Advertisement

Honda CR-V AWD 1.6 i-DTEC 160Ps

Honda CR-V AWD 1.6 i-DTEC 160Ps
Η τέταρτη γενιά του Honda CR-V μπαίνει ξανά στο παιχνίδι. Συνδυάζοντας χώρους, δύναμη από τον γνωστό 1.6 i-DTEC κινητήρα και τετρακίνηση, το ανανεωμένο CR-V αποτελεί μία ανταγωνιστική πρόταση για κάποιον, που ψάχνει ένα τετρακίνητο SUV, που δεν έχει μεγάλο κυβισμό.

">

Ο συνδυασμός τετρακίνησης και diesel κινητήρα χαμηλών κυβικών, που δεν στερείται δύναμης, κάνει τα πράγματα πιο προσιτά για κάποιον επίδοξο αγοραστή, που ήθελε την τετρακίνηση στο CR-V, αλλά δεν είχε την οικονομική άνεση για να αγοράσει την έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα. Μέχρι στιγμής, η κίνηση σε όλους τους τροχούς ήταν διαθέσιμη μόνο με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, κάτι που πλέον αποτελεί προνόμιο για λίγους.

 Ριζική ανανέωση

196 honda crv 1.6 idtec 1Η τέταρτη γενιά του CR-V απέκτησε δυναμικό και όμορφο σχήμα, με ένα αρκετά μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό. Το πρώτο πράγμα, που προσέχει κανείς παρατηρώντας το, είναι η νέα μάσκα, που του αλλάζει ριζικά το σχήμα, καθώς και ο νέας σχεδίασης μπροστινός προφυλακτήρας. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι περισσότερο διακριτικές, αλλά εκεί που εντυπωσιάζεται κάποιος είναι με το εσωτερικό του. Η οθόνη αφής των 7in, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να χειριστεί το Honda Connect, να συνδέσει το smartphone του, να χειριστεί το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης και πολλά ακόμα, όπως για παράδειγμα να συνδεθεί με το internet και να κατεβάσει διάφορα applications από το Honda App Center, κεντρίζει το ενδιαφέρον. Το υπόλοιπο εσωτερικό είναι πραγματικά αχανές. Ακόμα και στα πίσω καθίσματα, επιβάτες με ύψος άνω του 1.85m, θα καθίσουν με άνεση, χωρίς να στριμωχτούν. Η θέση οδήγησης χαρίζει ορατότητα προς όλες τις διευθύνσεις, είναι άνετη και εργονομική και ο πίνακας στο ταμπλό έχει ευανάγνωστες ενδείξεις και όμορφο design. Σε όλο το εσωτερικό υπάρχουν διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα, καθιστώντας το λειτουργικό και πρακτικό. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 589lt και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.669lt, επιτρέποντας ακόμα και μία μικρή μετακόμιση!

 Η ουσία του θέματος!

196 honda crv 1.6 idtec 2Πέρα από την εξωτερική και την εσωτερική εμφάνιση, το ενδιαφέρον στο νέο CR-V είναι ο κινητήρας και η τετρακίνησή του. Γνωστός από το Civic 1.6 i-DTEC, χρησιμοποιεί δύο turbo, σειριακά τοποθετημένα και είναι ο δυνατότερος κινητήρας diesel της κατηγορίας του. Το πρώτο turbo, το οποίο είναι μεταβλητής γεωμετρίας, είναι υπεύθυνο για την παροχή στις χαμηλές στροφές και είναι υψηλής πίεσης, ενώ το δεύτερο επεμβαίνει στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στις μεσαίες λειτουργούν και τα δύο μαζί. Με αυτό τον τρόπο, ο κινητήρας δεν στερείται ποτέ δύναμης, με αποτέλεσμα, από τις 1.200rpm μέχρι και τις υψηλές, να νιώθεις την ισχύ και την ροπή. Ο κινητήρας αποδίδει 160Ps και 31,1kgm ροπής στις 2.000rpm, ενώ παράλληλα είναι ιδιαίτερα οικονομικός, αν αναλογιστεί κανείς τα 1.630kg του αμαξώματος, αλλά και την μόνιμη τετρακίνηση. Η Honda ανακοινώνει 5,1lt/100km ως μέση κατανάλωση, ενώ εμείς -με όχι και ιδιαίτερα οικονομικό τρόπο οδήγησης- είδαμε στο trip computer την τιμή να φτάνει στα 6,7lt/100km. Ο κινητήρας -στην έκδοση της δοκιμής- συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ υπάρχει διαθέσιμο και αυτόματο των εννέα, το οποίο αναμένουμε με ενδιαφέρον για δοκιμή.

Πέρα από τον κινητήρα, εξίσου ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τετρακίνηση, που χρησιμοποιεί το Honda CR-V. Χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη, για να συνδέσει τον κεντρικό άξονα με το πίσω διαφορικό, ο οποίος, όμως, παίρνει εντολές μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, που ανοιγοκλείνει υδραυλικά τον συμπλέκτη. Ο συμπλέκτης ελέγχεται από το Intelligent Control System, το οποίο κατανέμει την ροπή του κινητήρα ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης του οχήματος, επιτρέποντας, έτσι, τη μέγιστη πρόσφυση σε κάθε τροχό. Το σύστημα αυτό μπορεί να ανιχνεύσει διαφορά στην ταχύτητα των τροχών και αντίστοιχα να κατανείμει την ισχύ εκεί, που χρειάζεται, ακόμα και όταν κινούμαστε σε ανηφόρα, οπότε το ICS στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, προκειμένου να υπάρχει περισσότερη ευκολία στην κίνηση. Στην πράξη είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό και κάνει το CR-V αρκετά ασφαλές, με την ροπή να μπορεί να κατανεμηθεί έως και 50-50 ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα. 

 Με το τιμόνι στο χέρι

196 honda crv 1.6 idtec 3Στο δρόμο αυτό που μας ενδιέφερε ήταν η τετρακίνησή του, αφού, έχοντας οδηγήσει το δικίνητο μοντέλο, καταφέρνει να σε ξεγελάσει κρύβοντας τα κιλά του. Ο ροπάτος κινητήρας και το σωστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο συνεργάζονται άψογα, με αποτέλεσμα να έχεις πάντα στη διάθεσή σου δύναμη από τον κινητήρα. Το πλαίσιο είναι σφιχτό και στιβαρό, χωρίς να χάνει μέρος από την άνεσή του, είτε κινείσαι σε δρόμο, είτε σε χωματόδρομο. Οι αναρτήσεις αποτρέπουν τις μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα και συγκρατούν το πλαίσιο στην τροχιά, που έχεις επιλέξει, ακόμα και όταν κινείσαι με αρκετά km/h στο κοντέρ. Η οδηγική του συμπεριφορά είναι αρκετά ουδέτερη και δύσκολα θα καταφέρεις να φέρεις εκτός πρόσφυσης το CR-V. Εκτός δρόμου, τα καταφέρνει αρκετά καλά, σε σημεία, που οι περισσότεροι ιδιοκτήτες θα αποφύγουν να οδηγήσουν. Εδώ επεμβαίνει η εξελιγμένη του τετρακίνηση, όπου θα συγκρατήσει πάντα εντός δρόμου το αυτοκίνητο, ακόμα και σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 165mm, και δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα σε δρόμους με λάσπη ή χώμα. Σημαντικός σύμμαχος στην οδήγηση είναι το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, αλλά και τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα.

 DreamcarsbyHonda

Το Honda CR-V έχει πολλά ατού, όπως η απόδοση του κινητήρα, οι επιδόσεις, η χαμηλή κατανάλωση, η οδική συμπεριφορά, η άνεση και η ευρυχωρία στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής και φυσικά ο εξοπλισμός. Το μόνο αρνητικό, που θα μπορούσαμε να του προσάψουμε, είναι ότι το πίσω κάθισμα έχει σκληρό μεσαίο τμήμα και θα δυσκολέψει λίγο τον επιβάτη, που θα καθίσει εκεί, αν μεταφέρουμε πέντε άτομα. Αν και η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινάει από τα €34.770, δεν παύει να αποτελεί μία συμφέρουσα πρόταση, γεμάτη τεχνολογικά επιτεύγματα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ HONDACR-V AWD 1.6 i-DTEC 160PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €34.770 (Με όφελος απόσυρσης)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.597
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   76 x 88
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            16:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, δύο υπερτροφοδότες καυσαερίων
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.630

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ σε όλους τους τροχούς
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Ανεξάρτητη, Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  7Jx17in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    225/65 R17

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          160 / 4.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      31,1/ 2.000
  • 0-100km/h      9,6sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  202

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       129

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  5,1
  • Δοκιμής (lt/100km)    6,7

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60     4,68

0-80     7,08

0-100   9,76

0-120   16,18

0-140   23,33

0-160   28,87

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80              4,02

80-110            4,41

 

4η

ΚΜ/Η             SEC

80-110             4,73

100-140           7,21

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,87     42,49

60        5,61     68,41

100      7,5     83,32

200      11,25   106,23

400      17,54   126,96

 

Image Gallery

Πληρωμή με Κάρτα