Advertisement

Power Classic: Chevrolet Corvette Stingray C3 410Ps

Power Classic: Chevrolet Corvette Stingray C3 410Ps
Είναι μεγάλο, είναι κακό και είναι όμορφο. Η Corvette Stingray παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1953 και από τότε έχουν παραχθεί έξι ακόμα γενεές της. Εμείς, εντοπίσαμε ένα άριστο δείγμα της τρίτης γενιάς ή αλλιώς C3. 

">

Όταν χωθείς στο στενό εσωτερικό της και καθίσεις πίσω από τη θέση του οδηγού, νιώθεις ότι όλο το αυτοκίνητο σε αγκαλιάζει. Το μεγάλο ταμπλό γεμάτο όργανα, το τεράστιο καπό, που απλώνεται για αρκετά μέτρα μπροστά σου και τα τεράστια μπροστινά φτερά, που σου δίνουν μια εικόνα για το που περίπου τελειώνει το αμάξωμα, είναι από τα πρώτα πράγματα που προσέχεις. Κάθεσαι χαμηλά, με το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης να το νιώθεις έντονα δίπλα σου. Βλέπεις τον πίνακα με το στροφόμετρο στα δεξιά και το κοντέρ στα αριστερά και στο κέντρο του ταμπλό διάφορα όργανα, όπως θερμόμετρο λαδιού και νερού, αμπερόμετρο κτλ. Παντού υπάρχει δέρμα και χρώμιο. Χρώμιο στους διακόπτες για τα παράθυρα, χρώμιο στον επιλογέα του τετρατάχυτου κιβωτίου και στο περίγραμμα του πίνακα των οργάνων, όμως όχι σε έντονο βαθμό, όπως θα ήταν μερικά χρόνια νωρίτερα. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι σχεδόν τα πάντα είναι ηλεκτρικά. Από τα παράθυρα, που είναι το αναμενόμενο, μέχρι τους καθρέφτες, αλλά και την κίνηση του καθίσματος για να βρει κανείς την ιδανική θέση οδήγησης! Και κάπου εκεί έρχεται η στιγμή που ξεχνάς όλα τα παραπάνω. Είναι η στιγμή που γυρνάς το κλειδί και ξυπνάει το θηρίο με τους οκτώ κυλίνδρους, που βρίσκεται μπροστά σου… Και εκεί καταλαβαίνεις, γιατί η Stingray είναι muscle car. Γιατί ιδρώνεις, όταν την οδηγείς και γιατί οι παλμοί της καρδιάς σου ανεβαίνουν σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Τρομάζεις, γιατί τα φρένα σε σταματάνε μεν, αλλά το πεντάλ δεν έχει την αίσθηση, που θα περίμενες. Τρομάζεις ξανά, γιατί η κρεμαγιέρα έχει αρκετή διαδρομή και δεν έχεις και την καλύτερη δυνατή αίσθηση στο δρόμο. Τρομάζεις, γιατί πατάς το γκάζι και ο V8 ουρλιάζει και σε τραβάει με δύναμη. Τρομάζεις, αλλά σου αρέσει. Οδηγείς ένα ζωντανό και άγριο αυτοκίνητο.

 

Backto 80ies

Η δεκαετία του 80 έχει γίνει αρκετά της μόδα τώρα τελευταία, τόσο στα γνωστά μας social media, όπως το Facebook, όσο και σε διάφορες εκδηλώσεις, που γίνονται στην Τεχνόπολη. Για έναν άνθρωπο, που έζησε αυτήν την εποχή, έστω και αν ήταν μικρός σε ηλικία, έχει να θυμάται αρκετά πράγματα, όπως ταινίες σαν το Star Wars, σειρές σαν τον Ιππότη της Ασφάλτου και τους Dukes, τραγούδια μιας και τότε άνθισε η εποχή της disco, περμανάντ και βάτες και πολλά ακόμα. Πέρα από όλα αυτά, όμως, τη δεκαετία του 80 παρουσιάστηκαν και ορισμένα αυτοκίνητα, που έγραψαν τη δική τους ιστορία. Ναι, η Corvette Stingray δεν παρουσιάστηκε τότε για πρώτη φορά, μιας και η πρώτη γενιά βγήκε στην παραγωγή το 1953, στη δεκαετία, όμως, του 80 κυκλοφορούσε η τρίτη γενιά της, η οποία είχε εναρμονιστεί με τις ανάγκες της εποχής, που επέβαλαν πιο οικονομικά -στην κατανάλωση- αυτοκίνητα, αλλά και διάφορες ηλεκτρονικές ευκολίες, που τότε ξεκίνησαν να εμφανίζονται σε όλο και περισσότερα μοντέλα.

 

Harborstories

Ο Ζήσης, εκτός από μέλος του γνωστού club ιδιοκτητών αμερικάνικων αυτοκινήτων,  DetroitCruisers, είναι ο ιδιοκτήτης αυτής της Corvette Stingray C3. Όταν του δόθηκε η ευκαιρία να ζήσει στην Αμερική, βίωσε αρκετά την αυτοκινητιστική κουλτούρα της χώρας και έβαλε σκοπό να αποκτήσει μία Stingray, μιας και πάντα του άρεσαν τα αμερικάνικα αυτοκίνητα και ειδικά η τρίτη γενιά της Corvette. Ο Ζήσης είχε δικτυωθεί αρκετά στην Αμερική και όταν ξεκίνησε το ψάξιμο, έβαλε λυτούς και δεμένους, προκειμένου να βρει ένα καλό αυτοκίνητο. Μετά από αρκετό καιρό, το Νοέμβριο του 2014, βρέθηκε, μέσω ενός γνωστού του, μία Stingray σε μια αποθήκη στις αποβάθρες του Staten Island. Το αυτοκίνητο ήταν από πρώτο χέρι, βρισκόταν για αρκετό καιρό κουκουλωμένο και άνηκε σε έναν Ιταλοαμερικάνο. Παρά το γεγονός ότι ήταν παρατημένο για πολλά χρόνια, το αυτοκίνητο ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση από πλευράς αμαξώματος, αλλά όσον αφορά τα μηχανικά μέρη ήθελε δουλειά. Η χρόνια ακινησία επέβαλε αλλαγές σε λαστιχάκια, τσιμούχες, λάστιχα και γενικά σε όλα τα υγρά του αυτοκινήτου. Ο κινητήρας, που φορούσε, ήταν ο L81, των 350c.i. ή αλλιώς των 5,7lt, που απέδιδε 190Ps και 38,7kgm ροπής. Ο Ζήσης πάντως το πρώτο πράγμα, που έκανε, ήταν να τον αλλάξει με τον πολύ δυνατότερο LT-1.

 

V8 stories

Ο LT-1 βγήκε στην παραγωγή το 1970 και χρησιμοποιήθηκε τόσο στην Corvette, όσο και στην Camaro Z28. Ο κυβισμός του ήταν στις 350c.i., είχε συμπίεση 11:1, χρησιμοποιούσε ένα καρμπυρατέρ της Holley των 780CFM με τέσσερις πεταλούδες, είχε αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής, ανάφλεξη της Delco, εξάτμιση χωρίς περιορισμούς και απέδιδε 360Ps στις 6.000rpm και 52,5kgm ροπής στις 4.000rpm. Ο κόφτης επενέβαινε στις 6.500rpm, αν και η απόδοση του κινητήρα ξεκίναγε να πέφτει στις 6.100rpm. Ο LT-1, που βγήκε το 1971, απέδιδε 330Ps και 49,7kgm ροπής, ενώ η συμπίεση είχε φτάσει στο 9:1. Ο κινητήρας, που τοποθέτησε ο Ζήσης, είναι του 1971, ο οποίος όμως είναι υπερκυβισμένος στα 383c.i. και φυσικά δεν αποδίδει μόνο 330Ps. Οι εργασίες όλες έγιναν όσο το αυτοκίνητο και ο Ζήσης ήταν στην Αμερική. Ο μηχανικός, που ανέλαβε τη βελτίωση του νέου κινητήρα, ήταν ο Σπύρος Ζησιμάτος, ιδιοκτήτης της ZisimatosRacingEngines. Εκεί, λοιπόν, ο κινητήρας πήρε διαζύγιο με τα εργοστασιακά πιστόνια και τη θέση τους πήραν τα σφυρήλατα της TRW, τα οποία έχουν διάμετρο στα 104,2mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός να ανέβει στα 6.276cc, παράλληλα τοποθετήθηκαν οι μπιέλες της TRW, οι οποίες συνδέθηκαν με το στρόφαλο από τον κινητήρα των 400c.i.. Επόμενο βήμα ήταν να τοποθετηθεί βολάν από έναν Big Block κινητήρα, το οποίο ελαφρώθηκε. Στη συνέχεια αλλάχθηκαν οι κυλινδροκεφαλές με τις αλουμινένιες Dart Iron Eagle, στις οποίες έγινε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής και τοποθετήθηκαν μεγαλύτερες βαλβίδες. Παράλληλα, αλλάχθηκε ο εκκεντροφόρος με τον αντίστοιχο της Comptech και ο κινητήρας δέθηκε για να μπει στη θέση του. Η πολλαπλή εισαγωγής, που επιλέχθηκε, είναι μία αλουμινένια της Edelbrock και πάνω της πατάει ένα καρμπυρατέρ της Holley των 700CFM, το οποίο έχει τέσσερις πεταλούδες. Την ανάφλεξη την ανέλαβε η Digital 6AL της MSD, χρησιμοποιήθηκαν μπουζοκαλώδια της Moroso και ο διανομέας Pro Billet της MSD. Στην εξαγωγή χρησιμοποιήθηκαν οι πολλαπλές εξαγωγής της Hooker, οι οποίες καταλήγουν -μέσω σωληνώσεων των 76mm- στα τελικά καζανάκια της Flowmaster. Η συμπίεση του κινητήρα ανέβηκε στο 13,4:1 και πλέον αποδίδει 410Ps και 48,9kgm ροπής. Ο κινητήρας συνδυάστηκε με το Μ-20 κιβώτιο ταχυτήτων της Muncie, το οποίο έχει τέσσερις σχέσεις, καθώς και με ενισχυμένο δισκόπλατο και ένα διαφορικό της DANA με 3,54:1 βήμα. Τα φρένα απέκτησαν τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω και τέλος, τοποθετήθηκε το coilover kit της SharkBite, Stage 1, καθώς και μία παχύτερη αντιστρεπτική μπροστά.

 

Keep cruising

Ο Ζήσης είναι ιδιαίτερα τυχερός, μιας και έχει φίλους στην Αμερική και έτσι του δίνεται η δυνατότητα ό,τι χρειαστεί σε ανταλλακτικά να μπορεί να το φέρει σε καλή τιμή εδώ. Από την ημέρα που πήρε το αυτοκίνητο στα χέρια του μέχρι και σήμερα, πάντα θα έχει κάτι να του φτιάξει ή να αλλάξει ή να βελτιώσει. Εκτός φυσικά από το μοναδικό σχήμα του αυτοκινήτου, στον Ζήση αρέσει και ο ήχος, που βγάζει ο V8 του. Του αρέσει ιδιαίτερα το εργοστασιακό look, που έχει διατηρήσει στο αυτοκίνητό του και δεν σκοπεύει να το αλλάξει. Στο μέλλον θέλει να αλλάξει πάντως την κρεμαγιέρα με μία πιο σύγχρονη και κοντύτερη, ενώ στο άμεσο μέλλον θα ασχοληθεί με την ψύξη του κινητήρα, μιας και θα τοποθετήσει ένα αλουμινένιο ψυγείο νερού, ψυγείο λαδιού και ηλεκτρικό ανεμιστήρα. Επίσης σκοπεύει να κάνει και ένα πλήρες restoration διατηρώντας φυσικά την εργοστασιακή μορφή του αυτοκινήτου, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι αυτήν τη στιγμή το αυτοκίνητο έχει το αρχικό εργοστασιακό του βάψιμο και μπορώ να σας βεβαιώσω ότι, για τα 36 χρόνια του, είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Δεν θα ξεχάσει ποτέ την πρώτη φορά που βύθισε το πόδι στο γκάζι. Όπως μας είπε και ο ίδιος, είναι φοβερό το συναίσθημα να σου προκαλεί φόβο το αυτοκίνητο, που οδηγείς, λόγω του άμεσου τρόπου με τον οποίο ξεδιπλώνει τη δύναμή του. Σεβασμός..

Resto freak!

Ο Ζήσης ανακάλυψε ότι το εγχείρημά του να δώσει ζωή σε ένα παλιό αυτοκίνητο είναι μεταδοτικό. Πρόσφατα αγόρασε και μία Corvette C4 του 1995, στην οποία θα κάνει ανακατασκευή. Αν και το επόμενό του project θα είναι ένα Jeep YJ, στο οποίο θα βάλει τον κινητήρα, που φόραγε αρχικά η Corvette C3 του!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 6.276cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  104,2mm x 92mm

Σχέση Συμπίεσης: 13,4:1

Tuned by

 

TUNING SPECS

  • LT1 Small block Chevy
  • 400c.i. στρόφαλος
  • TRW σφυρήλατα πιστόνια
  • TRW μπιέλες
  • Dart Iron Eagle κυλινδροκεφαλές
  • Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλών
  • Dart Iron Eagle βαλβίδες
  • Comptech εκκεντροφόρος
  • Holley 700CFM καρμπυρατέρ
  • Edelbrock πολλαπλή εισαγωγής
  • MSD Pro Billet διανομέας
  • MSD Digital 6AL ανάφλεξη
  • Moroso μπουζοκαλώδια
  • Hooker πολλαπλές εξαγωγής
  • Flowmaster τελικά καζανάκια

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Shark Bite Stage 1 kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Muncie M-20 κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων
  • Ενισχυμένο δισκόπλατο
  • DANA 60 διαφορικό με 3,54 βήμα

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός και πίσω 4πίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Corvette Rallye 9Jx15in ζάντες

Cooper Cobra 255/60 R15 ελαστικά

Πληρωμή με Κάρτα