Kia pro_cee’d GT 204Ps

Kia pro_cee’d GT 204Ps

Against all odds…

Σε πείσμα των καιρών, την ίδια στιγμή που το ενδιαφέρον μονοπωλούν η κατανάλωση, οι εκπομπές ρύπων, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης, η Kia λανσάρει στην ευρωπαϊκή αγορά το pro_cee’d GT, ένα μοντέλο επιδόσεων και οδηγικών συγκινήσεων, ένα εστιασμένο hot hatch που ξαναβάζει χρώμα στην ζωή μας… Σύσσωμη η συντακτική ομάδα του Power ανυπομονούσαμε να έρθει στα χέρια μας το pro_cee’d GT και όλοι ήθελαν να πάρουν μια «γεύση» από αυτό. Ανυπομονούσαμε να το μετρήσουμε στο δυναμόμετρο, να το «στήσουμε» στην ευθεία των μετρήσεων απέναντι στο VBOX III, να το πάμε σε μια στριφτερή διαδρομή και να το προκαλέσουμε στα όρια του. Όταν ένα μοντέλο, στην περίπτωση μας το pro_cee’d GT, έχει καταφέρει εκ των προτέρων να σου προκαλέσει τόσο ενδιαφέρον, περιέργεια και ανυπομονησία, αυτό από μόνο του λέει πολλά. Στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση δεν θα αναφερθώ, αυτή βλέπετε μας έχει ήδη κερδίσει, νεανική, επιθετική και δυναμική όπως ακριβώς αρμόζει στα specs του pro_cee’d GT. 

Οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες είναι πολύ υψηλές και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, αφού το pro_cee’d GT είναι το πιο αγωνιωδώς αναμενόμενο μοντέλο στην ιστορία της φίρμας, σχεδιασμένο, κατασκευασμένο και διαθέσιμο αποκλειστικά για τις αγορές της Ευρώπης. Sportiness και fun to drive, είναι τα στοιχεία του χαρακτήρα τουpro_cee’d GT, που η Kia προσεκτικά μελέτησε να τονίσει με απώτερο σκοπό να εισέλθει δυναμικά και με αξιώσεις στην απαιτητική κατηγορία των hot hatch. Σχεδιασμένο στην Ευρώπη υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση του προέδρου και επικεφαλής σχεδιασμού Peter Schreyer, το pro_cee’d GT «φωνάζει» ότι είναι το πιο εστιασμένο στην οδήγηση και τις επιδόσεις μοντέλο της Kia ever.

Power Car…

Ο C4FJ είναι η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του κινητήρα «Gamma» της Kia/Hyundai και αποδίδει 51% μεγαλύτερη ισχύ και 61% περισσότερη ροπήΤι θυμήθηκα τώρα! Μπορεί να έχουμε καιρό να χρησιμοποιήσουμε αυτό τον όρο, δεν ξεχνάμε όμως… Δεν ξεχνάμε πώς είναι μια σωστά και ολιστικά βελτιωμένη κατασκευή και το pro_cee’d GT, αν και αποτελεί μια εργοστασιακή πρόταση με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται, πρόκειται επί της ουσίας για αυτό ακριβώς! Κινητήρας, μετάδοση, ανάρτηση, φρένα, τροχοί, αεροδυναμική, εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση έχουν αναβαθμιστεί σε υπερθετικό βαθμό, προκειμένου να δώσουν στο pro_cee’d GT «χαρακτήρα», αλλά και τα φόντα να χτυπήσει κορυφή στην κατηγορία του και όχι μόνο. Άσσος στο μανίκι του pro_cee’d GT, ο εξαιρετικής λειτουργίας και απόδοσης, εξ’ ολοκλήρου αλουμινένιος 4κύλινδρος T-GDI, η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του κινητήρα «Gamma» της Kia. Με χωρητικότητα 1.591cc, λόγο συμπίεσης 9.5:1, διάμετρο x διαδρομή 77mm x 85,44mm, συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής CVVT, άμεσο ψεκασμό και twin-scroll turbo (Κ03 της Borg Warner), αποδίδει 204Ps/6.000rpm και 27kgm/1.750-4.500rpm, «σηκώνοντας» maximum πίεση 1,24bar. Με έμφαση στην ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές -περισσότερο από το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 1.500rpm, την απόκριση και την άμεση παροχή δύναμης, ο T-GDI συγκρινόμενος με την ατμοσφαιρική του έκδοση, αποδίδει 51% μεγαλύτερη ισχύ και 61% περισσότερη ροπή. Ο T-GDI συνδυάζεται με ένα νέας κλιμάκωσης και μικρότερης τελικής σχέσης μετάδοσης χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, εξασφαλίζοντας στο pro_cee’d GT επιδόσεις ικανές να προβληματίσουν σοβαρά τον ανταγωνισμό. Με την στυγνή γλώσσα των αριθμών, το pro_cee’d GT χρειάζεται 7,7sec για το 0-100km/h, πετυχαίνει τελική 230km/h, ενώ για τις ρεπρίζ 60-100km/h με 4η, 80-120km/h με 5η  και 80-120km/h με 6η  χρειάζεται 5,4sec, 7,3sec και 8,8sec αντίστοιχα, σύμφωνα πάντα με την Kia.

