Nissan Juke Nismo RS 218Ps

Nissan Juke Nismo RS 218Ps

Τούμπανο
Ψαρώνεις όταν το βλέπεις. Και η Nissan - Νικ. Ι. θεοχαράκης έχει διαλέξει το καλύτερο χρώμα για το Nismo RS. Με πρησμένους προφυλακτήρες, πλαϊνά μαρσπιέ με κόκκινο σιρίτι και ζάντες που μοιάζουν με aftermarket, σίγουρα τραβάει τα βλέμματα. Για τις ζάντες, βέβαια, δεν είμαστε και πολύ χαρούμενοι, καθώς πέφτουν «λίγες» για το υπόλοιπο εντυπωσιακό σύνολο, αλλά δεν βαριέσαι. Γούστα είναι αυτά. Πολλές φορές, όμως, η περιβολή ξεγελάει και τελικά ο θησαυρός είναι άνθρακας. Ας δούμε τι έχει κάνει η Nissan, όμως, για να καταφέρει αυτό το SUV (ή, τέλος πάντων, αυτό το compact crossover ) να στρίψει, να φρενάρει και να γκαζώσει και τα ξαναλέμε.

Απλό Nismo
192_juke_nismo_rs 1
Κατ' αρχάς, η Nissan έχει βγάλει στην αγορά εδώ και καιρό το απλό Juke Nismo, το οποίο με τον 1.6 DIG-T απέδιδε 200 ίππους. Αυτήν τη φορά, όμως, αποφάσισε να το παρακάνει -με την καλή έννοια- και να του προσθέσει 18 άλογα ακόμη. Ο κινητήρας είναι άμεσου ψεκασμού, φυσικά, και χρησιμοποιείται σε πιο ήπια έκδοση, ακόμα και στο νέο Qashqai. Μην περιμένετε, όμως, συμπεριφορά τύπου «Tsi», δηλαδή τούρμπισμα από χαμηλές στροφές και κατανάλωση 8lt/100km. Το Juke Nismo RS τουρμπίζει δυνατά στις 3.500rpm και ανεβάζει καλά έως τις 6.500rpm και φυσικά καίει όσο το πατάς. Με νορμάλ χρήση μέσα στην πόλη με το A/C να δουλεύει, θα δεις περίπου 10lt/100km. Το ρίξαμε και παρακάτω, αλλά είναι δύσκολο να κρατηθείς και να μην πατήσεις το γκάζι κυκλοφορώντας με αυτό σε καθημερινή βάση. Καλή αίσθηση και ωραίο κούμπωμα έχει και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο μάλιστα διαθέτει αρκετά κοντές σχέσεις, οπότε, έχοντας επιλέξει την κατάλληλη, μειώνεται η αίσθηση του turbo lag. Σε σφιχτές διαδρομές το κοντό σασμάν αποδεικνύεται άριστο και βοηθά να μένεις συνεχώς πάνω από τις 4.500rpm. Αυτό, όμως, που κάνει όλη τη δουλειά είναι το μπλοκέ διαφορικό. Μηχανικό και όχι από εκείνα τα φλώρικα που προσπαθούν να μειώσουν το σπινάρισμα επεμβαίνοντας στα φρένα, δουλεύει συνεχώς και μάλιστα πολύ καλά. Ένας άπειρος οδηγός, όμως, χρειάζεται εξοικείωση καθώς η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που έχει το Juke σε συνδυασμό με το τσαμπουκαλεμένο μπλοκέ, κάνει το αυτοκίνητο να τραβάει δεξιά-αριστερά, ψάχνοντας και βρίσκοντας συνεχώς πρόσφυση. Με λίγα λόγια θέλει δύο χέρια στο τιμόνι και σοβαρότητα. Όσο εμπιστευτείς το διαφορικό όμως, τόσο αυτό θα κάνει τη δουλειά του. Ακόμα και με 4η και 170km/h. Η ανάρτηση πάλι μας άρεσε πολύ. Γρήγορη, σφιχτή αλλά όχι κουραστική. Κάποιοι λένε ότι γέρνει αλλά μεταξύ μας, αν δεν έγερνε, θα ήταν πολύ σκληρό. Το αυξημένο ύψος παίζει το ρόλο του σε αυτό. Μην το ξεχνάτε. Πάντως σε σχέση με το απλό Juke γέρνει πολύ, μα πολύ λιγότερο, όπως και είναι λογικό.

Too much για μερικούς
192_juke_nismo_rs 2
Στο εσωτερικό του Juke Nismo RS περνάς καλά. Τα bucket καθίσματα της Recaro έχουν δέρμα και alcantara, όπως και το τιμόνι. Alcantara με κόκκινες ραφές θα βρείτε και στο πάνω μέρος του καντράν. Τα καθίσματα έχουν ένα extra κόστος που φτάνει τα 1.600 ευρώ, όμως δεν νοείται Nismo RS χωρίς αυτά. Love or hate, όπως και το ίδιο το Juke, είναι και η οθόνη της κεντρικής κονσόλας, εκεί χαμηλά όπου διαλέγεις αν θες να βλέπεις τον κλιματισμό ή το πόση πίεση σηκώνει ο κινητήρας. Τα δύο κουμπιά –climate ή D-Mode control- αλλάζουν την οθόνη και ένα ψηφιακό μπαρόμετρο εμφανίζεται. Αυτό αν έχεις επιλέξει το Sport. Υπάρχουν ακόμα δύο επιλογές, η normal και η eco. Σε αυτές βλέπεις μια οθόνη που ονομάζεται Torque και άλλη μια που ονομάζεται G-Force. Χρησιμότητα? Μάλλον καμία. Τουλάχιστον εγώ όταν οδηγούσα γρήγορα δεν κοίταξα ποτέ το g-force meter. Όλη η ομάδα του POWER το χάζεψε στο γραφείο. Οι μισοί συμπάθησαν την οθόνη, οι μισοί όχι.

320MM
Τεράστια φρένα εμπρός το Nismo RS. Τα χρειάζεται, είναι η αλήθεια, καθώς 1.300kg συν οδηγό δεν είναι και λίγα. Οι εμπρός δίσκοι έχουν διάμετρο 320mm, λοιπόν, ενώ οι συμπαγείς πίσω, 292mm, με τις δαγκάνες να είναι βαμμένες στο κόκκινο της Nismo. Γενικά το logo της Nismo το συναντάμε παντού, μέσα και έξω από το αυτοκίνητο. Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι δεν το συναντάς όταν ανοίγεις το καπό και απλά βλέπεις ένα μοτέρ ίδιο με του απλού Juke 1.6 DIG-T.

Ειδική διαδρομή
Για να φτάσουμε στην ευθεία μετρήσεων έπρεπε να περάσουμε από μια γνωστή βουνίσια διαδρομή. Εκεί το Juke Nismo RS ξεδίπλωσε το ταλέντο του. Το τιμόνι σημαδεύει καλά και η ανάρτηση κρατάει αποτελεσματικά το αμάξωμα στο δρόμο. Το μπλοκέ διαφορικό λειτουργεί υποδειγματικά ακόμα και με δεύτερη σχέση, κλειστή στροφή και έντονο σπινάρισμα. Αρκεί, όπως είπα, να κρατάς καλά το τιμόνι και να σημαδεύεις με αποφασιστικότητα την έξοδο της στροφής. Η ουρά είναι παιχνιδιάρικη και αν τολμήσεις αρκετά, γυρίζει πολύ, βοηθώντας σε στην τοποθέτηση πριν από τη στροφή. Το έντονο turbo lag ενοχλεί μερικές φορές αλλά όχι στη γρήγορη οδήγηση. Σε προσπέραση, όμως, πρέπει να βάλεις μία κάτω -τουλάχιστον- και αυτό θέλει συνήθεια. Φτάνω στην ευθεία σιγά-σιγά. Βάζω 6η και το αφήνω να ξεκουραστεί λίγο. Σε λίγο θα έχει δύσκολο έργο…

