρασε από αμμοβολή για να καθαριστεί σχολαστικά, καθαρίστηκαν οι πίσσες από το αμάξωμα και ράφτηκε για να ενισχυθεί η ακαμψία του. Παράλληλα, κατασκευάστηκε από τον Herbyένα πλήρες roll-cage δέκα σημείων και τοποθετήθηκε στο γυμνό πλέον εσωτερικό. Όλα τα τμήματα, που αφαιρέθηκαν, καθώς και η καινούργια αεροτομή κατασκευάστηκαν από carbon και πήραν τη θέση τους στο αμάξωμα, το οποίο πλέον είχε γίνει φαρδύτερο κατά 15cm σε κάθε του πλευρά. Αντίστοιχα, αντικαταστάθηκαν όλα τα τζάμια με plexiglass, εκτός φυσικά από το παρμπρίζ. Στα δύο πίσω πλαϊνά παράθυρα τοποθετήθηκαν δύο εισαγωγές αέρα, οι οποίες φροντίζουν να φέρνουν κρύο αέρα στο ψυγείο νερού, το οποίο βρίσκεται στο πάτωμα, εκεί που κάποτε βρισκόταν τοποθετημένη η ρεζέρβα και το εργοστασιακό ρεζερβουάρ καυσίμου. Εκεί θα συναντήσουμε και το ψυγείο του διαφορικού, μαζί με τις αντλίες βενζίνης και το αγωνιστικό ρεζερβουάρ της AΤL. Οι επεμβάσεις στο αμάξωμα είχαν συνέχεια, αφού αντικαταστάθηκε ολόκληρη η πίσω γέφυρα με μία από BMWE39 M5. Αυτό ήταν και ένα από τα πιο δύσκολα σημεία των εργασιών, μιας και υπάρχουν αρκετές διαφορές τόσο στα σημεία ανάρτησης της γέφυρας, όσο φυσικά και στο μέγεθος. Παράλληλα, έπρεπε να κατασκευαστεί ένας κεντρικός άξονας μετάδοσης από την Αξοτεχνική, ο οποίος θυμίζει στις διαστάσεις τριαξονικό φορτηγό. Στην πίσω γέφυρα τοποθετήθηκαν τα ρυθμιζόμενα ψαλίδια, που κατασκεύασε ο Αντρέας Μιχάλης της ArmsforDrifting, ενώ τα μπροστινά προέρχονται από την Wisefab. Την εικόνα στο στήσιμο την κλείνει ιδανικά το customcoilover kit JAMsport, ρυθμισμένο από τον Κυρλακίτση, με άριστα αποτελέσματα. Την ευθυγράμμιση την ανέλαβε ο Γιώργος Γαροφαλάκης της Garofalakis Car Geometry System, ενώ την τελική εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου την ανέλαβε ο Ηρακλής Λεοντής, της Bizarre Stickers, που έντυσε όλο το αμάξωμα.

 

Inside business

Στο εσωτερικό τώρα, αφού αφαιρέθηκαν τα πάντα, ντύθηκε το ταμπλό με επένδυση alcantara και τη θέση του πίνακα οργάνων την κατέλαβε μία MFD οθόνη της Stack, πάνω στην οποία προβάλλονται ενδείξεις, όπως θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία και πίεση λαδιού, στροφόμετρο και shift-light. Παράλληλα, στο ταμπλό θα συναντήσουμε ένα μπαρόμετρο και ένα πυρόμετρο της Daemon, καθώς και ένα wideband της PLX. Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στα πόδια του συνοδηγού, με τη διαφορά ότι πλέον υπάρχει μόνο ένα κάθισμα της Sparco, μαζί με ζώνες τεσσάρων σημείων και τιμόνι πάλι από την Sparco. Το χειρόφρενο είναι της D2 και είναι fly-off και ακριβώς μπροστά του βρίσκεται ο σειριακός επιλογέας ταχυτήτων, κατασκευασμένος από την Extreme Tuners. Στο κέντρο του ταμπλό, εκεί που κάποτε υπήρχε το ραδιόφωνο και τα χειριστήρια του καλοριφέρ, υπάρχει ένα custom πάνελ με διακόπτες αεροπορικού τύπου. Στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει τοποθετηθεί η πυρόσβεση της Sparco και τέλος, μπροστά από την μπαταρία, θα συναντήσουμε την ECU της Link, G4 Extreme Plus, που έχει τοποθετηθεί και ρυθμιστεί από τον Ευτύχη Μπριλάκη. Σε μία πρόσφατη ρύθμιση, ο κινητήρας απέδωσε 906wHp, χωρίς ακόμα να έχει εξαντληθεί το θηριώδες turbo

 

906 καλά είναι?

Για να λέμε και του στραβού το δίκιο, τα 906 άλογα στους πίσω τροχούς είναι τρομακτικά πολλά. Αν και ο Νίκος θέλει μερικά ακόμα. Το θέμα βέβαια είναι να προετοιμαστεί σωστά ο κινητήρας και να μπορεί να αποδίδει συνέχεια αυτά τα 906 άλογα, χωρίς να βάζει σε τροχιά τα πιστόνια κάθε φορά που θα σηκώνουμε πίεση. Οι επεμβάσεις, που έχουν γίνει εδώ, είναι αξιόπιστες και φυσικά δεν τίθεται τέτοιο θέμα για τον κινητήρα του Νίκου και, πιστέψτε με, έχει φάει αρκετό λιώσιμο χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα! Πριν πάμε όμως στον κινητήρα, καλό θα ήταν να προετοιμάσουμε σωστά τη μετάδοση, γιατί, κακά τα ψέματα, τι να τα κάνεις τα 1.000 και βάλε άλογα στο στρόφαλο, όταν δεν έχεις και την αντίστοιχη μετάδοση, που να μπορεί να περάσει τη δύναμη στα πίσω λάστιχα. Πριν από το κιβώτιο τοποθετήθηκε ένα τρίδισκο heavy duty δισκόπλατο της Tilton, το οποίο μπορεί να διαχειριστεί μέχρι και 125kgm ροπής. Στη συνέχεια ακολουθεί ένα custom σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων, κατασκευασμένο από την Extreme Tuners, το οποίο μεταδίδει την κίνηση μέσω του custom κεντρικού άξονα στο πίσω διαφορικό. Το πίσω διαφορικό είναι ένα από τα επόμενα πράγματα, που θα αλλάξει ο Νίκος, μιας και θέλει να βάλει ένα μεγαλύτερο. Δεν το συζητάμε βέβαια ότι τα φρένα αλλάξανε και αυτά, έτσι? Δύο 8πίστονες δαγκάνες της D2 Racing με αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους των 330mm τοποθετήθηκαν εμπρός, ενώ πίσω δύο 4πίστονες δαγκάνες της Brembo με αεριζόμενους δίσκους των 330mm ανέλαβαν την ακινητοποίηση του κτήνους. Εννοείται ότι χρησιμοποιούνται πλέον σωληνάκια αεροπορικού τύπου και υγρά DOT5. Δύσκολες ώρες περνάνε τα δύο πίσω λάστιχα, που έχουν τυλίξει τις ζάντες της Work των 18in. Γιατί δύσκολες ώρες?

 

Γιατί είπαμε, έχουμε 906 άλογα στους τροχούς!

Όσο μεγαλύτερο, τόσο το καλύτερο. Είναι κάτι που πιστεύει ο Νίκος και γι’ αυτό έβαλε έναν εξακύλινδρο κινητήρα S38B36 από την Μ5 Ε34, των 3,6lt, τον οποίο συνδύασε με μία τεράστια Garrett GTX4294R, η οποία τροποποιήθηκε από την Extreme Tuners. Κάποτε ο κινητήρας αυτός σε εργοστασιακή μορφή απέδιδε 315Ps, τα οποία δεν έφταναν ούτε κατά διάνοια γι’ αυτό που είχε στο νου του ο Νίκος. Την εξέλιξη του κινητήρα την ανέλαβε ο Μπάμπης Σταυρουλάκης της StavroulakisPerformanceGarage, ο οποίος γενικά έχει αναλάβει το αυτοκίνητο από την ημέρα που το αγόρασε ο Νίκος. Εκεί, λοιπόν, αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά πιστόνια με τα σφυρήλατα της CP,  με τη σχέση στατικής συμπίεσης να φτάνει το πολύ υψηλό 10:1, τα οποία συνδυάστηκαν με ενισχυμένες μπιέλες της Carrillo, ενώ τα μέταλλα στροφάλου και μπιελών αλλάχθηκαν με τα ACL Race. Στην κυλινδροκεφαλή, αφού έγινε ροϊκή εξέλιξη, τοποθετήθηκαν βαλβίδες τιτανίου και έδρες βαλβίδων από βηρύλλιο, κατασκευασμένες από την Extreme Tuners. Κατόπιν, αλλάχθηκαν τα ελατήρια τους με διπλά της Supertech, καθώς και τα retainers, τα οποία είναι και αυτά της Supertech, κατασκευασμένα από τιτάνιο. Τις βαλβίδες έχουν αναλάβει να τις ανοιγοκλείνουν οι custom εκκεντροφόροι, που έγιναν ειδική παραγγελία από την Cat Cams. Η κεφαλή δέθηκε με τον κορμό με βίδες της ARP και πήρε τη θέση της στο χώρο του engine bay, αφού στηρίχθηκε πρώτα πάνω σε ενισχυμένες custom βάσεις. Το σύστημα εξαγωγής είναι ιδιαίτερα απλό. Αποτελείται από μία custom πολλαπλή εξαγωγής twin scroll, που κατασκεύασε η NS Racing, που πάνω της πατάνε δύο external wastegate της Tial των 44mm και όλα μαζί καταλήγουν σε μία εξάτμιση, που έχει συνολικό μήκος περίπου 20cm. Αυτό ήταν. Εξάτμιση τέλος! Στην άλλη πλευρά του κορμού, θα συναντήσουμε μία custom πολλαπλή εισαγωγής, κατασκευασμένη από την Stravroulakis Performance Garage, πάνω στην οποία βρίσκεται μία custom μπεκιέρα με έξι μπεκ της Siemens, των 1.450cc/min και έναν ρυθμιστή πίεσης βενζίνης της MagnaFuel. Στην άκρη της πολλαπλής εξαγωγής βρίσκεται μία custom πεταλούδα γκαζιού των 100mm, η οποία τροφοδοτείται με αέρα από το αρκετά τεράστιο, σε μέγεθος, intercooler της Garrett. Η μπεκιέρα γεμίζει με καύσιμο μέσω μιας αντλίας καυσίμου της MagnaFuel, που φτάνει να τροφοδοτήσει μέχρι και 2.000Ps και κάνει παρέα στο custom ψυγείο νερού και το ψυγείο διαφορικού στο πίσω μέρος. Το ρεύμα, που πάει στα μπουζί, ενισχύεται από την ανάφλεξη της M&W, Pro-16. Την εικόνα στο χώρο του κινητήρα συμπληρώνουν τα κολάρα σιλικόνης της NRG, τα custom σωληνάκια αεροπορικού τύπου για τις παροχές λαδιού και καυσίμου, ένα custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, καθώς και μία σκάστρα της Tial.

 

Πώς να κάνετε τα πίσω λάστιχα φιτίλια:

Κίνηση πρώτη, γυρνάμε το γενικό διακόπτη ρεύματος στη θέση ΟΝ. Κίνηση δεύτερη, αφού βεβαιωθούμε ότι ο επιλογέας ταχυτήτων είναι στη θέση Ν, τότε πιέζουμε το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα και τσιμπάμε απαλά το γκάζι. Το κτήνος παίρνει μπροστά και όση ώρα λειτουργεί στο ρελαντί για να έρθουν ψυκτικά και λάδια στη σωστή θερμοκρασία, μας ακούνε ήδη σε ακτίνα 2km και προσπαθούμε να δεθούμε με τις ζώνες τεσσάρων σημείων και να βολευτούμε όσο γίνεται καλύτερα στη θέση οδήγησης. Επόμενη κίνηση, πατάμε συμπλέκτη, τραβάμε τον επιλογέα ταχυτήτων προς τα πίσω και αφήνουμε το συμπλέκτη. Επόμενη κίνηση, βάζουμε ξανά μπροστά τον κινητήρα, γιατί έσβησε, αφού αφήσαμε απότομα το συμπλέκτη. Φυσικά και δεν έχει καμία σχέση με ένα απλό καθημερινό αυτοκίνητο! Κάθε άλλο παρά απλό είναι… Αφού καταφέρουμε να ξεκινήσουμε ανθρώπινα το αυτοκίνητο, κρατάμε γερά το τιμόνι και πιέζουμε το πετάλι του γκαζιού προς τα κάτω. Το αφήνουμε αμέσως, γιατί τρομάξαμε από τον ήχο. Βαθιά ανάσα, πατάμε ξανά, αυτή τη φορά λίγο πιο αποφασιστικά, επιλέγουμε 2α στο σειριακό κιβώτιο και τότε βυθίζουμε το γκάζι στο πάτωμα, το μοτέρ γεμίζει καυσαέρια τη φτερωτή της τεράστιας Garrett ανέλπιστα γρήγορα και 3 δευτερόλεπτα αργότερα τα πίσω λάστιχα ουρλιάζουνε καπνίζοντας, δείχνοντας τη διαμαρτυρία τους για τα 100+kgm ροπής, που έφαγαν έτσι στην ψύχρα. Η θέα προς τα πίσω απλά είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη και όσο συνεχίζουμε να πατάμε τέρμα το γκάζι, τόσο γεμίζει και η καμπίνα με καμμένο λάστιχο. Το να καταφέρουμε να κάνουμε έναν αξιοπρεπή γύρο στην πίστα και μάλιστα με την ουρά να διαγράφει θεαματικές τροχιές, το ξεχνάμε. Για να γίνει κάτι τέτοιο θέλει αρκετή εξάσκηση, πράγμα που ο Νίκος το κατέχει, ενώ εμείς όχι. Ευτυχώς, όμως, που το κατέχει ο Ηρακλής Λεοντής και καταφέραμε να βγάλουμε μερικές πολύ εντυπωσιακές φωτογραφίες, με το κτηνώδες BMW να κινδυνεύει πολλές φορές να καταπιεί τη φωτογραφική μηχανή του Κουσκούτη μαζί με το Camera-car! Ανυπομονούμε να δούμε την απίστευτη αυτή BMW να καπνίζει στα χέρια του Νίκου Ζιλιμπινάκη!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 3.581cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  94mm x 86mm

Σχέση Συμπίεσης: 10:1

Tuned by

Stavroulakis Performance Garage

TUNING SPECS

  • CP σφυρήλατα πιστόνια
  • Carrillo μπιέλες
  • ACL Race μέταλλα στροφάλου
  • ACL Race μέταλλα μπιελών
  • Extreme Tuners βαλβίδες τιτανίου
  • Extreme Tuners έδρες βαλβίδων βηρυλλίου
  • Supertech ελατήρια βαλβίδων
  • Supertech retainers τιτανίου
  • Cat Cams εκκεντροφόροι
  • ARP βίδες κεφαλής
  • NS Racing πολλαπλή εξαγωγής twin scroll
  • Tial external wastegate 44mm x2
  • Garrett GTX4294R by Extreme Tuners
  • Garrett intercooler
  • Tial σκάστρα
  • Stavroulakis performance garage πολλαπλή εισαγωγής
  • Stravroulakis performance garage πεταλούδα γκαζιού 100mm
  • Siemens μπεκ καυσίμου 1.450cc/min
  • M&W Ignition Pro-16 ανάφλεξη
  • Link G4 Extreme Plus ECU
  • ATL αγωνιστικό δοχείο καυσίμου
  • Custom μπεκιέρα
  • MagnaFuel ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
  • MagnaFuel αντλία βενζίνης
  • MagnaFuel φίλτρο βενζίνης
  • Custom ψυγείο λαδιού
  • Custom ψυγείο νερού
  • Custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
  • NRG κολάρα σιλικόνης
  • Custom σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • JAMsport coilover kit
  • Wisefab μπροστινά ψαλίδια
  • BMW E39 M5 πίσω γέφυρα
  • Arms for drifting πίσω ρυθμιζόμενα ψαλίδα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Extreme Tuners σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων
  • Extreme Tuners σειριακός επιλογέας ταχυτήτων
  • Tilton heavy duty δισκόπλατο
  • Custom κεντρικός άξονας μετάδοσης
  • Custom ημιαξόνια

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Sparco drifting κάθισμα
  • Sparco ζώνες τεσσάρων σημείων
  • Sparco τιμόνι
  • D2 fly-off χειρόφρενο
  • Stack MDF οθόνη
  • PLX wideband
  • Deamon πυρόμετρο
  • Deamon μπαρόμετρο
  • Herby roll cage
  • Sparco πυρόσβεση
  • Ντύσιμο ταμπλό με alcadara
  • Custom πάνελ διακοπτών αεροπορικού τύπου
  • Carbon φτερά
  • Carbon προφυλακτήρες
  • Carbon αεροτομή
  • Carbon πόρτες
  • Plexiglass τζάμια
  • Custom εισαγωγές αέρα
  • Carbon καπό
  • Carbon θύρα πορτ-μπαγκάζ

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: D2 8πίστονες δαγκάνες, D2 αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι 330mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

Πίσω: Brembo 4πίστονες δαγκάνες, Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 330mm, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

ΤΡΟΧΟΙ

Work Wheels 8Jx18in εμπρός και 10Jx18 πίσω ζάντες

Federal 225/40 R18 εμπρός και 265/35 R18 πίσω ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 502,3/7.485

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 50,25/6.545

 

Πληρωμή με Κάρτα