Κερασάκι στην τούρτα? Ο T-GDI εντάσσεται και καλύπτεται από το 7ετές πρόγραμμα εγγύησης της Kia, έχοντας δοκιμαστεί εξαντλητικά σε πραγματικές συνθήκες για περισσότερα από 160.000km, με μ.ω.τ 150km/h και για περισσότερους από 6μήνες, προκειμένου να περάσει επιτυχώς τα τέστ αξιοπιστίας.  

Back to back…

Η ποιότητα υλικών και συναρμογής, το επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και οι σπορτίβ πινελιές, βρίσκονται στο pro_cee’d GT στο ζενίθ τους…σε στριφτερή διαδρομή και με το VBOX stand by, το pro_cee’d GT, αποδεικνύεται αντάξιο των προσδοκιών. Η επιθετική εξωτερική σχεδίαση και το εσωτερικό με τον σπορτίβ προσανατολισμό -με highlight τα εξαιρετικά από κάθε άποψη bucket της Recaro- πλαισιώνουν ένα μηχανικό σύνολο ικανό να σε εντυπωσιάσει, να σε ενθουσιάσει και να σε εξιτάρει. Το pro_cee’d GT, επιταχύνει γραμμικά αλλά δυνατά, μαζεύει χιλιόμετρα και είναι ικανό να κρατήσει τον ρυθμό ειδικά σε ανοιχτά πατημένα κομμάτια. Η ανάρτηση, χάρη στα αμορτισέρ που είναι 10% πιο σφικτά στην απόσβεση συμπίεσης και 30% στην επαναφορά μπροστά και 200% πίσω, τα κατά 10% σκληρότερα ελατήρια, τους πιο σφικτούς συνδέσμους της εμπρός ανάρτησης, τα πιο μακριά bump stops και την μεγαλύτερη κατά 1mm σε διάμετρο (από τα 18mm στα 19mm) πίσω αντιστρεπτική, δουλεύει υποδειγματικά, είναι σφικτή χωρίς όμως να είναι κουραστική σε καθημερινή χρήση παρά τους 18άρηδες τροχούς.  Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά υψηλά, ενώ τις τάσεις υποστροφής μπορείς να μετριάσεις με ένα στιγμιαίο άφημα του γκαζιού και εμπλοκή της πρόθυμης -όσο της επιτρέπει το μη απενεργοποιούμενο ESP- ουράς. Μόνο μελανό σημείο του pro_cee’d GT, αποδεικνύεται η αίσθηση και η πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, που σε αφήνει να σημαδεύεις «ακριβώς στο περίπου», απαιτεί μικροδιορθώσεις και σου στερεί την διαγραφή μιας καθαρής τροχιάς.

Στημένο στην ευθεία των μετρήσεων, το pro_cee’d GT είναι ένα μόλις βήμα πριν εκπλήξει -για ακόμα μια φορά- ευχάριστα. Με βρεγμένο οδόστρωμα, το 0-100km/h έρχεται σε 7,53sec (άρα εύκολα 7,3sec στο στεγνό), ενώ οι ρεπρίζ 60-100km/h με 4η, 80-120km/h με 5η  και 80-120km/h με 6η  απαιτούν 5,48sec, 6,95sec και 9,10sec αντίστοιχα. Με λίγα λόγια, το pro_cee’d GT είναι κατά περίπτωση πιο γρήγορο από ότι ανακοινώνει η Kia, γεγονός που καθιστά (ούτως ή άλλως) επιτακτική την επίσκεψή μας στο δυναμόμετρο. Αποτέλεσμα? 205,4Ps/6.235rpm και 28,07kgm/2.820rpm, άρα η Kia λέει πέρα για πέρα την αλήθεια στις ανακοινώσιμες μετρήσεις της.

Πέρα από τα απόλυτα νούμερα, εντυπωσιακές είναι και οι καμπύλες απόδοσης της ισχύς και της ροπής του T-GDI. Χωρίς τρύπες και ξεσπάσματα, η ισχύς έχει σταθερά ανοδική πορεία από τις 2.300rpm έως τις 5.300rpm και η ροπή «παίζει» στα 26-28kgm στο ίδιο φάσμα στροφών, δικαιολογώντας τον αμείωτο ρυθμό επιτάχυνσης του pro_cee’d GT, ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο. Από περιέργεια, μετρήσαμε και φρένα στο αρκετά νοτισμένο οδόστρωμα και αυτό γιατί το pro_cee’d GT φοράει τα μεγαλύτερα σε cee’d φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 300mm x 28mm μπροστά και συμπαγείς 262mm x 10mm πίσω. Δύο «τσαρουχώματα» αργότερα, το Vbox γράφει 100-0km/h σε 37,96m, οπότε οι ισχυρισμοί της Kia για απόσταση ακινητοποίησης 35m στο στεγνό έχουν βάση.

Time is up…

Κράτησα το pro_cee’d GT τέσσερις από τις επτά συνολικά μέρες που το είχαμε στην διάθεση μας, παραδίδοντας το τις υπόλοιπες τρεις στην λοιπή συντακτική ομάδα του Power -είπαμε όλοι ήθελαν να πάρουν μια «γεύση». Κάθε μια από αυτές τις ημέρες έπιανα τον εαυτό μου να το χαζεύει και να το περιεργάζεται σταματημένο, να το ζεσταίνει ευλαβικά ασχολούμενος με την πληθώρα των gadgets του εσωτερικού, να ανυπομονεί να το οδηγήσει, να το δείξει σε φίλους και γνωστούς, να διαδώσει αυτή την πραγματικά εξαιρετική και αξιέπαινη προσπάθεια της Kia. Με τιμή κτήσης στα 22.720€ (με την ειδική προσφορά και απόσυρση), το  pro_cee’d GT κοστολογείται όσο ένα γρήγορο supermini, προσφέροντας χώρους, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής και εξοπλισμού μιας κατηγορίας πάνω. Σύντομα δε, αναμένεται και η πεντάθυρη έκδοση του pro_cee’d GT, διευρύνοντας περαιτέρω το εν δυνάμει αγοραστικό κοινό του. Προσωπικά, ψώνιζα…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Τετρακύλινδρος σε σειρά, twin scroll turbo, με 4βαλβίδες/κύλινδρο, 2ΕΕΚ, συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής, αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και μπλόκ
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.591
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 77 x 85.44
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9.5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός
  • ΑΝΑΦΛΕΞΗ Ηλεκτρονική

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
  • Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ 7.5J x 18
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ 225/40/18 92Υ

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός:Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 300mm
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 262mm

 

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

  • Μέγιστη Ισχύς (PS/rpm)            205,4/6.235
  • Μέγιστη Ροπή (kgm/rpm)            28,07/2.820

 Kia pro_cee’d GT 204Ps

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   
0-60                 3,78
0-80                 5,25    
0-100               7,53
0-120               9,87    
0-140               13,14
0-160               17,48
0-180               23,04

 

ΡΕΠΡΙΖ


ΚΜ/Η             SEC 
50-80               3,05
80-110             3,27    


ΚΜ/Η             SEC   
50-80               4,01
80-110             4,28
100-140           6,40

5η
KM/H             SEC
80-110             5,14
100-140           7,45          

6η
KM/H             SEC
80-110             6,70
100-140           10,09
140-180           14,42

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        2,76     @        45,84
60        5,18     @        79,01
100      6,86     @        93,45
200      10,18   @        121,81
400      15,42   @        151,04
1000    27,82   @        191,56

ΦΡΕΝΑ

KM/H             SEC    G         M
100-0               2,77     0,976   37,96

 

Αρθρογράφος

 

Cadillac Escalade V VS Range Rover P530 VS Mercedes G63 AMG

Cadillac Escalade V VS Range Rover P530 VS Mercedes G63 AMG

Τρία ιδιαίτερα δυνατά SUV στήνονται στην ευθεία για να αναδειχθεί το πιο γρήγορο!