Advertisement

Honda Civic EK V-TEC 266PS

Honda Civic EK V-TEC 266PS

 

Αυτό το Civic φοράει απλά τα πάντα! Ξεκινώντας από τον κινητήρα και τις βελτιώσεις του, περνάμε στην μετάδοση, την ανάρτηση, την εμφάνιση, τα φρένα, βελτιωμένα όλα! Πρόκειται για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα και όμορφα αυτοκίνητα που έχουν περάσει μέχρι στιγμής από το πληκτρολόγιό μου. Ο Γιάννης Π. έχει προσέξει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια και έχει δημιουργήσει ένα άψογο Honda Civic ΕΚ. Είναι από τους πιο ψαγμένους Hondάκηδες που έχουμε γνωρίσει. Το αυτοκίνητό του και η βελτίωσή του είναι τρόπος ζωής για αυτόν. Βασικά ο Γιάννης πραγματοποίησε το όνειρο του κάθε συνειδητοποιημένου Hondάκια:  αγόρασε ότι υπήρχε για το αυτοκίνητό του, αδειάζοντας καταλόγους και καταλόγους με προϊόντα και το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε εδώ! Η λέξη και μόνο «V-TEC», μου ξυπνάει ευχάριστες αναμνήσεις από διάφορα αυτοκίνητα που είχα δει και ζήσει, τα οποία κυρίως μου έμειναν στο μυαλό για τον απίστευτα λυσσασμένο ήχο που κάνει ο κινητήρας όταν ενεργοποιηθεί το V-TEC. Πρόκειται για έναν από τους πλέον αναγνωρίσιμους ήχους κινητήρα της σύγχρονης ιστορίας. Ένας ήχος που ακούγεται ακόμα στα στέκια στα drag-strips και θα συνεχίσει να ακούγεται για πολύ καιρό ακόμα!

All motor!

Η καρδιά αυτού του Civic είναι ο Β18C κινητήρας, που προέρχεται από Integra DC2 Type R για την Γιαπωνέζικη αγορά και απέδιδε 200Ps. Ο κινητήρας δέχθηκε επίθεση από τον Γιώργο Σπυράκο της Spirakos Engineering, ο οποίος και ανέλαβε το δέσιμο των μηχανικών μερών, την βελτίωση της εισαγωγής, όπως και την εξάτμιση. Όλα τα aftermarket παραγγέλθηκαν και αγοράστηκαν από την Spirakis Performance Parts. Στους κυλίνδρους έχει γίνει ρεκτιφιέ, από τον Γιώργο Κώνστα της Ρεκτιφιέ Exelixi και τοποθετήθηκαν σφυρήλατα πιστόνια της JE τα οποία είναι μεγαλύτερα κατά 1mm από την εργοστασιακή διάμετρο, δηλαδή στα 82mm και ενώνονται με τον στρόφαλο από Β20 με διαδρομή στα 89mm, με μπιέλες Pro A της Carrillo, ενώ τα μέταλλα στα κουζινέτα προέρχονται από την Clevite. Το αποτέλεσμα είναι ο κυβισμός να φτάσει στα 1.880cc, ενώ ο λόγος συμπίεσης ανέβηκε στο 13:1 χάρις στα νέα πιστόνια. Κλείνοντας με τα του μπλοκ, τοποθετήθηκε μία αντλία λαδιού από Integra GSR η οποία φροντίζει να στέλνει περισσότερο και με μεγαλύτερη πίεση λάδι στον κινητήρα, ένα block guard της Supertech, καθώς και μία ελαφρύτερη της εργοστασιακής τροχαλία στροφάλου της ΑΤΙ.

Επόμενο βήμα, η κυλινδροκεφαλή, στην οποία αλλάχθηκε όλο το valvetrain. Αναλυτικότερα, τοποθετήθηκαν οδηγοί βαλβίδων της Ferrea, flat βαλβίδες επίσης Ferrea, διπλά ελατήρια βαλβίδων της Toda και ατσάλινα retainers της Crower. Οι εκκεντροφόροι που επιλέχθηκαν είναι οι δοκιμασμένοι Toda C2, με 12,5mm βύθισμα και 300ο διάρκεια στην φάση του V-TEC, στις άκρες των οποίων τοποθετήθηκαν ρυθμιζόμενα γρανάζια VMS. Το μοτέρ τελείωσε με την κεφαλή και το μπλοκ να δένονται με μπουζόνια κεφαλής της ARP, ενώ ανάμεσά τους μπήκε μία φλάντζα της Cometic, με πάχος στα 0,7mm. Ο κινητήρας πάτησε στις βάσεις του, οι οποίες πλέον ανήκουν στην Energy Suspension.

Honda freak!

Έχοντας πλέον δεμένο μπλοκ και κεφαλή, σειρά είχαν τα υπόλοιπα περιφερειακά. Ο κατάλογος της Skunk2 πρόσφερε μία πεταλούδα των 70mm, από την σειρά Alpha Series, όπως και μία πολλαπλή εισαγωγής, στην οποία έγινε ροϊκή βελτίωση. Στην άκρη της πολλαπλής εισαγωγής τοποθετήθηκε η εισαγωγή της ΑΕΜ, Hybrid Cold Air, με 76mm διάμετρο. Στην άλλη άκρη του μπλοκ τοποθετήθηκε η πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1, η οποία είναι replica της Hytech και ανήκει στη σειρά Normal Tube, για χρήση δρόμου. Η υπόλοιπη εξάτμιση είναι χειροποίητη, με διάμετρο στα 70mm και καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι της GReddy. 

Ένας πολλαπλασιαστής της MSD ανέλαβε δράση και συνεργάζεται με μπουζοκαλώδια της Magnecor, όσον αφορά την ανάφλεξη. Στην παροχή καυσίμου πρώτο ρόλο παίζει η αντλία βενζίνης της Walbro, που στέλνει βενζίνη στα μπεκ από S2000, που έχουν παροχή στα 360cc/min.

Τελειώνουμε με τον χώρο του κινητήρα, αναφέροντας το ψυγείο νερού της Koyo, το βεντιλατέρ της Mishimoto και τα κολάρα σιλικόνης της Samco για το ψυγείο. Η ECU προγραμματίστηκε από τον Τόλη Γιάτσιο της Speedware Motorsports, επάνω στο Dynapack της Extreme Tuners, όπου και το αυτοκίνητο απέδωσε 265,7Ps στις 9.000rpm και 22,62kgm ροπής, στις 4.700rpm, επίδοση τρομερή για ατμοσφαιρικό κινητήρα, αφού μιλάμε για απόδοση 144Ps/lt! Όπως είναι φυσιολογικό, ο κινητήρας αποδίδει ψηλά την δύναμη, χαρακτηριστικό άλλωστε των εκκεντροφόρων C2 της Toda, με το V-TEC να ενεργοποιείται στις 5.800rpm.

Honda power!

Με το μοτέρ να ξυρίζει, το σασμάν και η μετάδοση δεν θα μπορούσαν να μείνουν stock, όπως φυσικά και οι υπόλοιποι τομείς του αυτοκινήτου. Το σασμάν προέρχεται και αυτό από το JDM Integra Type R και έχει τελική σχέση μετάδοσης 4,785. Οι σχέσεις έχουν αλλάξει και συγκεκριμένα η 1η, της MFactory, έχει σχέση μετάδοσης 3,07, ενώ η 2η, που προέρχεται από Integra GSR, έχει σχέση μετάδοσης 1,9. Το διαφορικό αλλάχθηκε με ένα δισκάτο μπλοκέ της OS Giken. Τοποθετήθηκε επίσης ένα ελαφρύτερο βολάν της Exedy, με βάρος στα 4kg και ένας συμπλέκτης Stage1, επίσης της Exedy.

Στον τομέα της ανάρτησης έγιναν αρκετές επεμβάσεις, προκειμένου να γίνει πιο σταθερό στο δρόμο το Civic, αλλά και να βελτιωθεί η συμπεριφορά του στις στροφές. Αλλάχθηκαν τα αμορτισέρ και τα ελατήρια με την πλήρως ρυθμιζόμενη coilover Super Street ανάρτηση της Tein, ενώ όλοι οι σύνδεσμοι των αναρτήσεων είναι πλέον της Energy Suspension. Αλλάχθηκαν επίσης τα πίσω ψαλίδια καθώς και τοποθετήθηκε μπάρα, όλα από την Skunk2.  Στους εμπρός θόλους συναντάμε μία μπάρα θόλων της Password:JDM. Τελειώνουμε με τα μηχανικά μέρη, με τον τομέα των φρένων, όπου εμπρός τοποθετήθηκαν τετραπίστονες δαγκάνες και τακάκια της Spoon, παρέα με αεριζόμενους δίσκους, επίσης Spoon, με διάμετρο στα 282mm, ενώ αλλάχθηκαν όλα τα σωληνάκια με αεροπορικού τύπου της Goodridge.

JDM Look!

Κινητήρας, μετάδοση, αναρτήσεις και φρένα έτοιμα, οπότε τώρα το βάρος έπεσε στην εξωτερική, αλλά και την εσωτερική, εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η αλήθεια είναι πως δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στην εξωτερική εμφάνιση, δηλαδή δεν εντυπωσιάζομαι από αεροτομές, φουσκώματα κτλ, εκτός και αν πρόκειται για κάτι διακριτικό και όμορφο, όπως ακριβώς έχουμε σε αυτό το Civic.

Ο Γιάννης αγόρασε γνήσια ανταλλακτικά από Civic EK Type R της γιαπωνέζικης αγοράς, τα οποία περιλάμβαναν την μάσκα, τα φανάρια εμπρός και πίσω, όλα τα σπόιλερ, καθώς και τα σήματα. Ξεχωρίζει η carbon αεροτομή της Spoon, ενώ στο εσωτερικό χτυπάνε στο μάτι τα κόκκινα Recaro που και αυτά προέρχονται από το αντίστοιχο γιαπωνέζικο μοντέλο. Αξιοσημείωτα είναι επίσης το καντράν με τα όργανα, το τιμόνι και το πίσω κάθισμα. Να σημειώσουμε πως το αυτοκίνητο είναι κυριολεκτικά πεντακάθαρο! Από το σασί, μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια του εσωτερικού. Τόσο καθαρό, που αναρωτιέμαι αν ο Γιάννης το φυλάει μέσα σε αεροστεγή γυάλα και όχι σε γκαράζ.

Running free

Οι επιδόσεις που πετύχαμε στο δρόμο είναι απλά εξαιρετικές, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το αυτοκίνητο δεν είναι γυμνό, αλλά έχει τα πάντα επάνω του. Τα πρώτα 100km/h ήρθαν σε 5,61sec, ενώ τα 160km/h σε 12,48sec. Στα 400 μέτρα έγραψε 13,84sec, με ταχύτητα εξόδου στα 168,54km/h, αντιπροσωπευτική της δύναμης του κινητήρα. Τα πρώτα 18 μέτρα έγιναν σε 2,53sec. Στην ρεπρίζ με 3η σχέση, χρειαστήκαμε 2,75sec από τα 50km/h μέχρι και τα 80km/h, ενώ από τα 80km/h μέχρι και τα 110km/h, 2,67sec ήταν αρκετά. Από τα 100km/h στα 140km/h επιταχύναμε σε 3,84sec. Οι επιδόσεις στην ρεπρίζ 3ης μας δείχνουν ότι ο κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός. Θα είχαμε πάντως ακόμα καλύτερες επιδόσεις αν δεν κρέμαγε λίγο στην αλλαγή από 1η σε 2η, καθώς το «σκαλοπάτι» 1ης/2ης είναι μεγάλο. Η 2η όπως είπαμε έχει σχέση μετάδοσης 1,9 και σύντομα θα αλλαχτεί με την εργοστασιακή, που είναι στο 2,1 και θα μικρύνει σημαντικά το κενό με την 1η. Σε κάθε περίπτωση, το Civic του Γιάννη είναι πυροβόλο και στέκεται πάρα πολύ καλά στο δρόμο. Έχει επαναληψιμότητα στις μετρήσεις και μεγάλη αντοχή στο σκίσιμο! Σαν Honda, κρατάει πιστό την παράδοση. Δεν σπάει, δεν χαλάει!

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα