Smart Fortwo GSX-R 750

Smart Fortwo GSX-R 750

Αυτό γράφει πάνω του το Smart. Οι «γάτοι» θα έχετε καταλάβει ήδη ότι πρόκειται για σύμπλεγμα Smart με Suzuki. Πως προέκυψαν όλα αυτά όμως? Ο Βασίλης είναι τρελαμένος με τις μοτοσικλέτες και διατηρεί στην Αλίαρτο το συνεργείο Moto Skouras. Όμως παράλληλα, γουστάρει full και τα αυτοκίνητα. Φυσικά η βελτίωση και το... «πείραγμα» είναι μέσα στο αίμα του, οπότε το «κακό» δεν άργησε να γίνει. Πότε? Πριν αρκετά χρόνια. Τότε που ένας κολλητός του είχε αγοράσει ένα τέτοιο Smart ολοκαίνουργιο και το χάζευαν. Μόλις άνοιξαν το πορτ μπαγκάζ, κόλλησε. Είδε ότι το μοτέρ βρίσκεται πίσω, είδε ότι υπάρχει άπλετος χώρος διαθέσιμος και στο μυαλό του «κατασκεύασε» όλο το project. Πολλά ευρώ τότε δεν έπαιζαν αλλά στην πορεία, μετά από χρόνια δουλειάς, βρέθηκε ένα «άνοιγμα» και κατάφερε να αγοράσει ένα Smart Fortwo του 2001. Παράλληλα, ένα Suzuki GSX-R 750 K2, αυτό με τα 135 άλογα, είχε αποδημήσει εις Κύριον και το μόνο που είχε μείνει από αυτό ήταν το μοτέρ του και ορισμένα ακόμα μηχανικά ανταλλακτικά.

Ηλεκτροκόλληση και πάμε!

Ε, εντάξει, δεν είναι και παιχνιδάκι να φτιάξεις από την αρχή νέες βάσεις για έναν κινητήρα. Χρειάστηκαν μέρες δουλειάς μέχρι να κάτσει σωστά το μοτέρ του GSX-R στο αμάξωμα του Smart. Κάτι αρκετά σημαντικό, είναι ότι ο Βασίλης κατασκεύασε και ένα κουτί με ηχομονωτικό υλικό, για να καλύπτει τον κινητήρα. Αυτό γιατί διαφορετικά δεν ακούει τίποτα άλλο, πέραν του μοτέρ των 750cc. Οk, εντυπωσιακός ο ήχος της μοτοσυκλέτας, αλλά να μην μπορείς να ακούσεις το τηλέφωνό σου που χτυπάει? Τροποποιήσεις χρειάστηκαν να γίνουν στον τομέα της μετάδοσης όπου, ναι μεν έχει παραμείνει το διαφορικό του Smart στην θέση του, αλλά πλέον παίρνει κίνηση μέσω καδένας από το μοτέρ της Suzuki. Δείτε την αντίστοιχη φωτογραφία. Εκεί, στο γρανάζι, έχει τοποθετηθεί ένας μικρός ηλεκτροκινητήρας ο οποίος φροντίζει να το γυρίζει ανάποδα, ώστε το Smartuki να έχει και όπισθεν. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για αυτοκίνητο πόλης! Στα ηλεκτρικά έχει γίνει σοβαρή δουλειά. Υπάρχουν δύο πλεξούδες: Smart και Suzuki GSX-R 750. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να λειτουργούν τα πάντα. Από το ραδιόφωνο έως και τους υαλοκαθαριστήρες.

Διακριτικό

Χαζεύοντας το Smart απ' έξω σχεδόν τίποτα δεν μαρτυρά τι κρύβεται μέσα. Για τους έμπειρους, το τελικό καζανάκι από Yamaha 1000 θα τους βάλει σε υποψίες αλλά, από την άλλη, με τόσα που βλέπουν τα μάτια μας δεν θα μας έκανε εντύπωση να δούμε τελικό καζανάκι μοτοσυκλέτας σε Smart. Κάπως έτσι την έχουν πατήσει διάφοροι ιδιοκτήτες Saxo/Rallye με βελτιώσεις σκάρτου πρώτου σταδίου. Το Smart βρίσκεται μπροστά από αυτά, για πλάκα. Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη μετατροπή δεν είναι από τις ζημιάρικες. Το Smart μία φορά σταμάτησε να λειτουργεί και μπήκε στο συνεργείο, όταν καταστράφηκε η καμπάνα του κινητήρα της Suzuki. Εδώ να αναφέρουμε ότι η πεταλιέρα του Smart πήρε πόδι και την αντικατέστησε μία από Honda Civic. Περίπατο έχει πάει επίσης και το εργοστασιακό ντεπόζιτο καυσίμου μιας και λόγω χωροταξίας, δεν μπορούσε να μείνει στη θέση του. Κοντά στο μοτέρ έχει πάρει την θέση του το νέο ντεπόζιτο, χειροποίητο, χωρητικότητας 20lt. Βέβαια ο συνδυασμός του κινητήρα από GSX-R με το βάρος του Smart, κάνουν την οικονομία να μοιάζει άγνωστη λέξη στον ιδιοκτήτη του Smartuki. Ζήτημα να έχει 100km αυτονομία πλέον.

Μεγάλη διαφορά κάνει και η αλλαγή γραναζώματος της τελικής μετάδοσης, όπως ακριβώς συμβαίνει και στις μοτοσυκλέτες. Στην περίπτωσή μας το γρανάζωμα ήταν σχετικά μακρύ, πράγμα που δεν επέτρεπε στον ιδιοκτήτη να ξεκινήσει δυνατά το Smartuki καθώς ήταν δεδομένο ότι λόγω του συνολικού βάρους, κάτι θα έσπαγε. Γρανάζι? Καδένα? Καμπάνα? Σίγουρα κάτι θα μας έμενε στο χέρι.

Δοκιμάσαμε να κάνουμε μετρήσεις με το VBOX ΙΙΙ από στάση, όμως δεν είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικές. Ο Βασίλης ξεκίνησε χαλαρά και μετά άνοιξε τέρμα το γκάζι. Όπως έχετε καταλάβει, δεν βρισκόμασταν «εντός έδρας» οπότε οι μετρήσεις έγιναν σε τοπικό δρόμο, ο οποίος δεν ήταν για πολλά-πολλά. Η 1η βγάζει περίπου 90km/h (και περισσότερα), οπότε ναι, είναι όντως ιδιαίτερα μακριά. Ο δρόμος λίγο παρακάτω είχε αρκετές ανωμαλίες, οπότε ο Βασίλης κούμπωσε γρήγορα τις ταχύτητες και άφησε το γκάζι. Οι μετρήσεις που έχουμε δεν είναι αντιπροσωπευτικές, αλλά αρκετά ενδεικτικές για να πάρετε μία γεύση. Με την κακή εκκίνηση, το 0-100km/h πραγματοποιήθηκε σε 9,86sec. Αλλαγή σε 3η στα 113km/h και σε 4η στα 135km/h. Κάπου εκεί, το Smartuki πέρασε το 400άρι σε 17,44sec με ταχύτητα 138km/h. Σίγουρα μπορεί και καλύτερα.

Hayabusa...

Αφού ο Βασίλης είδε ότι «το' χει» με την τοποθέτηση κινητήρα από μοτοσυκλέτα σε Smart, σύντομα θα κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Έχει στην άκρη ένα μοτέρ από Suzuki Hayabusa το οποίο σύντομα θα κινεί το Smartuki. Με 1.300 κυβικά πλέον, 170 PS και σωστό γρανάζωμα, το Smartuki θα αρχίσει να κινείται απειλητικά γρήγορα. Το βάρος του Smart με το δικό του κινητήρα, είναι 770 κιλά. Με τον κινητήρα από μοτοσικλέτα και την απουσία του εργοστασιακού ντεπόζιτου καυσίμου, το βάρος πέφτει τουλάχιστον κατά 100kg. Με έναν μπακάλικο τρόπο, το Smartuki με τον κινητήρα του Hayabusa θα έχει αναλογία κιλών/ίππο 3,8, μιας και το Hayabusa αποδίδει 175 άλογα. Για να έχετε μια εικόνα, ένα Nissan GT-R έχει σχεδόν αντίστοιχη αναλογία. Είπατε τίποτα?

Αρθρογράφος

 

O Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στην Ιαπωνία

O Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. στην Ιαπωνία

Ο κ. Τάκης Θεοχαράκης, Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., επισκέφθηκε την πρωτεύουσα της Ιαπωνίας.