Porsche 912 Resto Cal 1966

Porsche 912 Resto Cal 1966

Andy
Αυτό είναι το όνομα του ιδιοκτήτη. Ένα άνθρωπος άρρωστος με τα VW, ειδικά τα αερόψυκτα. Αγαπούσε όμως ανέκαθεν τις Porsche και πάντοτε ήθελε να αποκτήσει μία. Ήταν αναμενόμενο λοιπόν ότι θα κατέληγε εκεί καθώς τα VW έχουν πολλά κοινά στοιχεία με τις πρώτες Porsche. Πως έφτασε όμως στα χέρια του αυτή η εντυπωσιακή γερμανίδα? Ο Andy είχε στην κατοχή του ένα VW Camper του 1968 με γνήσιες Sprint Star ζάντες, το οποίο και αντάλλαξε με αυτή την Porsche, το 2001. Αυτή, άνηκε στον φίλο του Mark, ο οποίος την είχε εισάγει από την California το 2000… Τα πάντα, όπως θα δείτε και παρακάτω, έχουν γίνει από τον ίδιο τον Andy! Ο μελλοντικός στόχος του είναι να ανακατασκευάσει ένα Karmann Ghia. Είναι το όνειρό του!

Santa Clara
Porsche 912 Resto Cal 1966Το αυτοκίνητο βγήκε στους δρόμους για πρώτη του φορά στην Santa Clara της California. Ήταν χρώματος «Golf Blue» και φορούσε τις στενές νίκελ ζάντες. Είναι μοντέλο του 1966, άρα τετρατάχυτη. Ο Andy την έβαψε αρχικά κόκκινη, διατήρησε το μαύρο δερμάτινο σαλόνι της, την χαμήλωσε ελαφρώς και την κυκλοφόρησε έτσι για ένα χρόνο περίπου. Όταν άρχισαν να βγαίνουν διάφορα μικροπροβλήματα στο προσκήνιο, την έβαλε στο γκαράζ, την κουκούλωσε και απλά είχε στο μυαλό του  πως κάποια στιγμή θα ξεκινούσε την πλήρη ανακατασκευή της. Για τα επόμενα έξι χρόνια πάλευε να ολοκληρώσει την κατασκευή του σπιτιού του, αλλά όταν με το καλό τα κατάφερε, άρχισε να ψάχνει έναν χώρο για να τον μετατρέψει σε ιδιωτικό... συνεργείο. Ένας κολλητός του υδραυλικός μετέφερε το μαγαζί του σε έναν άλλο χώρο, οπότε άρπαξε την ευκαιρία και χώθηκε εκεί. Εξάλλου δεν θα πλήρωνε τίποτα για περίπου έναν χρόνο. Τέλεια! Έτσι, από την ημέρα που η Porsche του έμεινε εντελώς «καρότσα», πέρασαν 14 μήνες δουλειάς για να έρθει τελικά στην κατάσταση που είναι σήμερα. Και θα αναρωτιέστε... Μα καλά, αυτός πως τα κατάφερε όλα αυτά μόνος του? Η απάντηση είναι εύκολη! Είναι επαγγελματίας φανοποιός και έχει δουλέψει σε πολύ καλά φανοποιεία για 24 χρόνια. Μετά, άνοιξε το δικό του μαγαζί και για τα επόμενα 10 χρόνια αναπαλαίωνε αερόψυκτα VW. Για να φανταστείτε, το 1996 ολοκήρωσε την ανακατασκευή ενός λεωφορείου της VW, μοντέλο του 1965 με 19 παράθυρα, το οποίο άνηκε σε έναν κολλητό του. Ε λοιπόν, σε όποια έκθεση και να συμμετείχε αυτό το λεωφορείο, κέρδιζε τον τίτλο «Best of Show» και επίσης παρουσιάστηκε σε δεκάδες περιοδικά ανά τον κόσμο! Πλέον δουλεύει πάνω σε αυτοκίνητα της Jaguar. Οπότε όπως βλέπετε, “το ’χει” το άθλημα...

Και τι είναι η Porsche 912?
Porsche με 1.6lt κινητήρα, έχετε ξαναδεί? Εδώ, παρέα με τα κάθετα 40άρια της Weber
Η ιστορία της θυμίζει λιγάκι την Porsche Cayman. Ήταν στην ουσία μία 911, αλλά υποβαθμισμένη. Πολύ περίεργη επιλογή για την Porsche πάντως. Η 912 μοιραζόταν το πλαίσιο της 911, αλλά με τετρακύλινδρο κινητήρα, χάνοντας έτσι τον χαρακτήρα της και φυσικά, χάνοντας και τον απίστευτο και χαρακτηριστικό της ήχο. Βγήκε στην παραγωγή δύο φορές, με την πρώτη να είναι από το 1965 έως το 1969 και την δεύτερη το 1976, με την Porsche να προσπαθεί να καλύψει το κενό της 914. Μία εύλογη απορία είναι το γιατί η Porsche αποφάσισε να κάνει μία τέτοια κίνηση. Η ιστορία λέει πως υπήρχε ο φόβος πως το χάσμα μεταξύ της 356 και της 911 ήταν τεράστιο και έτσι, προχώρησαν στην παραγωγή μια «low budget 911», με μικρότερο κινητήρα και αντίστοιχο εξοπλισμό. Κοινώς, για «αδύναμα» πορτοφόλια. Οι γνήσιοι φίλοι της Porsche δεν θέλουν να την βλέπουν μπροστά τους και την θεωρούν αποτυχία, όμως χαζεύοντας τα στοιχεία της, δεν ήταν ακριβώς για πέταμα. Σκεφτείτε ότι μιλάμε για την δεκαετία του ’60, τότε που η καλή, εξακύλινδρη 911 απέδιδε 130 άλογα και ζύγιζε 1.080 κιλά. Την ίδια στιγμή, η 912 είχε μεν 90 άλογα απόδοση, αλλά ζύγιζε 935 κιλά, κάνοντάς την αρκετά σβέλτη. Η 911 ήταν ένα δυσκολοδήγητο αυτοκίνητο και απαιτούσε έμπειρους χειριστές. Η κατανομή 41% εμπρός και 59% πίσω ήταν ο κύριος υπαίτιος. Η 912 λοιπόν, ήταν πολύ πιο φιλική μιας και η κατανομή της ήταν 44/56 αντίστοιχα! Βέβαια, όταν ήξερες ότι κάτω από το καπό της κρύβει έναν κινητήρα 1.6lt με σκάρτα 14 κιλά ροπή, γνώριζες ότι δεν είσαι και ο άρχοντας του χωριού. Κάπου εκεί λοιπόν, η Porsche ερχόταν με μία νέα ιδέα, την 914 και παράλληλα, είχε βγάλει στην παραγωγή την φθηνή 911Τ με τα 125 άλογα, με κόστος λίγο πιο πάνω από την 912. Δεν άργησε λοιπόν η 912 να αποσυρθεί. 

1976 

Το σαλόνι, όπως πρέπει. Άριστο δηλαδήΤότε ήταν που η δεύτερη γενιά της 912 βγήκε στην παραγωγή. Με ψεκασμό παρακαλώ, το μοτέρ των 1.9lt απέδιδε μόλις 86 άλογα (γελάμε τώρα, αλλά τότε αυτά ήταν αρκετά άλογα!) και την ίδια ροπή, δηλαδή περίπου 14kgm. Έλα όμως που βάρυνε και έφτασε τα 1.086kg! Αποτυχία μυρίζει... Καλά μυρίσατε. Μόλις 2.099 αυτοκίνητα πουλήθηκαν και μάλλον «μπήκε μέσα» η Porsche από αυτό το μοντέλο. Για να καταλάβετε την σύγκριση, η πρώτης γενιάς 912 πούλησε 32.000 μονάδες περίπου. Οι πωλήσεις αυτές απέφεραν πολλά κέρδη και αυτό ήταν ουσιαστικά το μεγάλο βήμα της Porsche που την μετέτρεψε από μία μικρή εταιρεία σε έναν μεγάλο κατασκευαστή sport αυτοκινήτων.

Βελτιωμένη η δική μας?

Ελαφρώς. Το 1.6lt μοτέρ διαθέτει μονάχα νέα 40άρια Weber καρμπυρατέρ και τίποτα άλλο. Εργασίες έχουν γίνει όμως στην ανάρτηση, ώστε να χαμηλώσει το αμάξωμα. Πίσω ήταν εύκολη η δουλειά, μιας και το μόνο που χρειάστηκε ήταν να ανέβουν τα πιατέλα των ελατηρίων λιγάκι πιο πάνω. Εμπρός όμως, χρησιμοπoιήθηκαν αμορτισέρ από VW Golf MkII καθώς και πατέντα στα ψαλίδια ώστε να λειτουργεί η εμπρός ανάρτηση, όντας το αμάξωμα αρκετά χαμηλωμένο. Οι πανέμορφες ζάντες δεν είναι γνήσιες αλλά κάποιες καλές replica της Fuchs, γυαλισμένες από τα χέρια του ιδιοκτήτη. Σε γενικές γραμμές, όλα τα υπόλοιπα, έχουν ανακατασκευαστεί ή αλλαχτεί με καινούργια ανταλλακτικά και η 912, πέρα από το χαμήλωμά της, δεν έχει άλλες διαφοροποιήσεις.

Ειδική περίπτωση

Οι γενιές των 912 ξεχώριζαν κυρίως από τα όργανα του καντράν τους. Η συγκεκριμένη είναι με 3 όργαναΔεν βάζουμε συχνά classic Porsche αλλά όταν βάζουμε, πρόκειται για ειδική περίπτωση. Η συγκεκριμένη, έχει παρουσιαστεί μονάχα σε ένα ακόμα περιοδικό στο εξωτερικό και πρόκειται για την πρώτη στον κόσμο 912 η οποία χαμήλωσε και απέκτησε το σωστό resto-cal look. Ο Andy καμαρώνει γι αυτό και σίγουρα, όταν περάσουν τα χρόνια, θα καμαρώνει αντίστοιχα για κάποια Jaguar καθώς πιστεύω ότι θα κολλήσει και με αυτές, αντί απλά να επισκευάζει και αναπαλαιώνει για πελάτες του...

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Εργοστασιακός με νέα 40άρια Weber
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  81mm x 95,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 15,8:1
  • Τροφοδοσία: Bosch common rail άμεσου ψεκασμού

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Μεταποιημένα ψαλίδια για χαμήλωμα, μεταποιημένα αμορτισέρ από VW Golf MkII
  • Πίσω: Μεταποιημένα πιατέλα ελατηρίων για χαμήλωμα

 ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Πίσω
  • Κιβώτιο: Εργοστασιακό χειροκίνητο 4 σχέσεων   

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Εργοστασιακά με σωληνάκια υψηλής πίεσης
  • Πίσω: Εργοστασιακά με σωληνάκια υψηλής πίεσης

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: Fuchs Replica εμπρός 4,5J x 15in, πίσω 6 x 15in
  • Ελαστικά: εμπρός 145/65 R15, πίσω 175/65 R15

 

Αρθρογράφος

 

Το Audi House of Progress ανοίγει τις πύλες του

Το Audi House of Progress ανοίγει τις πύλες του

Το Audi Pavilion στο Autostadt είναι η πρώτη μόνιμη «έκθεση» Audi House of Progress.