Advertisement

Power Classic: Alfa Romeo Alfetta Autodelta 2.0 153Ps

Power Classic: Alfa Romeo Alfetta Autodelta 2.0 153Ps
Μία σπάνια έκδοση της Alfa Romeo Alfetta ήταν η αγριεμένη Autodelta, με τον δίλιτρο κινητήρα, την πίσω κίνηση, τα φουσκωμένα φτερά και τα 255 άλογα. Εδώ έχουμε μία άριστη ρέπλικα της συγκεκριμένης έκδοσης, από την οποία παράχθηκαν ελάχιστα κομμάτια παγκοσμίως. Μία από αυτές, μάλιστα, είχε περάσει και από τα χέρια του αείμνηστου Γιώργου Μοσχού.

">

Οι παλιές Alfa Romeo και ειδικότερα αυτές που είχαν την κίνηση πίσω, έχουν δημιουργήσει ολόκληρη σχολή με φανατικούς οπαδούς ανά τον κόσμο. Και όχι άδικα, μιας και οι εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό με GTAm, Veloceκαι Junior, που μπαίνουν με σηκωμένο τον εσωτερικό τροχό σε κλειστές στροφές και το αχόρταγο ρούφηγμα των διπλών καρμπυρατέρ, είναι κάτι που, αν το ζήσεις έστω και μία φορά, δεν το ξεχνάς ποτέ. Παράλληλα βοηθάνε πάρα πολύ οι αρμονικές γραμμές και η γνωστή ιταλική φινέτσα των αμαξωμάτων τους, που κερδίζουν ακόμα και τον πιο αδαή σε θέματα αυτοκίνησης.

 

Alfetta και Autodelta

Η AlfaRomeoAlfetta κατασκευαζόταν από το 1972 μέχρι και το 1987 και χρησιμοποιούσε την καρότσα Type 116, ενώ παράχθηκε σε περίπου 450.000 αντίτυπα. Όταν παρουσιάστηκε, είχε την εξής πρωτοπορία, το διαφορικό και το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν στον πίσω άξονα, όπως και τα πίσω δισκόφρενα, τα οποία βρίσκονταν στην εσωτερική πλευρά των ημιαξονίων. Το αποτέλεσμα ήταν το αυτοκίνητο να έχει πάρα πολύ καλή κατανομή βάρους και φανταστική -για την εποχή- οδηγική συμπεριφορά. Το μοντέλο αυτό δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από την Autodelta SpA, που ήταν το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo. Έτσι, λοιπόν, πήρε την καρότσα της Alfetta Berlina και πάνω της έχτισε την αγωνιστική έκδοση, που ήταν εξοπλισμένη με φουσκωτά φτερά, δίλιτρο κινητήρα 1.990cc, που απέδιδε 255Ps, roll-cage και φυσικά αγωνιστικό εξοπλισμό και με αυτήν έτρεξε στο Group 2 ένας από τους γνωστότερους οδηγούς Alfa Romeo, ο Facetti. Η έκδοση αυτή ήταν τρομερά σπάνια και κατασκευάστηκαν ελάχιστα κομμάτια. Ένα από αυτά ήρθε στα χέρια του Γιώργου Μοσχού, του θρυλικού οδηγού αγώνων που σίγουρα θα έχετε δει σε φωτογραφίες να στρίβει στο Τατόι με τον εσωτερικό μπροστινό τροχό στον αέρα.

 

Η μεταμόρφωση

Ο κ. Γιώργος, που γνωρίσαμε στο προηγούμενο τεύχος, εκτός από το πανέμορφο VolvoAmazon, έχει στην κατοχή του και αυτή την τρομερά όμορφη και άγρια έκδοση της Alfa Romeo Alfetta. To αυτοκίνητο ήρθε στην ιδιοκτησία του πριν από δέκα χρόνια και τότε ήταν μια απλή μπορντό AlfaRomeoAlfetta 1.8 του 1978, εξοπλισμένη όμως με τον κινητήρα των 1.962cc, που απέδιδε στην εργοστασιακή του μορφή 122Psκαι με ένα αρκετά απλό και υποτυπώδες roll-cage. Για να πάρει τη μορφή, που βλέπετε εδώ, χρειάστηκε αρκετός κόπος και φυσικά αρκετά χρήματα. Το πρώτο πράγμα, που έγινε, ήταν να αφαιρεθεί κάθε τι περιττό από το αμάξωμα, όπως οι μονώσεις, οι επενδύσεις των θυρών, οι ταπετσαρίες και φυσικά τα καθίσματα. Στη συνέχεια, ενισχύθηκε το αμάξωμα με ράψιμο και τοποθετήθηκαν τα φουσκωτά φτερά που είχαν οι Autodelta. Αυτό που έμενε ήταν να γίνει μία προσεκτική ανακατασκευή σε όλο το αμάξωμα, με τρίψιμο, αστάρωμα και τρίψιμο ξανά και τέλος με βάψιμο στο κόκκινο της Alfa Romeo, το οποίο συνδυάστηκε με ένα χρυσαφί τμήμα κάτω και πάνω από τη μάσκα, το οποίο ταιριάζει με τα χαλκόχρυσα πριτσίνια, που συγκρατούν τα φτερά στο αμάξωμα. Στο αμάξωμα, μετά το ράψιμο, τοποθετήθηκε ένα custom roll-cage κατασκευασμένο από την AutoEnishisi. Για να ελαφρώσει ακόμα περισσότερο το αμάξωμα, αλλάχθηκαν τα πλαϊνά τζάμια, καθώς και το πίσω με πλαστικά της Perspex, ενώ το εσωτερικό των θυρών ντύθηκε με φύλλα kevlar. Στο εσωτερικό τοποθετήθηκαν δύο αγωνιστικά bucket καθίσματα της Sabelt, τα οποία συνδυάζονται με τις αντίστοιχες ζώνες τεσσάρων σημείων. Η εργοστασιακή μπαταρία αλλάχθηκε με μία ελαφρύτερη αγωνιστική της Varley Red Top, που τοποθετήθηκε πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού. Σε εκείνο το σημείο βρίσκεται και το αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης της Sparco. Από την Sparco προέρχεται και το τιμόνι των τριών ακτινών με το βαθύ offset, το οποίο συνδυάζεται με μεταλλικά πετάλια και foot-rest της OMΡ. Στο ταμπλό τοποθετήθηκαν διακόπτες αεροπορικού τύπου, καθώς και circuit-breakers, στροφόμετρο της Veglia, καθώς και ένα όργανο θερμοκρασίας νερού και ένα πίεσης λαδιού της Racetech.

 

Assetto

Το στήσιμο ή Assetto, όπως το λένε στη γειτονική μας χώρα, ενισχύθηκε με το kit της RSR, το οποίο περιλαμβάνει πίσω αντιστρεπτική δοκό και ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος ελατήρια. Η εργοστασιακή εμπρός ράβδος στρέψης αλλάχθηκε με παχύτερη και όλα τα σιντεμπλόκ αλλάχθηκαν με σιλικονούχα. Οι ζάντες πλέον είναι φαρδύτερες και χρησιμοποιούνται δύο σετ. Το ένα προέρχεται από την Minilite και έχει διαστάσεις 8Jx13in και συνδυάζεται με ελαστικά slick της Michelin, ενώ το δεύτερο σετ προέρχεται από την Allykat και έχει διαστάσεις 7Jx13in και συνδυάζεται με ελαστικά της Toyo, R888 σε διάσταση 225/45R13. Τα εργοστασιακά φρένα ενισχύθηκαν με σωληνάκια αεροπορικού τύπου και πλέον σειρά είχε η μετάδοση και ο κινητήρας. Στη μετάδοση τοποθετήθηκε ένα μπλοκέ διαφορικό, ενώ όλες οι σχέσεις του κιβωτίου είναι κοντύτερες με τα γρανάζια της 3ης και 4ης σχέσης να έχουν ίσια δόντια. Επίσης, τροποποιήθηκε και η κρεμαγιέρα, προκειμένου να γίνει πιο άμεση και πλέον έχει 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη.

 

Cuore

Η καρδιά σε κάθε Alfa Romeo είναι ο κινητήρας της. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο δίλιτρος κινητήρας των 1.962cc, που έχει διάμετρο 84mm και διαδρομή 88,5mm, ο οποίος -στην εργοστασιακή του μορφή- απέδιδε 124Ps. Εδώ όμως έχουμε αρκετές αλλαγές, με πρώτα και καλύτερα τα πιστόνια, τα οποία είναι σφυρήλατα και στη συνέχεια την κυλινδροκεφαλή, στην οποία τοποθετήθηκαν μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, custom reprofiled εκκεντροφόροι και φυσικά έγινε ροϊκή εξέλιξη σε αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής.        Τα δύο διπλά καρμπυρατέρ της Weber των 45mm τα τροφοδοτούν δύο αντλίες βενζίνης της Facet. Τα ρεύματα του κινητήρα ενισχύθηκαν με την ηλεκτρονική ανάφλεξη της MSD, ενώ η ψύξη του βελτιώθηκε με την τοποθέτηση μεγαλύτερου ψυγείου νερού. Τέλος, τοποθετήθηκε μία custom πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1, που καταλήγει σε ένα επίσης custom σύστημα εξάτμισης με ένα τελικό καζανάκι. Στην παρούσα μορφή, ο κινητήρας αποδίδει 153Ps, που -με ελάχιστες αλλαγές και ρυθμίσεις- μπορεί να φτάσει περίπου τα 180 άλογα.

 

Sportivo

Ο κ. Γιώργος έχει εμπιστευτεί τον Γιάννη Αγγελάκη, ιδιοκτήτη της Aggelakis Competizione, για τη συντήρηση της Alfa Romeo του. Παράλληλα κατέλαβε την τρίτη θέση στην Κατηγορία 2 του Πανελληνίου Πρωταθλήματος ταχύτητας και αναβάσεων το 2011 με την Alfetta του και το 2016 πήρε την πρώτη θέση στο Rally-sprint Regularity Ανάβαση Βούλας-Κρεμαστός Λαγός, ανάμεσα σε 120 συμμετοχές με μηδέν βαθμούς ποινής. Το αυτοκίνητο αυτό έχει τρομερές δυνατότητες όσον αφορά το στήσιμό του, αυτό ήταν κάτι που διαπίστωσε και ο γιος του αείμνηστου Γιώργου Μοσχού, Μανώλης, όταν οδήγησε στην πίστα των Μεγάρων την Alfetta του κ. Γιώργου, στο memorial που είχε γίνει εις μνήμη του Γιώργου Μοσχού, στις 21 Μαΐου του 2011. Αν μάλιστα τοποθετηθεί ο δίλιτρος κινητήρας της Autodelta, που αποδίδει 255Ps στις 6.000rpm, το αυτοκίνητο πραγματικά θα μεταμορφωθεί. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.962cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  84mm x 88,5mm

Σχέση Συμπίεσης: 9:1

Tuned by

Aggelakis Competizione

Σαρανταπόρου 5,

Καλλιθέα

Τηλ: 210 95 14 393

TUNING SPECS

  • Σφυρήλατα πιστόνια
  • Ενισχυμένες μπιέλες
  • Reprofile εκκεντροφόρων
  • Μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής
  • Μεγαλύτερες βαλβίδες εξαγωγής
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής
  • Facet Red Top αντλία βενζίνης
  • Weber 45mm x2 καρμπυρατέρ
  • Custom πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1
  • Custom εξάτμιση με ένα τελικό καζανάκι
  • MSD ανάφλεξη
  • Varley Red Top μπαταρία

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Ενισχυμένη ράβδος στρέψης εμπρός
  • RSR πίσω αντιστρεπτική δοκός
  • RSR αγωνιστικά ρυθμιζόμενα ελατήρια
  • Σινεμπλόκ σιλικόνης

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Μπλοκέ διαφορικό
  • Custom κοντύτερες σχέσεις

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Ράψιμο αμαξώματος
  • Auto Enishisi roll-cage
  • Sabelt bucket καθίσματα
  • Sparco τιμόνι
  • ΟΜΡ foot rest
  • ΟΜΡ πετάλια
  • Sparco σύστημα πυρόσβεσης
  • OMP αγωνιστικές ασφάλειες καπό
  • Racetech θερμοκρασία κινητήρα
  • Racetech πίεση λαδιού
  • Custom διακόπτες ταμπλό
  • Veglia στροφόμετρο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω εργοστασιακά, σωληνάκια αεροπορικού τύπου

 

ΤΡΟΧΟΙ

Minilite 8Jx13in ζάντες
Michelin slick 20x54x13” ελαστικά

 

Πληρωμή με Κάρτα