Ford Ecosport 1.0EcoBoost 140Ps

Ford Ecosport 1.0EcoBoost 140Ps

EcoSport
Η αλήθεια είναι ότι το όνομα αυτό στη Ford δεν το έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα. Όμως ίσως κάπου να το έχει πάρει το μάτι σας. Ομιχλώδες το τοπίο. Ας το ξεκαθαρίσω λιγάκι… Θυμάστε το FordFusion? Κάπως έτσι κυκλοφορούσε και στην αγορά της Βραζιλίας, με μία πρόσθετη, όμως, ρεζέρβα στην πίσω πόρτα. Το όνομα εκείνου του μοντέλου? EcoSport! Όλη αυτή η ιστορία ξεκίνησε το 2003. Να σας πω και άλλη μια αλήθεια? Ούτε εγώ θυμόμουν λεπτομέρειες, όταν όμως είδα το νέο EcoSport, αναρωτήθηκα για το όνομά του, έψαξα και βρήκα. Η περίπτωσή του είναι ενδιαφέρουσα για όσους θέλουν ένα SUV πόλης, κάτι μικρότερο δηλαδή από τον μεγαλύτερο αδερφό του, το Kuga. Κι αν νομίζετε ότι -λόγω του ότι βασίζεται το Bsegment πάτωμα του Fiesta- είναι ίδιο, γελιέστε. Οι χώροι είναι αρκετά μεγαλύτεροι.

Μα, από που?
Έψαχνα να βρω από που ανοίγει η πίσω πόρτα. Όχι. Δεν ανοίγει προς τα πάνω, αλλά στο πλάι. Πάνω στο δεξί πίσω φανάρι κρύβεται η χειρολαβή. Κάποιες φορές, άνοιξα την πίσω πόρτα χωρίς να ενοχληθώ καθόλου, κάποιες φορές, όμως, δεν είχα τον απαιτούμενο χώρο να πάω προς τα πίσω, ώστε να την ανοίξω. Όπως και να έχει, αφού ανοίξεις, βρίσκεσαι μπροστά σε 355ltχώρου, σαφώς μεγαλύτερος από τα περίπου 290lt των Fiesta. Το ίδιο ισχύει και στα πίσω καθίσματα, αφού ακόμα και ψηλοί θα χωρέσουν άνετα και με χώρο πάνω από το κεφάλι τους. Ο οδηγός, αν έχει κάποια σχέση με τη Ford, θα νιώσει πολύ φιλόξενα, αφού η σχεδίαση θυμίζει πολύ το Fiesta. Αυτό που δεν είναι ίδιο, είναι η ποιότητα των πλαστικών, τα οποία, ναι μεν στην εικόνα είναι ικανοποιητικά, με την αφή, όμως, καταλαβαίνεις ότι στο σημείο αυτό το budget ήταν μαζεμένο. Δεν δείχνουν ότι θα φθαρούν νωρίς, αλλά δεν σε κάνουν να νιώθεις «αρχοντικά», όπως μας έχουν μάθει τα περισσότερα μοντέλα Ford.

140 με βραβεία!
Ο πολυβραβευμένος EcoBoost των χιλίων κυβικών εκατοστών βρίσκεται κάτω από το δικό μου καπό. Ένα χιλιάρι μοτέρ, που, όταν «θυμώσει», θυμίζει καλό 1.600άρι και μόνο από τον ήχο θα καταλάβει ο υποψιασμένος ότι πρόκειται για τρικύλινδρο. Γενικότερα, με το EcoSport κινείσαι με όρεξη, αφού πάτημα και τιμόνι έχουν τα χαρακτηριστικά της Ford με τη βούλα. Ο καλός και σαφής επιλογέας είναι σε καλό σημείο, αλλά θα ήθελα -πιθανότατα- να γράφει και το νούμερο 6 πάνω του. Έχω την εντύπωση ότι το σύνολο θα έδενε καλύτερα και ενδεχομένως να ήταν και πιο οικονομικό στην πόλη. Χωρίς καμία θυσία και προσπάθεια, η κατανάλωση σε πραγματικές καθημερινές συνθήκες παίζει στα χαμηλά 7lt/100km, νούμερο λογικότατο για μικρό τουρμπάτο βενζινοκινητήρα με μπόλικη πίεση, που έχει να τα βγάλει πέρα με αμάξωμα 1.350kgσυν οδηγό. Με το VBOX είδαμε πολύ εύκολα 0-100km/hαπό στάση σε 10,2sec, διαδικασία που πολύ δύσκολα θα πραγματοποιήσει κάποιος αγοραστής του EcoSport. Στα 17sec παίζει το 400άρι, έτσι για να πάρετε μία εικόνα από τις επιδόσεις. Τα ελαστικά της Hankook ίσως δεν ταιριάζουν στο προφίλ των Ford, αφού αυτά έχουν όρεξη για κλειστά κομμάτια και εκεί τα ελαστικά δείχνουν να χωλαίνουν, όχι όμως να τρομάζουν. Αν ψάχνετε το σε ποιον απευθύνεται το EcoSport, θα έλεγα ότι θα το κοιτάξει αυτός που έχει μεγαλύτερες ανάγκες σε χώρο, από αυτές που μπορεί να καλύψει το Fiesta, αλλά δεν μπορεί να «φτάσει» ένα Kuga, το οποίο για να έχει εξοπλισμό εφάμιλλο με του Ecosport, ξεφεύγει αρκετά σε τιμή. Παράλληλα, το EcoSport έχει και το αβαντάζ της απόστασης από το έδαφος (190mm), η οποία του χαρίζει γωνία προσέγγισης 21 μοιρών, γωνία αναχώρησης 33,3 μοιρών και βάθος βύθισης 550mm. Οδήγησα την έκδοση TitaniumS, την fullextra δηλαδή, που, πράγματι, δεν της λείπει κάτι. Κοιτάζω τον τιμοκατάλογο της Ford και βλέπω ότι κοστίζει 20.306 ευρώ, με τη βασική Titanium με τον EcoBoost 1.0 των 125 ίππων να ξεκινά από τα 19.603 ευρώ. Τα 700 ευρώ διαφορά πιστεύω ότι σχεδόν όλοι θα τα δώσουν για να αποκτήσουν την «καλή περίπτωση». Εξ' άλλου ποιος θέλει ένα μεγάλο SUV Που σε βάζει σε σκέψεις... Χωράει στο parking? Θα βολέψει τη σύζυγο? Η διαφορά στην κατανάλωση? Σίγουρα όμως το EcoSport είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μικρό SUV για καθημερινές μετακινήσεις και περιορισμένες offroad αποδράσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης FordEcosportTitanium 1.0 EcoBoost 125Ps: €19.603

Τιμή έκδοσης δοκιμής FordEcosortTitaniumS 1.0 Ecoboost 140Ps: €20.306

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και Ti-VCT

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        999

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   71,9 x 82 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων χαμηλής αδράνειας

ΒΑΡΟΣ kg                  1.340


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                205/50

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 278mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Ταμπούρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      140/ 6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   18,3/ 1.400-5.000

0-100km/h      10,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  180

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      125

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,6

Δοκιμής (lt/100km)    7,2

 

Αρθρογράφος

 

Αύξηση στις πωλήσεις της Dacia το 2022

Αύξηση στις πωλήσεις της Dacia το 2022

Η Dacia επιτυγχάνει το μεγαλύτερο μερίδιο στην ιστορία της, στις ευρωπαϊκές πωλήσεις λιανικής.