Advertisement

Nissan GT-R 660Ps

Nissan GT-R 660Ps
Τελικά, το ιδανικό αυτοκίνητο, που μπορεί να οδηγηθεί κάθε μέρα, να μπει στην πίστα και να γράψει χρόνους και γυρολόγια και παράλληλα να παίζεις και στο δρόμο, ακούει στο όνομα Nissan GT-R. Αν βγάλουμε στην άκρη το κόστος αγοράς και συντήρησης, τότε έχουμε το απόλυτο αυτοκίνητο. Εδώ, έχουμε ένα ακόμα άριστο δείγμα της Kakimoto Developments.

">

Aspecialcar

Η αγάπη για την ταχύτητα και την αδρεναλίνη ήταν ο λόγος που αγοράστηκε το συγκεκριμένο GT-R. Ο Πάνος Φραγκίδης, ο άνθρωπος πίσω από την Kakimoto Developments, ήταν και ο λόγος που έγινε η επιλογή του συγκεκριμένου αυτοκινήτου από τον ιδιοκτήτη του. Το GT-R είναι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Απαιτεί σεβασμό, προσεκτικό χειρισμό και σωστή συντήρηση, αν θέλεις να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο. Η μετάδοση θέλει προσοχή, με το εύρος λειτουργίας των λιπαντικών της να κυμαίνεται αυστηρά μεταξύ 75ο C και 110ο C. Ευτυχώς, τόσο η HKS όσο και οι Dodson Motorsport και Penzoil έχουν βγάλει specific βαλβολίνες για τις μεταδόσεις των GT-R, με τις valuefor money να είναι αυτές της Penzoil. Με ένα GT-R θα πρέπει να συμβιβαστείς με αρκετά πράγματα. Πρώτο και κύριο είναι το κόστος συντήρησης, αφού θέλει προσεκτικό service, τακτικές αλλαγές λαδιών και φυσικά μην ξεχνάμε ότι ο VR38DETT λατρεύει τη βενζίνη. Παράλληλα, λατρεύει και την ιπποδύναμη και είναι πρόσφορος στο να δώσει πολλά αποθέματα, αρκεί φυσικά να επιλέξεις τις κατάλληλες λύσεις που αφθονούν στις μέρες μας. Εδώ, αν, φυσικά, μπλέξεις στα χωράφια του tuning και κυνηγάς μεγάλες τιμές ιπποδύναμης και ροπής, θα πρέπει να ασχοληθείς και με τη μετάδοση. Το θετικό είναι ότι δεν χρειάζεται κάποια πατέντα το αυτοκίνητο σε κανέναν τομέα, αφού πλέον υπάρχουν έτοιμες λύσεις για τα πάντα. Ο σκοπός της βελτίωσης του GT-R ήταν να αποκτήσει ένα πρώτο στάδιο για αρχή, με απώτερο σκοπό να φτάσει τα 800-900 άλογα, χωρίς όμως να χάσει τον καθημερινό του χαρακτήρα. Εδώ ήταν που επενέβη ο Πάνος και με τις σωστές προτάσεις, που έδωσε, το Nissan έχει πλέον 630Ps με τη μεσαία πίεση και 660Ps με τη μεγάλη. 

 

Φρέσκο πράγμα!

Το GT-R είχε τελειώσει μόλις μερικές μέρες πριν τη δοκιμή και η βελτίωσή του δεν σταματάει, μιας και ήδη περιμένουν κάποια πράγματα από το εξωτερικό. Ο κινητήρας στην ουσία περιλαμβάνει ένα τυπικό πρώτο στάδιο, με δοκιμασμένα aftermarket, που η Kakimoto Developments έχει δοκιμάσει ξανά και ξέρει ότι δουλεύουν και αποδίδουν. Τα δύο πρώτα πράγματα που αλλάχθηκαν, όταν ξεκίνησαν οι επεμβάσεις, ήταν τα προγράμματα τόσο στην ECU του κινητήρα όσο και στης μετάδοσης. Το εγχείρημα το ανέλαβε ο Μιχάλης Παρίδης, της DynoExelixis, ένας άνθρωπος που ξέρει αρκετά καλά τα GT-R.  Χρησιμοποίησε το software της EcuTek και συγκεκριμένα την flashversion 5, μέσω της οποίας υπάρχει rolling anti-lag, πέντε ξεχωριστοί χάρτες ανάφλεξης, traction control και φυσικά launch control. Το software αυτό μπορεί επίσης να υποστηρίξει 12 μπεκ καυσίμου, περιέχει περισσότερες παραμέτρους στο data logging του κινητήρα, ενώ στη διαχείριση της πίεσης μπορούν να ληφθούν υπόψη παράμετροι, όπως το υψόμετρο, οι θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα και της μετάδοσης και διάφορα άλλα, προκειμένου είτε να προστατέψουν τον κινητήρα είτε να δουλέψει αυτός στην εντέλεια. Παράλληλα, εγκαταστάθηκε το αντίστοιχο software στη μονάδα διαχείρισης της μετάδοσης, μαζί με το LC5. Το LC5 είναι το τελευταίο update για το launch control, μέσω του οποίου το αυτοκίνητο ξεκινάει λίγο πιο ήπια, με αποτέλεσμα να προστατεύεται η μετάδοση. Το LC1 εκκινούσε από τις 4.500rpm, με τη μετάδοση να περνάει ζόρικες στιγμές και να μειώνεται κατακόρυφα η αντοχή της.

 

Do you have boost?

Επόμενο βήμα ήταν η τοποθέτηση των σωληνώσεων εισαγωγής της GotBoostPerformance. Οι σωληνώσεις έχουν διάμετρο 76mm, είναι αλουμινένιες και έρχονται είτε σε νίκελ φινίρισμα είτε σε μαύρο και, μαζί με τα φίλτρα, δίνουν και δύο κολάρα σιλικόνης. Η τοποθέτησή τους είναι ιδιαίτερα εύκολη, έχουν αναμονές για τους αισθητήρες MAF, ενώ τα φίλτρα δίνουν την επιλογή ανάμεσα σε δύο της GotBoost ή σε δύο της K&N. Εννοείται ότι με την τοποθέτηση θα χρειαστεί ένα καλιμπράρισμα των MAF. Η παροχή σε καύσιμο ενισχύθηκε από τα μπεκ της Asnu, τα οποία έχουν παροχή 1.050cc/min. Τα μπεκ αυτά έχουν δεκατέσσερις οπές, μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για καθαρή βενζίνη είτε για καύσιμο πιο πλούσιο σε οξυγόνο. Η διαχείριση των μπεκ αυτών μπορεί να γίνει είτε από την εργοστασιακή ECU είτε από οποιαδήποτε aftermarket, ενώ έρχονται με plug and play αντάπτορες για να ταιριάξουν στην εργοστασιακή πλεξούδα. Η Extreme Turbo Systems ή αλλιώς ETS έχει αρκετά ενδιαφέροντα προϊόντα, μεταξύ των οποίων θα συναντήσουμε downpipes για GT-R. Δύο τέτοια επιλέχθηκαν από τον Πάνο για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Τα downpipes αυτά έχουν εσωτερική διάμετρο 76mm και πάχος σωλήνα 12,7mm, ενώ είναι κατασκευασμένα από 304 ανοξείδωτο ατσάλι, παράλληλα καταργούν τους καταλύτες και συνδυάστηκαν με τις αντίστοιχες σωληνώσεις για την υπόλοιπη εξαγωγή τηςETS, που καταλήγουν στο εργοστασιακό τελικό καζανάκι. Το Nissan ανέβηκε στο MahaLPS3000 της DynoExelixis, εκεί, με την πίεση overboost 1,25bar και σταθερή στο 1,1bar, ο κινητήρας απέδωσε 631,4Ps στις 7.215rpm και 81,81kgm ροπής στις 3.220rpm. Η ροπή διατηρεί τιμές που ξεπερνούν τα 70kgm από τις 2.000rpm μέχρι και τις 6.000rpm. Στη μεγάλη πίεση, δηλαδή με 0,3bar παραπάνω, ο κινητήρα απέδωσε 660Ps.

 

Wide open throttle

Ο περιφερειακός της Θεσσαλονίκης είχε κίνηση. Οδηγούσα ακολουθώντας την ταχύτητα των μπροστινών αυτοκινήτων και περιμένοντας ένα κενό στην κυκλοφορία, προκειμένου να βγάλουμε φωτογραφίες εν κινήσει. Ο Βασίλης μας προσπερνάει με τον Χρήστο κρεμασμένο από το παράθυρο, μόλις βρήκαμε κενό χωρίς αυτοκίνητα γύρω μας. Δεν κρατήθηκα, όπως ήμουν με 6η και 90km/h πάτησα μία τέρμα το γκάζι και ανέβηκα στα φρένα, γιατί πλησίασα επικίνδυνα το προπορευόμενο όχημα. Οι δίσκοι της Alcon με διάμετρο 390mm εμπρός και 380mm πίσω και τα τακάκια της PerformanceFriction κάνουν δουλειά. Ελαττώνω ταχύτητα, με πλησιάζουν ξανά και αυτήν τη φορά συγκρατούμαι. Μέχρι που φτάσαμε σε τούνελ. Τη συνέχεια την καταλαβαίνετε, έτσι? Ανοιχτό παράθυρο, κατέβασμα 3 σχέσεων και τέρμα γκάζι. Αρχίζω και χαμογελάω σαν μικρό παιδί. Αυτό το αυτοκίνητο, όσα άλογα και να έχει, πάντα θα μου φτιάχνει τη διάθεση. Αφού καταφέραμε και ολοκληρώσαμε τη φωτογράφιση, είχα πλέον την άνεση να παίζω με τα 630 άλογα του κινητήρα. Και με την αντοχή του Πάνου δίπλα μου που σε κάθε τούνελ και γέφυρα με έβλεπε να κάνω σαν παιδάκι που του χαρίσανε το πρώτο του τηλεκατευθυνόμενο.

 

Too hot!

Η ώρα των μετρήσεων είχε φτάσει, αλλά ο καιρός δεν ήταν και ο ιδανικότερος. Με τη θερμοκρασία να χτυπάει 30άρια το βράδυ, μπορείτε να καταλάβετε ότι οι συνθήκες κάθε άλλο παρά ιδανικές ήταν. Εκκίνηση, λοιπόν, και τα πρώτα 18 μέτρα διανύονται σε 2,17sec, για να ακολουθήσουν τα 100km/h σε 3,55sec και σε 10,36sec τα 200km/h. Ο ρυθμός επιτάχυνσης του GT-R είναι τρομακτικός, παρά το μεγάλο του βάρος, μπορεί να περάσει τα 400 μέτρα σε 11,31sec με 209,47km/h ταχύτητα εξόδου. Από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h χρειαστήκαμε 6,81sec. Καθόλου άσχημα για την αφόρητη ζέστη που έκανε. Πέρα από τους αριθμούς, η αίσθηση που βγάζει στο δρόμο το Nissan GT-R της Kakimoto Developments είναι μοναδική. Είναι ένα γρήγορο, διασκεδαστικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο που μπορεί να κάνει πραγματικά τα πάντα. Εδώ βέβαια πρέπει να έχετε καλά στο νου σας ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο ακριβό και με μεγάλο κόστος συντήρησης. Οπότε για τα δικά του μέτρα, ναι, μπορεί να κινηθεί καθημερινά μέσα στην κίνηση, να βγει ταξίδι, να μπει στην πίστα, είτε είναι οι Σέρρες είτε μία ευθεία των 400 μέτρων και να οδηγηθεί ταυτόχρονα σε γρήγορους ρυθμούς στο δρόμο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 3.799cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  95,5mm x 88,4mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
EcuTek ECU flash version 5, από DynoExelixis

GotBoost Performance εισαγωγές αέρα

KN φιλτροχοάνες x2

Asnu μπεκ καυσίμου 1.050cc/min

ETS de-cat downpipes x2

ETS de-cat σωληνώσεις εξάτμισης

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
EcuTek TCU LC5


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Revozport θύρα πορτ-μπαγκάζ carbon

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Alcon αεριζόμενοι δίσκοι 390x32,8mm εμπρός, 380x32mm πίσω, Performance Friction PF01 Race τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες 9,5x20in

Λάστιχα Bridgestone Potenza 255/40

 

TUNED BY:

Kakimoto Developments

Προέκταση Μεάνδρου,

Ωραιόκαστρο 57013

Θεσσαλονίκη

Τηλ.: 2314002394

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

 

DYNOTEST

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της DynoExelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 631,4/7.215

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 81,81/3.220

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 1

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 38%

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR*

0-60                 2,03

0-80                 2,74

0-100               3,55    

0-120               4,54

0-140               5,66

0-160               6,98

0-180               8,52

0-200               10,36

0-220               12,52

0-240               15,25

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,17     @        61,10

60        3,90     @        107,47

100      5,11     @        130,62

200      7,51     @        167,43

400      11,31   @        209,47

 

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             2,13

60-160             5,12

60-200             8,61

100-200           6,81

Πληρωμή με Κάρτα