Advertisement

2ο Dynoday by Autospeed 2018

2ο Dynoday by Autospeed 2018

Το event έγινε το Σάββατο και την Κυριακή στις 28 και 29 Απριλίου αντίστοιχα, συγκεντρώνοντας σχεδόν 80 αυτοκίνητα τόσο από τη Λάρισα όσο και από τις γύρω πόλεις, όπως ο Βόλος, η Καρδίτσα, τα Γιάννενα και η Θεσσαλονίκη. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η οργάνωση που υπήρχε, αφού σε όλη τη διάρκεια του dynoday υπήρχε εκφωνητής, ο οποίος καλούσε τα αυτοκίνητα για δυναμομέτρηση, ανακοίνωνε τα αποτελέσματα και ενημέρωνε τους θεατές για τους δωροθέτες και τους χορηγούς. Οι χορηγοί του event ήταν παρόντες με δώρα που κληρώθηκαν στους συμμετέχοντες, το Power Automotive Magazine ήταν χορηγός επικοινωνίας, μέγας χορηγός ήταν η Total Quartz Engine Oil και στους χορηγούς ανήκουν οι Gatzelakis Transmition, Turbo Exelixis, Vampire Exhaust, Drakos Engineering, PRD, E-Tuners Motorsport, Forch, Αφοί Δράμαλη, Fotozoom, Tziletas Electrics, Οδική Γαρυφαλλόπουλος, Sport Wheels ελαστικά, Aglopoulos Racing, Νταβαρούκας Σιδηρικά, Shell Fuels Καρατόλιος και Βισβήκης Bikes. Τα δώρα ήταν πάρα πολλά, μεταξύ των οποίων ήταν ένα μπλοκέ διαφορικό, προσφορά της Gatzelakis Transmition, ένα turbo προσφορά της Turbo Exelixis και μία πολλαπλή εισαγωγής από την Vampire Exhaust, τα οποία δόθηκαν στα πιο δυνατά αυτοκίνητα που μετρήθηκαν.

Όπως καταλαβαίνετε, δεν μπορούμε να σας δείξουμε και τα 80 αυτοκίνητα που μετρήθηκαν, απλά κάναμε μία επιλογή και σας δείχνουμε 15 από αυτά, τα οποία κέντρισαν το ενδιαφέρον μας λίγο περισσότερο.

 

1. Honda Civic Type R Turbo

 

Ιπποδύναμη: 315,4Ps@8.694rpm

Ροπή: 28,8kgm@6.468rpm

Θυμάστε το Civic που δοκιμάσαμε στο προηγούμενο τεύχος; Τότε ήταν πρώτο στάδιο και, όπως έγραψε και ο Βασίλης, θα γινόταν turbo. Η ώρα του, λοιπόν, ήρθε και πλέον αποδίδει 315Ps! Ο κινητήρας δεν πειράχθηκε όσον αφορά πιστόνια και μπιέλες, ούτε και κάποια αλλαγή στην κυλινδροκεφαλή έγινε. Στην ουσία μπήκε πάνω σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής το ένα turbo Τ3Τ4 της Turbonetics και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα σε χαμηλή πίεση ο κινητήρας να αποδώσει 315,4Ps στις 8.694rpm και 28,8kgm ροπής στις 6.468rpm. Εντυπωσιακά επίπεδο είναι το διάγραμμα της ροπής, αφού διατηρεί τη μέγιστη τιμή από τις 5.500rpm μέχρι και τις 7.250rpm.

 

2. Ford Focus RS Mk I

 

Ιπποδύναμη: 252,8Ps@5.431rpm

Ροπή: 37,1kgm@4.188rpm

Όσα χρόνια κι αν περάσουν, πάντα θα υπάρχει χώρος για ένα Ford Focus RS Mk I. Το συγκεκριμένο θα το δείτε αναλυτικότερα σε επόμενο τεύχος, αλλά μιας και ήρθε στο event, ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που μας τράβηξε την προσοχή. Οι βελτιώσεις που έχει είναι καθαρά στα περιφερειακά του κινητήρα και χάρη σε αυτά απέδωσε 252,8Ps στις 5.431rpm και 37,1kgm ροπής στις 4.188rpm. Περισσότερα γι’ αυτό όμως θα δείτε σε προσεχές τεύχος!

 

3. Seat Cordoba VR6


Ιπποδύναμη: 191,1Ps@6.236rpm

Ροπή: 24,4kgm@4.513rpm

Αυτό κι αν ήταν περίεργο! Καταρχάς έχουμε ένα μοντέλο που δεν κυκλοφόρησε ιδιαίτερα στην Ελλάδα και εδώ, αυτό που μετρήθηκε, είχε έναν κινητήρα από Golf VR6! Στην εργοστασιακή του μορφή, ανάλογα με τη χαρτογράφηση που είχε, έβγαζε από 150Ps μέχρι και 170Ps, εδώ που έχει δεχθεί βελτιώσεις πρώτου σταδίου απέδωσε 191,1Ps στις 6.236rpm και 24,4kgm ροπής στις 4.513rpm. Ο κινητήρας έχει ένα αρκετά ωφέλιμο φάσμα στροφών, αφού από τις 3.500rpm μέχρι και τις 6.100rpm διαθέτει πάνω από 22kgm ροπής.

 

4. VW Polo GTI 1.8 20VT

 

Ιπποδύναμη: 589,3Ps@7.295rpm

Ροπή: 66.2kgm@5.887rpm

Εδώ έχουμε ένα τρομερά ενδιαφέρον VW Polo GTI, που διαθέτει όλη την υποδομή για να δουλέψει άψογα μία GTX3076 και όταν λέμε όλη την υποδομή, εννοούμε φυσικά σφυρήλατο μοτέρ και φουλ περιφερειακά. Το διάγραμμα της ισχύος είναι σίγουρα εντυπωσιακό, αφού ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 530Ps από τις 5.400rpm μέχρι και τον κόφτη, με τη μέγιστη τιμή να αγγίζει τα 589,3Ps στις 7.295rpm. Αντίστοιχα εντυπωσιακή είναι και η τιμή της ροπής, που φτάνει τα 66,2kgm στις 5.887rpm. Α, ναι και αυτό θα το δείτε σύντομα σε κάποιο από τα προσεχή μας τεύχη.

 

5. BMW 640d

 

Ιπποδύναμη: 330,3Ps@4.650rpm

Ροπή: 62,3kgm@2.614rpm

Ένα ακόμα diesel μεγάλου κυβισμού ανέβηκε στα ράουλα και δεν είναι άλλο από την BMW 640d σε μαύρο ματ χρώμα. Οι βελτιώσεις του κινητήρα περιορίζονται σε ένα φίλτρο της Κ&Ν και ένα remapping στην ECU. Ακούγονται λίγα, αλλά είναι ικανά να δώσουν στον κινητήρα 30 παραπάνω άλογα και 2kgm ροπής σε όλο το φάσμα λειτουργίας του. Ο κινητήρας πλέον αποδίδει 330,3Ps στις 4.650rpm και 62,3kgm ροπής στις 2.614rpm. Η ροπή ξεπερνάει τα 55kgm από τις 2.200rpm μέχρι και τις 4.200rpm.

 

6. Nissan Silvia S13

 

Ιπποδύναμη: 586,1Ps@6.027rpm

Ροπή: 71,6kgm@5.635rpm

Τι έχουμε εδώ; Μα φυσικά ένα Nissan Silvia, το οποίο όμως έχει εξαιρετικό ενδιαφέρουν, αφού μέσα στο καπό του δεν θα συναντήσουμε τον γνωστό SR20DET, αλλά τον V6 από 300ΖΧ, ο οποίος είναι τελείως στοκ, χρησιμοποιεί μία ECU της  Ultratech και ένα υβριδικό turbo της Precision, το οποίο βασίζεται στο PT6062 με 61mm εισαγωγή. Ο κινητήρας, λοιπόν, απέδωσε 586,1Ps στις 6.027rpm και 71,6kgm ροπής στις 5.635rpm. Ο οδηγός έχει πάνω από 500Ps διαθέσιμα από τις 5.200rpm και ένα βουνό ροπής από τις 4.500rpm μέχρι και τις 6.500rpm. Ό,τι πρέπει για να κάνεις τα πίσω λάστιχα φυτίλια!

 

7. Seat Ibiza Cupra 20VT

 

Ιπποδύναμη: 558,9Ps@7.157rpm

Ροπή: 61,7kgm@6.055rpm

Εδώ έχουμε ένα αρκετά ψαγμένο Seat Ibiza Cupra, το οποίο όμως φοράει ένα σφυρήλατο μοτέρ και χρησιμοποιεί υβριδικό turbo από Audi TTRS. Ο ιδιοκτήτης του εδρεύει στην Κατερίνη και είναι γνωστός για τις βραδινές του ανησυχίες.

Το πόσο ψαγμένο είναι το αυτοκίνητο φάνηκε από τα ιδιαίτερα ομαλά διαγράμματα τόσο της ροπής όσο και της ιπποδύναμης. Το turbo ξυπνάει νωρίς και στέλνει παροχή στον κινητήρα, βοηθώντας τον να αποδώσει πάνω από 480Ps από τις 5.000rpm και να φτάσει τα 558,9Ps στις 7.157rpm.

 

8. Audi S3 8L 20VT

 

Ιπποδύναμη: 624,2Ps@7.497rpm

Ροπή: 69,5kgm@5.967rpm

Από την πόλη της Κατερίνης έρχεται αυτό το σφυρήλατο Audi S3, το οποίο διαθέτει 69,5kgm ροπής, από τα οποία τα 50kgm είναι διαθέσιμα από τις 5.200rpm. Η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης φτάνει τα 624,5Ps στις 7.497rpm. Ο κινητήρας έχει αρκετά προσεγμένη εμφάνιση και είναι πεντακάθαρος και χρησιμοποιεί διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα, όπως custom σωληνώσεις, ένα τεράστιο intercooler, σύστημα ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ και διάφορα άλλα aftermarket.

 

9. Audi TT 20VT

 

Ιπποδύναμη: 505,9Ps@7.508rpm

Ροπή: 57,1kgm@5.507rpm

Ένα πολύ όμορφο και προσεγμένο Audi TT από την Κοζάνη, το οποίο μάλιστα έχει κάνει και ξερά 12άρια σε αγώνες dragster ανέβηκε στα ράουλα. Ο κινητήρας του, που έχει εργοστασιακά πιστόνια και ενισχυμένες μπιέλες, χρησιμοποιεί μία GTX3071 και απέδωσε 505,9Ps στις 7.508rpm και 57,1kgm ροπής στις 5.507rpm. Το πρόγραμμα της ECU το έχει αναλάβει ο Λεωνίδας Τσιούτσιας και η απόδοση του κινητήρα είναι πάρα πολύ καλή και με ιδιαίτερα ομαλά και χωρίς ξεσπάσματα διαγράμματα. Και αυτό είναι ένα από τα αυτοκίνητα που θα δείτε αναλυτικά σε λίγο καιρό στις σελίδες μας.

 

10. Mitsubishi Lancer Evolution VIII

 

Ιπποδύναμη: 643,9Ps@7.139rpm

Ροπή: 66,9kgm@6.603rpm

Όσα χρόνια κι αν περάσουν, ένα EVO, σε οποιαδήποτε έκδοσή του, θα ξεχωρίζει. Πόσο μάλλον όταν έχει και 643,9Ps στις 7.139rpm και 66,9kgm ροπής στις 6.603rpm, με τα περισσότερα από αυτά να είναι διαθέσιμα για ένα εύρος στροφών μεταξύ 5.200rpm και 7.600rpm. Για να γίνουν όλα αυτά, ο κινητήρας έγινε σφυρήλατος και χρησιμοποιεί μία Borg Warner S362 με stock ECU.

 

11. Porsche 911 Turbo

 

Ιπποδύναμη: 594,1Ps@5.434rpm

Ροπή: 63,1kgm@4.786rpm

Μία 911 θα είναι πάντα μία 911. Πόσο μάλλον αν είναι και βελτιωμένη, έστω με μόλις δύο ελεύθερα φίλτρα και ένα remapping στην εργοστασιακή ECU. Με μια πρώτη ματιά θα παραξενευτείτε με το πόσο κατσαρό φαίνεται το διάγραμμα, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το κεντρικό διαφορικό μοιράζει την κίνηση εμπρός και πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες. Η απόδοση του κινητήρα πάντως είναι πάρα πολύ ικανοποιητική, αφού τα 63,1kgm ροπής μόλις στις 4.786rpm είναι ένα ισχυρό όπλο για τον οδηγό. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα 594,1Ps στις 5.434rpm.

 

12. Audi A4 1.8 TSI

 

Ιπποδύναμη: 564,1Ps@8.185rpm

Ροπή: 56,6kgm@6.453rpm

Ένα όμορφο και διακριτικό Audi A4 εξοπλισμένο με έναν βελτιωμένο 1.8TSI μας κέντρισε το ενδιαφέρον, όταν είδαμε ότι η οθόνη του Dynorace έδειξε 564,1Ps στις 8.185rpm, με 56,6kgm ροπής στις 6.453rpm. Το διάγραμμα της ροπής μάλιστα είναι αρκετά επίπεδο, με τον κινητήρα να διαθέτει πάνω από 45kgm ροπής από τις 4.600rpm.

 

13. BMW 335i E92

 

Ιπποδύναμη: 639,5Ps@6.249rpm

Ροπή: 66,7kgm@4.608rpm

Πανέμορφη, λευκή και γρήγορη η 335i που ανέβηκε στα ράουλα, με την ιπποδύναμη να εκτοξεύεται στα 639,5Ps στις 6.249rpm και τη ροπή στα 66,7kgm στις 4.608rpm. Με μια πρώτη ματιά στο χώρο του κινητήρα, θα διακρίνουμε δύο τεράστια -σε μέγεθος- ελεύθερα φίλτρα αέρα, καθώς και μία σκάστρα της TiAL. Με λίγο ψάξιμο παραπάνω, θα ανακαλύψουμε καλά κρυμμένα δύο υβριδικά turbo. Περισσότερα όμως θα μάθετε γι’ αυτήν την 335 σε κάποιο από τα επόμενά μας τεύχη!

 

14. Toyota Celica 2.0 Turbo

 

Ιπποδύναμη: 326,8Ps@6.590rpm

Ροπή: 40,7kgm@4.790rpm

Δύο μήνες πριν δοκιμάσαμε την Celica του Νίκου, που τότε ήταν ακόμα σε στάδιο ρύθμισης και είχε στις μετρήσεις 291Ps. Από τότε όμως βελτιώθηκε η χαρτογράφηση και ο 2.0lt, που κάποτε ήταν σε GT-4, πλέον αποδίδει 326,8Ps στις 6.590rpm και 40,7kgm ροπής στις 4.790rpm. Ένα μικρό σκαμπανέβασμα στο διάγραμμα της ισχύος δείχνει ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια για βελτίωση στο remapping της ECU.

 

15. Audi A6 3.0 V6 24V Diesel

 

Ιπποδύναμη: 295,7Ps@4.142rpm

Ροπή: 62,5kgm@2.800rpm

Ροπή ικανή να τραβήξει καράβι με 62,5kgm στις 2.800rpm, με τον κινητήρα να διαθέτει πάνω από 50kgm από τις 2.350rpm μέχρι και τις 4.200rpm. Η ισχύς φτάνει στα 295,7Ps στις 4.142rpm, ενώ ξεπερνάει τα 254Ps από τις 3.000rpm μέχρι και τις 4.500rpm. Όλα αυτά με μία απλή επέμβαση πρώτου σταδίου για το Audi A6 με τον θηριώδη -σε μέγεθος και απόδοση- 3.0 V6 diesel!

Πληρωμή με Κάρτα