Mercedes-Benz C200d 136Ps

Mercedes-Benz C200d 136Ps

Όχι για όλους
Όταν λέμε προσιτή, δεν εννοούμε ότι μπορούν να την πλησιάσουν όλοι. Μιλάμε φυσικά για όλους όσοι έχουν στο μυαλό τους την απόκτηση ενός premium sedan. Κάποτε, όλα αυτά τα sedan έκρυβαν κάτω από το καπό τους μεγάλους κινητήρες, τουλάχιστον δύο λίτρων, με την τιμή να θυμίζει… sports car. Οι εποχές αυτές έχουν μείνει πίσω και η ψαλίδα μεταξύ αυτών, που μπορούσαν να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο και αυτών, που μπορούσαν να το πλησιάσουν, έχει ανοίξει τραγικά. Έτσι, με την τοποθέτηση του 1.6 turbodieselτων 136 ίππων, η C200dκαταφέρνει να πηγαίνει καλά και να καίει όσο ένα «απλό» diesel και εδώ, η έννοια του downsizing αρέσει και ταιριάζει γάντι. Αρχίζοντας, βέβαια, να βάζουμε extra στον εξοπλισμό, το νούμερο ξεφεύγει γρήγορα. Για παράδειγμα, το 7G-Tronicαυτόματο σασμάν, που είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, κοστίζει extra 2.734 ευρώ. Αν θέλετε να προσθέσετε το σύστημα ψυχαγωγίας με navigation, πρέπει να βγάλετε από το πορτοφόλι σας ακόμα 3.515 ευρώ. Αν πάλι θέλετε να συνδέεται με το smartphoneσας, θα χρειαστείτε άλλα 455 ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε, οι τιμές δεν είναι για όλους.

Λίγα κλικ κάτω
Ο κινητήρας αυτός, αν και λειτουργεί πολιτισμένα, δεν λειτουργεί πολύ ήσυχα. Οι άνθρωποι της Mercedes-Benz έχουν παλέψει αρκετά γι’ αυτό και ως ένα βαθμό το έχουν καταφέρει. Στην πορεία και στη βόλτα, ο κινητήρας δεν ακούγεται στην καμπίνα, ακούγεται όμως πιο έντονα απ’ όσο ίσως να ήθελες, όταν βρίσκεσαι στο ρελαντί. Αποζημιώνεσαι όμως κατά την οδήγηση, αφού τα 136 άλογα είναι ζωντανά και αν δεν είσαι πολύ απαιτητικός, δύσκολα θα σου λείψει το γκάζι. Στο κάτω-κάτω, δεν απευθύνεται σε AMGl overs. Η C-Classείναι το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας, το οποίο βασίζεται στην MRA (Modular Rear Architecture) πλατφόρμα, η οποία χρησιμοποιεί κυρίως αλουμίνιο, καθώς και υψηλής αντοχής ατσάλι, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί το βάρος -από την προηγούμενη C-Class- κατά περίπου 100 κιλά. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή αεροδυναμική (Cd 0.27), ταξιδεύεις άνετα με 150km/h και νιώθεις ότι το κοντέρ δεν έχει ξεπεράσει τα 100km/h. Ως extra μπορείς να επιλέξεις και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η οποία σφίγγει στην επιλογή Sport, αλλά, πρακτικά μιλώντας, δεν ξέρω πόσοι από τους αγοραστές θα μπουν στη διαδικασία να χρησιμοποιήσουν αυτό το feature. Τα φρένα που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής έδειχναν ακούραστα και θύμιζαν μεγαλύτερα από αυτά που τελικά βρίσκονταν πίσω από τις 17άρες.


Μελέτη
Το κεντρικό pad ελέγχου είναι αφής και με αυτό, σε συνδυασμό με το πιεζοπεριστροφικό κουμπί, το οποίο βρίσκεται από κάτω του, ελέγχεις όλο το αυτοκίνητο, εννοώντας ρυθμίσεις, ραδιόφωνο, mediaκαι συνδέσεις, navigationκλπ. Όμως το pad αφής και οι λειτουργίες του χρειάζονται χρόνο για να τις μάθεις και κυρίως για να συνηθίσεις το που βρίσκεται τι, ακόμα και για το ραδιόφωνο. Σίγουρα, ο νέος αγοραστής θα πρέπει να αφιερώσει λίγο χρόνο μελετώντας το manual, ώστε να πάρει μια μυρωδιά. Επιπλέον, στον τομέα της ασφάλειας, οι τεχνολογίες στόχο έχουν τη μείωση των ατυχημάτων και φυσικά την ασφάλεια των επιβατών. Collision Prevention Assist Plus (προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη πρόσκρουση), Attention Assist (ελέγχει το επίπεδο κούρασης του οδηγού), Pre-Safe Brake (προετοιμάζει τα φρένα για ενδεχόμενη σύγκρουση), Traffic Sign Assist (διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και ενημερώνει τον οδηγό), ενεργό Cruise Control Distronic Plus με Steering Assist και Stop&Go Pilot, Active Blind Spot Assist και Adaptive Highbeam Assist Plus, καθώς και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Φυσικά, όπως φαντάζεστε, η C-Class διέπρεψε στο EuroNCAP. Για όλα τα παραπάνω, αλλά και επειδή στη μάσκα εμπρός έχει πάρει τη θέση του το μεγάλο σήμα της Mercedes-Benz, η C-Classξεκινά από -σχεδόν- τις 50 χιλιάδες ευρώ. Το προφίλ της, γενικότερα, κρατάει μία μέση κατάσταση, δηλαδή ούτε αδιάφορη, αλλά ούτε sport. Εξωτερικά βέβαια είναι σίγουρα η ομορφότερη C-Class, που έχει βγάλει στην παραγωγή η μάρκα, πίσω όμως από το τιμόνι δεν ζεις και στιγμές που θα τις θυμάσαι οδηγικά. Είναι όμως μία μικρή λιμουζίνα, η οποία θα σε ταξιδέψει άνετα σε μεγάλες αποστάσεις, οικονομικά και εύκολα θα προσαρμοστεί και στις καθημερινές μετακινήσεις, αν χρειαστεί.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MERCEDES-BENZ C200d

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ MERCEDES-BENZ C200d: €48.436

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, κατά τον διαμήκη άξονα

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.598

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   80 x 79,5 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           15,7:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.430


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Στους πίσω τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Αυτόματο 7 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     7Jx17in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/50

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 295mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Δίσκοι διαμέτρου 300mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      136/ 3.800

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   30,5/ 1.500-3.000

0-100km/h      9,7sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  216

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      119-109

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,6-4,2

Δοκιμής (lt/100km)    7,8

 

Αρθρογράφος

 

VW ID.3 204Ps

VW ID.3 204Ps

Για την Volkswagen, το ID.3, είναι ένα μεγάλο στοίχημα, σχεδόν όσο μεγάλο ήταν και το πρώτο Golf. Όπως η επιτυχία του Golf έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο...