Renault Captur 1.2TCe 120Ps EDC

Renault Captur 1.2TCe 120Ps EDC

Όπου σε πάει η αγορά

Τα τελευταία χρόνια διαβάζετε συνεχώς τον όρο “downsizing” στα περιοδικά  αυτοκινήτου. Βέβαια δεν είναι μόνο οι κινητήρες που μικραίνουν, αλλά και τα ίδια τα αυτοκίνητα. Πριν μερικά χρόνια αυτό θα θεωρούνταν ταμπού στην αυτοκινητοβιομηχανία, αφού κάθε μοντέλο -έπρεπε να- είναι μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις. Πλέον το αγοραστικό κοινό θέλει πιο compact αυτοκίνητα, για μεγαλύτερη ευκολία χειρισμού μέσα στην πόλη και με “έξυπνη” αξιοποίηση του εσωτερικού. Έτσι λοιπόν, τα περίπτερα με ρόδες που χαρακτηρίζαμε παλαιότερα ως “μεγάλα SUV”, έχουν δώσει τη σκυτάλη στα πιο μαζεμένα crossover με μικρούς κινητήρες και η Renault δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός παιχνιδιού. Έπρεπε όμως η κίνηση της να είναι δυναμική, αφού οι παλαιότερες προσπάθειες της γαλλικής εταιρίας που ακούνε στα ονόματα Scenic RX4 και Koleos μόνο θετική ανταπόκριση δεν είχαν. Και μην μου πείτε ότι δεν ήταν αδιάφορα αυτοκίνητα, αφού οι μισοί από εσάς μόλις πάτησαν “Renault Koleos” στο Google για να θυμηθείτε πως ήταν εμφανισιακά αυτό το αυτοκίνητο… Ναι ξέρω… πανέμορφο!

Eye-catching

Σκληρά και μέτριας ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του Captur. Για κάτι με τόσο funky εξωτερική σχεδίαση είναι κάπως “μουντό”Στην περίπτωση του Captur φαίνεται ότι έπεσε πολύ δουλειά στο τμήμα σχεδίασης, αφού αναμφίβολα σου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Μυώδη πρηξίματα και προκλητικές διχρωμίες πάνω στο ήδη ελκυστικό σχεδιαστικό μοτίβο του Clio? Συνταγή επιτυχίας! Παράλληλα, αν θέλετε να είστε το πιο funky “τυπάκι” στην παρέα μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε 18 χρωματικές επιλογές διχρωμίας! Δυστυχώς, περνώντας στο εσωτερικό ο ενθουσιασμός… εξανεμίζεται. Σχεδόν πανομοιότυπο με το Clio, κυριαρχούν παντού σκληρά πλαστικά μέτριας ποιότητας, ενώ οι μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις είναι όμορφες για όση ώρα δεν ακουμπήσεις τα δάχτυλα σου πάνω τους. Η εργονομία? Κλασικά γαλλική, δηλαδή δικής τους “λογικής” που δεν βολεύει κανέναν άλλον εκτός από τους Γάλλους… Αν και για αυτό ακόμα αμφιβάλω. Ποτέ μου δεν κατάλαβα την τοποθέτηση ενεργοποίησης του cruise control δίπλα από το χειρόφρενο! Την κατάσταση στο εσωτερικό σώζει, εν μέρει, το σύστημα πολυμέσων Media Nav της έκδοσης Dynamic, με την μεγάλη οθόνη αφής 7in, σχεδίασης LG.

Οι χώροι βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας, με οδηγό και συνοδηγό να αισθάνονται σαφώς πιο άνετα από τους πίσω επιβάτες. Οι αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται σχεδόν παντού όμως δεν είναι και τόσο πρακτικοί, αφού οι ποτηροθήκες είναι σχετικά ρηχές ενώ το “έξυπνο” ντουλαπάκι-συρταράκι των 11lt είναι έξυπνο μόνο στη θεωρία, αφού αν υπάρχει συνοδηγός το συρταράκι ανοίγει μέχρι τη μέση…

Under the skin

Το Captur βασίζεται στο Clio Mk4 και ως εκ τούτου είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, αφού η πλατφόρμα του γαλλικού supermini δεν διαθέτει καμία έκδοση με διάταξη κίνησης και στους 4 τροχούς. Η έκδοση δοκιμής φοράει τον 1,2lt TCe των 120Ps, που συνδυάζεται αποκλειστικά με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC (Efficient Dual Clutch). Ο κινητήρας, με κωδικό H5F403, είναι ο πρώτος κινητήρας βενζίνης της Renault που υιοθετεί σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου. Το μπλοκ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, κάτι που εξοικονομεί 10kg, ενώ το συνολικό βάρος του μοτέρ είναι 115kg. Η ειδικά σχεδιασμένη τουρμπίνα, που αποτελεί ένα ενιαίο κομμάτι με την πολλαπλή εξαγωγής, εξοικονομεί κατά μέσο όρο 15% από το χρόνο που χρειάζεται ο κινητήρας για να έρθει σε κανονική θερμοκρασία λειτουργίας, με αποτέλεσμα την μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται με καδένα χαμηλής τριβής (με επικάλυψη teflon), και σύμφωνα με την εταιρία δεν χρειάζεται συντήρηση. Για την περεταίρω μείωση των τριβών τα έμβολα έχουν επίστρωση γραφίτη στις φούστες ενώ η αντλία λαδιού είναι μεταβλητής παροχής (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη), ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα.

Cliουδίζει?

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC είναι η μόνη επιλογή με τον κινητήρα TCe των 120Ps και απέχει πολύ από τα κορυφαία σύνολα της αγοράςΠροσπαθώντας να συνδυάσει την άνεση, την ευχρηστία και το αστικό crossover-ing το Captur θυσιάζει μεγάλο μέρος της οδικής συμπεριφοράς του Clio. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και καθιστά την καθημερινή μετακίνηση παιχνίδι, όμως η αίσθηση του είναι παγερά αδιάφορη. Αν είσαι ενθουσιώδης στις στροφές θα αποθαρρυνθείς από τις μεγάλες δόσεις body-roll που επιτρέπει η ανάρτηση, ενώ οι 17άρες ζάντες της έκδοσης Dynamic δεν φιλτράρουν απόλυτα τις κακοτεχνίες του δρόμου. Σίγουρα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Clio έχει αλλοιώσει την δυναμική συμπεριφορά του Captur, αλλά αν θέλεις να έχεις άνετη πρόσβαση σε παραλίες, χωματόδρομους και δασάκια, θα πρέπει να βάλεις λίγο νερό στο κρασί σου…

Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή και σε συνδυασμό με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα προδιαθέτει για πολύωρα ταξίδια.

Η απόκριση του κινητήρα είναι πολύ καλή αρκεί να βρίσκεται πάνω από τις 2.000rpm, σημείο από το οποίο αποδίδει 19+kgm ροπής. Τα 120Ps έρχονται αντιμέτωπα με 1.180kg (+100 συγκριτικά με το Clio) και χαρίζουν στο Captur άκρως αξιοπρεπείς επιδόσεις. Συγκριτικά με το 1,5dCi που δοκιμάσαμε, είναι ταχύτερο κατά 1,42sec (10,98sec) στο 0-100km/h ενώ παρά το γεγονός ότι υπολείπεται κατά 3kgm ροπής είναι ταχύτερο και σε όλες τις ρεπρίζ: 50-80km/h με 3η σε 4,09sec (dCi 4,87sec) και 80-110km με 4η σε 6,15sec έναντι 7,26sec. Εκεί που παίρνει φυσικά το αίμα του πίσω το diesel των 1,5lt είναι στην κατανάλωση, αφού κυμαίνεται στα χαμηλά 6άρια τη στιγμή που το μοτέρ των 120Ps πολύ δύσκολα πέφτει κάτω από τα 7lt/100km. Εμείς βλέπαμε σταθερά 7,2-7,4lt/100km.

Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη είναι η μόνη επιλογή με τον κινητήρα TCe των 120Ps και απέχει πολύ από τα κορυφαία σύνολα της αγοράς, αφού είναι σχετικά αργό στις αλλαγές του, οι οποίες όμως γίνονται άνετα και χωρίς κομπιάσματα.

Capture it

Το Captur αποτελεί μια ξεκάθαρη δήλωση του σύγχρονου lifestyle. Είναι πολύ όμορφο και δυναμικό, με εκατοντάδες επιλογές εξατομίκευσης στην εμφάνιση και το εσωτερικό του. Μπορεί το look να μην συμβαδίζει με την οδική συμπεριφορά, όμως παραμένει ένα άκρως ασφαλές και άνετο αυτοκίνητο, με υψηλά επίπεδα εξοπλισμού.

Το Captur διαθέτει όλα χαρακτηριστικά που χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στις πωλήσεις της κατηγορίας των μικρών crossover: αυξημένες δυνατότητες μετακίνησης, ευκολία στην πόλη και κινητήρας με χαμηλά πάγια έξοδα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.197cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  72,2mm x 73,1mm 
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
  • Αμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.180

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Ταμπούρα διαμέτρου 229mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 120/ 4.900
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 19,4/ 2.000

 

  • 0-100km/h (sec): 10,9sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 192 

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

  • C02 (gr/km):      125

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  5,4
  • Δοκιμής (lt/100km):    7,3

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5Jx17in
  • Ελαστικά: 205/55

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     4,64

0-80     7,28

0-100   10,98

0-120  15,92

0-140   24,57

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80              4,09

80-110             4,86

                       

KM/H             SEC

50-80               5,51

80-110             6,15

100-140           10,73

KM/H             SEC

80-110            8,68

100-140           11,59

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,74     @        43,55

60        5,51     @        66,84

100      7,42     @        80,62

200      11,28   @        101,10

400      17,68   @        123,17

 

 

Αρθρογράφος

 

Autοdelta: Πάθος για αγώνες και οδηγική απόλαυση

Autοdelta: Πάθος για αγώνες και οδηγική απόλαυση

Μετά από σχεδόν 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το 1986 η Autodelta ανέστειλε τις δραστηριότητες της, η ιστορία της όμως παραμένει ζωντανή.