Renault Capture 1.5dCi 90PS

Renault Capture 1.5dCi 90PS

Στιλάτο
Σίγουρα με το που το βλέπεις για πρώτη φορά σκέφτεσαι ότι είναι στιλάτο. Φαίνεται ότι συγγενεύει άμεσα με το Clio και αυτό δεν είναι κακό. Τα crossovers τείνουν να μπουν για τα καλά στη ζωή μας, καθώς συνδυάζουν χώρους, αποδοτικούς κινητήρες και απόσταση από το έδαφος ικανή να σε πάει και λίγο παρακάτω από ό,τι ένα συμβατικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Δεν είναι 4Χ4, μην μπερδεύεστε. Ξεγελάει, όμως. Διατίθεται στην αγορά με τρεις κινητήρες. Οι δύο βενζινοκινητήρες των 0,9lt και 1,2lt αποδίδουν 90 και 120 ίππους αντίστοιχα και φυσικά υπάρχει και η εξαιρετική «πετρελαιούμπα» 1.5dCi με τους 90 ίππους και τους χαμηλούς ρύπους (95gr/km), που επιτρέπουν στο Captur να έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Εμείς θα δοκιμάσουμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Υπάρχει και επιλογή κιβωτίου EDC (Efficient Dual Clutch), διπλού συμπλέκτη.

Custom
11lt χωράει αυτό το ντουλαπάκι-συρτάρι!Το Captur ανήκει στην κατηγορία αυτοκινήτων που μπορεί να εξατομικευτεί αρκετά προκειμένου να το φέρετε εύκολα στα μέτρα σας. Η Renault δίνει την επιλογή 27 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, εκ των οποίων τα εννέα είναι μονόχρωμα. Όλα τα υπόλοιπα είναι δίχρωμα μοτίβα, με πραγματικά μοντέρνες αποχρώσεις. Είναι πραγματικά ακατόρθωτο να μη βρείτε κάτι να σας αρέσει. Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και για το σαλόνι. Με εννέα διαφορετικούς συνδυασμούς, θα ταιριάξει στα γούστα σας. Εφόσον μπήκαμε στο σαλόνι, ας ασχοληθούμε με αυτό. Κατ’ αρχάς μοιάζει, όπως και το αμάξωμα, με το Clio. Το Clio, όμως, χάρη στο μαζεμένο μέγεθος, δείχνει πιο compact, δεμένο και συμπαθητικό, ενώ το Captur έχει μεγάλες επιφάνειες που το κάνουν, συγκριτικά με το Clio, άχαρο. Τα σκληρά πλαστικά έχουν καλή ποιότητα σίγουρα αλλά όπως και να το κάνεις είναι… σκληρά. Τη μονοτονία σπάει η κεντρική κονσόλα με το γυαλιστερό μαύρο τμήμα της και τα εύκολα και εργονομικά κουμπιά της. Λίγο πιο δίπλα βρίσκεται το ντουλαπάκι του συνοδηγού, το οποίο μόλις το ανοίξεις αντιλαμβάνεσαι ότι είναι… συρτάρι! Μεγάλης χωρητικότητας μεν (11lt), όχι πολύ πρακτικό δε όταν υπάρχει συνοδηγός, μιας και δεν είναι εύκολο να ανοίξει όλο.

Βόλτα
Εννέα διαφορετικοί συνδυασμοί χρωμάτων υπάρχουν για το σαλόνι. Γενικώς θυμίζει ένα Clio με μεγαλύτερες επιφάνειες
Καλά τα crossovers και βολικά, όμως όταν έχεις οδηγήσει Clio και μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο που του μοιάζει αρκετά και περιμένεις να έχει αντίστοιχη συμπεριφορά, θα πέσεις έξω. Όσο μεγαλώνει η απόσταση από το έδαφος, τόσο χάνεται η αίσθηση από το τιμόνι. Ναι, είναι άνετο και δεν κουράζει, όμως στις στροφές έχει αρκετό bodyroll και παράλληλα η αίσθηση από το τιμόνι δεν βοηθά. Μέσα στην πόλη είναι super και μοιάζει να βρίσκεται σε ιδανικό περιβάλλον, αλλά όταν οι δρόμοι ανοίγουν πρέπει να υποχωρήσεις στις απαιτήσεις σου. Ίσως φταίει η σύγκριση που αυτόματα κάνεις με το υπέροχο Clio… Ο κινητήρας, όμως, είναι αρκετά καλός, αν και λίγο παραπάνω θορυβώδης από ό,τι θα θέλαμε. Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για ένα αρκετά οικονομικό σύνολο, ειδικά μέσα στην πόλη, αφού σου επιτρέπει να κινείσαι με μια μέση κατανάλωση στα χαμηλά 6lt/100km. Γράψαμε αρκετά χιλιόμετρα σε Εθνική Οδό και σημειώσαμε τα εξής: με σταθερή ταχύτητα 110km/h και 1.900rpm, η μέση κατανάλωση ήταν 5,2lt/100km. Με σταθερή ταχύτητα λίγο κάτω από 140km/h και 2.400rpm σημειώσαμε 5,8lt/100km και με τη σχετικά υψηλή ταχύτητα των σχεδόν 160km/h, είχαμε 2.900rpm και μέση κατανάλωση 6,8lt/100km. Να σημειώσουμε πως υπάρχει και το κουμπί eco με το οποίο, όπως ισχυρίζεται η Renault, μπορεί το Captur να εξοικονομήσει έως και 10% σε καύσιμο, μιας και περιορίζει τη χρήση του A/C αλλά και την απόδοση του κινητήρα.

Πρακτικότητα
Εκεί που το Captur καταφέρνει να σε κερδίσει είναι στην πρακτικότητα. Βολικές και άφθονες θήκες και θέσεις για αντικείμενα και ένα πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 377lt, νούμερο αρκετά ικανοποιητικό για την κατηγορία του. Υπάρχει επίσης extra κρυφό πάτωμα που ελευθερώνει ακόμα περισσότερο χώρο και τα πίσω καθίσματα μπορούν να μετακινηθούν προς τα εμπρός, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να φτάσεις τα 455lt χωρητικότητας.

Τι έχουμε?
Εμφανισιακά έχουμε ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Οι δυνατότητες επιλογής χρωματικών συνδυασμών για το αμάξωμα αλλά και το εσωτερικό μπορούν να συνθέσουν ένα αυτοκίνητο που να ταιριάζει σε κάθε γούστο. Ο diesel κινητήρας των 1,5lt σε απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας και μειώνει δραματικά τα καθημερινά έξοδα μετακίνησης και όλα αυτά με τιμή που ξεκινάει από τα €17.700. Η συμπεριφορά του στο δρόμο δεν είναι αυτή του Clio αλλά σταθείτε: απέχει 20 ολόκληρους πόντους από το έδαφος!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.461cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  76mmx 80,5mm
  • Σχέση  Συμπίεσης: 15,5:1
  • Τροφοδοσία:  Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός Common Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός:Τύπου McPherson με τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Εμπρός
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός:  Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 280mm
  • Πίσω: Ταμπούρα διαμέτρου 228mm

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6,5J x 16 in
  • Ελαστικά: 205/60

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 5,36    

0-80                 8,48    

0-100               12,40

0-120               17,76  

0-140               26,42

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               4,87

80-110             6,32    

             ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,88     @        39,18

60        5,84     @        63,70

100      7,87     @        77,71

200      11,98   @        98,17

400      18,45   @        121,39

ΚΜ/Η             SEC               

80-110             7,26

100-140           13,97

 

5η

KM/H             SEC

80-110             11,03                          

100-140           18,22

 

 

Αρθρογράφος

 

Ιδού η MC20

Ιδού η MC20

Το νέο supercar της Maserati είναι γεγονός, ονομάζεται MC20 και θα κατασκευάζεται στο Viale Ciro Menotti στη Modena.