Με Advan Sport
192_juke_nismo_rs 3Πολύ καλή εντύπωση μου άφησαν τα Yokohama Advan Sport που φορούσε το Nismo RS. Σε συνδυασμό με το μπλοκέ ήταν σίγουρο ότι θα ξεκινούσε καλά το τερατάκι. Υπολόγιζα χωρίς τον ξενοδόχο, όμως. Η ευθεία αυτή το καλοκαίρι δεν έχει πολύ καλή πρόσφυση. Αυτό φάνηκε από τα πρώτα 18m που τα πιάσαμε σε 2,79sec. Χειμώνα και με καθαρό οδόστρωμα θα έπεφτε εύκολα στα 2,6sec. Δεν βαριέσαι… Αν εκμεταλλευτείς το κοντό κιβώτιο και αλλάξεις τις τρεις πρώτες σχέσεις πολύ γρήγορα, τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 7 «ξερό». Εκτιμώ ότι αν επέμενα θα έπεφτε και στο 6,8sec. Είναι γρήγορο πάντως. Χρειάστηκε μόλις 15,1sec για τα 400m και 16,3sec για το 0-160km/h. Στις ρεπρίζ, όμως, δεν τα πάει καλά και για να καταλάβετε πόσο έντονο είναι το turbo lag, αναλογιστείτε τα παρακάτω: έχει αρκετά κοντές σχέσεις και βγάζει 218 άλογα από 1.6lt. Ένα Peugeot 208 GTi (ναι, είναι 150 κιλά βαρύτερο αλλά και 18 άλογα πιο αδύναμο) χρειάζεται για ρεπρίζ 3ης 50-110 5,5sec ενώ το Juke Nismo RS 0,5sec παραπάνω. Η διαφορά αυτή μεταφράζεται σε σχεδόν 4m, όταν το 208 GTi δεν είναι αυτοκίνητο με κοντές σχέσεις. Το αντίθετο, μάλιστα.

Τα πάντα έχουν να κάνουν με την τιμή
Δυστυχώς σήμερα, ναι. Κάποτε στο δρόμο δεν μας ρωτούσαν πόσο κάνει ένα αυτοκίνητο αλλά πόσα άλογα είναι, πόσο γρήγορα πάει κλπ. Πλέον ρωτάνε αμέσως πόσο κάνει. Όταν τους πεις ότι το Juke Nismo RS κοστίζει 25.950 ευρώ με απόσυρση γκρινιάζουν. Για σταθείτε, ρε παιδιά! Και πόσο να κάνει δηλαδή? Και στην τελική, εγώ αυτό που έχω να πω είναι πως τέτοια αυτοκίνητα δεν πωλούνται πλέον. Καλά τα μικρά hot hatches, όπως το 208 GTi, αλλά όταν χρειάζεσαι τέσσερις πόρτες και περισσότερο χώρο -αλλά και ύψος- δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Ναι, το Juke Nismo RS συνδυάζει πολλά καλά και χαλάλι του η τσιμπημένη κατανάλωση. Βολεύει την οικογένεια άριστα και το βράδυ, αν χρειαστεί, γίνεται πυροβόλο σε ευθείες και στροφές. Μπλοκέ, φρενάρες, bucket της Recaro και όλα αυτά με 1.6lt κινητήρα. Μην ψάχνεστε. Δεν υπάρχει άλλο και η τιμή του είναι καλή. Thumps up στη Nissan για την τόλμη της και μπράβο στην ελληνική αντιπροσωπεία που φρόντισε να εισάγει ένα τέτοιο μοντέλο στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Με στεναχώρια το παραδώσαμε πίσω στη Nissan και αυτό πλέον συμβαίνει σπάνια με τα νέα μοντέλα. Και ξέρετε, εμείς εδώ στο POWER δεν συγκινούμαστε εύκολα…

Τιμή Βασικής Έκδοσης Nissan Juke Nismo RS 218Ps: €25.950

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.618cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79,7mm x 81,1mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1
  • Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.335

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 320mm, μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 296mm, μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Διαφορικό: Μπλοκέ μηχανικό

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 218/ 5.600
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 28,6/ 3.600-4.800
  • 0-100km/h (sec): 7,3sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 220
  • 0-400m 18,4sec
  • 0-1000m 33,7sec        

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx17in
  • Ελαστικά: 225/45 R11

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

  • C02 (gr/km):      165

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km): 7,2
  • Δοκιμής (lt/100km):    9,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     3,80

0-80     5,29

0-100   7,06

0-120   9,27

0-140   12,13

0-160   16,28

0-180   22,94

ΡΕΠΡΙΖ

 

Ρεπρίζ 3ης

50-80   3,12

80-110   2,92

Ρεπρίζ 4ης

50-80   4,98

80-110 4,01

100-140 5,74

Ρεπρίζ 5ης

80-110 7,62

100-140 5,99

 

Ρεπρίζ 6ης

80-110 6,30

100-140 7,49

 

Αρθρογράφος

 

Honda: 50 χρόνια Civic

Honda: 50 χρόνια Civic

Η Honda έχει δημιουργήσει 11 γενιές του Civic από το 1972, και έχει πουλήσει πάνω από 27,5 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο.