Mazda MX-5 1.8lt Compressor 218PS

Mazda MX-5 1.8lt Compressor 218PS

Από τότε ο Γιώργος Χ. είχε μία ιδιαίτερη σχέση με το ΜΧ-5 του. Στα πρώτα του βήματα ως ατμοσφαιρικό το μοτέρ είχε βγάλει στο Dynomet 4x4 149Ps. Από εκεί και πέρα, ο Γιώργος γράφτηκε σε διάφορα forum, αλλά όλη την γνώση και την τεχνική πληροφορία την άντλησε, όπως ο ίδιος μου είπε, από το Miata Club of Greece. Την όλη  βελτίωση του αυτοκινήτου την έχουν αναλάβει οι Motorexperts.

Ebaycar!

Ο Γιώργος «το έχει» αρκετά με το internet και ιδιαίτερα με το ebay! Τα περισσότερα πράγματα που φοράει το αυτοκίνητο τα έχει παραγγείλει από εκεί. Από το ebay έχει αγοράσει το μπλοκ, τα δύο σασμάν, τα καθίσματα, δίσκο-πλατό, τα μπεκ, το ψυγείο και μερικά ακόμα πράγματα, όπως θα δούμε παρακάτω. Καταρχήν να διευκρινίσω πως ο Γιώργος δεν ήταν ποτέ της κόντρας, το μόνο που τον ενδιέφερε ήταν οι στροφές και οι πίστες, για αυτό τον λόγο προέκυψε και το όνομα Portas! Το Mazda του έχει μεγάλη ιστορία πίσω του, με ιδιαίτερα σκληρή χρήση. Στην αρχή φόραγε φίλτρο-εξάτμιση και με αυτό το setup και με μία Tein Flex με EDFC είχε γράψει αρκετά χιλιόμετρα. Λόγω της ιδιαίτερα σκληρής χρήσης, είχε παρουσιάσει μερικά προβληματάκια, με κυριότερο το οβάλ σχήμα που είχε αποκτήσει ο τέταρτος κύλινδρος. Το μοτέρ έκαιγε λάδια σε ρυθμούς φριτέζας και η συμπίεση είχε πάει περίπατο. Παρά το γεγονός αυτό, ο κινητήρας συνέχισε να δουλεύει!

Ο Γιώργος δεν πτοήθηκε, πήρε την πιστωτική στο χέρι, άνοιξε το laptop και μπήκε στο ebay όπου και βρήκε ένα άλλο 1.800άρι μοτέρ, το VVT από την Αγγλία. Από τον νέο κινητήρα, χρησιμοποίησε το μπλοκ, κρατώντας την κυλινδροκεφαλή από το προηγούμενο μοτέρ. Αυτό το έκανε γιατί δεν ταιριάζουν τα ηλεκτρικά και η πλεξούδα από το προηγούμενο μοτέρ, στο καινούργιο. Κάπου εδώ είναι το σημείο που μπήκε το κιτ κομπρέσορα της EATON, με κωδικό Μ62, το οποίο συνδυάζεται με intercooler BRP, σωληνώσεις και μία παράλληλη ECU της Powercard. Το κιτ αυτό είναι αρκετά δημοφιλές και αξιόπιστο στους κύκλους των Miata, μιας και χωρίς ιδιαίτερο κόπο αποδίδει πάνω από 200 άλογα από αρκετά χαμηλές rpm.

Η ECU της Powercard, είναι plug and play, μπορεί να λειτουργήσει και τα νορμάλ μπεκ και επιτρέπει την πίεση υπερπλήρωσης να φτάσει στα 0,55bar που λειτουργεί τώρα το MX5, χάρις και στη νέα τροχαλία που τοποθετήθηκε.

Στο ταμπλό είναι τοποθετημένο ένα boost timing control Μόλις ο οδηγός αντιληφθεί πιράκια, γυρνάει τον διακόπτη και κόβει αρκετές μοίρες αβάνς, με επακόλουθο να πέφτει η ιπποδύναμη μέχρι και 30 άλογα κάτω!

Τις βελτιώσεις στον κινητήρα συμπληρώνουν μπουζοκαλώδια της Magnecor, μία φιλτροχοάνη της Pipercross, ενώ έχουν γίνει και μερικές αλλαγές στην παροχή βενζίνης. Καταρχήν αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά μπεκ και μπήκαν μεγαλύτερα από Toyota Supra, που έχουν παροχή στα 315cc/min, τα οποία τροφοδοτούνται από μία αντλία της Walbro με παροχή στα 255lt/hr. Στη συνέχεια μπήκαν γειώσεις της HKS που προορίζονταν (και βρίσκονταν) κάποτε στο Honda Civic Type R του Γιώργου. Τέλος, έχει αλλαχθεί το εργοστασιακό ψυγείο με ένα αλουμινένιο, το οποίο έχει θερμοστάτη που ανοίγει σε χαμηλότερη θερμοκρασία, καθώς και ένα ψυγείο λαδιού επίσης με θερμοστάτη. Και τα δύο αγορασμένα από το ebay!

Ο Σιδεροφάγος!

