Opel Mokka 1.7 CDTi 4x4

Opel Mokka 1.7 CDTi 4x4

80/20

80% άσφαλτο, 20% χώμα. Συνήθως το λένε για τα λάστιχα, αλλά και για τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να το λένε. Βέβαια η GM δεν είπε ποτέ ότι θα βγάλει τον ανταγωνιστή του Rubicon και έσκασε το Mokka, ίσα-ίσα που το χαριτωμένο αυτό αυτοκινητάκι το δηλώνει ξεκάθαρα: “Είμαι ένα όμορφο αυτοκίνητο πόλης, ψηλό, τετρακίνητο, απαλλαγμένο από το μειονεκτήματα των τζιπ όπως είναι οι μεγάλες κλίσεις και η αίσθηση ανασφάλειας στις στροφές, αλλά το καλοκαιράκι δεν θα κωλώσω να σε κατεβάσω και σε εκείνη την παραλία την δύσκολη που δεν πάει το sedan, ούτε τον χειμώνα θα κωλώσω να σε πάω στο Μέτσοβο αν ρίξει χιόνι”. “A! και που ‘σαι… με διαφημίζει και η Claudia Schiffer!!!”

Το Mokka των 3 Ηπείρων

Opel Mokka 1.7 CDTi 4x4Τομικρό SUV της Opel είναι δίδυμο αδερφάκι του Chevrolet Trax και του Buick Encore. Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα Gamma II της GM, την ίδια που έχουν και τα Chevrolet Cruze και Aveo και σαν μέγεθος κατατάσσεται ανάμεσα στο Corsa και το Astra. Έχει διαστάσεις 4.278/1.777/1.658mm μήκος/πλάτος/ύψος, 2.555mm μεταξόνιο και 1.540mm μετατρόχια. Ο χώρος αποσκευών είναι 356 λίτρα, άλλα αν ρίξεις τα καθίσματα φτάνει τα 1.372.

Το εργοστάσιο κατασκευής του είναι στην πόλη Bupyeong της Κορέας, της Κορέας του PSY, όχι του PSYCHO… εξάλλου αν ήταν από την Κορέα του τρελού θα το καταλαβαίναμε και από το Raimental στην οροφή. Το αυτοκίνητο μέχρι σήμερα σημειώνει ιδιαίτερα καλές πωλήσεις και λόγω αυξημένης ζήτησης από φέτος το καλοκαίρι θα αρχίσει να κατασκευάζεται και στην Ισπανία.

Στην Ελλάδα εισάγεται με 2 κινητήρες, τον 1,4 βενζίνης και αυτόν που έχει το δικό μας εδώ, που είναι 1,7 λίτρων diesel με 130 PS. Επίσης προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός ή στους 4 τροχούς. Εμείς είχαμε το τετρακίνητο, στην βασική έκδοση Edition, η οποία μόνο “βασική” δεν είναι αφού περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα, και η διαφορά της από την πιο πλούσια Cosmo δεν είναι μεγάλη. Και για τις 2 εκδόσεις η Opel προσφέρει μια μεγάλη γκάμα από επιπλέον εξοπλισμό τον οποίο αξίζει να δείτε στο site της εταιρίας www.opel.gr γιατί για να σας τα περιγράψω τώρα εδώ θέλω άλλες 3 σελίδες.  Αναφορικά να πούμε ότι υπάρχουν ανατομικά καθίσματα πιστοποιημένα από την AGR (Γερμανική Ένωση Ορθοπεδικών), συστήματα ασφαλείας όπως το Opel Eye που σκανάρει τον δρόμο μπροστά και διαβάζει τις πινακίδες για το cruise control, προειδοποιεί για επικείμενη σύγκρουση και για αλλαγή λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, και πολλά ακόμα.       

Ένα Mokka για όλες τις δουλειές

Ροπάτος αλλά θορυβώδης ο 1.7CDTiΠραγματικά είναι ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο αυτό το Οπελάκι. Μετρήστε προτερήματα: κάνει για την πόλη γιατί είναι μικρό και οικονομικό, κάνει για ταξίδι γιατί έχει μεγάλους χώρους και είναι πρακτικό, κάνει για τα ψώνια και για μικρο-κουβαλήματα, κάνει για βουνό με τα σκι στην οροφή, κάνει για θάλασσα με την φουσκωτή βάρκα του μωρού, τον σκύλο, την γιαγιά, το καναρίνι, και αν το πάρεις με το πολύ καλό σύστημα FlexFix, παίρνει και 3 ποδήλατα στον κοτσαδόρο. Είδατε? Για όλα κάνει. Το θέμα είναι βέβαια και το πόσο καλά τα κάνει. Κοιτάξτε, δυστυχώς σε αυτήν την ζωή τα πάντα είναι ένας συμβιβασμός. Δεν μπορείς να πάρεις την Claudia από την διαφήμιση και να την βάλεις να καθαρίσει τις κουτσομούρες που έπιασες στο παραγάδι… πρέπει να καταλαβαίνεις ότι δεν μπορεί να ζητάς από κάποιον να τα κάνει όλα τέλεια.

‘Όπως ανέφερα και στην αρχή το Mokka έχει κυρίως ασφάλτινο χαρακτήρα. Το ότι είναι SUV θα το καταλάβεις σε πολύ λίγες περιπτώσεις που θα ζητήσεις το κάτι παραπάνω και αυτό κυρίως λόγω ύψους και βάρους και όχι λόγω ανάρτησης. Έχει αρκετά καλή συμπεριφορά, υπέρ αρκετή για τον μέσο οδηγό, και στο όριο θα αρχίσει σιγά σιγά να υποστρέφει, κάτι που ελέγχεται εύκολα με το τιμόνι και το γκάζι. Ο κινητήρας του έχει αρκετή ροπή (30,5kgm), σταθερή από τις 2.000 ως τις 2.500rpm, και κινεί σβέλτα το βαρύ αμάξωμα των 1.490 κιλών. Εκτός δρόμου δεν το πιέσαμε για να δούμε τι κάνει, μιας και δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα. Δεν νομίζω ότι κάποιος θα πάρει αυτό το αυτοκίνητο να κάνει κασκαντεριλίκια μέσα στα δάση, και αν το κάνει θα φταίει αυτός για το αποτέλεσμα και όχι το αυτοκίνητο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η τετρακίνηση του Mokka περιττεύει, γιατί είπαμε, υπάρχει και το χιόνι, ο πατημένος χωματόδρομος, και η βρεγμένη ελληνική άσφαλτος στην οποία δεν ξεκινάς σε ανηφόρα ούτε με τάμα.

Λόγω τετρακίνησης κατάφερε και το 9,82sec από στάση για τα πρώτα 100km/h, μια διαδικασία βέβαια που δεν πολυαρέσει στον συμπλέκτη με 30kgm ροπή, 1,5 τόνο βάρος, τετρακίνηση και 18αρες ζάντες. Αναρωτιόμουν γιατί άραγε να έβαλαν τόσο μεγάλες ζάντες, αλλά την απάντηση μου την έδωσε ο φωτογράφος: “Γιατί τόσο ψηλό που είναι, αν είχε 16αρες θα έμοιαζε με καροτσάκι του σούπερ μάρκετ”.

Τελικά…

Γνωρίζω πως η εμφάνιση είναι υποκειμενικό θέμα, πάντως εμένα αυτό το αυτοκίνητο μου αρέσει κι ας είμαι οπαδός της χαμηλής γραμμής. Το βρίσκω χαριτωμένο, καλοσχεδιασμένο, πρακτικό (μέσα είναι γεμάτο θήκες), και δεν μπορώ να μην εκτιμήσω ότι είναι ένα αυτοκίνητο που το παίρνεις και “καθάρισες”. Ειδικά στην εποχή μας, που είναι πλέον από ασύμφορο έως αδύνατο για κάποιον να συντηρεί 2 και 3 αυτοκίνητα, το Mokka έρχεται να δώσει την λύση. Παίρνεις λοιπόν τώρα αυτό με €24.270 που το έχουν και προσφορά να κάνεις την δουλειά σου, και όταν έρθει η ανάπτυξη θα σου πάρει ο Στουρνάρας, ένα S class για τα ταξιδάκια σου, ένα 911 GT3 για την πίστα, και ένα Grand Cherokee να μην σε πιάσει κανένα χιόνι ξαφνικό και αφήσεις τα κοκαλάκια σου στο Φαρμακοβούνι. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.686cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79mm x 86mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16.5:1
  • Αμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.490

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Διαφορικά: Ελεύθερα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 130/ 4.000
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,5/ 2.000-2.500
  • 0-100km/h (sec): 10,5sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 193

             

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7Jx18in
  • Ελαστικά: 215/55 R18

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

  • C02 (gr/km):      129

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  4,9
  • Δοκιμής (lt/100km):    7,1

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     4,17

0-80     6,88

0-100   9,82

0-120   14,34

0-140   20,32

0-160   31,71

ΡΕΠΡΙΖ

 

Ρεπρίζ 3ης

50-80   3,56

80-110   4,84

Ρεπρίζ 4ης

80-110 5,80

100-140 10,52

Ρεπρίζ 5ης

80-110 7,95

100-140 12,75

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,59     44,40

60        5,25     70,47

100      7,14     82,10

200      10,93   106,23

400      17,00   130,04

1000    31,60   159,90

 

 

Αρθρογράφος

 

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Eπίσημο: Αυτή είναι η νέα, τρίτη γενιά του Dacia Duster

Η Dacia ανοίγει το νεότερο κεφάλαιο του Duster με την τρίτη του γενιά να έρχεται πιο κομψή και πιο σύγχρονη από ποτέ.