Shell Eco-Marathon 2016

Shell Eco-Marathon  2016

Make the Future

Εδώ και 32 χρόνια, η διοργάνωση του Shell Eco-Marathon αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα events στο χώρο της οικολογικής αυτοκίνησης. Πρόκειται για έναν αγώνα οικονομίας, στον οποίο συμμετέχουν πειραματικά οχήματα κατασκευασμένα από φοιτητές και καθηγητές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ολόκληρης της Ευρώπης. Νικητής ανακηρύσσεται το όχημα εκείνο, που θα διανύσει το μέγιστο αριθμό χιλιομέτρων με το ενεργειακό ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου, ενώ υπάρχουν και αρκετά άλλα βραβεία, όπως για τον οικολογικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, τις τεχνολογικές καινοτομίες, την ασφάλεια κ.ο.κ.

Η φετινή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδίνου και φιλοξένησε πάνω από 30.000 επισκέπτες, μαζί με τους θρύλους του αθλητισμού Πελέ και Κίμι Ραικόνεν. Το φεστιβάλ, Make the Future London, διήρκησε συνολικά τέσσερις ημέρες (από τις 30 Ιουνίου μέχρι τις 3 Ιουλίου) και ανέδειξε μερικές από τις πιο λαμπρές και συναρπαστικές ιδέες, που θα βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των παγκόσμιων ενεργειακών προκλήσεων. Πάνω από 200 ομάδες φοιτητών, από 29 χώρες ανά τον κόσμο, έφτασαν στο Queen Elizabeth Olympic Park, έχοντας περάσει τους τελευταίους 12 μήνες σχεδιάζοντας, κατασκευάζοντας και δοκιμάζοντας τα ενεργειακά αποδοτικά οχήματά τους, ώστε να διαγωνιστούν σε μία ειδικά κατασκευασμένη αστική πίστα 2,2km και να αναδειχθεί το όχημα, που θα μπορούσε να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση, καταναλώνοντας την ελάχιστη δυνατή ποσότητα καυσίμου. Οι Ελληνικές ομάδες σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις, κερδίζοντας μάλιστα 3 από τα 5 βραβεία στις δοκιμασίες εκτός πίστας.

Meet our teams

Η ομάδα «Προμηθέας», από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τιμήθηκε με το βραβείο τεχνικής καινοτομίας, καθώς παρουσίασε ένα εξαιρετικά προηγμένο, σχεδόν αυτόνομο σύστημα ελέγχου του οχήματος. Με αυτό το σύστημα, ο οδηγός πατάει ένα κουμπί και από εκείνο το σημείο και έπειτα το όχημα χρησιμοποιεί το GPS και άλλες τεχνολογίες για να εκτιμήσει που βρίσκεται και τι δυνάμεις ενεργούν πάνω του. Αν ο οδηγός αφήσει το κουμπί και ενεργοποιήσει το σύστημα αργότερα, τότε γίνεται επαναφορά από την εν λόγω διαταραχή και το όχημα αναζητά πολλές άλλες βελτιστοποιήσεις, ώστε να ολοκληρώσει το γύρο όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά. Έτσι, ενεργεί σαν ένα σχεδόν αυτόνομο σύστημα αυτόματου πιλότου. Επιπλέον, η ομάδα «Προμηθέας» τιμήθηκε και με το βραβείο επικοινωνιακής στρατηγικής. Η ομάδα είχε δύο σαφείς στόχους: να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά της και τη χρηματοδότησή της. Κατόρθωσε να επιτύχει και να ξεπεράσει και τους δύο στόχους της, με την εξασφάλιση διεθνούς χρηματοδότησης μέσω crowd-funding. Η ομάδα «Προμηθέας» ήρθε αρχικά σε επαφή με ελληνικές πρεσβείες, ώστε να αναπτύξει μία λίστα με Έλληνες ομογενείς απ’ όλο τον κόσμο. Κατέληξε σε 104 ξεχωριστούς επενδυτές, συγκεντρώνοντας συνολικά €5.800. Επίσης, η ομάδα χρησιμοποίησε κάθε μέσο επικοινωνίας, από την τηλεόραση μέχρι τον έντυπο και ψηφιακό τύπο, καθώς και τη δική της ιστοσελίδα. Τέλος, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημά της, Πυρφόρος, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype και κατέλαβε την 16η θέση αγγίζοντας τα 287 km/kWh.

