Subaru Impreza WRX STI 630Ps

Subaru Impreza WRX STI 630Ps

Σε αυτό το χώρο δεν χωράνε φανατισμοί

Είναι από τους ανθρώπους που δεν φανατίζεται με τις εταιρείες. Έχει δοκιμάσει τα πάντα, προσθιοκίνητα, τετρακίνητα και φυσικά πισωκίνητα. Τελευταία κυκλοφορούσε με ένα EVO, αλλά επειδή τον κούρασε το 5άρι κιβώτιο, το πούλησε. Κατά τ’ άλλα, το αυτοκίνητο ήταν αξιοπρεπέστατο. Απλώς, επειδή ταξιδεύει συχνά, το 5άρι κιβώτιο ήταν σημαντικό μειονέκτημα. Ήξερε ότι θέλει να πάρει SubaruImprezaSTi GDB-F ή αλλιώς «Hawkeye» και επίσης ήξερε ότι έπρεπε να είναι τέλειο, σε κατάσταση βιτρίνας! Μετά από πολύ ψάξιμο βρήκε το συγκεκριμένο, αφού ακολούθησε μία επικοινωνία με φίλους στην Πελοπόννησο -γνωστός σε πολλούς ο μεσάζοντας- και αμέσως προχώρησε στην αγορά του. Το Subi ήρθε έτοιμο και βελτιωμένο με top επιλογές, μόνο η πινελιά του Γιώργου έλειπε για να λειτουργεί, όπως πρέπει!

Κι εγώ θα το έπαιρνα

Το speclist του ήταν τόσο σοβαρό, που ο Γιώργος δεν άλλαξε τίποτα μηχανικά, απλά ασχολήθηκε προγραμματιστικά που είναι και το στοιχείο του στην tuning σκηνή. Ο κινητήρας έχει την υπογραφή της Cosworth, αφού εκκεντροφόροι, φλάντζες κεφαλής, πιστόνια και μέταλλα στροφάλου είναι από την εν λόγω εταιρεία. Μόνο οι μπιέλες είναι της Carrillo και οι βίδες κεφαλής και στροφάλου από την ARP. Η Supertech τελειοποίησε το αποτέλεσμα με retainers τιτανίου, διπλά ελατήρια βαλβίδων και ενισχυμένες βαλβίδες για αξιοπιστία στο στροφάρισμα. Ο EJ25 των GDB-F STI μπορεί να είναι λιγότερο αξιόπιστος από τον EJ20, για τα παραπάνω, όμως, aftermarket ο Γιώργος βάζει το χέρι του στη φωτιά ότι δεν θα χρειαστούν ποτέ αλλαγή και ότι δεν θα ανοιχτεί ποτέ αυτός ο κινητήρας ξανά! Επιπλέον, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και ηλεκτρικό γκάζι, κάτι που τον καθιστά απόλυτα σύγχρονο. Το σύστημα ψύξης έχει ενισχυθεί με ψυγείο λαδιού της Mocal και συνεργάζεται με την ενισχυμένη αντλία λαδιού της Roger Clark Motorsport, ενώ το ψυγείο νερού είναι της Mishimoto, με αντλία νερού πάλι της Roger Clark Motorsport. Το intercooler είναι της GReddy και έχει μεταφερθεί μπροστά για extra παροχή αέρα, ενώ επίσης από την GReddy είναι και το δοχείο αναθυμιάσεων. Στην τροφοδοσία, τα 1.000cc/min μπεκ καυσίμου είναι της Injector Dynamics και δέχονται καύσιμο από την αντλία της Walbro, με παροχή 450lt/h. Επιπλέον, διαθέτει αεροπορικού τύπου σωληνώσεις καυσίμου, ρυθμιστή πίεσης καυσίμου και μεγαλύτερη μπεκιέρα από την P&Motorsports. Σκάστρα Forge και external wastegate της TiAL 44mm είναι υπεύθυνα για την αποσυμφόρηση του υβριδικού TD06-20G της GReddy, με αλλαγμένες φτερωτές, κάτι ειπώθηκε ότι προέρχεται από την Extreme Tuners. Το turbo είναι το μόνο που ίσως θα άλλαζε ο Γιώργος στο μέλλον και όχι για την έξτρα δύναμη, αλλά για ακόμα πιο στρωτή λειτουργία. Το υπάρχον turbo διαθέτει μία ισομήκη χταποδάρα κατασκευασμένη από τον Αντώνη Κακαράκη, κυριολεκτικά διαμάντι. Πάλι από την GReddy είναι και το σύστημα εξαγωγής, με ένα πολύ όμορφο τελικό καζανάκι, που έχει και ανατριχιαστικό θόρυβο. Στη μετάδοση ευτυχώς έχουμε 6άρι σασμάν, ενώ ο δίδισκος συμπλέκτης της Exedy συμπεριφέρεται αξιοπρεπέστατα, χωρίς σκορτσαρίσματα, αν και carbon. Ταυτόχρονα, έχει προστεθεί και ένα ρυθμιζόμενο short shift, που βοηθάει πολύ όπως είδα στις μετρήσεις!

Calibration μόνο!

Μόλις πήρε στα χέρια του το STi έπρεπε να αλλάξει λίγο το χαρακτήρα του. Το ρελαντί ήταν πολύ ψηλά, ενώ χαμηλά κόπιαζε και σκόρτσαρε. Ο Γιώργος -παρότι δεν είχε ασχοληθεί εκτενώς με τον προγραμματισμό των συγκεκριμένων κινητήρων- έφερε τη χαρτογράφηση ακριβώς στα δικά του μέτρα. Το ρελαντί πλέον είναι καρφωμένο στις 830-840rpm, ενώ, όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του και κυκλοφορείς χαλαρά, θυμίζει εργοστασιακό, εκτός από τον ήχο, αφού με ολόσωμη 76άρα δεν μπορείς να κάνεις και πολλά. Ο LinkG4 πραγματοποίησε όλα τα χατίρια του Γιώργου με σκοπό την πολιτισμένη λειτουργία στην καθημερινότητα, όχι όμως ότι έπεσε σε απόδοση, αφού τα άλογα, που είδαμε στο δυναμόμετρο, δεν είναι και λίγα. Με μεγάλη πίεση απέδωσε 600Ps+ από τις 5.000rpm μέχρι τον κόφτη, με peak τα 630Ps στις 5.900rpm, ενώ με μικρή πίεση στα 1,2bar απέδωσε 474Ps στις 6.600rpm, ενώ διαθέτει 400Ps+ από τις  5.000rpm. Μετά σειρά είχε το στήσιμο, το Impreza ήδη φορούσε ένα coilover kit της XYZ ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και σκληρότητα και επίσης διαθέτει ρυθμιζόμενα αλουμινένια top mounts. Στο στήσιμο, ο Γιώργος πρόσθεσε τη δικιά του πινελιά ρυθμίζοντας την ανάρτηση σύμφωνα με τις δικές του ανάγκες, με την ίδια λογική που ακολούθησε στη ρύθμιση της ECU. Τέλος, φοράει τις πανέμορφες ζάντες Work Emotion CR-KAI.

Roller-Coaster

Στις μετρήσεις, ο Γιώργος φρόντισε να μου μείνουν αξέχαστες. Έχω μετρήσει αρκετά αυτοκίνητα και πολλές φορές έχω φτάσει στο σημείο να φοβηθώ, με τον Γιώργο όμως ήταν διαφορετικά τα πράγματα. Από τη μία ήξερα ότι πρόκειται για έναν έμπειρο οδηγό, με πολλούς αγώνες στο ενεργητικό του και φυσικά πολλές κόντρες! Στις μετρήσεις, όμως, το σημείο που θα τις κάναμε με φόβιζε, βιομηχανική ζώνη με πολλές λακκούβες και λίγα μέτρα. Επίσης, έβρεχε πολύ την ημέρα που κάναμε τη δοκιμή, ήθελε όμως να μετρήσουμε όπως και να έχει. Φυσικά και μετρήσαμε με χαμηλή πίεση, στα 1,2bar και μόλις κάναμε την πρώτη δοκιμή και είδα 0-100km/h σε 4,77sec δεν ήθελα καν να φανταστώ τι θα γινόταν με 160Ps επιπλέον. Το 400άρι στα 13,15sec δεν είναι και τρομερό, απλά μετά, μόλις άνοιξα το αρχείο του VBOX, κατάλαβα ότι άφηνε γκάζι νωρίτερα, εγώ νόμιζα ότι έφταιγαν οι λακκούβες του δρόμου. Ακόμα κι έτσι βγήκε με 176,91km/h δικάβαλος σε μία ήδη βαριά καρότσα. Από ρεπρίζ με 2α για το 60km/h-120km/h χρειάστηκε 4,07sec, ενώ για το 60-160km/h πέρασαν 8,22Sec. Με 3η τώρα για το 50km/h-80km/h σπατάλησε 2,87sec και για το 80-110km/h, μόλις 1,74sec. Είναι εμφανές ότι ο 2.5lt boxer, ακόμα και με λίγες στροφές, ξεφτιλίζει το τούρμπο στη δοκιμή με 3η, ενώ στις μετρήσεις με 2α φαίνεται η έλλειψη πίεσης, αφού ούτε το external δεν άνοιγε! Έχοντας ακούσει το Γιώργο να μιλάει για καθημερινή οδήγηση και ταξίδια, δεν περίμενα να κάνει τέτοιους χρόνους με μόλις 1,2bar και μάλιστα σε βρεγμένο οδόστρωμα! Αυτό το Subi είναι παλαβό!

Εμπειρία ζωής

Για πολλούς θα ήταν ακόμα ένα αυτοκίνητο, για ‘μένα ήταν εμπειρία ζωής. Μεγάλωσα παρακολουθώντας τα επιτεύγματά του και ήταν ιδιαίτερη τιμή μου που τον γνώρισα από κοντά και συνεργάστηκα μαζί του. Το Subaru ήταν ήδη σοβαρά βελτιωμένο από τη στιγμή που το αγόρασε, πολλές φορές όμως για ένα σωστό αποτέλεσμα παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο Γιώργος απλά ρύθμισε τον άγαρμπο χαρακτήρα του αυτοκινήτου μετατρέποντάς τον σε κάτι πιο ήμερο, πιο βολικό, χωρίς να επηρεάσει την υψηλή απόδοση του κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.457cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  99,5mm x 79mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,2:1
Cosworth εκκεντροφόροι

Supertech βαλβίδες

Supertech διπλά ελατήρια βαλβίδων

Supertech retainers τιτανίου

Μηχανικά ωστήρια

Cosworth φλάντζες κεφαλής

Cosworth πιστόνια

Carrillo μπιέλες

ARP βίδες κεφαλών

ARP βίδες στροφάλου

Cosworth μέταλλα στροφάλου

Roger Clark Motorsport αντλία λαδιού

Roger Clark Motorsport αντλία νερού

Mishimoto ψυγείο νερού

Mocal ψυγείο λαδιού

TD06 20G hybrid turbo

GReddy intercooler

GReddy δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

P&L Motorsports σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου

P&L Motorsports ρυθμιστής πίεσης καυσίμου

P&L Motorsports μπεκιέρα

Walbro αντλία καυσίμου 450lt/hr

Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.000cc/min

AEM Smart Coils πολλαπλασιαστές

Link G4 Plus plug ’n’ play ECU

Tial external wastegate 44mm

Forge σκάστρα

GReddy Trust σύστημα εξαγωγής τιτανίου

Kakarakis Exhaust Fabrication πολλαπλή εξαγωγής

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy carbon δίδισκος συμπλέκτης

Short shifter

 

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Εργοστασιακό

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

ΧΥΖ coilover kit

Αλουμινένια top mounts

 

ΤΡΟΧΟΙ
Work Emotion CR-Kai Ultimate 9Jx18” ζάντες

Bridgestone Potenza 235/40

 

TUNED BY:

DocMar

 

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

                                                                                                                       

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

DYNOTESTΗ δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 630/5.850

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 60,39/5.250

Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3

Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: %

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC   STOCKCAR*

0-60                 2,27

0-80                 3,79

0-100               4,77

0-120               6,76

0-140               8,23

0-160               10,87

0-180               13,43

 

*Μετρήσεις

 

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,24     @        59,19

60        4,34     @        92,03

100      5,78     @        105,16

200      8,64     @        144,56

400      13,15   @        176,91

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               2,87

80-110             1,74

Roll με 2α
ΚΜ/Η            
SEC
60-120             4,07

60-160             8,22

 

Αρθρογράφος

 

350.000 Ducati Monster

350.000 Ducati Monster

H Ducati Monster συμπλήρωσε πωλήσεις 350.000 μονάδων στην ιστορία της και η “Νο. 350.000” Monster είναι μία 1200 S “Black on Black”.