Advertisement

Honda Civic EG x2 All Motor 302 & 243Ps

Honda Civic EG x2 All Motor 302 & 243Ps
Δύο πριόνια φουλ ατμοσφαιρικά, Honda Civic EG. Το ένα γυμνό και ξηλωμένο, καθαρόαιμο dragster, το άλλο ελαφρωμένο και κοντράδικο και τα δύο όμως άγρια, βρωμάνε μπαρούτι και σπάνε τα χρονόμετρα στα 400 μέτρα για πλάκα. Τα δύο Civic γράφουν παλαβούς χρόνους και περνάνε από το μικροσκόπιο του Power Automotive Magazine!

">

Το να κάνεις ξερά 11άρια και 12άρια με Honda δεν είναι φυσικά κατόρθωμα, το κατόρθωμα είναι να κάνεις με ατμοσφαιρικά Honda αυτούς τους χρόνους. Χρειάζεται ψάξιμο, σωστή βελτίωση, χρόνος και φυσικά σημαντική επένδυση χρημάτων για να φτάσεις σε αυτά τα αποτελέσματα. Το πράσινο Honda Civic VTI του Γιάννη Δαλιανούδη, ιδιοκτήτη της 10sec Garage και το μαύρο Honda Civic VTI του Βασίλη, ή αλλιώς Billara, είναι δύο εξαιρετικά δείγματα για το τι μπορεί να φτιάξει κάποιος, αν πραγματικά γουστάρει αυτό που κάνει. Για συντομία από εδώ και πέρα θα τα αναφέρουμε με το χρώμα τους. Το πράσινο, λοιπόν, στα χέρια του Γιάννη έκανε στον τελευταίο αγώνα στην πίστα της Θήβας 11,087secμε 195,54km/h ταχύτητα εξόδου και το μαύρο στα χέρια του Billara έγραψε 12,044secμε 180,18km/h ταχύτητα εξόδου.

 

All motor!

Όπως έγραψα και πιο πάνω και τα δύο CivicEG είναι ατμοσφαιρικά, χωρίς ψεκασμό nitro. Στροφάρουν στο Θεό, ξεκινάνε τάπα και φυσικά, ως γνήσια Honda, δεν παθαίνουν τίποτα. Το πράσινο απέδωσε στο δυναμόμετρο 301,8Ps στις 8.809rpm με 24,65kgm ροπής στις 8.171rpm και το μαύρο 243,3Ps στις 8.726rpm με 19,99kgm στις 8.597rpm. Και στα δύο αυτοκίνητα τα διαγράμματα ισχύος είναι τα αναμενόμενα για ατμοσφαιρικά Honda, βγάζουν όλη τη δύναμη ψηλά και φυσικά στροφάρουν φλερτάροντας με τις 10.000rpm. Καλύτερα όμως να τα δούμε αναλυτικά ένα προς ένα και πώς έφτασαν να γράφουν ξερά 11άρια και 12άρια στην πίστα.

 

Green devil

Ξεκινάμε με το πράσινο Civic, το προσωπικό αυτοκίνητο του Γιάννη. Ο Β16Α, που φορούσε αρχικά το αυτοκίνητο, πήρε δρόμο και στη θέση του μπήκε ένας κορμός και μία κυλινδροκεφαλή από Β18, που συνδυάστηκαν με στρόφαλο από Β20. Στον κορμό τοποθετήθηκαν χιτώνια της Darton, σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco με διάμετρο στα 85,5mm, μπιέλες A beam της Carrillo, οι οποίες βιδώθηκαν με βίδες ARP 625, ενώ στο στρόφαλο αλλάχθηκαν τα μέταλλα με ACL. Η διαδρομή με τον  καινούργιο στρόφαλο πήγε στα 89mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός του κινητήρα να φτάσει τα 2.058cc. Η κυλινδροκεφαλή πέρασε από τα χέρια του Δάκη Σκαμπελτζή, ο οποίος έκανε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, όπως επίσης και όλες τις εργασίες που αφορούν το ρεκτιφιέ του κινητήρα. Αλλάχθηκε όλο το valvetrain με το αντίστοιχο της Ferrea, το οποίο περιλαμβάνει μεγαλύτερες βαλβίδες, ελατήρια βαλβίδων, οδηγούς και retainers και τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι της Skunk2, Pro Series με τα αντίστοιχα ρυθμιζόμενα γρανάζια τους. Για να έχει καλύτερη παροχή σε λάδι ο κινητήρας, μιας και στροφάρει ψηλά, αλλάχθηκε και η αντλία λαδιού με μία Apocalypse Racing. Με δεμένο πλέον μπλοκ και κυλινδροκεφαλή, σειρά είχαν τα περιφερειακά. Στην εξαγωγή συναντάμε την πολλαπλή εξαγωγής της HyTechExhaust, που καταλήγει σε αλουμινένια εξάτμιση των 80mm. Στο άλλο άκρο, βρίσκεται η πολλαπλή εισαγωγής VictorX της Edelbrock, πάνω στην οποία τοποθετήθηκε μια πεταλούδα γκαζιού των 76mm της OBX και πάνω στην πεταλούδα ένας custom σωλήνας εισαγωγής των 100mm. Το δοχείο καυσίμων είναι κατασκευασμένο από τον Γιάννη, από αλουμίνιο και έχει χωρητικότητα στα 5lt. Έξω από αυτό βρίσκεται μία Bosch 044, η οποία -μέσω σωληνώσεων αεροπορικού τύπου- στέλνει στην μπεκιέρα της ΑΕΜ το καύσιμο, το οποίο έχουν αναλάβει να ψεκάζουν τα μπεκ της Injector Dynamics παροχής 725cc/min. Ένας ρυθμιστής πίεσης της ΑΕΜ βρίσκεται στην έξοδο της μπεκιέρας και κρατάει την πίεση σταθερή. Τη διαχείριση όλων των παραπάνω την ανέλαβε ο Hondata S300, ο οποίος ρυθμίστηκε από τον Γιάννη Κουραμπά ή αλλιώς ef9_tuned. Το ψυγείο νερού παρέμεινε το εργοστασιακό, μιας και είναι επαρκές για τα περάσματα σε έναν αγώνα dragster. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν ένα custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού, κατασκευασμένο από τον Γιάννη, όπως επίσης και ενισχυμένες custom βάσεις κινητήρα.

 

Μετάδοση και στήσιμο

Με τον κινητήρα έτοιμο, σειρά είχαν δύο ακόμα καίρια σημεία σε ένα σωστά βελτιωμένο αυτοκίνητο dragster. Η μετάδοση και η ανάρτηση. Ο Γιάννης τοποθέτησε το κιβώτιο ταχυτήτων S80, που προέρχεται από Honda Integra Type-R, το οποίο έχει 4,7:1 τελική σχέση μετάδοσης, καθώς και το δίδισκο συμπλέκτη της Competition Clutch. Στην ανάρτηση τώρα, αλλάχθηκαν τα πίσω ψαλίδα με Skunk2, τοποθετήθηκε το coilover kit της K-Sport, όπως και το traction bar της K-Tuned, ενώ αλλάχθηκαν όλα τα σινεμπλόκ με πολυουρεθάνης από την Energy Suspension. Στο εσωτερικό, αφαιρέθηκαν καθίσματα, επενδύσεις, ταπετσαρίες και κάθε τι που δεν χρειάζεται σε έναν αγώνα dragster και τοποθετήθηκε ένα bucket κάθισμα, το Rev της Sparco, μαζί με ζώνες τεσσάρων σημείων και ένα τιμόνι της ίδιας εταιρείας. Εννοείται πως οι τροχοί αλλάχθηκαν και μπήκαν ζάντες μαγνησίου από την SpinWerks, με ελαστικά Μ/Η σε διάσταση 24.5x8.5x13 εμπρός και 25x3x15 πίσω.

 

Paint it black

Πάμε τώρα στο μαύρο τερατάκι του Βασίλη, το οποίο παίζει δυνατά μπάλα -εκτός από την πίστα- και στα διάφορα βραδινά στέκια. Εδώ ο κινητήρας έχει πιο light βελτιώσεις, μιας και τα δύο αυτοκίνητα έχουν περίπου 56Ps διαφορά και ένα δευτερόλεπτο στα 400 μέτρα. Ο Βασίλης, λοιπόν, πριν αρκετό καιρό είχε turboset-up στο Civic του, το οποίο το αντάλλαξε με το μοτέρ, που φοράει τώρα. Ο τωρινός κινητήρας είναι B18C, στον οποίο αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά πιστόνια με σφυρήλατα της Wiseco και τοποθετήθηκε ένα block-guard της Supertech. Στην κυλινδροκεφαλή έγινε ροϊκή εξέλιξη από την SevdalisSuperflowκαι τοποθετήθηκαν βαλβίδες, ελατήρια και retainers από την Supertech. Παράλληλα, τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι της Blueprint, Stage 2 και συνδυάστηκαν με ρυθμιζόμενα γρανάζια της ΑΕΜ. Εδώ, η πολλαπλή εισαγωγής προέρχεται από Integra Type R, στην οποία έγινε ροϊκή και η πεταλούδα γκαζιού, που τοποθετήθηκε, είναι της Skunk2 και έχει διάμετρο 70mm. Η πολλαπλή εξαγωγής είναι της HyTech Exhaust και εδώ, όπως και η υπόλοιπη εξάτμιση, που έχει 76mm διάμετρο. Ο κινητήρας πατάει σε custom ενισχυμένες βάσεις κατασκευασμένες και αυτές από τον Γιάννη Δαλιανούδη. Και εδώ χρησιμοποιήθηκε το S80 κιβώτιο ταχυτήτων από Integra Type R, όπως επίσης τα πίσω ψαλίδια της Skunk2, με K-Tunedtractionbar και σινεμπλόκ πολυουρεθάνης από την Energy Suspension, ενώ τα αμορτισέρ προέρχονται από την Bilstein.

 

Honda και ξερό ψωμί!

Οι μετρήσεις στο δρόμο δεν ήταν εύκολη υπόθεση, μιας και αν τολμούσαμε να βγούμε στην ευθεία των μετρήσεων με το πράσινο Civic, θα περνάγαμε μια ωραία νύχτα στο αυτόφωρο, ενώ το μαύρο πουλήθηκε αμέσως την επόμενη μέρα της φωτογράφισης και αρκεστήκαμε σε μία μέτρηση από στάση. Αξίζει όμως να δούμε τη διαφορά που έχουν τα δύο Honda μεταξύ τους. Το πράσινο ξεκινάει σαφώς καλύτερα με τα πρώτα 18 μέτρα να διανύονται σε 1,585sec, ενώ το μαύρο  θέλει 1,75sec. Η διαφορά στη δύναμη ξεκινάει να φαίνεται στα 200 μέτρα, όπου το πράσινο χρειάστηκε 7,047sec, ενώ το μαύρο 7,68sec και συνεχίζεται στα 400 μέτρα, όπου το πράσινο περνάει με 11,087sec και 195,54km/h ταχύτητα εξόδου, τη στιγμή που το μαύρο θέλει 12,044sec με 180,18km/h. Οι βασικές τους διαφορές, εκτός από τα περίπου 55 άλογα των κινητήρων, είναι το βάρος, αφού το πράσινο ζυγίζει λίγο κάτω από τα 800kg, αλλά και τα λάστιχα, αφού το πράσινο φοράει Μ/Η. Όπως και να έχει πάντως και τα δύο αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά δείγματα προσεγμένης δουλειάς και αποτελέσματος. Και τα δύο ξεχωρίζουν το κάθε ένα στην κατηγορία του και φυσικά είναι δύο άξιοι αντίπαλοι για όποιον σταθεί δίπλα τους στο φανάρι της εκκίνησης. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.058cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  85,5mm x 89mm

Σχέση Συμπίεσης: 14:1

Tuned by

10sec Garage

Αγκύλης 7

Νέος Κόσμος

Τηλ: 210 92 31 852

TUNING SPECS

  • Β18 κορμός
  • Darton χιτώνια
  • Wiseco σφυρήλατα πιστόνια
  • Carrillo A beam μπιέλες
  • ARP 625 βίδες μπιελών
  • Β20 στρόφαλος
  • ACL μέταλλα στροφάλου
  • Apocalypse Racing αντλία λαδιού
  • B18 κυλινδροκεφαλή
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
  • Ferrea βαλβίδες
  • Ferrea ελατήρια βαλβίδων
  • Ferrea οδηγοί βαλβίδων
  • Ferrea retainers
  • Skunk2 Pro Series εκκεντροφόροι
  • Skunk2 Pro Series ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων
  • Edelbrock Victor X πολλαπλή εισαγωγής
  • OBX πεταλούδα γκαζιού 76mm
  • Custom σωλήνας εισαγωγής 100mm
  • Samco Sport κολάρα σιλικόνης
  • Hondata S300 ECU
  • Custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού
  • ΑΕΜ μπεκιέρα
  • ΑΕΜ ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
  • Bosch 044 αντλία βενζίνης
  • Σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου
  • Injector Dynamics μπεκ 725cc/min
  • Custom αλουμινένιο δοχείο βενζίνης 5lt
  • HyTech Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
  • HyTech Exhaust σύστημα εξαγωγής αλουμινίου 80mm
  • Custom βάσεις κινητήρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • K-Sport coilover kit
  • Skunk2 πίσω ψαλίδια
  • K-tuned traction bar
  • Energy Suspension σινεμπλόκ πολυουρεθάνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Integra S80 κιβώτιο ταχυτήτων 4.7
  • Competition Clutch δίδισκο δισκόπλατο

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Sparco Rev κάθισμα bucket
  • Sparco τιμόνι
  • Sparco ζώνες τεσσάρων σημείων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός εργοστασιακά

Πίσω: Wilwood ultra lite

ΤΡΟΧΟΙ

Spin Werks 8,5Jx13in εμπρός 3Jx15in πίσω ζάντες

M/H 24.5x8.5x13 εμπρός και 25x3x15 πίσω ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Vamag της Dynoworx

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 301,8/8.809

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 24,65/8.171

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,585   @

200      7,047   @

400      11,087 @        195,54

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.820cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  81,5mm x 87,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 12,5:1

Tuned by

10sec Garage

Αγκύλης 7

Νέος Κόσμος

Τηλ: 210 92 31 852

TUNING SPECS

  • Wiseco σφυρήλατα πιστόνια
  • Supertech block-guard
  • Supertech βαλβίδες
  • Supertech ελατήρια βαλβίδων
  • Supertech retainers
  • Blueprint Stage 2 εκκεντροφόροι
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
  • AEM ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων
  • Integra Type R πολλαπλή εισαγωγής
  • Skunk2 πεταλούδα γκαζιού 70mm
  • HyTech Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
  • HyTech Exhaust σύστημα εξαγωγής 76mm
  • Blackworks δοχείο αναθυμιάσεων
  • Custom βάσεις κινητήρα

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Skunk2 πίσω ψαλίδια
  • K-tuned traction bar
  • Bilstein Sport αμορτισέρ
  • Energy suspension σινεμπλόκ πολυουρεθάνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Integra S80 κιβώτιο ταχυτήτων 4.7

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

Racing Hart 7Jx15in ζάντες

Toyo R1R 205/50 R15 ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Vamag της Dynoworx

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 243,3/8.726

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 19,99/8.597

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,5       @        53,00

60        4,57     @        92,23

100      5,98     @        111,49

200      8,79     @        141,90
400      13,28   @        176,65

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ DRAG

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        1,750   @

200      7,680   @

400      12,044 @        180,18

Πληρωμή με Κάρτα