Advertisement

Peugeot 207 1.6THP x3

Peugeot 207 1.6THP x3
Τρία ίδια μοντέλα, με τον ίδιο κινητήρα, με διαφορετική, όμως, προσέγγιση στο turbo. Το ένα έχει stock, το άλλο είναι υβριδικό και το τρίτο έχει μεγάλο turbo. Ποιά είναι, λοιπόν, η καλύτερη λύση και τι διαφορές έχουν μεταξύ τους? Πως συμπεριφέρονται στο δρόμο και τι χρόνους γράφουν?

">

Πολλά τα ερωτήματα, αλλά για όλα υπάρχει μια απάντηση, που θα ανακαλύψουμε μαζί μερικές παραγράφους πιο κάτω. Φυσικά, σκοπός και των τριών ιδιοκτητών είναι να πάρουν άλογα και να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Εντάξει, ξέρουμε ότι το stock turbo θα τουρμπίζει εν ριπή οφθαλμού αλλά θα είναι πιο αργό σε απόλυτα νούμερα, το υβριδικό θα είναι σίγουρα πιο γρήγορο ενώ αυτό που θα κατασπαράξει τα άλλα δύο στις μετρήσεις roll, θα είναι το big turbo… Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα στην πράξη? Ως πειραματόζωα χρησιμοποιήσαμε τρία Peugeot 207, τα δύο είναι RC και το τρίτο είναι GT. Κοινός παρονομαστής, φυσικά, είναι ο κινητήρας 1.6THP, τον οποίο συναντάμε και στα MINICooperR56, αλλά και στα CitroenDS3, οπότε το ενδιαφέρον επεκτείνεται και στις άλλες δύο μάρκες.

 

37, 41 ή 52?

Αναφέρομαι στα turbo και συγκεκριμένα στις διαμέτρους των φτερωτών συμπιεστή, που έχει το κάθε ένα. Η εργοστασιακή διάμετρος είναι στα 37mm, στο υβριδικό στα 41mm και στο big turbo, στα 52mm. Το Peugeot 207 RC του Γρηγόρη είναι ένα τυπικό πρώτο στάδιο με stock turbo, το γκρι 207 RC του Μιχάλη είναι το «υβρίδιο» και το λευκό 207 GT ανήκει στο Μιχάλη και φοράει το μεγάλο σαλίγκαρο. Του Μιχάλη είναι και το πιο αδικημένο, μιας και τα 207 RC αποδίδουν -στην εργοστασιακή τους μορφή- 175Ps, ενώ τα 207 GT 150Ps. Και οι τρεις ιδιοκτήτες είναι φίλοι, οπότε μπορείτε να πάρετε μια ιδέα για τα πειράγματα για το τι φοράει ο καθένας και τι διάμετρο turbo έχουν και πόσα άλογα είναι και πάει λέγοντας. Κι αυτό γινόταν τόσο στη διάρκεια της φωτογράφισης, όσο και στη διάρκεια των μετρήσεων. Αν και είμαι σίγουρος πως ακόμα θα πειράζονται. Κάτι τέτοιο, βέβαια, είναι δεδομένο, όταν μπλέκεις με παρέα, που κοινό τους γνώρισμα είναι η βελτίωση. Καλύτερα, όμως, να τα δούμε ένα προς ένα ως προς τις βελτιώσεις, που έχουν και στη συνέχεια να δούμε τι χρόνους έκαναν και τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε.

 

Stock Turbo

Ο «μικρός» της παρέας όπως είπαμε, είναι ο Γρηγόρης με το εργοστασιακό turbo. Ο κινητήρας του έχει περιφερειακές βελτιώσεις και πιο συγκεκριμένα αλλάχθηκε το εργοστασιακό φιλτροκούτι και στη θέση του μπήκε μία ελεύθερη φιλτροχοάνη της Simota. Επόμενο σημείο ήταν φυσικά η εξαγωγή, όπου, αφού τοποθετήθηκε πρώτα ένα external wastegate της Tial των 38mm, αλλάχθηκε από την Maxmout Exhaust τόσο το downpipe όσο και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής, με 70mm διάμετρο. Ο εργοστασιακός καταλύτης αλλάχθηκε με έναν μεταλλικό 200άρη της HJS. Μία σκάστρα ανοιχτού τύπου της GReddy, η Type RZ και ένα intercooler, που προέρχεται από Seat Ibiza Cupra συμπληρώνουν την εικόνα στο μηχανοστάσιο. Το turbo έχει υποστεί γενική επισκευή από την Turboexelixis και τέλος το remapping της ECU έγινε από την OverloadPerformance. Την εικόνα της βελτίωσης ολοκληρώνουν οι αεριζόμενοι δίσκοι της Brembo, καθώς και τα τακάκια DS2500 της Ferodo, παρέα με το coilover kit της AP Racing. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει αρκετά, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που δεν μπορεί να ανέβει σε δυναμόμετρο, χωρίς να ξηλώσει προφυλακτήρα, ποδιά και το κάτω μέρος της εξάτμισης. Γι’ αυτόν το λόγο και δεν υπάρχει δυναμομέτρηση…

 

Hybrid Turbo

Ο επόμενος της παρέας είναι ο Μιχάλης, ιδιοκτήτης του γκρι 207 RC με το υβριδικό turbo, αλλά και ιδιοκτήτης της Peugeot Service Liokas, όπου και έγινε φυσικά η βελτίωση του αυτοκινήτου. Εδώ τα πράγματα αγριεύουν, μιας και πλέον έχουμε επεμβάσεις και στον κινητήρα. Με άλλα λόγια, αλλάχθηκαν τα εργοστασιακά πιστόνια με σφυρήλατα της CP, τα οποία είναι μεγαλύτερα κατά 0,5mm, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ελαφρά ο κυβισμός του κινητήρα από τα 1.598cc στα 1.619cc. Παράλληλα, αλλάχθηκαν και οι εργοστασιακές μπιέλες με ενισχυμένες της ZRP. Όπως και στο άλλο 207 με το stock turbo, χρησιμοποιήθηκε και εδώ ένα intercooler από Seat Ibiza Cupra, καθώς και ένα 38άρι external wastegate της Tial. Εδώ πλέον αλλάχθηκαν οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι με custom από την Boubis Cams, χρησιμοποιήθηκε μία φιλτροχοάνη της Pipercross, τοποθετήθηκε kit ψεκασμού water/methanol της ΑΕΜ και φυσικά αλλάχθηκε το turbo. Το εργοστασιακό turbo πήγε μέχρι την Turboexelixis και πλέον απέκτησε μεγαλύτερη φτερωτή συμπιεστή στα 41mm και, όπως θα δείτε και παρακάτω, με ιδιαίτερα καλή απόδοση. Με την εξαγωγή του κινητήρα ασχολήθηκε η Skrivanos Exhaust, η οποία κατασκεύασε ένα downpipe των 63,5mm, μία πολλαπλή εξαγωγής, καθώς και την υπόλοιπη εξαγωγή με διάμετρο στα 70mm. Την εργοστασιακή ECU την ανέλαβε η E-Tuners και, με τη χρήση ενός boost controller της GReddy, η μέγιστη πίεση φτάνει στο 1,85bar, όπου και απέδωσε 357Ps στις 5.850 rpm και 52kgm ροπής στις 4.350rpm. Εδώ, τα αμορτισέρ αλλάχθηκαν με ένα set της KW, τα οποία συνδυάζονται με ελατήρια της Eibach, ενώ τα φρένα βελτιώθηκαν με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και αεριζόμενους δίσκους με 323mm διάμετρο, επίσης από την Brembo. Ξέχασα να σας αναφέρω ότι ο Μιχάλης έχει τρέξει και σε διάφορους αγώνες dragster, όπου -με ξηλωμένο εσωτερικό- έκανε 12,5sec στα 402m.

 

Big Turbo

Το λευκό 207 GT του Μάριου, βαμμένο με περλέ χρώμα τριπλής, είναι το τρίτο της παρέας. H GS Motors ανέλαβε τη βελτίωση του αυτοκινήτου και, όπως και στο υβριδικό, έτσι και εδώ είχαμε τις ίδιες λύσεις στον κινητήρα όσον αφορά τα σωθικά του. Δηλαδή σφυρήλατα πιστόνια της CP, τα οποία, όμως, έχουν τις εργοστασιακές διαστάσεις, ενισχυμένες μπιέλες της ZRP, εκκεντροφόρους της Boubis Cams, αλλά και παχύτερη φλάντζα κεφαλής της Peugeot, με πάχος στα 1,34mm αντί για τα 1,02mm, με αποτέλεσμα ο λόγος συμπίεσης να πέσει από το 10,5:1, στο 9,5:1. Η φλάντζα αυτή χρησιμοποιείται συνήθως, όταν πλανίζουμε το καπάκι για να διατηρηθεί η εργοστασιακή συμπίεση. Αυτό, βέβαια, δεν μας εμποδίζει στο να την χρησιμοποιήσουμε σε νορμάλ καπάκι για να ρίξουμε την τιμή της, όπως έγινε και εδώ. Και εδώ χρησιμοποιήθηκε ένα intercooler από Seat Ibiza Cupra, το οποίο ψύχει τον αέρα, που του παρέχει μία Mitsubishi TD05-20G με 52mm διάμετρο φτερωτής στο συμπιεστή. Ένα kit ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ χρησιμοποιήθηκε και εδώ και φυσικά έγινε αναπρογραμματισμός της εργοστασιακής ECU. Το σύστημα εξαγωγής κατασκευάστηκε εξ’ ολοκλήρου από την Gialatzis Exhuast και περιλαμβάνει πολλαπλή εξαγωγής, downpipe και εξάτμιση με 70mm διάμετρο σωληνώσεων. Τα φρένα παρέμειναν εργοστασιακά, όπως και τα αμορτισέρ, όχι όμως και τα ελατήρια, τα οποία χαμηλώνουν το αμάξωμα κατά 3,5cm και προέρχονται από την Eibach.Το αποτέλεσμα των παραπάνω βελτιώσεων ήταν ο κινητήρα από τα 150Ps, που είχε αρχικά, να αποδώσει 329,1Psστις 6.870rpm και 43,64kgmροπής στις 5.145rpm, στο 1,6bar πίεσης.

 

Και η ώρα της αλήθειας!

Ξεκινάμε με τις δύο δυναμομετρήσεις και -απ’ ό,τι βλέπουμε- το υβριδικό 207 έδειξε και τα περισσότερα άλογα, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής εμφανίζεται στις μεσαίες στροφές, πράγμα που θα το δούμε και στη συνέχεια στις μετρήσεις. Στο λευκό 207, το turbo αργεί αρκετά να σπουλάρει και γι’ αυτό χρειάζεται σχεδόν 1.000rpm παραπάνω για τη μέγιστη τιμή της ροπής, η οποία, όμως, είναι και κατά 9kgm χαμηλότερη από το υβριδικό! Μιας και δεν έχουμε δυναμομέτρηση από τον μικρό της παρέας, πάμε να δούμε τι έγινε στις μετρήσεις στο δρόμο για να τον βάλουμε και αυτόν στο παιχνίδι.

Οι μετρήσεις από στάση δεν έχει νόημα να συγκριθούν μεταξύ τους, μιας και εμπλέκεται άμεσα ο παράγοντας οδηγός και δεν θα βγάλουμε μ’ αυτόν τον τρόπο ασφαλή συμπεράσματα για το πώς αποδίδει ο κάθε ένας κινητήρας. Αξίζει, βέβαια, να δούμε την άτυπη κόντρα από στάση μεταξύ του υβριδικού και του big turbo. Τα Peugeot 207 RC, αλλά και τα GT έχουν ένα θέμα με το συγχρονιζέ της 2ης σχέσης. Κάθε απόπειρα για γρήγορη αλλαγή με το πόδι στο πάτωμα πάει στον κουβά. Αυτό ήταν κάτι που διαπίστωσα τρεις μήνες πριν στο συγκριτικό με τα τρία μικρά, ένα εκ των οποίων ήταν ένα λευκό 207 RC, το οποίο ξεκινήσαμε με 2η απευθείας. Στο υβριδικό του Μιχάλη δεν χρειάστηκε να ξεκινήσουμε με 2η , μιας και, για έναν περίεργο λόγο, το κιβώτιό του δούλευε άψογα! Αντίθετα στου Μάριου, έμοιαζε λες και κάποιος είχε βάλει λάμα στη διαδρομή της 2ης σχέσης και η αλλαγή δεν έγινε ποτέ. Στην καλύτερη δυνατή προσπάθεια χρειάστηκε σχεδόν 1sec! Μία καλή λύση πάντως θα ήταν να τοποθετηθεί ένα κιβώτιο ταχυτήτων από MINI CooperS R56 που έχει μεγαλύτερη αντοχή. Τα πρώτα κρίσιμα 18 μέτρα ήταν παραπλήσια και για τους δύο, ο Μιχάλης με το υβριδικό χρειάστηκε 2,86sec, ενώ ο Μάριος 2,9sec, από εκεί και πέρα όμως το 1 δευτερόλεπτο από την αργή αλλαγή μεταξύ 1ης και 2ης, κόστισε πολύ στον Μάριο, αφού έμεινε πίσω με αρκετή διαφορά. Τα 200 μέτρα ο Μιχάλης τα πέρασε σε 9,49sec, ενώ ο Μάριος χρειάστηκε 10,8sec και για τα 400 μέτρα χρειάστηκαν 13,89sec και 15,42secαντίστοιχα. Στις μετρήσεις και οι δύο ήταν με 1,6bar πίεσης. Πάμε, όμως, καλύτερα στις ρεπρίζ, όπου εκεί ξεκαθαρίζει αρκετά το τοπίο.

Ο Γρηγόρης, με το stock turbo, χρειάστηκε 3,11sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, τη στιγμή που ο Μιχάλης, με το υβριδικό, χρειάστηκε 3,63sec. Εδώ βλέπουμε ότι το μικρό εργοστασιακό turbo με τα 37mm ξυπνάει αρκετά νωρίτερα. Του Μάριου η μέτρηση ξεκίνησε μετά τα 70km/h, μιας και στα 50km/h είχε κάτω από 3.500rpm, με αποτέλεσμα το turbo του να κοιμάται. Από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, ο Γρηγόρης με το stock χρειάστηκε 2,44sec, τη στιγμή που ο Μιχάλης, του οποίου το υβριδικό turbo πλέον είχε μπει στο φάσμα λειτουργίας του, χρειάστηκε μόλις 1,74sec, ενώ του Μάριου 2,42sec. Από τα 100km/h μέχρι και τα 140km/h, ο Γρηγόρης πλέον μένει πίσω με 4,16sec, μιας και το turbo του λαχάνιασε, ο Μιχάλης χρειάστηκε 2,82sec, ενώ ο Μάριος 2,99sec. Τελικά τα 52mm, για διάμετρο φτερωτής στην εισαγωγή, είναι πολλά για τον κυβισμό του συγκεκριμένου το μοτέρ και η ιδανικότερη λύση είναι ένα υβριδικό turbo. Ήδη ο Μάριος αρχίζει και το σκέφτεται σοβαρά.

 

Και τελικά?

Αυτό πάντως, που μου άρεσε και στα τρία Peugeot, ήταν ο καθαρά βολτάδικος χαρακτήρας τους. Όλα ήταν φουλ ντυμένα, με subwoofers, πίσω καθίσματα, κλιματισμό, ηχοσυστήματα, μέχρι και εργαλειοθήκη στο πορτ-μπαγκάζ βρήκα στο 207 του Μάριου. Ως καλύτερο value for money, με κέρδισε το Peugeot του Μιχάλη. Έχει πολύ δύναμη από τις μεσαίες και αποδίδει τα μέγιστα στο δρόμο. Του Γρηγόρη, από την άλλη, είναι μία καλή λύση για κάποιον, που θέλει απλά λίγο παραπάνω δύναμη. Εσύ, Μάριε, βάλε υβριδικό turbo!

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Tuned by

Alex Psilopoulos

TUNING SPECS

  • Simota φιλτροχοάνη
  • GReddy Type RZ σκάστρα
  • Ibiza Cupra Intercooler
  • Turboexelixis επισκευή turbo
  • Tial external wastegate 38mm
  • Maxmout Racing downpipe 70mm
  • Maxmout Racing σύστημα εξαγωγής 70mm
  • HJS καταλύτης 200cpi
  • Overload ECU remapping

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • AP Racing coilover kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός Brembo αεριζόμενοι δίσκοι, τακάκια Ferodo DS2500

Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Advan Racing 7,5Jx17in ζάντες
Petlas Sport 215/40 R17ελαστικά

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,49

0-80                 5,66    

0-100               7,08

0-120               9,38    

0-140               11,48

0-160               14,30

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,11

80-110             2,44

100-140           4,16

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,10     @        41,31

60        5,69     @        80,42

100      7,25     @        101,95

200      10,38   @        130,22
400      15,22   @        166,12

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,96

60-160             10,39

60-200             19,68

100-200           16,77

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.619cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  77,5mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1

Tuned by

PEUGEOT SERVICE LIOKAS

Ανθ. Ρεγκούκου 15,

Κάτω Πατήσια, Τρεις γέφυρες

Τηλ: 210 8322300

www.peugeot-citroen-liokas.gr

TUNING SPECS

  • Pipercross φιλτροχοάνη
  • Ibiza Cupra Intercooler
  • Skrivanos Exhaust downpipe 63,5mm
  • Skrivanos Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
  • Skrivanos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
  • Tial external wastegate 38mm
  • Turboexelixis hybrid turbo 41mm
  • AEM water/methanol kit
  • Boubis Cams εκκεντροφόροι
  • GReddy boost controller
  • CP σφυρήλατα πιστόνια 77,5mm
  • ZRP μπιέλες
  • E-Tuners ECU remapping

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • KW αμορτισέρ
  • Eibach ελατήρια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός Brembo τετραπίστονες δαγκάνες, Brembo αεριζόμενοι δίσκοι 323mm

Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7,5Jx17in ζάντες

Pirelli P Zero Nero 215/40 R17ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 502,3/7.485

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 50,25/6.545

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,54

0-80                 4,88    

0-100               5,97

0-120               7,59    

0-140               9,15

0-160               11,21

0-180               14,23

0-200               17,07

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,63
80-110             1,74

100-140           2,82

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,86     @        47,29

60        5,15     @        84,82

100      6,63     @        105,16

200      9,49     @        142,57
400      13,89   @        177,75

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             3,84

60-160             7,50

60-200             13,51

100-200           11,29

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 85,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

Tuned by

GS Motors

TUNING SPECS

  • CP σφυρήλατα πιστόνια
  • ZRP μπιέλες
  • Peugeot φλάντζα κεφαλής 1,34mm
  • Boubis Cams εκκεντροφόροι
  • TD05-20G 52mm turbo
  • Ibiza Cupra intercooler
  • AEM water/methanol kit
  • Gialatzis Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
  • Gialatzis Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
  • Gialatzis Exhaust downpipe 70mm
  • ECU remapping

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Eibach ελατήρια 3,5cm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

Peugeot RC 7,5Jx17in ζάντες

Goodyear F1 Asymmetric 2215/40 R17ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 329,1/6.870

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 43,64/5.145

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,47

0-80                 6,82    

0-100               7,94

0-120               9,63    

0-140               11,30

0-160               13,61

0-180               16,23

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             2,42

100-140           2,99

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,90     @        40,46

60        5,90     @        65,58

100      7,70     @        95,94

200      10,80   @        134,45

400      15,42   @        174,24

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             4,28

60-160             8,18

60-200             14,00

100-200           11,29

 

 

Πληρωμή με Κάρτα