Και κάπου εδώ ο Γιώργος ξεκίνησε να διαγράφει περισσότερα χιλιόμετρα με τον πίσω άξονα, παρά με τον μπροστινό. Όχι ότι πριν δεν το έκανε, αλλά να, τώρα με τον κομπρέσορα είχε ένα λόγο παραπάνω. Κάπου εδώ εμπλέκεται και στην ιστορία ο φωτογράφος μας, ο Κώστας Σιδηράς! Ο Κώστας λοιπόν, εκτός από φωτογράφος, όπως θα θυμόσαστε οι περισσότεροι, έχει (ακόμα...)  ένα ΜΧ-5 το οποίο το έχει ψάξει πολύ. Σε αυτό είχε τοποθετήσει frame rails στο αμάξωμα, τα οποία ενισχύουν την ακαμψία του αυτοκινήτου. Αυτές οι ενισχύσεις μπαίνουν στις κύριες δοκούς του πατώματος και τις τοποθέτησε και στο ΜΧ-5 του Γιώργου. Ευκαιρία λοιπόν για επίσκεψη στην πίστα των Σερρών και προηγείται ένας τυπικός έλεγχος ότι όλα είναι εντάξει, μερικές ώρες πριν την αναχώρηση, από τους Motorexperts. Εκεί λοιπόν διαπιστώθηκε πως το πίσω δεξί και το εμπρός αριστερό ψαλίδι ήταν έτοιμα να κοπούν! Σιγά όμως που θα ακύρωνε το ταξίδι στην πίστα ο Γιώργος, έτσι λοιπόν, πήρε την απόφαση και «δέσανε» με argon τα ραγίσματα και με την οδηγία να αποφεύγει τις λακκούβες, ξεκίνησε για Σέρρες! Οι αναρτήσεις αντέξανε, αλλά το αυτοκίνητο γύρισε πίσω χωρίς σασμάν. Κάτι κακό έγινε όταν είχε ήδη κουμπώσει 3η πάνω σε μία στροφή και το σασμάν γέννησε. Επιστροφή λοιπόν, internet, ebay και πάμε για το επόμενο σασμάν, το οποίο ούτε και αυτό άντεξε και τώρα φοράει ένα άλλο. Η καλύτερη λύση εδώ βέβαια είναι να βάλει σασμάν από RX-7, το οποίο έχει ιδιαίτερα μεγάλη αντοχή. Τουλάχιστον για την ροπή ενός ΜΧ-5.

Εδώ να αναφέρω πως ο εξάφτερος συμπλέκτης είναι της F1 Racing, μίας θυγατρικής εταιρείας της Exedy. Αφού λοιπόν άλλαξε δύο σασμάν και φυσικά τοποθέτησε νέα ψαλίδια (από το MX5 Sporty), στη συνέχεια πήγε για ευθυγράμμιση στον Rodolfo Amedola. Εκεί διαπιστώθηκε μία υψομετρική διαφορά της τάξεως των 2-3cm διαγώνια στις αναρτήσεις. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά ήταν τα αποτελέσματα όσον αφορά τις επιδόσεις στην πίστα. Στα Μέγαρα ήταν δύο δευτερόλεπτα κάτω, χωρίς ιδιαίτερη πίεση!

Ebay και πάλι!

Όταν παράγγειλε το μοτέρ, πήρε παρέα και ένα σετ εμπρός και πίσω φρένων από το MX-5 Sporty. Μετά από λίγο διάστημα τοποθέτησε σωληνάκια υψηλής, άλλαξε τακάκια και έβαλε τα EBC yellow stuff καθώς και υγρά φρένων DOT5. Στο εσωτερικό τώρα, τοποθέτησε ένα όργανο θερμοκρασίας λαδιού και ένα μπαρόμετρο της Autometer. Μια άλλη μέρα, που είχε βαρεθεί το ΜΧ-5 και κάτι του έφταιγε, έψαξε λοιπόν ξανά στο ebay και πήρε δύο ανακλινόμενα bucket σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή. Τα έντυσε με δέρμα και αλκαντάρα και ανανέωσε με αυτό τον τρόπο το εσωτερικό. Παράλληλα έντυσε το ταμπλό καθώς και τον πίνακα οργάνων. Ναι, όταν έγραψα ότι «βαρέθηκε το ΜΧ-5», σε καμία περίπτωση δεν εννοούσα και φυσικά ούτε που είχε περάσει από το μυαλό του Γιώργου το οδηγικό κομμάτι! Κάτι τέτοιο είναι αδύνατον!

Και τώρα, πίστα!

Ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου, είναι καθαρά οι πίστες και οι στροφές. Για αυτό τον λόγο δεν έκανα καμία αναφορά στις μετρήσεις που κάναμε, δείτε απλά τον πίνακα στο τέλος. Ο Γιώργος τρέχει στον θεσμό του GTCC και την περασμένη χρονιά είχε πάρει την δεύτερη θέση στο Καρτόδρομο και την τρίτη θέση στα Μέγαρα. Παράλληλα παρακολουθεί στενά τα Hellenic Track Days, ενώ δεν χάνει ευκαιρία να ανέβει και στην πίστα των Σερρών για μερικούς γρήγορους γύρους. Στις Σέρρες μάλιστα έχει γράψει 1:37 με βροχή με τη νέα άσφαλτο. Σημαντική βοήθεια έχει τόσο από τους Motorexperts, όσο και από την Schneider Electric, την εταιρεία που έχει αναλάβει την χορηγία του.

Αρθρογράφος

 

Το εσωτερικό του νέου ID.4

Το εσωτερικό του νέου ID.4

Η Volkswagen αποκαλύπτει το εσωτερικό του ID.4, το οποίο διαθέτει άφθονους χώρους, κομψό φωτισμό και έντονη προσωπικότητα.