Σημαντική διάκριση απέσπασε και η ομάδα «TUC Eco Racing» από τη Σχολή Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Συγκεκριμένα, απέσπασε το βραβείο ασφάλειας οχήματος για τρίτη φορά στην ιστορία της, καθώς η έμφαση στην ασφάλεια του οχήματος και του οδηγού και η γενικότερη οργάνωση στη λειτουργία της ομάδας στον τομέα αυτό εντυπωσίασε του κριτές. Η ομάδα αφιέρωσε ιδιαίτερη μελέτη στη δομική ακεραιότητα του οχήματος. Το σασί διέθετε ζώνες παραμόρφωσης, οι οποίες παραμορφώνονται έτσι ώστε να προστατεύσουν τον οδηγό, ενώ είναι παράλληλα δομικά άκαμπτες. Έτσι, η ομάδα κατάφερε να πετύχει ισορροπία μεταξύ ασφάλειας, επιδόσεων και σχεδιασμού.

Η ομάδα «Ποσειδώνας» από τα Τμήματα Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Αυτοματισμού και Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τεχνολογικού Τομέα, με το πρωτοποριακό ηλεκτροκίνητο όχημα Τριήρης, διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype (Battery Electric) και κατέκτησε την 19η θέση διανύοντας 248km/kWh.

More than Proud

Με αφορμή τις επιδόσεις των ελληνικών ομάδων, ο κος. Γιώργος Θωμαΐδης, Γενικός Διευθυντής της Coral, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι, καθώς οι ελληνικές ομάδες εξακολουθούν να έχουν δυναμική παρουσία στο Μαραθώνιο Οικονομίας της Shell και συνεχίζουν να αγωνίζονται, παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Η προσπάθεια και οι καινοτομίες των ομάδων αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να διαθέτει επίμονους, δημιουργικούς και εργατικούς νέους επιστήμονες, ικανούς να προτείνουν πρωτοποριακές ιδέες και εφαρμογές στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, συμβάλλοντας στην προσπάθεια για ένα βιώσιμο και καλύτερο μέλλον. Συγχαρητήρια στις ελληνικές ομάδες για τις διακρίσεις τους και καλή επιτυχία στα μελλοντικά τους σχέδια».  

Η νικήτρια ομάδα Microjoule-La Joliverie, από τη Γαλλία, έσπασε το ρεκόρ της κατηγορίας CNG, διανύοντας συνολικά 2.606,4 χιλιόμετρα με το ενεργειακό ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου. Η ομάδα διαγωνίστηκε στην κατηγορία Prototype. Επίσης, επιτυχία σημείωσε και η ομάδα Lycee Louis Delage, από τη Γαλλία, που διένυσε απόσταση 445,7 χιλιομέτρων, χρησιμοποιώντας το ισοδύναμο ενός λίτρου καυσίμου στο βενζινοκίνητο όχημά της, το οποίο διαγωνίστηκε στην κατηγορία Urban Concept.

Η εξαιρετική πορεία των ελληνικών συμμετοχών επιστεγάζει την πολύ μεγάλη προσπάθεια φοιτητών και καθηγητών, οι οποίοι εργάζονται με αυταπάρνηση, με αντίπαλο την οικονομική κρίση, καταφέρνουν όμως κάθε φορά να μας φέρουν ολοένα και καλύτερα αποτελέσματα. Το Power Automotive Magazine και όλοι του οι συντελεστές συγχαίρουν τις Ελληνικές ομάδες για τις επιτυχημένες τους προσπάθειες και εύχονται ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες στο μέλλον!

 

Αρθρογράφος

 

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Μειωμένη αυτονομία για το Toyota bZ4X!

Σε δοκιμές που έκανε το περιοδικό FDM στη Δανία, η αυτονομία του Toyota bZ4X ήταν η μισή από όσο ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής!