Opel Astra 1.6 CDTi 136Ps

Opel Astra 1.6 CDTi 136Ps

Ήταν το 1985…
…όταν η Opel κέρδισε για πρώτη φορά τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Τότε με το Kadett E, το οποίο άφησε πίσω του το Renault 25, καθώς και την Lancia Thema. Αυτήν τη φορά, το 2016, στις επόμενες δύο θέσεις, το Volvo XC90 και το Mazda MX - 5. Προφανώς, οι 58 διακεκριμένοι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου, προερχόμενοι από 22 Ευρωπαϊκές χώρες, εντυπωσιάστηκαν από το νέο OpelAstra και η αλήθεια είναι ότι, πριν μπούμε κι εμείς στη θέση του οδηγού, ήμασταν εντυπωσιασμένοι, κυρίως για την απόδοση του 1.6 turbodiesel κινητήρα του, ο οποίος αποδίδει 136 άλογα και 32,6kgm ροπής! Άραγε, θα μας «κερδίσει» κι εμάς το Αυτοκίνητο της Χρονιάς?

Δυνατός παίχτης
2 Opel Astra 1.6D 136 Ps 1
Το Opel Astra ήταν πάντοτε ένας δυνατός παίχτης στη μικρομεσαία κατηγορία. Πλέον, με τα αυτοκίνητα να έχουν αναβαθμιστεί σε υπερβολικό βαθμό, δύσκολα διαλέγεις ένα από αυτά ως καλύτερο. Όλα θα έχουν ψεγάδια, όλα θα έχουν άσσους στο μανίκι. Το νέο Astra δείχνει να κερδίζει τις εντυπώσεις σε σχέση με τον ήδη καλό προκάτοχό του, αφού η Opel επένδυσε στην τεχνολογία νέων κινητήρων, στη ριζική ανανέωση του εσωτερικού, αλλά και στη μείωση του συνολικού βάρους, με κέρδος, φυσικά, στην οδική συμπεριφορά. Το νέο Opel Astra K βασίζεται στην πλατφόρμα D2XX, η οποία μας είναι γνώριμη από το 2012. Αυτή κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της GM, στο Russelheim της Γερμανίας και σύμφωνα με την GM επενδύθηκαν περισσότερα από 220 εκατομμύρια δολάρια για την εξέλιξη και κατασκευή αυτής της πλατφόρμας. Πιο συγκεκριμένα, το αμάξωμα είναι πλέον 20% ελαφρύτερο από πριν (-77kg), ενώ οι επεμβάσεις στο πλαίσιο μείωσαν το βάρος κατά 50kg. Το ελάφρωμα του πλαισίου επετεύχθη με τη χρήση νέων υποπλαισίων, καθώς και τη χρήση ατσαλιού υπέρ-υψηλής αντοχής, αλλά συνάμα χαμηλού βάρους. Συνολικά, το νέο Astra είναι ελαφρύτερο από 120 έως και 200 κιλά, ανάλογα με την έκδοση! Εξωτερικά, οι διαστάσεις είναι πιο μαζεμένες, η Opel, όμως, με την ολική ανασχεδίαση του εσωτερικού, κατάφερε η γενιά Κ να είναι αρκετά πιο ευρύχωρη από την J. Δίμετρος χωράει εύκολα στο πίσω κάθισμα και δεν αστειευόμαστε. Τα υλικά στο ταμπλό είναι άριστα, με καλή συναρμογή. Η έγχρωμη οθόνη αφής των 8in, στην κεντρική κονσόλα, κερδίζει το μάτι. Αυτή υιοθετεί το σύστημα IntelliLink infotainment και είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Η χρήση αυτής της οθόνης επέτρεψε να μειωθούν, σε μεγάλο βαθμό, τα δεκάδες κουμπάκια, που έκαναν φλύαρη την κονσόλα του Astra της προηγούμενης γενιάς. Μας άρεσε η λεπτομέρεια με την ένδειξη της θερμοκρασίας μέσα στον περιστροφικό διακόπτη του - διζωνικού φυσικά - κλιματισμού. Το τιμόνι πάλι, είναι μεν όμορφο, θυμίζει αυτό του νέου Corsa, έχει, όμως, υπερβολικά πολλά κουμπιά! Επίσης, ποτέ δεν καταλάβαμε, γιατί ο διακόπτης των alarm πήγε τόσο δεξιά και απέκτησε τόσο συγκρατημένο μέγεθος. Η διαφορετική πίσω κολώνα, κάνει ένα ωραίο παιχνίδισμα στην εξωτερική εμφάνιση του Astra, δυσκολεύει, όμως, λιγάκι την ορατότητα του οδηγού στην πίσω δεξιά γωνία. Θέλει συνήθεια.

Ο 1.6 CDTi
2 Opel Astra 1.6D 136 Ps 2Κι αυτός γνώριμος από το 2013, αντικαταστάτης του θορυβώδους 1,7 turbo diesel,  κατασκευασμένος στο εργοστάσιο της Opel στο Szentgotthard της Ουγγαρίας. Μπλοκ και κυλινδροκεφαλή, αμφότερα από αλουμίνιο, με αποτέλεσμα ο MDE (Medium Diesel Engine) να χάσει περίπου 20kg. Κούφιοι εκκεντροφόροι, αλουμινένια πιστόνια με αντιτριβική επίστρωση αλλά και μπεκ ψεκασμού λαδιού, καδένα χρονισμού τοποθετημένη στη μεριά, που βρίσκεται ο συμπλέκτης για μείωση των κραδασμών και γενικώς, αμέτρητες διαδικασίες μείωσης των θορύβων και των κραδασμών και φυσικά των ρύπων. Όλη αυτή η προσπάθεια φαίνεται, όταν βρίσκεσαι μέσα στο νέο Astra. Ο κινητήρας ίσα που ακούγεται, οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται – από το μοχλικό με τις σχετικά μεγάλες διαδρομές -  πολύ γλυκά και πραγματικά βγάζεις το καπέλο στην ομάδα εξέλιξης της Opel. Και δεν μένει εκεί. Από δύναμη σκίζει και μάλιστα μας εντυπωσίασε. Από τις 1.800rpm τραβάει τόσο δυνατά, που νιώθεις ότι δεν πρόκειται για μοτέρ με 136 άλογα. Φυσικά, δεν υπάρχει λόγος για στροφάρισμα πάνω από τις 4.000rpm, εξάλλου τα 32,6kgm ροπής έχουν κάνει τη δουλειά τους πολύ νωρίτερα. Καθόλου τυχαίο, λοιπόν, που θεωρείται ένας από τους καλύτερους κινητήρες της αγοράς. Σοκαριστήκαμε από τις μετρήσεις με το VBOX ΙΙΙ, αφού είδαμε νούμερα, που θυμίζουν αυτοκίνητα «GT». Με το 0-100km/h να έρχεται σε μόλις 8,65sec, νούμερο που είδαμε ακόμα μία φορά, όταν το προσπαθήσαμε. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις και πάλι τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και… γρήγορα: με 3η για το 50 - 80km/h χρειαστήκαμε μόλις 3sec, ενώ με 4η, 4,53sec. Για το 80 - 110 τα νούμερα ήταν σχεδόν ίδια, 4 και 4,2sec για 3η και 4η σχέση αντίστοιχα. Ναι, είναι γρήγορο και δεν καίει. Το καταφέρνει και αυτό. Με εστιασμένη την προσοχή μας στην οικονομική οδήγηση σε μεικτό κύκλο, είδαμε νούμερα γύρω στα 4,8lt/100km, αλλά με περισσότερο ρεαλιστική οδήγηση, κινείσαι στο 5,2 με 5,5lt/100km. Η μείωση βάρους, αλλά και ο υπερβολικά ελαστικός κινητήρας έχουν αποδώσει καρπούς!

