Mini Cooper SD 5D AT6 170Ps

Mini Cooper SD 5D AT6 170Ps

Μεγάλο MINI
4 Mini Cooper SD 5D AT6 2.0 170Ps 1
Μόνο και μόνο το γεγονός ότι αυτό το MINI έχει πέντε πόρτες, αλλάζει την οπτική, που είχες γι’ αυτό το αυτοκίνητο. Ένας παράγοντας, που θέλαμε να ερευνήσουμε και να δούμε πόσο έχει επηρεάσει την οδική συμπεριφορά, ήταν το μεγαλύτερο μετατρόχιο. Η διαφορά δεν είναι μικρή, αφού το μετατρόχιο της πεντάθυρης έκδοσης φτάνει τα 2.567mm, 70mm μακρύτερη απ’ ό,τι το τρίθυρο μοντέλο... Κάτω από το καπό του Mini Cooper SD κρύβεται ένας τρομερός δίλιτρος turbo diesel κινητήρας απόδοσης 170 ίππων και 37,6kgm ροπής, με την τελευταία να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 στροφές. Το αυτόματο κιβώτιο Steptronic έξι σχέσεων είναι αριστούργημα και λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, όπως και το ηλεκτρονικό διαφορικό, παρά το γεγονός ότι η πολλή ροπή, από χαμηλές στροφές, δεν είναι εύκολα διαχειρίσιμη. Στη βάση του επιλογέα υπάρχει το γνωστό δαχτυλίδι επιλογής προφίλ των MINI. Sport, Mid και Green δηλώνουν ξεκάθαρα τι κάνει το καθένα. Στο Green, το πρόγραμμα στοχεύει στην οικονομία καυσίμου. Το τιμόνι ελαφραίνει, το γκάζι γίνεται λιγότερα άμεσο και εύκολα μπορείς να χτυπήσεις νούμερα κατανάλωσης, που αρχίζουν από 6. Στο Mid, η αλήθεια είναι ότι σπάνια κινήθηκα. Αυτό, γιατί θεωρώ ότι χρειάζονται περισσότερο το Sport ή το Green. Το Mid, όπως δηλώνει και το όνομά του, είναι μία ενδιάμεση κατάσταση από το Sport και το Green. Ή αλλιώς, από την επίθεση και την άμυνα. Στο Sport τα πράγματα σοβαρεύουν, το έντονο σπινάρισμα κάνει την εμφάνισή του και ο ήχος, από τον κινητήρα, αλλάζει, έστω και ψηφιακά, όπως κάνουν πλέον πολλές εταιρείες.

Για ποιον?
4 Mini Cooper SD 5D AT6 2.0 170Ps 2
Καλή ερώτηση. Αν κάποιος θέλει δύναμη και γκάζια, αλλά παράλληλα δεν έχει υψηλές απαιτήσεις σε χώρους και δεν γράφει πολλά χιλιόμετρα μέσα στο χρόνο, τότε καλύτερα να πάρει το Cooper S. Αν πάλι θέλεις γκάζια, αλλά κινείσαι καθημερινά εντός πόλης, τότε το Cooper SD είναι must επιλογή, εφόσον, φυσικά, στοχεύεις γενικότερα στα MINI. Η ανάρτηση είναι κλασσική MINI, δηλαδή σφιχτή σε αποδεκτά όρια. Εξάλλου, δεν νομίζω ότι κάποιος, που σκέφτεται να αποκτήσει MINI Cooper S ή SD, βάζει στις προτεραιότητές του την άνεση. Εξωτερικά φαίνεται λίγο περίεργα, καθώς όλοι έχουμε συνηθίσει στο κλασσικό τρίθυρο MINI, το οποίο, όμως, περιόριζε τόσα χρόνια το αγοραστικό του κοινό, καθώς δεν είχε χώρο. Εδώ τα πράγματα είναι αλλιώς. Μέχρι και το πορτ-μπαγκάζ των 278lt είναι μια χαρά, ακόμα και για λογικές απαιτήσεις οικογένειας με ένα παιδί. Όλο το παραπάνω βάρος δεν έχει κάνει ζημιά στο Cooper SD, του οποίου το τιμόνι συνεχίζει να είναι σίγουρο, τα φρένα ικανότατα και η ανάρτηση να περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις. Γενικότερα, ο συνδυασμός των παραπάνω, με το δεμένο αμάξωμα και το αυτόματο Steptronic, σε ξεσηκώνει. Και αργό δεν το λες. Για το 0-100km/h, η MINI δηλώνει 7,3sec ενώ εμείς είδαμε 7,4 με μία μόλις προσπάθεια. Μπερδεύεσαι, βέβαια, καθώς νομίζεις ότι θα φτάσεις τις 6.500rpm για να αλλάξεις σχέση, αλλά αυτό συμβαίνει ένα κλικ πάνω από τις 4.000 στροφές. Πάντως, το Cooper SD παραμένει παιχνίδι σε αυτόν, που θα τολμήσει και ξέρει να χειριστεί το αυτοκίνητο, χωρίς την βοήθεια του ESP, αφού η συμμετοχική ουρά βοηθάει στο παιχνίδι της γρήγορης οδήγησης. Όσο ζεις, πάντως, με το MINI Cooper SD, φτιάχνεις τη διάθεσή σου. Η πολλή καλή συναρμογή των πλαστικών στην καμπίνα, σε συνδυασμό με τα εκμοντερνισμένα retro στοιχεία και τις όμορφες επενδύσεις στα καθίσματα, σε κάνουν να μην θες να βγεις από μέσα.

Τσουχτερό
Ναι, φθηνό δεν είναι, όπως και δεν είναι κανένα MINI. Όμως, τα MINI παίζουν μόνα τους στην κατηγορία, καθώς προσελκύουν συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό. Για το κοινό, λοιπόν, αυτό, που μπορεί να «σηκώσει» το κόστος αγοράς του, είναι μία πολύ καλή -value for money- κίνηση. Με τιμή, που ξεκινά από 27.952 ευρώ και αυξάνεται με έντονο ρυθμό, όταν προστεθούν ορισμένα extra, κάποιος μπορεί να απολαύσει ένα sport, οικονομικό, σχετικά ευρύχωρο, στιλάτο και δεμένο αυτοκίνητο με την εγγύηση της μητέρας BMW. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.995
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   84 x 90
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ            16,5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
  • ΒΑΡΟΣkg                  1.320

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Steptronic 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ηλεκτρονικού κλειδώματος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  7Jx17in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/45 R17

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          170 / 4.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      36,7/ 1.750-2.500
  • 0-100km/h      7,3sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  223

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       107-109

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  5,0
  • Δοκιμής (lt/100km)    7,3

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60     3,49

0-80     5,32

0-100   7,43

0-120   10,49

0-140   14,35
0-160   19,97
0-180   29,86

 

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,61     46,72

60        5,01     76,96

100      6,70     92,70

200      10,08   117,55

400      15,52   144,86
1000   28,68    178,17

 

Αρθρογράφος

 

Nissan R33 Skyline GT-R V-Spec προς πώληση

Nissan R33 Skyline GT-R V-Spec προς πώληση

Ετοιμάστε τους κουμπαράδες σας, στην Αμερική είναι διαθέσιμο προς πώληση ένα Nissan R33 Skyline GT-R V-Spec με μόλις 21.000km στο κοντέρ του!