Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69Ps

Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69Ps

Urban Legend

Με περισσότερες από 760.000 πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, το μικρό της Toyota είναι ήδη ένας «αστικός θρύλος»! Οι πωλήσεις του στην ελληνική αγορά αντιστοιχούν στο 15-20% των συνολικών πωλήσεων Toyota, ενώ το μερίδιό του στο Α-segment κάθε άλλο παρά αμελητέο είναι. Ξεκινώντας από το 8,3% για την περίοδο 2005-2008, ανέβηκε στο 9,4% την περίοδο 2009-2012, για να φτάσει το 2014 στο 11,38%, με τις συνολικές πωλήσεις νέων Aygo να ανέρχονται στα 1.128 αυτοκίνητα. Όποιος έτυχε να «συναντηθεί» με την πρώτη γενιά Aygo, σίγουρα δελεάστηκε από την πληθώρα αρετών του, ενώ όσοι «υπέκυψαν» στα θέλγητρά του, σίγουρα δεν το μετάνοιωσαν. Βαριά, λοιπόν, η «κληρονομιά» για το συνεχιστή, μεγάλο και το ενδιαφέρον και η περιέργειά μας να «βάλουμε» το νέο Aygo στο χέρι. Πόσο καλύτερο μπορεί άραγε να γίνει ένα ήδη εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης?

X-Designing

198_toyota_aygoΗ φρέσκια, μοντέρνα και νεανική εμφάνιση του νέου Aygo είναι, για ακόμα μια φορά, το «δόλωμα» της Toyota, ώστε να εντυπωσιάσει και να δελεάσει το νεανικό της κοινό και όχι μόνο. Αν κρίνουμε από τον άτυπο δείκτη «κεφαλογυρίσματος» στο δρόμο, το θήραμα δείχνει να «τσιμπάει». Η ουσία, παρόλα αυτά, βρίσκεται στο ενισχυμένο αυτοφερόμενο πλαίσιο με τις 119 επιπλέον συγκολλήσεις (φτάνοντας τώρα τις 544 στο σύνολο), στα νέα δεσίματα του πατώματος, που πλέον είναι κατασκευασμένα από μέταλλο πάχους 2,3mm έναντι των 1,2mm των αντίστοιχων του προκατόχου του, αλλά και στη μείωση του συνολικού βάρους κατά 12kg, με αποτέλεσμα να μην ξεπερνά τα 840kg. Το νέο Aygo έχει χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd 0,29 αντί για 0,30) και συνεπώς καλύτερη αεροδυναμική, 7mm περισσότερο χώρο για το κεφάλι των επιβατών, 9mm μεγαλύτερο μήκος στο εσωτερικό της καμπίνας και 29lt επιπλέον στο χώρο αποσκευών (168lt στο σύνολο). Αν προσθέσετε σ’ αυτά την αναβάθμιση του εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις (με σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC, ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HAC, 6 αερόσακους στη βασική ήδη έκδοση), τη χρήση καλύτερων υλικών με ταυτόχρονη έμφαση στη συναρμογή τους, την αισθητά βελτιωμένη ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης και τέλος τη μελετημένη εργονομία, τότε, ναι, έχετε ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο πόλης. Καθοριστικό παράγοντα στην καθημερινή ευκολία μετακίνησης παίζει -στη συγκεκριμένη περίπτωση- και το 5τάχυτο αυτόματο κιβώτιο X-Shift. Διαθέτοντας πλήρως αυτόματη λειτουργία, σειριακή αλλά και paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι, δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα εναλλαγής οδηγικών στυλ. Διαθέτει λειτουργία kick down, δεν ανεβάζει σχέση στον κόφτη, έχει μια χρονοκαθυστέρηση στις αλλαγές σχέσεων, καθώς και μακριά κλιμάκωση, που, ναι μεν υποβαθμίζει τις επιδόσεις, είναι, όμως, υπέρ του δέοντος καλοδεχούμενη στο ταξίδι.  

Easy Going

198_toyota_aygo 2Δεν χρειάζονται παρά λίγα μόλις μέτρα, ώστε το νέο Aygo να σε κερδίσει. Εντυπωσιακό πάτημα, ζωντανές αντιδράσεις, άνεση από την ανάρτηση, καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης με τις 2,6 στροφές και την ηλεκτρική υποβοήθηση, φρένα που εμπνέουν εμπιστοσύνη με καλή αίσθηση και προοδευτικότητα στο μεσαίο πεντάλ, εξασφαλίζουν στο νέο Aygo έναν εντυπωσιακά ολοκληρωμένο και πολυδιάστατο χαρακτήρα. Ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος 1.000άρης, αν εξαιρέσεις κάποιους ελαφρούς κραδασμούς στο ρελαντί, είναι ήσυχος, εύστροφος, αποδοτικός και σχετικά ολιγαρκής (6,1-6,3lt/100km μέση κατανάλωση) στις απαιτήσεις του σε καύσιμο. Στοχευμένες επεμβάσεις, όπως η ελαφρύτερη κυλινδροκεφαλή, ο επαναπρογραμματισμός του VVT-i, η αυξημένη σχέση συμπίεσης (11,5:1 από 11:1), η καλύτερη ψύξη των θαλάμων καύσης και η ανασχεδιασμένη εισαγωγή, ανέβασαν την ιπποδύναμη στα 69Ps και την ροπή στα 9,5kgm, εκ των οποίων τα 8,6kgm είναι διαθέσιμα ήδη από τις 2.000rpm. Ταυτόχρονα, οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 97gr CO2/km με το αυτόματο κιβώτιο X-Shift. Το δελεαστικό «πακέτο» του νέου Aygo διατίθεται σε 3θυρη και 5θυρη έκδοση, με 5 επίπεδα εξοπλισμού (x-Cool, x-City, x-Play, x-Play Touch, x-Play Sport) και ξεκινάει από τα 10.190€. Αξίζει για εσένα τον ίδιο, την κοπέλα σου, τη γυναίκα σου, τον γιο ή την κόρη, που μόλις πήρε το δίπλωμα. Αν, τώρα, στην πορεία τσακώνεστε για το ποιος θα το πρωτοπάρει, αυτό είναι άλλη υπόθεση…  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ           Τρικύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        998
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   71 x 84
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           11,5:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Multipoint Injection
  • ΒΑΡΟΣkg                  840

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 5 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
  • ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια

 

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
  • ΠΙΣΩ   Ταμπούρα

 

 

 ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  5Jx15in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    165/60 R15

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)            69/6.000
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)            9,5/4.300
  • 0-100km/h      15,5sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  160

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       97

 

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  3,8
  • Δοκιμής (lt/100km)    6,2

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

  • 0-60                 6,67    
  • 0-80                 11,11  
  • 0-100               17,08
  • 0-120               25,57

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

 

  • 18        3,00     @        38,64
  • 60        6,22     @        56,99
  • 100      8,46     @        71,07
  • 200      12,99   @        86,84
  • 400      20,31   @        108,34

 

ΡΕΠΡΙΖ

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               4,74

80-110             10,12

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             8,55

100-140           17,13

 

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             9,41

100-140           21,1

 

 

 

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ομιλία της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών στο συνέδριο Electromobility 2020