Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; randomIT has a deprecated constructor in /home/powermag/public_html/fs/core/util.randomit.class.php on line 3 Nissan 200SX S13 SR20 DET | Power Automotive Magazine

 

Nissan 200SX S13 SR20 DET

Nissan 200SX S13 SR20 DET

Nightmare…

«Ο τύπος που το είχε, το χρησιμοποιούσε για να μεταφέρει ό,τι μπορείς να φανταστείς Νίκο...» μου λέει ο Κώστας, ξεκινώντας την ιστορία αυτού του πολύπαθου Silvia. Ο τύπος που το είχε, ήταν για σκότωμα, λέω εγώ! Εδώ μιλάμε για την απόλυτη ιεροσυλία! Έχεις λοιπόν μπροστά σου ένα αμάξι με ΨΥΧΑΡΑ και όσο και αν η λογική πασχίζει να σε διώξει μακριά του, ε δεν γίνεται, εσύ ΠΡΕΠΕΙ να το σώσεις, ΠΡΕΠΕΙ να το λυτρώσεις. Στην τελική, όταν στην πραγματικότητα ψάχνεις για μια καλή και καθαρή καρότσα -όπως έκανε ο Κώστας, καλύτερα αυτή να έχει κουβαλήσει πράγματα, παρά να έχει καβαλήσει πεζοδρόμια, να έχει αγοράσει οικόπεδα, να έχει αγκαλιάσει κολώνες και άλλα τέτοια συναφή δυσάρεστα... Αυτό ήταν λοιπόν, ο κύβος ερρίφθη , μεταβίβαση και βούρ για το γκαράζ...

1. Dream…

Έχω κυριολεκτικά χαζέψει με το πράμα. Το είχα δεί σε φωτογραφίες, αλλά live είναι... αλλού! Respect. Δεν έχω την παραμικρή αμφιβολία ότι τούτο δω το πρησμένο  jap-όνι «ξεπήδησε» από τα πιο κολασμένα όνειρα και τις πιο πρόστυχες φαντασιώσεις του Κώστα. Μόνο έτσι φτιάχνεται κάτι τέτοιο. Μόνο όταν είναι όνειρο ζωής, όταν ξυπνάς και κοιμάσαι με την σκέψη του, όταν κωλοχτυπιέσαι να δεις που θα το βρείς και πώς θα το αγοράσεις, πώς θα το κάνεις να φρενάρει, να στρίβει, να πηγαίνει, να «γυρίζει», να σου κάνει τα χατίρια βρε αδερφέ... Μετά, βέβαια, θέλεις να το βλέπεις και να γουστάρεις, οπότε μπαίνεις σε άλλο τριπάκι: αλλαγή χρώματος, body parts και λεπτομέρειες που θα «φτιάχνουν» εσένα και θα τρελαίνουν όλους τους υπόλοιπους. Κάπως έτσι έχουμε τρελαθεί και εμείς...   

2. Build…

Σύντομα θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση πρώτου σταδίου του blacktop SR20DET με την ιπποδύναμη να φλερτάρει τα 300PsΤο 200SX του Κώστα παρέμεινε σε stock μορφή... λίγες μόλις ώρες! Το project ξεκίνησε την ημέρα της αγοράς του και τα πρώτα πράγματα αφαιρέθηκαν το ίδιο κιόλας βράδυ. Το ένα έφερε το άλλο και ο ήδη ψηλά τοποθετημένος πήχης... ξέφυγε! Το Silvia λοιπόν, κατέληξε να μείνει κουφάρι. Όλο το κάτω μέρος του αμαξώματος δέχθηκε αμμοβολή, οι εμπρός θόλοι «ράφτηκαν», ακολούθησε αστάρωμα και, τέλος, βάφτηκε γκρι μέχρι και στο engine bay, στα αισθητικά πρότυπα των «αδελφών» ιαπωνικών Silvia Time Attack και Drift projects. Να σημειώσουμε πως όλα τα παραπάνω, το βάψιμο του εσωτερικού, καθώς και τα περισσότερα μηχανικά, έχουν γίνει από τον ίδιο τον Κώστα και μια καλή -και τρελή- παρέα φίλων σε ένα γκαράζ, DIY φάση δηλαδή.

Η διαφορά όμως, ως γνωστόν, κρύβεται στις λεπτομέρειες. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για ένα κυριολεκτικό ξεστοκάρισμα της Nissan Θεοχαράκης από ότι σχετικό με Silvia είχε μείνει ξεχασμένο στα αζήτητα (με το ανάλογο τσουχτερό αντίτιμο φυσικά), ατελείωτο ψάξιμο στο διαδύκτιο και πράγματα να καταφθάνουν από όλες τις ηπείρους! Ένα πράγμα θα σας πω για να πάρετε μια ιδέα: δυόμιση χιλιάδες ευρώ έχουν στοιχίσει μόνο τα στεγανωτικά λάστιχα σε όλα τα τζάμια και την ηλιοροφή, οι γλίστρες των παραθύρων, τα λάστιχα στις πόρτες, οι ελαστικές τάπες, τα χειριστήρια,  οι διακόπτες, το ολοκαίνουριο κλειδί και άλλα τέτοια ψιλολοΐδια. Έτσι όμως το Silvia δείχνει και είναι... MY2014!

De-cat HKS Hi-Power εξάτμιση με μεσαίο, τελικό και κεραμική επίστρωσηΤην εικόνα στο φρεσκαρισμένο εσωτερικό απογειώνουν αισθητικά και επί της ουσίας το τριάκτινο Nardi τιμόνι, η τριπλέτα οργάνων εποπτείας (μπαρόμετρο, πυρόμετρο και πίεση λαδιού) της Racetech, τα bucket καθίσματα της Recaro με επένδυση alcadara, οι αντίστοιχες επενδύσεις στις πόρτες, η custom πίσω μπάρα θόλων και το custom “χιαστί” δέσιμο του αμαξώματος. Γύρω γύρω το Silvia φόρεσε το ΟΕΜ bodykit (προφυλακτήρες μπροστά-πίσω και μαρσπιέ) του Type X (MY 1998) ή αλλιώς Kouki , αλλά και τα εντυπωσιακά carbon fender flares στους θόλους και την επίσηςcarbon OEM look πίσω φτερούγα. Εννοείται ότι όλα τα φανάρια, τα φλασάκια και τα σήματα είναι brand new…

3. Drive

Κάντε υπομονή. Έχουμε πολλά να πούμε ακόμα μέχρι να φτάσουμε εκεί. Θέλουμε μοτέρ-σασμάν, μετάδοση, αναρτήσεις, φρένα... Ένα S15 τροπέτο, λοιπόν, παραχώρησε τον SR20DET κινητήρα του, μαζί με το 5άρι κιβώτιο. Έχοντας 105.000km και δεδομένης της αξιοπιστίας τους, ο SR20 DET τοποθετείται -για την ώρα- ως έχει, με μικρές περιφερειακές βελτιώσεις. Ένα καλό πρώτο στάδιο ας πούμε. Οι βάσεις της κρεμαγιέρας, του κινητήρα και του σασμάν, προέρχονται από την Nismo, ενώ, πίσω από τον προφυλακτήρα με τα μεγάλα ανοίγματα, το μάτι καρφώνεται στο intercooler Type LS της Greddy. Κολάρα σιλικόνης, μεταλλικές σωληνώσεις, φιλτροχοάνη Power Intake της APEXi, σκάστρα Greddy Type FV, νέο downpipe και de-cat εξάτμιση HKS Hi-Power με μεσαίο και τελικό διαμέτρου 85mm, ολοκληρώνουν το «πακέτο» των περιφερειακών. Σύντομα θα τοποθετηθούν μεγαλύτερα μπεκ και θα επαναπρογραμματιστεί η ECU έτσι ώστε, μαζί με την ήδη υπάρχουσα Walbro 255lt/hr αντλία βενζίνης, να μπορέσει ο Κώστας να σηκώσει άφοβα 1bar. Στην παρούσα φάση η πίεση δεν ξεπερνά το 0,6bar, με τον SR20DET να αποδίδει 202Ps στους τροχούς, άρα κοντά στα 230Ps στο στρόφαλο. Η μετάδοση, έχει ενισχυθεί με ένα σετ πλατό-βολάν της Cusco και έναν custom δίσκο κατασκευής GTR Racing Tuning. Στην πίσω γέφυρα, που πλέον εδράζεται σε βάσεις της Nismo, συναντάμε το δισκάτο μπλοκέ διαφορικό Type RS της Cusco.

Το coilover kit CS2 της Driftworks φωλιάζει στους θόλους του S13, ενώ επιπλέον φοράει ημίμπαρα και ακρόμπαρα της Tein μπροστά, καθώς και ρυθμιζόμενους συνδέσμους στην πίσω ανάρτηση. Ένα 350Z και ένα Skyline R32 έχουν προσφέρει τα φρένα τους για μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Έτσι, το S13 φρενάρει με τετραπίστονα Brembo με Ferodo DS2500 τακάκια, αεριζόμενους δίσκους 330mm και σωληνάκια υψηλής μπροστά και με διπίστονες δαγκάνες με Mintex τακάκια, αεριζόμενους δίσκους 300mm και φυσικά σωληνάκια υψηλής και πίσω.

Τελευταία «πινελιά» στο JDM look, οι 4άδα των Rota Grid Drift, 9x17in μπροστά και 9,5x17in πίσω, ντυμένες με ολόφρεσκα Toyo Proxes R1R, 235/45/17 μπροστά και 245/45/17 πίσω, συμπληρώνουν την macho εικόνα του S13.

Perform…

Σαν καινούριο το εσωτερικό, με διακριτικές JDM πινελιέςΥπενθυμίζω ότι το Silvia -ή μάλλον ο blacktop SR20DET- είναι σε φάση εξέλιξης, οπότε δεν περιμέναμε έτσι και αλλιώς να δούμε τρελούς χρόνους. Περισσότερο ήταν μια αναγνωριστική βόλτα, προκειμένου να δει και ο ίδιος ο Κώστας τι κάνει το αυτοκίνητο σε αυτή την μορφή. Η «ξηλωτική» που έχει πέσει στο εσωτερικό, έχει σίγουρα οφελήσει το S13, αν και τα 1.225kg που το δήλωνε η Nissan, δεν τα λες και πολλά. Επιπλέον, η ενισχυμένη μετάδοση και τα φρέσκα R1R δεν θα αφήσουν δέκατο να πάει χαμένο. Στο bucket της Recaro, με τα pop-ups μπροστά μου, μνήμες από το ΝΑ ζωντανεύουν ξανά. Το Silvia δείχνει στα μάτια μου μια κλειστή και πιο φαρδιά εκδοχή του, με ατελείωτο tuning potential και brutal χαρακτήρα. Με λίγα λόγια απλά γουστάρω τρελά -αλλά αυτό το έχετε ήδη καταλάβει. Οι ρεπρίζ 3ης, 4ης , 5ης , είναι απλά σβέλτες, με το 80-110km/h να θέλει σε κάθε περίπτωση 4,26sec, 7,03sec και 9,16sec αντίστοιχα. Είναι ολοφάνερο ότι το Silvia ψοφάει για δύναμη, αφού η δουλειά και η προετοιμασία που έχουν γίνει σε όλους τους τομείς κάνουν τον semi-stock SR20DET να φαίνεται πολύ λίγος. Καμιά 200αρία Ps παραπάνω δεν θα του κακόπεφταν σε καμία περίπτωση. Έτσι όπως είμαστε λοιπόν, το 0-100km/h (6,58sec) και το 400άρι (14,62sec) έρχονται σε χρόνους πολύ κοντινούς ενός δεύτερης γενιάς stock S13 MY 1991, κάτι απόλυτα λογικό δεδομένου από την μία της -έστω και ελλιπούς στην παρούσα φάση- βελτίωσης πρώτου σταδίου, και από την άλλη της μεγάλης διαφοράς σε τροχούς/λάστιχα από τα αντίστοιχα «παιδικά» 15άρια του ΟΕΜ. Ο Κώστας δείχνει ευχαριστημένος με την συμπεριφορά και την απόδοση του Silvia, γνωρίζοντας πως αυτό είναι μόνο η αρχή. Εμείς πάλι είμαστε ευχαριστημένοι, γιατί το Power σας παρουσιάζει πρώτο αυτό το πολλά υποσχόμενο Silvia, που δεν έχει παρά μερικούς μήνες που βγήκε στον δρόμο και έσκασε μύτη στα  Jap στέκια.

Είμαστε σίγουροι ότι στο μέλλον θα μας απασχολήσει ξανά...     

    

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:

  • Κυβισμός: 1.998cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  86mm x 86mm
  • Συμπίεση 8,5:1

Tuned by:

DIY Κώστας

GTR Racing Tuning, Λυτούς 1-3 Πειραιάς

TUNING SPECS:

  • SR20 DET Black Top
  • OEM πολλαπλή εισαγωγής
  • OEM μπεκ 370cc/min
  • OEM πολλαπλή εξαγωγής
  • OEM Garrett T25 @ 0,6bar
  • Downpipe 63,5mm
  • HKS Hi-Power εξάτμιση με μεσαίο και τελικό 85mm
  • Nismo βάσεις κρεμαγιέρας, μοτέρ, σασμάν
  • Greddy Type-RS σκάστρα
  • APEXi φίλτρο αέρα και εισαγωγή
  • Greddy intercooler Type LS
  • Walbro 255lt/hr αντλία βενζίνης
  • Circuit Sports δοχείο αναθυμιάσεων
  • Racetech μπαρόμετρο, πυρόμετρο, πίεση λαδιού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

  • Μπροστά: Coilover kit Driftworks CS2, TEIN ημίμπαρα-ακρόμπαρα, κοίλη αντιστρεπτική 30mm   
  • Πίσω: Coilover kit Driftworks CS2, Nismo βάσεις πίσω γέφυρας, ρυθμιζόμενοι σύνδεσμοι ανάρτησης, κούφια αντιστρεπτική 22mm   

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

  • OEM κιβώτιο 5 σχέσεων
  • Cusco βολάν-πλατό, custom δίσκος κατασκευής GTR Tuning
  • Cusco Type-RS διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης με αντιτριβική βαλβολίνη, τελική σχέση μετάδοσης 4,083:1

ΑΜΑΞΩΜΑ:

  • Αμμοβολή, «ράψιμο» εμπρός θόλων
  • Megan Racing εμπρός μπάρα θόλων
  • Nismo Power Brace εμπρός ψαλιδιών
  • Fender braces
  • Custom πίσω μπάρα θόλων
  • Custom πίσω ενίσχυση αμαξώματος τύπου Χ
  • Recaro καθίσματα από Honda Integra Type-R 1998

ΦΡΕΝΑ:

  • Μπροστά: ΟΕΜ Nissan 350Z 4πίστονες Brembo δαγκάνες, αεριζόμενοι, τρυπητοί δίσκοι 330mm, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης
  • Πίσω: ΟΕΜ Nissan R32 2πίστονες Brembo δαγκάνες, αεριζόμενοι, τρυπητοί, χαρακτοί δίσκοι 300mm, Mintex τακάκια,σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ:

  • Rota Grid Drift 9J x 17in μπροστά, 9,5J x 17in πίσω
  • Toyo Proxes R1R 235/40/17 μπροστά, Toyo Proxes R1R 245/40/17 πίσω

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ:

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,77    

0-80                 4,56    

0-100               6,58

0-120               9,04
0-140               12,27

0-160               16,20

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,82
80-110             4,26
100-140           5,47

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             7,03
100-140           8,33

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             9,16
100-240           14,16

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,31     @        52,79

60        4,58     @        80,11

100      6,18     @        97,99

200      9,45     @        123,27

400      14,62   @        152,47

 

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             6,20

60-160             13,29

 

 

Αρθρογράφος

 

Hyundai Ioniq 5 SUV της Χρονιάς 2023 από τo MotorTrend

Hyundai Ioniq 5 SUV της Χρονιάς 2023 από τo MotorTrend

Οι κριτές του MotorTrend επαίνεσαν το crossover» για την «αυτονομία του και την ικανότητα γρήγορης φόρτισης» καθώς και για τον «φουτουριστικό» σχεδιασ...