Nissan S13 400SX Drift Car

Nissan S13 400SX Drift Car

Long time no see…

Ιδιαίτερες συστάσεις για τον Ηρακλή Λεόντη, δεν χρειάζονται. Αναμφισβήτητα, το όνομα του, έχει συνδεθεί με τους ελληνικούς αγώνες Drift, το Drift Club.gr, τα Drift Wars και το King of Europe Greece, με εμπλοκή σε αυτά είτε ως αγωνιζόμενος, είτε ως κριτής, είτε ως διοργανωτής, για περισσότερα από δέκα χρόνια. Παρέα του είχε πάντα ένα Ford Sierra, που ξεκίνησε ως ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό τετραπετάλουδο με 150Ps, για να γίνει στην συνέχεια V6 Cosworth και να καταλήξει 2λιτρο τουρμπάτο Cosworth με 336Ps, 49kgm ροπή, roll bar, coilover ανάρτηση, πίσω γέφυρα από 4Χ4 με αεριζόμενα δισκόφρενα, υδραυλικό χειρόφρενο Wilwood, 17άρες ζάντες και πολλά άλλα… Ηρακλής και Sierra, αφού πέρασαν -με το πλάι- από όλες τις πίστες της Ελλάδας, έφτασαν μέχρι την πίστα της Vallelunga στην Ιταλία για να τρέξουν στον 3ο γύρο του ιταλικού πρωταθλήματος του 2009, κατακτώντας -προς έκπληξη των τοπικών «ηρώων»- την 5η θέση! Μπορεί το τελευταίο διάστημα να είχε «χαθεί», πίσω από την απουσία του όμως κρυβόταν αφενός το «ψηστήρι» του στενού του φίλου Λουκά Κωσταρά, ώστε να του δώσει το πολιτικό του Nissan Silvia S13 και αφετέρου, η προετοιμασία από το μηδέν ενός ολοκληρωμένου και ανταγωνιστικού αγωνιστικού αυτοκινήτου…

Bardahl’s Silvia 400SX…  

Με τα πολλά, ο Λουκάς λέει το ναι, το Silvia περνάει στα χέρια του Ηρακλή και η μεταμόρφωση του ξεκινάει. Η γυμνή καρότσα του S13 μεταφέρεται στην Towbars, προκειμένου να ενισχυθεί με ράψιμο πάνω-κάτω και την προσθήκη roll cage 8 σημείων βάσει των αγωνιστικών κανονισμών/προδιαγραφών, ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να συμμετάσχει σε αναβάσεις, αγώνες time attack και φυσικά drift events. Ακολουθεί η επίσκεψη του στην Doxakis Custom Paint Works για την απαραίτητη φανοποιεία και το βάψιμο σε λευκό χρώμα και από εκεί σειρά είχε η Siroukis Motorsport για την τοποθέτηση-προσαρμογή των μηχανικών μερών. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι θα περιμένετε να διαβάσετε για κανένα τουμπανιασμένο SR20DET ή για κανένα RB25DET/26DETT, ο Ηρακλής όμως ήθελε εξαρχής περισσότερους κυλίνδρους και περισσότερα κυβικά. Αυτό που έψαχνε, το βρήκε στην «οικογένεια» κινητήρων UZ της Toyota. Συγκεκριμένα, επέλεξε τον 1UZ-FE, τον εξ’ ολοκλήρου αλουμινένιο 8κύλινδρο, υπερτετράγωνο (διάμετρος x διαδρομή 87,5mm x 82,5mm), με τα αλουμινένια πιστόνια, τις ειδικά κατεργασμένες για αυξημένη αντοχή αλουμινένιες μπιέλες και τον ατσάλινο στρόφαλο. Στην 3η του αναβάθμιση το 1995, με οπτικό χαρακτηριστικό το μεγάλο πλαστικό κάλυμμα, ο 1UZ-FE, απέκτησε ακόμη ελαφρύτερα πιστόνια και μπιέλες, ανεβασμένη συμπίεση, από το 10:1, στο 10,4:1, και απόδοση 300Ps και 41,5kgm από τα 3.948cc του. Αν αναρωτιέστε ακόμη για την επιλογή του Ηρακλή, να προσθέσω ότι ο κινητήρας αυτός τοποθετούνταν στα πολυτελή μοντέλα της Toyota και στα μεγάλα της SUV, συνδυαζόμενος με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Άρα, στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, στην πρώιμη ζωή του, ένας 1UZ-FE, πιθανότατα  να «γουργούριζε» σε χαλαρούς ρυθμούς coasting και δεν θα είχε «δει» ποτέ του κόφτη. Ακόμα να πειστείτε? Ε τότε, προσθέστε στην εξίσωση και το γεγονός ότι ένας 1UZ-FE είναι σχετικά εύκολο να βρεθεί, ότι είναι σημαντικά πιο φθηνός στην αγορά του από τα 4κύλινδρα ή 6κύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ της Nissan, ότι είναι πιο απλός και πιο αξιόπιστος από αυτά και ότι στην αγορά του tuning υπάρχουν κιτ υπερτροφοδότησης του με κομπρέσσορες ή turbo που, με κλειστό μοτέρ και πίεση υπερπλήρωσης 0,5-0,6bar, ανεβάζουν αβίαστα και αξιόπιστα την ιπποδύναμη στα 500+Ps. Εντάξει τώρα?Κινητήρας nissan 400sx

Φυσικά, το εγχείρημα τοποθέτησης του στο S13 δεν ήταν τόσο απλό. Μπορεί ο 1UZ-FE να χώρεσε άνετα στον χώρο του μηχανοστασίου του S13 (αφήνοντας μάλιστα και μπόλικο χώρο για δυο «σαλιγκάρια») πάνω στις custom βάσεις του, η μετάδοση όμως… ήθελε δουλίτσα. Το «πάντρεμα» της βάσης για το αυτόματο κιβώτιο του Lexus LS 400 με το 5τάχυτο από Nissan SR20DET, δημιούργησε την ανάγκη κατασκευής custom πλάκας. Το βολάν προέρχεται από Toyota 3SGT-E, το πλατό είναι δίχτενο και ο δίσκος χειροποίητος 6-φτερος.

Από το κιβώτιο και πίσω χρειάστηκε να κοντύνει ο άξονας μετάδοσης, κάτι το οποίο ανέλαβε η Axotechniki, ενώ το διαφορικό παρέμεινε το ΟΕΜ του S13, κολλημένο με αργκόν από την ntts. H  ntts, ανέλαβε επίσης να τακτοποιήσει τα περιφερειακά του 1UZ-FE και να ασχοληθεί με τα ηλεκτρικά, την τροφοδοσία και την προετοιμασία του, ώστε να πάρει ξανά ζωή και να αναλάβει δράση. Αν εξαιρέσεις την φιλτροχοάνη της Kingdragon στην εισαγωγή, την απελευθερωμένη -μετά τις πολλαπλές- εξαγωγή με μεγαλύτερης 70mm διαμέτρου σωλήνες, ένα μεσαίο καζανάκι και ένα τελικό, όλα κατασκευής της Stamelos Exhausts, και την αναβάθμιση του κυκλώματος ψύξης με ένα αλουμινένιο ψυγείο της Driftworks και βεντιλατέρ της Mishimoto, το power plant του S13 είναι stock.Ανάρτηση 400sx

Όσον αφορά το στήσιμο του 400SX, οι επιλογές του Ηρακλή και της Energie Japan Parts, φέρουν την υπογραφή της HSD και της Godspeed. Η ανάρτηση είναι η ρυθμιζόμενη Monopro coilover, με επιπλέον ρυθμιζόμενα top mounts και custom order ελατήρια 12kg/mm για μπροστά και 8kg/mm για πίσω. Τα ρυθμιζόμενα ψαλίδια μπροστά και πίσω, το camber kit πίσω και οι αντιστρεπτικές με διάμετρο 30,5mm μπροστά και 27,6mm πίσω, όλα της Godspeed, εξασφαλίζουν την ρύθμιση του set up του Silvia ανάλογα με την χρήση και τις περιορισμένες κλίσεις αντίστοιχα.

Τα φρένα μπροστά έχουν αναβαθμιστεί με 4πίστονες δαγκάνες και αεριζόμενες δισκόπλακες της AP Galfer, διατηρώντας την stock διάμετρο των δίσκων στα 290mm, κάνοντας όμως χρήση αναβαθμισμένων υλικών τριβής της Mintex. Στον πίσω άξονα, δαγκάνες-τακάκια-δισκόπλακες έχουν διατηρηθεί τα ΟΕΜ, με την μόνη διαφορά ότι έχει προστεθεί μια διακλάδωση στο κύκλωμα των φρένων για την λειτουργία του υδραυλικού χειρόφρενου της Wilwood.

Τελευταία επίσκεψη του 400SX, πριν την παρθενική του εμφάνιση σε δρόμο και πίστες, αυτή στην Bizzare Stickers, προκειμένου να ντυθεί στα χρώματα της Bardahl και να δεχθεί τα αυτοκόλλητα των χορηγών που στηρίζουν την αγωνιστική προσπάθεια του Ηρακλή. Έτσι, το μέχρι πρότινος ολόλευκο S13, με το εντυπωσιακό Rocket Bunny body kit, την GT-R φτερούγα και τις RBX Rota 9Jx17 ζάντες, αποκτά το χρώμα, τον χαρακτήρα και το παρουσιαστικό που του ταιριάζει.         

 Εσωτερικό 400sx

Chameleon…

Το 400SX της Bardahl, του κύριου χορηγού του Ηρακλή Λεόντη, φτιάχτηκε με κύριο γνώμονα να μπορεί με μικροεπεμβάσεις να παίρνει μέρος σε διάφορα αγωνιστικά events, όπως άλλωστε μας έχει ήδη αποδείξει με τις εμφανίσεις του στην 2η Ανάβαση Δερβενοχωρίων την Κυριακή 2 Νοεμβρίου 2014, στον τελικό γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014, αλλά και στον αγώνα GTCC στο αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων την Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014. Σε όλες τους τις εμφανίσεις, παρά τον αναγνωριστικό χαρακτήρα των συμμετοχών, το δίδυμο Λεόντης-Bardahl 400SX ολοκλήρωσαν με αξιοσημείωτη επιτυχία την αποστολή τους, αποδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πως η καλή βάση υπάρχει και σε συνδυασμό με τις ικανότητες του οδηγού, μπορούν στο μέλλον να αποφέρουν τόσο αποτελέσματα όσο και θέαμα στους θεατές...

Εμείς δεν έχουμε από το να επικροτήσουμε επαγγελματικές προσπάθειες σαν και αυτή και να εύχηθούμε καλή αγωνιστική σεζόν 2015!             

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 3.948cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 87,5mm x 82,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,4:1

 

Tunedby:

Siroukis Motorsport Κλεισθένους 276 Γέρακας Τηλ.: 2106611346 Συνεργείο Αυτοκινήτων, Service, Βελτιώσεις, Μετατροπές

https://www.facebook.com/pages/Siroukis-motorsport

 

TUNING SPECS:

  • Kingdragon φιλτροχοάνη
  • Driftworks super cool αλουμινένιο ψυγείο νερού
  • Mishimoto βεντιλατέρ
  • Mishimoto κολλάρα
  • Custom βάσεις κινητήρα
  • Speedhut στροφόμετρο
  • Prosport όργανο θερμοκρασίας νερού
  • Prosport όργανο πίεσης λαδιού
  • Sparco Sprint FIA bucket καθίσματα
  • Turn One FIA ζώνες 4άρων σημείων
  • Roll Cage 8 σημείων
  • Sparco πυρόσβεση
  • Εnergie Racing ντεπόζιτο 40lt
  • Willwood υδραυλικό χειρόφρενο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ:

  • Μπροστά: HSD Monopro coilover kit, 12kg/mm ελατήρια, Godspeed ρυθμιζόμενα ψαλίδια, Godspeed αντιστρεπτική 30,5mm
  • Πίσω: HSD Monopro coilover kit, 8kg/mm ελατήρια, Godspeed ρυθμιζόμενα ψαλίδια και camber kit, Godspeed αντιστρεπτική 27,6mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ:

  • 5τάχυτο κιβώτιο Nissan SR20DET
  • Βολάν Nissan 3SGT-E
  • Δίχτενο πλατώ, χειροποίητος 6φτερος δίσκος
  • OEM διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης

ΑΜΑΞΩΜΑ:

  • Rocket Bunny Body Kit, GT-R wing

ΦΡΕΝΑ:

  • Μπροστά: 4πίστονα AP Galfer, αεριζόμενοι δίσκοι AP Galfer 290mm, τακάκια Mintex
  • Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, ΟΕΜ συμπαγείς δίσκοι 254mm, υδραυλικό χειρόφρενο Wilwood

 

ΤΡΟΧΟΙ:

  • Rota RBX 9Jx17in -13offset, ελαστικά 225/45/17 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Αναγνώριση της Volvo για την κλιματική αλλαγή

Αναγνώριση της Volvo για την κλιματική αλλαγή

Η Volvo Cars αναγνωρίζεται για την ηγετική της δράση κατά της κλιματικής αλλαγής.