Advertisement

Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport 1.6T 208Ps

Peugeot 208 GTI by Peugeot Sport 1.6T 208Ps

Επετειακό!
Το Peugeot 208 GTi παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013. Ήταν μία αξιόλογη προσπάθεια της Peugeot να επαναφέρει τη sport συγκίνηση στους φανατικούς των GTi, κάτι που δεν κατάφερε να κάνει με τις εκδόσεις GT και Rallye του 207. Με 200 άλογα από 1.6 turbo και στήσιμο Peugeot, έβλεπε στα ίσια τους αντιπάλους του και σε έκανε να νιώθεις ότι τιμά και με το παραπάνω το logo GTi, που έφερε στο αμάξωμά του. Αυτό, που ίσως του έλειπε, ήταν ο τσαμπουκάς. Το 2014, η Peugeot παρουσίασε την επετειακή έκδοση του 208 GTi, ώστε να γιορτάσει τα «30 χρόνια GTi», που είχε ξεκινήσει το σκληροπυρηνικό 205. Με περισσότερα άλογα, μεγαλύτερα φρένα, Torsen μπλοκέ διαφορικό και λιγάκι πιο χαμηλωμένο αμάξωμα, αγόραζες ένα 208 GTi, το οποίο κατάφερνε να κάνει να ανατριχιάσουν όσους το οδήγησαν. Η έκδοση λοιπόν αυτή έχει μεταφερθεί στο 208 GTi by Peugeot Sport με τον υπεύθυνο εξέλιξης, Pierre Budar, να καμαρώνει, που επανάφερε το θρύλο του GTi.
 
Το οδηγούμε λοιπόν!
Η άριστη -σε επικοινωνία- ελληνική αντιπροσωπεία της Peugeot φρόντισε να μας παρέχει για δοκιμή το δίχρωμο, εντυπωσιακό 208 GTi by Peugeot Sport και εμείς ευπειθώς αναφέρουμε! Ξεκινάμε από το χρώμα, το οποίο το έχουμε ξαναδεί στο 308 GTi. Πολλοί ήταν αυτοί που ξίνισαν, αρκετοί αυτοί που εντυπωσιάστηκαν. Το ματ μαύρο δεν είναι κάποια μεμβράνη, αλλά μία εντυπωσιακή βαφή. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν δύο χρωματισμούς, όταν θέλουν να ξεχωρίσουν με κάποιο μοντέλο. Οι περισσότερες επιλέγουν διαφορετικού χρώματος οροφή. Η Peugeot ήθελε να υπογραμμίσει πιο έντονα το δυναμισμό των μοντέλων της με αυτό το βάψιμο. Παράλληλα, μας θυμίζει το αγωνιστικό, δίχρωμο, 308 GTi Racing Cup. Το αυτοκίνητο σε υποδέχεται με ωραίες λεπτομέρειες εξωτερικά: εντυπωσιακή μάσκα, logo Peugeot Sport στις πίσω κολώνες, μεγάλα φρένα με τετραπίστονες κατακόκκινες δαγκάνες εμπρός, διπλή απόληξη στην εξάτμιση, μεγάλη αεροτομή… Ό,τι πρέπει! Το σαλόνι του σε προετοιμάζει για το τι θα ακολουθήσει πριν καν βάλεις μπροστά. Τρομερά bucket καθίσματα, με το λογότυπο της Peugeot Sport να έχει βρει θέση και εδώ. Το οδηγοκεντρικό i-cocpit με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι σου τραβάει το μάτι. Κάπου εκεί, βάλαμε μπροστά τον 1.6THP με τους 208 ίππους και ξεκινήσαμε τη βόλτα μας για να δούμε τις διαφορές από το απλό 208 GTi. Το αμάξωμα έχει χαμηλώσει επιπλέον 10mm, ενώ η ανάρτηση είναι αρκετά πιο σφιχτή και γρήγορη. Το τιμόνι «ακούει» καλύτερα και πιο άμεσα και πραγματικά έχουν κάνει ωραία δουλειά εκεί. Δύσκολο να πετύχεις ωραίο τιμόνι, μη όντας 100% μηχανικό. Η εμπρός αντιστρεπτική είναι λεπτότερη, άρα πιο μαλακή σε σχέση με το απλό GTi. Αύξηση έχουμε όμως στα μετατρόχια, με το εμπρός να είναι 22mm πιο φαρδύ και το πίσω, 16mm. Οι 18άρες είναι τυλιγμένες με τα Michelin Pilot Super Sport, ίσως την καλύτερη επιλογή για γρήγορη οδήγηση στο δρόμο από τη γκάμα της Michelin. Ακουμπώντας το μεσαίο πεντάλ, κολλάς στιγμιαία στο παρμπρίζ. Το bite των φρένων είναι τρομερό, σε σημείο που θα λέγαμε ότι θέλει συνήθεια. Οι τετραπίστονες με τους 323mm αεριζόμενους δίσκους κάνουν τρομερή δουλειά και δεν δείχνουν να κουράζονται ακόμα και μετά από έντονη χρήση. Μεγάλη διαφορά, όπως ήταν και αναμενόμενο, έκανε το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen, το οποίο προέρχεται από το Peugeot RCZ-R. Ο τρόπος, με τον οποίο η ουρά γυρίζει στο σήκωμα του γκαζιού, είναι μαγικός, γλυκός και εθιστικός. Εκεί, μένεις στο γκάζι, ρυθμίζεις τη γωνία σου με το τιμόνι και αφήνεις το διαφορικό να κάνει τη δουλειά του. Ο κινητήρας δεν βγάζει απλά μερικά άλογα παραπάνω, έχει κερδίσει αρκετά και σε ροπή. Το νορμάλ GTi αποδίδει 28kgm ροπής στις 1.700rpm σύμφωνα με την Peugeot, ενώ στην περίπτωση του 208 GTi by Peugeot Sport, 30,6kgm. Τη διαφορά τη νιώθεις και στην πράξη και σε αυτό βοηθά και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει πιο κοντές σχέσεις. Τα 208 άλογα μοιάζουν περισσότερα είναι η αλήθεια. Ο επιλογέας, αν και έχει σχετικά μεγάλη διαδρομή, είναι πολύ ευχάριστος και.. πωρωτικός θα λέγαμε, με αποτέλεσμα να αλλάζεις σχέσεις παραπάνω φορές από όσες ίσως χρειάζεται.

Η ομάδα…
...της Peugeot Sport έβαλε σα στόχο την οδηγική ευχαρίστηση, κάνοντας λιγάκι στην άκρη την άνεση, κάτι που, όπως φάνηκε, απέδωσε καρπούς, μιας και αυτό ήταν που ζήτησε το κοινό, που αγαπά τα μικρά GTi. Εύκολα είδαμε 6,9sec για το 0-100km/h, νούμερο που θα μπορούσε να πέσει στο εργοστασιακό 6,5, αν είχαμε καινούργια ελαστικά και επιμέναμε. Η 3η σχέση στο σασμάν θα λέγαμε ότι είναι η καλύτερή του, αφού, σε όλο της το φάσμα, το GTi είναι εντυπωσιακά γρήγορο. Με 2,6sec, που χρειάζεται για το 80-110km/h, συνεχίζει να μας «φωνάζει» ότι τα 208 άλογά του είναι περισσότερα. Το συγκεκριμένο πάντρεμα σασμάν-κινητήρα είναι από τα καλύτερα, που έχουμε δει στην κατηγορία αυτή και το υπογράφουμε! Το 208 GTi by Peugeot Sport, ξέρετε, είναι μεγάλη δουλειά. Μέσα σε όλα αυτά τα μοντέλα, που παλεύουν για χαμηλούς ρύπους, για μειωμένες τριβές, άπειρες δυνατότητες συνδεσιμότητας και περίεργα gadgets, έρχεται αυτό και κυρίως οι Γάλλοι της Peugeot Sport για να σου θυμίσουν ότι ξέρουν πολύ καλά από αγώνες και αγωνιστικά αυτοκίνητα. Ξέρουν επίσης πολύ καλά να περάσουν τις γνώσεις τους σε ένα πολιτικό αυτοκίνητο και έτσι να ταυτίζεσαι με τις επιτυχίες τους στους αγώνες, άρα να θες να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο, που έχει στο DNA του στοιχεία των ανθρώπων, που ΞΕΡΟΥΝ. Κάπως έτσι είχε γίνει και με το 205 GTi και Rallye τη δεκαετία του 80. Ο κόσμος χάζευε στις ειδικές τα 205 T16 και επειδή φυσικά και δεν μπορούσε να αγοράσει το τέρας, βολευόταν μια χαρά στο μπάκετ του βολτίσιου 205. Ωραίοι εκεί στην Peugeot, που τολμούν να πουσάρουν ακόμα παραπάνω το GTi τους, απλά για να πιάσουν εκείνους τους λίγους, που αναζητούν το κάτι παραπάνω!

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ PEUGEOT 208 GTIbyPEUGEOTSPORT ΑΠΟ €26.500

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

  • Κυβισμός: 1.598cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  77mm x 85,8mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
  • Τροφοδοσία:  Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
  • Βάρος (kg): 1.135

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός:  Ανεξάρτητοι τροχοί. Σύστημα ανάρτησης τύπου McPherson με τριγωνικά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικά τηλεσκοπικά

αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο

  • Πίσω:  Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, υδραυλικά τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδος

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 200/ 6.800
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,6/ 1.700
  • 0-100km/h (sec): 6,5sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 230
  • ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km):      125
  • ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (Μεικτή) (lt/100km):  5,4
    • Δοκιμής (lt/100km):    9,3

ΦΡΕΝΑ

  • Τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 323mm
  • Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες, δίσκοι 249mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7,5Jx18in
  • Ελαστικά: 205/40 R18

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων   

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,78

0-80                 5,15

0-100               6,84

0-120               9,05

0-140               11,98
0-160               16,02
0-180               21,56

ΡΕΠΡΙΖ

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,68

80-110             3,04

 

4ης
ΚΜ/Η          SEC

80-110          3,58

100-140        5,33


             ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,73     @        44,96

60        5,15     @        80,09

100      6,76     @        98,91

200      9,93   @        126,59

400      14,98   @        155,25

 

 

 

Πληρωμή με Κάρτα