Mercedes SLK 230 Turbo 590Ps

Mercedes SLK 230 Turbo 590Ps

«Έτοιμο...

...το SLK Νίκο, όποτε μπορείτε κανονίζουμε δοκιμή, μετρήσεις, ό,τι θέλετε...» μου λέει από το τηλέφωνο ο Γιάννης. Μπορεί να έχουν περάσει δέκα μήνες από την πρώτη γνωριμία με τον Γιάννη, όταν είχε έρθει παρέα με τον φίλο του τον Στέλιο για να μετρήσουμε εκείνο το εκπληκτικό, κίτρινο, Mini-Integra B18C Type-R για το Power 173, δεν ξεχνάς όμως εύκολα κάποιον που σου λέει ότι ετοιμάζει ένα Mercedes SLK turbo με 500+Ps! Μα καλά, SLK? Πώς του ήρθε? Η αλήθεια είναι ότι όσοι επιδιώξουν να «πατήσουν» μαζί της, είναι αυτοί που πραγματικά δεν θα ξέρουν «από πού τους ήρθε»...

4 setup σε 7 χρόνια...

Τακτοποιημένο και καθαρό μηχανοστάσιο, με +400PsΑπό τις 22 Απριλίου 1996, που η Mercedes Benz παρουσίασε την SLK 230 Kompressor στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Τορίνο, ο Γιάννης ήθελε μια τέτοια. Εν τέλει, το 2007, κάνει δώρο στον εαυτό του για την γιορτή του, μια SLK 230 Special Edition MY2002. Σύντομα, μετά τις ζάντες και το look του SLK 32 AMG, με περιφερειακές αλλαγές και παραμένοντας κομπρεσσοράτη, η μαύρη SLK φτάνει να αποδίδει 211Ps στους τροχούς! Στην συνέχεια -γιατί πάντα υπάρχει συνέχεια- η Merc αλλάζει χαρακτήρα και γίνεται τουρμπάτη, αρχικά με μια VF34 και 380Ps και λίγο αργότερα με μια VF3076 και 460Ps. Κάπου εκεί, το μέχρι πρότινος stock μοτέρ, απηύδησε με τον Γιάννη, τα 1,7bar που σήκωνε, τις εκκινήσεις και τα «πατήματα» και αποφάσισε να τον «χαιρετίσει», χωρίς πολλά δράματα και υπερβολές. Απλά και μόνο με κάποιες λυγισμένες μπιέλες... Fair enough θα έλεγα... Εκεί που κάποιοι πιθανότατα θα το εκλάμβαναν αυτό ως κακοτυχία, θα σιχτίριζαν, θα σήκωναν τα χέρια ψηλά και θα τα παράταγαν, ο Γιάννης είδε την ευκαιρία του να «στήσει» εκ νέου την δυνατότερη, αυτή την φορά, SLK επί ελληνικού εδάφους...

Special Edition…

...σε όλα της αυτή η SLK, «γύρισε» το παιχνίδι υπέρ της από την πρώτη κιόλας στιγμή της συνάντησης μας. Βασικότερος όλων λόγος η διακριτικότητα της αφού, αν εξαιρέσεις τις 18άρες ΟΕΜ AMG ζάντες και τα μεγάλα φρένα με τις 6πίστονες δαγκάνες από C63 AMG με αεριζόμενους-χαρακτούς 350mm x 32mm δίσκους μπροστά και τις 4πίστονες δαγκάνες από Porsche Carrera 4S με αεριζόμενους-χαρακτούς 350mm x 32mm δίσκους πίσω, δεν εντοπίζεις εύκολα κάτι προκλητικό επάνω της. Η επιβλητική της παρουσία ενδυναμώνεται από την εκθεσιακή κατάσταση στην οποία την διατηρεί ο Γιάννης εξωτερικά και εσωτερικά, αλλά και από τον βαρύ μπάσο ήχο της εξάτμισης, που και πάλι όμως ξεγελάει με την ΟΕΜ εμφάνιση της. Ο συνδυασμός των κίτρινων KONI αμορτισέρ με τα ελατήρια χαμηλώματος της H&R, οι εμπρός και πίσω H&R αντιστρεπτικές με διάμετρο 30mm/20mm αντίστοιχα και ένα πλήρες custom σετ silentblock πολυουρεθάνης - ιδιοκατασκευή του Γιάννη, εξασφαλίζουν πέραν της εμφάνισης και την σωστή συμπεριφορά αυτής της SLK στον δρόμο. Αν και ευχαριστημένος σε γενικές γραμμές από το παρόν setup, o Γιάννης σκοπεύει σύντομα να τοποθετήσει ένα coilover kit της KW, το Variant II, για χάρη των έξτρα ρυθμίσεων που ένα τέτοιο μπορεί να προσφέρει. Εδώ έχει δυο setup στο μοτέρ (460Ps@0,95bar & 590Ps@1,65bar), να μην έχει και στην ανάρτηση?

Brave heart…    

Η GTX3076R έχει σύμφωνα με την Garrett παροχή ισχύος έως 640Ps…η ώρα να ανοίξει το μακρύ καπό με το αστέρι για σήμα έφτασε! Εδώ θα έχουν έρθει τα πάνω-κάτω, σκέφτομαι... Λάθος. Η εμφάνιση του μηχανοστασίου της SLK συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο με την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Μπορεί να έχουν αφαιρεθεί και αντίστοιχα προστεθεί πολλά και διαφορετικά εξαρτήματα, διατηρείται όμως μια τάξη που δρά αγχολυτικά, αναλογιζόμενος τον βαθμό επέμβασης στον κινητήρα, αλλά και στην μετάδοση όπως θα δούμε στην συνέχεια. Ως ιδιοκτήτης μηχανουργείου στον Πειραιά, ο Γιάννης έχει ασχοληθεί προσωπικά ο ίδιος... με τα πάντα. Ξεκινώντας από την κυλινδροκεφαλή, έχει υποστεί ροϊκή εξέλιξη από τον ίδιο, έχει «φορέσει» καινούριο ΟΕΜ valvetrain που τώρα οδηγείται μέσω custom αλουμινένιων ρυθμιζόμενων γραναζιών -επίσης κατασκευής του ιδιοκτήτη- από τους re-profiled  εκκεντροφόρους του Μπούμπη με διάρκεια και βύθισμα 282ο /11mm ο εισαγωγής και 264ο /10,45mm ο εξαγωγής αντίστοιχα. Τα ΟΕΜ μπουζόνια, «δένουν» την κυλινδροκεφαλή με τον κορμό, ενώ μια custom μεταλλική φλάντζα της Gemoflan πάχους 1,8mm έχει ρίξει ελαφρά την σχέση συμπίεσης, από το εργοστασιακό 9,5:1, στο 9,3:1. Το μπλοκ του κινητήρα διατηρεί την εργοστασιακή χωρητικότητα των 2.294cc, έχει όμως «γεμίσει» με custom order σφυρήλατα πιστόνια CP και σφυρήλατες μπιέλες της Carrillo, την στιγμή που τα κάτω κουζινέτα των μπιελών παράμειναν τα ΟΕΜ.

Κατασκευής Power Up είναι η πολλαπλή εξαγωγής, το external, το downpipe και η εξάτμιση με διάμετρο 76mm, με δυο καζανάκια και μεταλλικό HJS καταλύτη 100cpsi καθώς και το front mount intercooler και οι σωληνώσεις του. Μια Garrett GTX3076R «φουσκώνει» στο 1,65bar και φροντίζει ώστε αυτή η Merc να τριπλασιάσει την ιπποδύναμη της, που στην μεγάλη πίεση φλερτάρει με τα 600Ps τροχό! Στην πλευρά της εισαγωγής, συναντάμε την custom πολλαπλή εισαγωγής, επίσης κατασκευής PowerUp, στην μούρη της οποίας έχει προσαρμοστεί και η μεγαλύτερη πεταλούδα γκαζιού από BMW 335i, με διάμετρο 72mm. Τις ανάγκες σε καύσιμο εξασφαλίζουν μια αντλία βενζίνης Bosch 044, μια 4άδα μπεκ Bosch παροχής 870cc/min και ένας ρυθμιστής πίεσης της Aeromotive. Την διαχείριση έχει αναλάβει μια ECU Link G4 xtreme, προγραμματισμένη από τον Τάκη Γεωργιάδη, στον δρόμο αλλά και στο δυναμόμετρο DynaPack 5032 4WD της HondaSport Nikiforos.        

Brave transmission…

Μπορεί το μοτέρ να επέδειξε παροιμιώδη αξιοπιστία και ανοχή στις κακουχίες, η πρησμένη Merc όμως είχε μια τάση να «μασάει» και να «φτύνει» κιβώτια και διαφορικά με ανησυχητικό ρυθμό. Τον λόγο έπρεπε επιτέλους να πάρει το μηχανουργείο. Η γνώση, τα υλικά, τα ανταλλακτικά και τα εργαλεία να ξενοιάσεις μια και καλή υπάρχουν, άρα ποιός ο λόγος να ταλαιπωρείσαι? Κατασκευάζεις ένα αλουμινένιο βολάν, παραγγέλνεις ένα σετ ενισχυμένου συμπλέκτη Sachs Performance, σχεδιάζεις, κατασκευάζεις και προσαρμόζεις μια μεταλλική πλάκα στην χελώνα ενός 6τάχυτου κιβωτίου από BMW M5 E39 και καθάρισες. Χμ, όχι ακριβώς… Στην συνέχεια, θα πρέπει να φτιάξεις έναν custom -κοντύτερο- κεντρικό άξονα, νέες βάσεις για το διαφορικό της Μ5 και νέα ημιαξόνια με άκρα BMW εσωτερικά στην μεριά του διαφορικού και Mercedes εξωτερικά στην μεριά των τροχών. Έκτοτε, ο Γιάννης έχει βρεί την ησυχία του, χωρίς απαραίτητα να κάθεται και ο ίδιος... ήσυχος. Ήδη από την φωτογράφιση, βλέπω και λυπάμαι τα φρέσκα Continental Sport Contact 3

Συννεφιά...

Άψογο, παρά τα χρόνια του, το εσωτερικό της SLK, με «περίεργα» για Mercedes επιπλέον όργανα...την επομένη της φωτογράφησης, μια ανάσα πριν ανοίξουν οι ουρανοί και μας ακυρώσουν το ραντεβού για τις μετρήσεις. Ταυτόχρονα όμως, έχει αισθητή δροσιά, οπότε αν προλάβουμε, οι συνθήκες είναι ιδανικές. Ο Γιάννης έχει ξεκινήσει από τα νότια και για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα είναι Άγγλος στο ραντεβού του. Με συνοπτικές διαδικασίες, σετάρουμε το VBOX III και βγαίνουμε στην ευθεία για τις ρεπρίζ. Κάνουμε ένα αναγνωριστικό πάτημα με την «μικρή» πίεση για να δούμε πως συμπεριφέρεται η Merc, κοιταζόμαστε, και με ένα νεύμα κάνουμε αναστροφή και σηκώνουμε την «μεγάλη». Νωρίτερα, τον έχω ρωτήσει και μου έχει απαντήσει ότι η γερμανίδα είναι πλέον ζυγισμένη στα 1.420kg, άρα στην παρούσα φάση είμαστε στα συν/πλην 1.600kg. Πριν προλάβω να σκεφτώ ότι δεν είναι και λίγα, η GTX3076R σηκώνει πίεση και μαζί και την μούρη της SLK, νιώθω τα g στο στήθος και βλέπω στην οθόνη του VBOX τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν ανά δέκα. Γουστάρω τρελά! Πρός στιγμήν, ένας παρατεταμένος κρότος και μια λάμψη που την πιάνω με την άκρη του ματιού, μεταφράζονται ενστικτωδώς σε βροντές και αστραπές, «πάει» λέω, «θα μας πιάσει βροχή». Στο καπάκι συνειδητοποιώ ότι ήταν ο ήχος και τα φλογίδια της external που έσκαγε σχεδόν κάτω από τα πόδια μου! Πόσο ανώμαλη μπορεί να είναι αυτή η SLK? Την ίδια στιγμή, διαχειρίζεται αρχοντικά τις τέσσερις επιπλέον εκατοντάδες ίππων, κάθεται στα πίσω ελαστικά της και πετάγεται μπροστά. Χλιδή και τσαμπουκάς σε άλλη διάσταση!

Όπως φαίνεται και από το διάγραμμα της δυναμομέτρησης, η GTX3076R, «ξυπνάει» μετά τις 4.500rpm βγάζοντας την μέγιστη δύναμη στις 7.000-7.600rpm. Ο κόφτης αυτής της SLK έχει μετατεθεί στις 8.200rpm! Η μαγεία στην περίπτωση της, είναι στα πολλά χιλιόμετρα, από τα 150km/h και πάνω, εκεί που «απλώνει» την δύναμη της. Το 0-100km/h σε 5,6sec αλλά και το 400άρι σε 13,89sec@179,95km/h δείχνουν μέρος των δυνατοτήτων της. Αν θέλαμε να «κυνηγήσουμε» την απόλυτη εκκίνηση, με αλλαγές δίχως οίκτο αλλά με το ανάλογο πάντα ρίσκο, θα βλέπαμε ξερό 5άρι, 13,6sec και +10km/h ταχύτητα εξόδου στο 400άρι.

Ακόμα και έτσι όμως, παραμένει η γρηγορότερη SLK που έχουμε μετρήσει ποτέ...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:
  • Κυβισμός: 2.294cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  90,9mm x 88,4mm
  • Συμπίεση 9,3:1 (από 9,5:1)

Tuned by:

Σ. Βιώνης-Λ.Λευτάκης Ο.Ε, Εξειδικευμένος Επισκευαστής Mercedes-Benz Δραγατσανίου 14 Πειραιάς τηλ.: 210 4130722 info@merceservice.gr

TUNING SPECS:

  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης
  • Εκκεντροφόροι Μπούμπης, εισαγωγής διάρκεια 282ο /βύθισμα 11mm, εξαγωγής διάρκεια 264ο /βύθισμα 10,45mm, custom ρυθμιζόμενα γρανάζια Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης
  • Custom μεταλλική φλάντζα Gemoflan 1,8mm
  • Bosch F5DPOR μπουζί πλατίνας-ιριδίου
  • CP custom order σφυρήλατα πιστόνια
  • Carrillo custom order σφυρήλατες μπιέλες
  • ΟΕΜ Mercedes Benz μέταλλα στροφάλου-μπιελών
  • Custom ενισχυμένες βάσεις κινητήρα Μηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης
  • Power-Up front mount intercooler και σωληνώσεις
  • Power-Up πολλαπλή εξαγωγής
  • Power-Up downpipe 76mm, μεσαίο και τελικό καζανάκι
  • HJS μεταλλικός καταλύτης 100cpsi
  • Garrett GTX3076R turbo@1,65bar
  • Turbosmart 50mm σκάστρα
  • Tial 44mm external
  • Πεταλούδα εισαγωγής 72mm BMW 335i
  • Power-Up πολλαπλή εισαγωγής
  • Bosch 850cc/min μπέκ
  • Bosch 044 αντλία βενζίνης
  • Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
  • Link G4 extreme ECU
  • Link ηλεκτρονικές
  • ΟΕΜ πολλαπλασιαστές
  • Link Profec-B boost controller
  • Link 7bar MAP sensor
  • Link G4 knock sensor
  • APEXi turbotimer
  • Greddy μπαρόμετρο
  • Greddy πυρόμετρο
  • Κολλάρα σιλικόνης νερού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

  • Μπροστά: Koni αμορτισέρ κίτρινα, H&R ελατήρια, H&R αντιστρεπτική 30mm, custom silent block πολυουρεθάνης Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης 
  • Πίσω: Koni αμορτισέρ κίτρινα, H&R ελατήρια, H&R αντιστρεπτική 20mm, custom silent block πολυουρεθάνης Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

  • Custom αλουμινένιο βολάν Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης
  • Sachs Performance ενισχυμένο δίσκο-πλατώ
  • BMW E39 M5 6άρι σαζμάν με custom πλάκα χελώνας Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης
  • Custom κεντρικός άξονας μετάδοσης Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης
  • BMW E39 M5 διαφορικό
  • Custom ημιαξόνια Mηχανουργείο Μυλωνάς Γιάννης

ΑΜΑΞΩΜΑ:

  • ΟΕΜ SLK 32 AMG look

ΦΡΕΝΑ:

  • Μπροστά: ΟΕΜ C63 AMG 6πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι/χαρακτοί δίσκοι 350mm x 32mm, Ferodo τακάκια, custom σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης
  • Πίσω: Porsche Carrera 4S ΟΕΜ4πίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι/χαρακτοί δίσκοι 350mm x 32mm, Textar τακάκια, custom σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ:

  • ΟΕΜ AMG ζάντες 8,5Jx18in μπροστά, 9,5Jx18in πίσω
  • Elαστικά Continental Sport Contact 3 225/40/18 μπροστά, 265/35/18 πίσω 

 

Η δυναμομέτρηση έγινε στο δυναμόμετρο DynaPack 5032 4WD της HondaSport Nikiforos.        

Μέγιστη ισχύς (Ps/ rpm) 590,6/7.600

Μέγιστη ροπή (kg.m/rpm) 61,84/5.650

 

 Mercedes SLK 230 Turbo 590Ps

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,57

0-80                 4,68

0-100               5,60

0-120               7,85

0-140               9,18

0-160               11,97

0-180               13,94

0-200               16,20

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               4,85

80-110             2,53

100-140           3,07

ΚΜ/Η             SEC

80-110             4,80

100-140           4,67

ΚΜ/Η             SEC

80-110             8,09

100-140           7,61

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,54     @        52,73

60        4,87     @        84,74

100      6,37     @        99,35

200      9,36     @        143,43

400      13,89   @        179,95

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             4,13

60-160             8,44

60-200             12,67

100-200           10,83

 

Αρθρογράφος

 

5 αστέρια στο EURO NCAP για Nissan Ariya και X-Trail

5 αστέρια στο EURO NCAP για Nissan Ariya και X-Trail

Στον τελευταίο γύρο αξιολογήσεων ασφάλειας οχημάτων, το Euro NCAP δημοσίευσε τις βαθμολογίες για τις πιο πρόσφατες προσθήκες στην “εξηλεκτρισμένη” γκά...