Advertisement

Power Classic: FFR AC Cobra

Power Classic: FFR AC Cobra

ACCars

Η AC Cars Ltd ήταν μια ιδιωτική Βρετανική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, η οποία ιδρύθηκε το έτος 1901, στο West Norwood του Λονδίνου, από τους αδελφούς Weller. Η εταιρεία μετονομάστηκε, το 1911, σε Auto Carriers Ltd, μεταφέρθηκε στο Ferry Works, Thames Ditton, Surrey και ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το στρογγυλό μπλε σήμα με τα αρχικά AC. Το 1913, εκμεταλλευόμενη την τεράστια εμπορική επιτυχία των τρίτροχων AutoCarrier του 1904 και A.CSociable του 1907, η AC παρουσιάζει το AC 10, το πρώτο της τετράτροχο αυτοκίνητο, ένα ανοιχτό διθέσιο. Ακολούθησαν τα AC 12 Royaldropheadcoupe το 1926, το AC 16 Royalsaloon το 1927 και το AC 16/80 open 2-seater το 1939, λίγο πριν ξεσπάσει ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος. Η κατασκευή αυτοκινήτων της AC ξεκίνησε ξανά το 1947, με το AC 2 - Litre, που έμεινε στην παραγωγή έως το 1956, ενώ το 1953 παρουσιάζεται το AC Ace. Το AC Ace βασιζόταν στο lightweight πλαίσιο σχεδίασης John Tojeiro, στο χειροποίητο αλουμινένιο αμάξωμα σχεδίασης και κατασκευής Eric George Gray, ενώ χρησιμοποιούσε τον 6κύλινδρο 2λιτρο κινητήρα σχεδίασης John Weller. Το 1961, ο dealer της AC και οδηγός αγώνων Ken Rudd προτρέπει την εταιρεία να τοποθετήσει στο ACAce τον 6κύλινδρο OHV κινητήρα των 2.553cc της Ford, που, με την προσθήκη των αλουμινένιων κυλινδροκεφαλών του Thomas Raymond Mays και καρμπυρατέρ της Weber, έφτανε σε απόδοση τα 170Ps, στέλνοντας το ACAce 2.6 στα 201km/h τελικής!

 

ACCars & CarollShelby

Το 1962, ο Carroll Shelby προσεγγίζει την AC ζητώντας της να τοποθετήσει έναν smallblockFordV8 στο ελαφρύ roadster, ώστε να συναγωνιστεί τις ChevroletCorvette στο USSportsCarRacing. Έτσι «γεννιέται» η AC Cobra, ένα υπερβολικά δυνατό για την εποχή roadster, το οποίο οι Βρετανοί κατηγορούν ευθέως για τη θέσπιση του ορίου ταχύτητας των 70mph (110km/h). Λάδι στη φωτιά έρχεται να ρίξει, λίγο αργότερα, μία coupe έκδοση του ACCobra, το οποίο «πιάστηκε» κατά τη διάρκεια ενός testrun να περνάει με 196mph, 315km/h! Το τέλος της αγωνιστικής σεζόν του 1964 βρίσκει την Cobra πίσω από τη Ferrari και ο Shelby ζητά να τοποθετήσουν έναν ακόμη δυνατότερο κινητήρα, περνώντας στον big block Ford FE series των 390cu in (6.391cc). Το αποτέλεσμα ήταν τρομακτικό και το Cobra πρακτικά μη οδηγίσιμο. Η ανάγκη νέου πλαισίου ήταν πλέον επιτακτική και έτσι οι μηχανικοί της AC, με τη βοήθεια των υπολογιστών της Ford, δημιούργησαν το νέο MkIII, με main tubes πλαισίου διαμέτρου 100mm (από 76mm), cross braced ενισχυμένους θόλους και αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια σε όλους τους τροχούς. Τώρα, ο Shelby μπορούσε να τοποθετήσει ακόμα δυνατότερο κινητήρα και αυτός δεν ήταν άλλος από τον Ford 427cuin (6.997cc) FENASCAR «Side-Oiler» V8, που απέδιδε 425Ps στην πιο ήπια μορφή του, στην έκδοση δρόμου! Στην αγωνιστική του μορφή, με γυμνό εσωτερικό, αναβαθμισμένη ανάρτηση, δυνατότερο κινητήρα με μονό καρμπυρατέρ, εξατμίσεις στο πλάϊ, roll bar και φαρδύτερα φτερά για να χωράνε αγωνιστικά ελαστικά, το ελαφρύ Cobra των 1.000kg ήταν μια ανίκητη αγωνιστική κατασκευή!

 

FactoryFiveRacing

Με έτος ιδρύσεως το 1995, η Factory Five Racing, με έδρα το Wareham Massachussetts, εξελίχθηκε από start-up business σε small garage, για να φτάσει να θεωρείται σήμερα παγκοσμίως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής εξαρτημάτων για kit cars και high performance «built-it-yourself» car projects. Η γκάμα της περιλαμβάνει το MK4 Roadster, το ’33 Hot Rod, το Type 65 Coupe, το GTM Supercar, το Challenge Car και το 818 S, R & C. Συγκεκριμένα, για κάποιον, που επιθυμεί να αναβιώσει ένα AC Cobra, οι επιλογές του είναι δύο: το Base Kit με κόστος $12.990 ή το Complete Kit με κόστος $19.990. Στην πρώτη περίπτωση, έχοντας ένα 1987-2004 Ford Mustang ως donor car, παραγγέλνεις από την Factory Five Racing το Base Kit, που περιλαμβάνει το 4ης γενιάς πλαίσιο της FFR (με βάρος μόλις 170kg), με βάσεις για να δεχθεί έναν small block Ford και τη μετάδοση του Mustang, roll bar 3 σημείων, το αμάξωμα, περισσότερα από 40 laser cut αλουμινένια τμήματα για το μηχανοστάσιο, την καμπίνα και το χώρο αποσκευών, το αλουμινένιο cockpit, την εμπρός ανάρτηση με Koni high performance mono-tube αμορτισέρ και coilover kit ελατηρίων 500lbs, τμήματα της πίσω ανάρτησης, ώστε να τοποθετήσεις τον άκαμπτο πίσω άξονα και τα φρένα του Mustang, το σύστημα ψύξης, περιφερειακά εξαρτήματα, που θα επιτρέψουν την τοποθέτηση του 5.0lt ή 4.6lt κινητήρα, πλαϊνές εξατμίσεις, ηλεκτρικά και όργανα, αξεσουάρ εσωτερικού-εξωτερικού και φώτα, αντάπτορα για την τοποθέτηση της πεταλιέρας του Mustang και τέλος το manual συναρμολόγησης σε hard copy 400+ σελίδων, καθώς και σε μορφή PDF. Εάν, τώρα, σου λείπει το Mustang, θα πρέπει μεν να βρεις έναν κινητήρα και ένα κιβώτιο, το Complete Kit, όμως, σου παρέχει την εμπρός ανάρτηση, την αναβαθμισμένη σε Deluxe 3-Link πίσω ανάρτηση με rear end brackets, upper link kit, panhard bar kit, Koni high performance αμορτισέρ και coilover kit ελατηρίων 350lbs και rear lower control arm με συνδέσμους πολυουρεθάνης. Το Complete Kit σου εξασφαλίζει, επιπλέον, kit φρένων, πλήρες σύστημα διεύθυνσης, σύστημα τροφοδοσίας και ψύξης, 3 επιλογές κεντρικού άξονα μετάδοσης, πλήρη όργανα, ηλεκτρικά και πεταλιέρα της Wilwood. Τι μένει? Ζαντολάστιχα, βάψιμο, μία αντλία βενζίνης και είσαι έτοιμος…to hit the road!

 

Γιάννης Πάλμος ή αλλιώς Motorman

Από την Αμερική στην Αγγλία, από την Αγγλία στη Γερμανία και από εκεί, προσφάτως, στην Ελλάδα, αυτή η Cobra είναι, αν μη τι άλλο, πολυταξιδεμένη. Όταν γράφω «προσφάτως» στην Ελλάδα, κυριολεκτώ όσο δεν πάει, αφού οι εργασίες στο αυτοκίνητο ολοκληρώθηκαν και έβγαλε πινακίδες Ι.Ο μόλις την προηγούμενη - της φωτογράφισης-ημέρα. Τις πρώτες του βόλτες δε, παρέα με τον υπεύθυνο του project μηχανικό κο Πάλμο ή αλλιώς γνωστό ως Motorman, τις έκανε, ώστε να μπορέσουμε να συγκεντρώσουμε το φωτογραφικό υλικό, λίγες μόλις ώρες πριν παραδοθεί στον ιδιοκτήτη του! Mισή μιζιά της Ford Racing μίζας αρκεί, ώστε να «ξυπνήσει» τον νέο V8 της Ford με κωδική ονομασία 351W, χωρητικότητας 351cu in (5,8lt), που αντικατέστησε τον «μικρότερο», αρχικά τοποθετημένο, 289W (4,7lt). Το Tremec T5 κιβώτιο, που η Ford τοποθετούσε στον 289W, δεν θα άντεχε την επιπλέον δύναμη και ροπή του 351W κι έτσι έδωσε τη θέση του σε ένα heavy duty Ford Racing Tremec TKO 600 με πυκνή διάταξη των 4ων πρώτων σχέσεων (1η 2,87:1, 2α 1,90:1, 3η 1,34:1, 4η 1:1) και την 5η 0,68:1. Ικανό να διαχειριστεί έως και 83kgm ροπής, το TKO 600 συνδυάζεται υποχρεωτικά με ενισχυμένο set συμπλέκτη με διάμετρο 266,7cm και ενισχυμένο κεντρικό άξονα μετάδοσης. Το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης του Mustang με ποσοστό εμπλοκής 47% και τελική σχέση μετάδοσης 3,27:1 έχει διατηρηθεί, ενισχυμένα είναι, όμως, τα ημιαξόνια. Η εκτενής, όπως θα δούμε, εξέλιξη του κινητήρα, η τοποθέτηση και ρύθμισή του, καθώς και η αντικατάσταση όλων των προαναφερθέντων μηχανικών μερών έγιναν στην Ελλάδα, από το Γιάννη Πάλμο, που φρόντισε, ώστε αυτή η Cobra να λειτουργεί, να αποδίδει και να δείχνει άριστη.

 

TuningtheAmericanway

Πάνω σε ένα ξύλινο κιβώτιο, που δείχνει να έχει φτάσει πρόσφατα στις νέες εγκαταστάσεις του Γιάννη Πάλμου στο Καπανδρίτι, ανοίγω το ντοσιέ μου να καταγράψω τα specs του Cobra και ο «Motorman» ένα κλασέρ Α4 γεμάτο τιμολόγια βελτιωτικών προϊόντων κορυφαίων Αμερικανικών εταιρειών (K&N, Holley, Edelbrock, Eagle, JE, Crane, Ford Racing κλπ). Ξεκινάμε λοιπόν. Χαμηλά, συναντάς το μεγαλύτερης χωρητικότητας Ford Racing κάρτερ, με διαφράγματα και μεγαλύτερης πίεσης και παροχής αντλία λαδιού της Ford Racing. Ο στρόφαλος είναι ελαφρωμένος, ζυγισμένος και γυαλισμένος, με ACL τριμεταλλικά κουζινέτα, ατσάλινες μπιέλες της Eagle και JE αλουμινένια σφυρήλατα πιστόνια, που ανεβάζουν τη συμπίεση από το 8,8:1 στο 10:1. Στις Fel-Pro φλάντζες κυλινδροκεφαλών «πατάνε» οι νέες Edelbrock Performer κυλινδροκεφαλές, που φέρουν μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής (51,3 και 40,6mm αντίστοιχα) και σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων της Crane. Της ίδιας εταιρείας είναι και οι εκκεντροφόροι με διάρκεια 290ο. Κάτω από το φίλτρο αέρα της K&N βρίσκεται το Holley 600cfm καρμπυρατέρ, ενώ την πλήρωσή του με καύσιμο εξασφαλίζουν δύο αντλίες βενζίνης, επίσης Holley. Στα περιφερειακά του κινητήρα, συναντάμε το DUI Performance Distributor για βελτιωμένη καμπύλη advance, τα Taylor μπουζοκαλώδια, το μεγαλύτερο ψυγείο νερού και τη μεγαλύτερης παροχής αντλία νερού. Το σύστημα εξαγωγής είναι φτιαγμένο εξ’ολοκλήρου από την Ελληνική GP Exhaust και περιλαμβάνει 4-1 πολλαπλές εξαγωγής, καταλύτες, καθώς και σιγαστήρες εσωτερικά των πλαϊνών εξατμίσεων. Στην Ελλάδα έχει, επίσης, γίνει η μετατροπή της υδραυλικής κρεμαγιέρας του Mustang σε μηχανική, ενώ έχει φτιαχτεί εξαρχής ολόκληρη η πλεξούδα των ηλεκτρικών από το Στράτο Μανωλάκη της Electric Tech. Η απόδοση του V8 εκτιμάται κοντά στα 370Ps με 40+kgm ροπής, απόλυτα ικανά να στείλουν το ελαφρύ roadster (τα specs αναφέρουν βάρος 1980lbs, που αντιστοιχεί σε 898kg!) στα 100km/h σε 4,7sec και στο 400άρι σε 12sec! Πως σταματάει? Με τα φρένα του Mustang, αναβαθμισμένα με EBC red stuff τακάκια, Goodridge σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης και αυτά τα θηριώδη BF Goodrich Radial T/A 235/60/15 μπροστά και 275/60/15 πίσω!

 

Η κουβέντα μας με το Γιάννη Πάλμο κλείνει ρίχνοντας μία τελευταία ματιά στο Cobra και εν συνεχεία στο ξύλινο κιβώτιο, που, για τις ανάγκες των σημειώσεων, μετατρέψαμε σε τραπεζάκι. «Να, εδώ μέσα…», μου λέει, δείχνοντας το κιβώτιο, «είναι και άλλος ένας τέτοιος, καινούριος, V8 351W, έτοιμος να μπει από βδομάδα σε ένα GT40…»! Πείτε μου, εσείς στη θέση μου, δεν θα γουρλώνατε τα μάτια?

Μα, τι στο καλό, μόνο το δικό μου μυαλό πάει στα…engine swap potentials???

Πληρωμή με Κάρτα