Το ίδιο και στην οδήγηση
2 Opel Astra 1.6D 136 Ps 3Η μείωση βάρους είναι αισθητή
. Το αυτοκίνητο κινείται πιο άνετα, έχει γίνει σοβαρή δουλειά στην ηχομόνωση και το εμπρός μέρος έχει αποκτήσει περισσότερη αυτοπεποίθηση, κάτι που χρειαζόταν. Η ανάρτηση μας άρεσε, σε κάποιους ίσως φανεί ένα κλικ πιο σφικτή από ό,τι θα περίμεναν, όταν, όμως, βιάζεσαι, νιώθεις σιγουριά. Το μάτι της Opel είναι επίσης παρόν για να σας σώσει στη δύσκολη. Το OpelEye αποτελείται από σύστημα ανίχνευσης σημάτων κυκλοφορίας, ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης,αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης χαμηλής ταχύτητας, λειτουργία προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, με το τελευταίο να επεμβαίνει στο τιμόνι, ώστε να διατηρηθεί το όχημα στη λωρίδα του. Και δεν το κάνει μονάχα μία φορά. Δοκιμάσαμε και πέντε φορές απανωτά, επενέβη με γλυκό τρόπο.  


Βαρύς τίτλος
Ναι, ο τίτλος του Αυτοκινήτου της Χρονιάς δείχνει να του αξίζει, καθώς το νέο
Astra είναι όντως νέο, ελαφρύτερο, με αθόρυβο, οικονομικό και δυνατό diesel κινητήρα, τεχνολογίες, που κάνουν ασφαλέστερη την μετακίνηση των επιβατών, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και γενικότερα, μία σαφέστατη συνολική αναβάθμιση σε όλους τους τομείς από την ήδη καλή προηγούμενη γενιά του. Ναι, έχει δύσκολο παιχνίδι ενάντια στο Ford Focus και το VW Golf, τους άμεσους και «αιώνιους» ανταγωνιστές του, αλλά αυτό μόνο καλό είναι και μάλιστα σε κέρδος του καταναλωτή. Η τιμή ενός πεντάθυρου Opel Astra με τον 1.6 CDTi των 136 ίππων ξεκινάει από τα 19.900 ευρώ και θα φτάσει περίπου τα €29.000, εάν επιλέξετε – πραγματικά – ό,τι extra υπάρχει από τον τεράστιο κατάλογο της Opel. Οι άνθρωποι στην GM έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό για το νέο Astra και αυτό φαίνεται σε κάθε τομέα του.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ OPEL ASTRA 1.6 CDTi 136PS: ΑΠΟ €19.900

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•           ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

•           ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

•           ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.598

•           ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   79,7 x 80,1

•           ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16:1

•           ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων

•           ΒΑΡΟΣ kg                  1.350  

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•           ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς

•           ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων

•           ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

           
ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•           ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

•           ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας με σύνδεσμο Watt, αμορτισέρ λαδιού, ελικοειδή ελατήρια


ΤΡΟΧΟΙ

•           ΖΑΝΤΕΣ  7Jx17in

•           ΕΛΑΣΤΙΚΑ    225/45 R17    

ΦΡΕΝΑ

•           ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

•           ΠΙΣΩ   Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      136 / 3.500-4.000

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   32,6/ 2.000-2.250

•           0-100km/h      9,6sec

•           ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  205    

Εκπομπές CO2

•           C02 (gr/km)       103


Μέση κατανάλωση

•           Ονομαστική (lt/100km) 3,9 μεικτή

•           Δοκιμής (lt/100km)    5,4


ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η   SEC

0-60     3,99

0-80     6,18

0-100   8,65

0-120   12,22

0-140   16,74

0-160   22,74

           
ΡΕΠΡΙΖ 3ΗΣ

KM/H   SEC

50-80    3,07

80-110   4,07

 

ΡΕΠΡΙΖ 4ΗΣ

KM/H SEC

50-80  4,53
80-110 4,23

100-140 7,61

 

ΡΕΠΡΙΖ 5ΗΣ

KM/H SEC

80-110  6,23
100-140
10,62


ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,77     44,17

60        5,30     72,05

100      7,10    87,88

200      10,67   111,31

400      16,38   138,71

 

Αρθρογράφος

 

KIA Ceed T-GDI 120Ps

KIA Ceed T-GDI 120Ps

Τι ζητάει ένας κανονικός άνθρωπος από ένα κανονικό αυτοκίνητο; Να είναι πολύ καλό σε όλα. Το νέο ΚΙΑ Ceed, λοιπόν, είναι!