Budget Test: Subaru Impreza STi WR1 331Ps

Budget Test: Subaru Impreza STi WR1 331Ps

No trespassing, violators will be shot!

Στα νότια του λεκανοπεδίου, έχει δημιουργηθεί εδώ και κάμποσα χρόνια μία «γιάφκα» από οπαδούς της Subaru. Ιδιοκτήτες ή υποστηρικτές άλλης εταιρείας (Mitsubishi, VAG, κλπ) απαγορεύεται να περάσουν την πόρτα της «λέσχης», εκτός αν τα επίπεδα αυτοσαρκασμού τους αγγίζουν τη στρατόσφαιρα. Εκεί γνώρισα το Δημήτρη και το Hawkeye Impreza του, που κάποτε ήταν δίλιτρο ατμοσφαιρικό, πλέον όμως κυκλοφορεί με το STi setup και μάλιστα όχι το κλασσικό με τα 265-280Ps, αλλά από το WR1, μία ειδική έκδοση που κυκλοφόρησε σε 500 μόνο κομμάτια, με τον EJ20 να αποδίδει από το εργοστάσιο 320Ps. Σπάνια μετατροπή που έχει απήχηση παγκοσμίως, πόσο κοστίζει όμως στην Ελλάδα?

Κλείσαμε στα 10!

Δεν μιλάμε μόνο για κινητήρα και μετάδοση. Πακέτο ήρθε και το bodykit από το facelift (GDB-F) STi του 2005 με μπροστινούς και πίσω προφυλακτήρες, όπως και τα φανάρια του STi. Τα πλαϊνά side skirts είναι της Prodrive, ενώ το hood scoop είναι από το αγωνιστικό Impreza, λίγο μεγαλύτερο από αυτό του STi. Εκτός από τη μεγάλη φτερούγα πίσω, υπάρχει και η μικρή στο τελείωμα της οροφής του. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, ενώ καθίσματα, ταμπλό, όργανα, ταπετσαρίες είναι όλα από το STi. Η μετάδοση και ο κινητήρας, μαζί με τα περιφερειακά του, προέρχονται από το WR1 STI. Οι διαφορές με το STI του 2005 είναι αρκετές. OEJ20 στα WR1 αποδίδει 320Ps, ο λόγος? Το πρόγραμμα της Prodrive στην εργοστασιακή ECU και η πιο ελεύθερη εξάτμιση, επίσης της Prodrive. Στη μετάδοση, σημαντική διαφορά το DCCD που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό με ένα controller να ελέγχει τη μεταφορά της ροπής -στο μπροστινό ή πίσω άξονα- ανάλογα με τις προτιμήσεις του μέσω του κεντρικού διαφορικού. Επιπλέον έχει διαφορές σε ανάρτηση και φρένα. Όλα τα παραπάνω κόστισαν στο Δημήτρη περίπου €10.000, γι’ αυτούς που ενδιαφέρονται!

WR1 Stage 1

Αυτοκίνητα όπως το Impreza STi δεν χρειάζονται πολλά άλογα για να γίνουν διασκεδαστικά. Η φιλοσοφία του αυτοκινήτου από το εργοστάσιο δεν είναι να κατακτήσει τα dragstrips, αλλά τα στροφιλίκια του WRC. Τα WR1 από το εργοστάσιο έβγαιναν με την εξάτμιση της Prodrive με αγωνιστικό καταλύτη και ένα τελικό καζανάκι. Η διατομή της είναι 63,5mm και κοστίζει περίπου €300, ανάλογα τον προμηθευτή. Η εισαγωγή αέρα είναι της Injen και είναι short ram air, ενώ το φίλτρο είναι aftermarket. Όλο το κιτ της εισαγωγής κόστισε στο Δημήτρη €250. Τέλος, η εργοστασιακή αντλία καυσίμου αντικαταστάθηκε από μία Walbro 255lt/h για λόγους ασφαλείας και μαζί με το φίλτρο της, το κόστος ανέρχεται στα €160. Στα της μετάδοσης, το 6άρι κιβώτιο πλεονεκτεί σε πολλά σημεία απέναντι στο 5άρι των Subaru. Κύριο σημείο είναι η αξιοπιστία αλλά και η αντοχή του. Ο Δημήτρης επέλεξε τον 6άφτερο δίσκο της Exedy. Υπερβολή κατά τη γνώμη μου, αφού είναι δύστροπος και δεν ενδείκνυται για καθημερινή χρήση, άσε που κοστίζει €650. Στο εσωτερικό προστέθηκαν τα όργανα ενημέρωσης του οδηγού από την Defi, μπαρόμετρο, πυρόμετρο και όργανο πίεσης λαδιού.  Το Impreza φοράει ανάρτηση της XYZ με 30 διαφορετικές ρυθμίσεις σκληρότητας και ύψους και κοστίζει €1.000. Αποτελεί μία από τις valueformoney επιλογές, αφού καλύπτει μεγάλο φάσμα από τις απαιτήσεις του εκάστοτε ιδιοκτήτη. Ο Δημήτρης την έχει ρυθμίσει έτσι ώστε το αυτοκίνητο να είναι σχετικά άνετο και να μην κουράζει όταν το χρησιμοποιεί για ταξίδια. Τη μετατροπή και την τοποθέτηση των παραπάνω ανταλλακτικών ανέλαβε η Subaru Sport Center και ο Λουκάς Καλφακάκος, για την παραπάνω δε εργασία το κόστος ήταν €2.000 μαζί με ό,τι χρειάστηκε στη μετατροπή, για την ανανέωση του κινητήρα και της μετάδοσης, λάδια, φίλτρα κλπ. Ο Λουκάς είναι ο αποκλειστικός μηχανικός του αυτοκινήτου από τότε που αγοράστηκε από τον Δημήτρη και αυτό δεν είναι τυχαίο. Εκτός από την μεγάλη του εμπειρία σε πίστα και δρόμο με κάθε λογής Subaru, όταν πηγαίναμε για τις μετρήσεις, αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα με τον MAF sensor και το παλικάρι εμφανίστηκε στις δώδεκα το βράδυ με καινούργιο MAF για να μας εξυπηρετήσει! Respect!

Hacked By Nos

Τον προγραμματισμό του αυτοκινήτου ανέλαβε ο δημιουργός της γιάφκας, Δημήτρης Βελιτζέλος, γνωστός πλέον ως Hacked by NOS, για τους παλιούς του χώρου Suba-Nos. To WR1 εξοπλισμένο με τα καλούδια της Prodrive, έβγαζε περίπου 50Ps παραπάνω από το εργοστασιακό STI, με το peak της ιπποδύναμης να έρχεται 1.000rpm νωρίτερα σε σύγκριση με το εργοστασιακό STI. Όταν ο Λουκάς μίζαρε για πρώτη φορά το αυτοκίνητο και ξεκίνησε να το δοκιμάζει, διαπίστωση ότι η απόδοση του ήταν πεσμένη. Ο Suba-Nosπρογραμμάτισε την εργοστασιακή ECU, ενώ πρόσθεσε λειτουργίες που συναντάμε σε άγραφους εγκεφάλους. Launch control, twinmaps και boost by gear είναι μερικές από τις λειτουργίες που προσφέρει το πρόγραμμα της Hacked by NOS. Πλέον, το overboost είναι ρυθμισμένο στο 1,45bar, με τη σταθερή πίεση στο 1,2bar. Το πρόγραμμα κόστισε €450 με όλες τις έξτρα λειτουργίες. Φυσικά και στις συναντήσεις τους παίζουν τα ανάλογα remap, όταν οι καταστάσεις είναι πολεμικές!

Μαμαδάκι

Είναι ζόρικο, τα κρύβει τα κιλά του! Με τετρακίνητο, φυσικά και ξεκινάμε με στάση. Πρώτα οι απαραίτητες ρυθμίσεις στα διαφορικά, χειρόφρενο, τερματίζεις το πετάλι του γκαζιού και η βελόνα του στροφόμετρου καρφώνεται στις 6.000rpm, το μπαρόμετρο δείχνει 0.6bar, αφήνεις χειρόφρενο και ξεκολλάει πλαγιάζοντας. Η ανάρτηση δεν είναι αρκετά σκληρή και ψαρώνει μόλις κάποιος τροχός βρει πρόσφυση. Tα 2,3sec για τα πρώτα 18m, μας έδωσαν 400άρι σε 13,44sec και 168,56km/h, ενώ αν πάταγε πιο καλά στα πρώτα μέτρα θα μπορούσε άνετα να γράψει “ξερό” 13άρι. Πάντως το 5,1sec για τα πρώτα 100km/h είναι δύσκολο νούμερο ακόμα και για πιο δυνατά σύνολα. Πάμε για roll! Στο 60-160km/h κάνει 7,98sec και στο 100-200km/h, 12,82sec, ενώ κατά τη διάρκεια του πατήματος κυριολεκτικά πλακώνεσαι με το κάθισμα. Το εξάρι κιβώτιο είναι must μετατροπή για Impreza αλλά ο εξάφτερος συμπλέκτης είναι πολύ άγαρμπος και το κόλπο είναι «να μην τον λυπηθείς» όπως μας είπε ο Δημήτρης.

Χαλαρό πρώτο στάδιο

Έχει ακόμα την «στενή» 63άρα εξάτμιση της Prodrive, ενώ μία μεγαλύτερη θα βοηθούσε πολύ την κατάσταση, ειδικά του turbo. Η ανάρτηση καλό θα ήταν να σκληρύνει και να τοποθετηθεί ένα μεγάλο front mount intercooler. Και κάπως έτσι θα φτάσει και η VF35 στα όρια της! Είναι από τα κλασσικά engine swaps στο χώρο μας και σίγουρα δεν είναι φτηνή λύση. Από την άλλη, μόνο έτσι θα φτιάξεις το δικό σου rally-replica, ακόμα και αν ξεκίνησε τη ζωή του όντας ατμοσφαιρικό!

Budget:

Κόστος ολικής μετατροπής WR1 STI 10.000 (Μαζί με περαστικά)

Injen εισαγωγή αέρα + φίλτρο

€250

Walbro 255

€160

Exedy 6φτερος δίσκος

€650

Hacked by Nos

€450

XYZ ανάρτηση

€1.000

Jr11 17x7.5

€700

Prodrive σύστημα εξαγωγής

€Περιλαμβάνεται στο κόστος μετατροπής

Defi kit

€200

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.994cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  92mm x 75mm

Σχέση Συμπίεσης: 8:1

Injen εισαγωγή αέρα

Walbro 255 αντλία βενζίνης

Prodrive σύστημα εξαγωγής

Defi μπαρόμετρο

Defi πυρόμετρο

Defi πίεση λαδιού

Hacked by NOS ECU remapping

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy εξάφτερος συμπλέκτης

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Impreza STi body-kit

Impreza STi σαλόνι

Prodrive side skirts

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

ΧΥΖ coilover kit

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing JR11 7,5Jx17in

Dunlop SP Sport Maxx RT2 225/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   

0-60                 2,51

0-80                 3,91

0-100               5,14

0-120               6,73

0-140               9,15

0-160               11,72

0-180               15,59

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,39     @        58,14

60        4,46     @        91,07

100      5,89     @        110,43

200      8,78     @        136,61

400      13,44   @        168,56

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             3,58

60-160             7,98

60-200             15,08

100-200           12,82

ΡΕΠΡΙΖ 3η

 

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,77

80-110             2,62

TUNED BY:

Subaru Sport Center

Ν. Καζαντζάκη 6

Αγ. Ανάργυροι

Τηλ.: 210 85 44 962

 

Αρθρογράφος

 

Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 ΤΒ 200PS

Alfa Romeo Giulia Sprint 2.0 ΤΒ 200PS

Η πισωκίνητη έκδοση Sprint της Alfa Romeo Giulia μπορεί να υπολείπεται κατά 80Ps από τις τετρακίνητες Q4, εξακολουθεί να παραμένει όμως ένα άκρως ποθη...