TOYOTA STARLET KP60 AUDI S3 ENGINE SWAP 291PS

TOYOTA STARLET KP60 AUDI S3 ENGINE SWAP 291PS

Η πρώτη φορά που οδηγείς μόνος σου ένα αυτοκίνητο, που παίρνεις τον πρώτο σου μισθό, που κάνεις για πρώτη φορά... εχμ... καταλαβαίνετε... σου μένει χαραγμένη στο μυαλό. Για μένα λοιπόν, είναι η πρώτη φορά που γράφω για ένα Toyota Starlet KP60. Αυτά τα παλιά και πισωκίνητα Toyota, τα οποία έχουν μυήσει στο Drift άπειρο (σε αριθμό, αλλά και σε οδηγικό επίπεδο) κόσμο. Φυσικά και θα μου μείνει αξέχαστο καθώς, όταν το πρωτοείδα και έμαθα τι κινητήρα φοράει κάτω από το καπό του, έπαθα πλάκα. Ναι, έχω δει Starlet KP60 με μοτέρ Honda S2000 (πανέμορφο!), KP60 με μοτέρ SR20DET (τρομερό!)... αλλά με μοτέρ από Audi S3 1.8T...δεν είχα δει ή ακούσει ποτέ! Εξακολουθώ να πιστεύω ότι το ελληνικό δαιμόνιο είναι άπιαστο και ας λένε οι Αμερικ(λ)άνοι ότι «το'χουν»! Αυτά που κάνουμε εδώ, στην μικρή μας χώρα, δεν τα κάνουν αλλού! Η ιστορία αυτού του Starlet και του κινητήρα από άλλο αυτοκίνητο, ξεκινάει αρκετά χρόνια πίσω, όταν το 2007 φορούσε κινητήρα από...

SuzukiSwiftGTi

Ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες, δείτε το και συνεχίστε την ανάγνωση. Τότε, το 2007, φορούσε το μοτέρ του Swift GTi και πάνω του είχαν «παντρέψει» το πεντάρι σασμάν του Starlet. Με αλλαγμένο εκκεντροφόρο εισαγωγής, πρόγραμμα, αύξηση συμπίεσης και ροϊκή εξέλιξη στην κυλινδροκεφαλή, ανέβαζε 8.500rpm! Μια χαρά για τότε, αλλά το σημερινό επίπεδο στους αγώνες Drift προστάζει μεγάλες γωνίες τιμονιού και άλογα τόσα, ώστε να μπορείς να κυνηγάς τα τέρατα των πρώτων θέσεων. Ή τουρμπίζεις το Swift ή... ψάχνεις για άλλο μοτέρ, περισσότερο tuning efficient. Το budget των παιδιών δεν είναι ατελείωτο και φυσικά πρέπει να μείνει σε χαμηλά επίπεδα. Άρα, να πως πάει η ιστορία: μιλάμε με φίλους και ψάχνουμε να ταιριάξουμε ότι βρούμε. Το μοτέρ από Audi S3 1.8T ακούγεται ιδανικό. Αρκετά κυβικά, μοτέρ εύκολο στην βελτίωση. Άψογα! Το μπλοκ λοιπόν ανοίχθηκε ώστε να αντικατασταθούν οι μπιέλες και τα πιστόνια του με άλλα, σφυρήλατα, όχι τόσο γιατί σκέφτονταν ιπποδυνάμεις των 600 ίππων, αλλά για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο όταν ο Γιάννης το ζορίζει για ώρα μέσα στην πίστα. Η κυλινδροκεφαλή βελτιώθηκε επίσης και πλέον η Supertech την έχει εξοπλίσει με νέα ελατήρια, βαλβίδες, οδηγούς και retainers.  Αλλαγμένος είναι και ο εκκεντροφόρος εισαγωγής, ο οποίος πλέον προέρχεται από ατμοσφαιρικό Seat Leon 1.8. Η πολλαπλή εισαγωγής πάλι, προέρχεται από Leon 20VT. Αυτό, γιατί η πεταλούδα στην πολλαπλή αυτή, βρίσκεται αριστερά, άρα, εφόσον ο κινητήρας τοποθετήθηκε κατά μήκος, η εισαγωγή θα βρίσκεται πλέον μπροστά. Το σώμα της πεταλούδας είναι από Golf III 2lt και τα μπεκ καυσίμου από Porsche Cayenne S. Η πολλαπλή εξαγωγής βρισκόταν πριν σε ένα Audi A4 20V και η Κ03 τουρμπίνα του αναβαθμίστηκε σε Κ04 Hybrid από την Turbo Technology. Η Μαυροειδάκος Exhaust κατασκεύασε μία 63,5mm εξάτμιση από το downpipe έως πίσω. Σημαντικό ρόλο στο εγχείρημα έπαιξε φυσικά ο Παύλος Αλέπης, καθώς ασχολήθηκε με τον προγραμματισμό της Haltech E6X ECU. Με τα ηλεκτρικά ασχολήθηκε η Initial Electric Service στο Περιστέρι.

Αμάξωμα

Εδώ έχει πέσει δουλειά. Που να φανταστεί το κακόμοιρο το Starlet ότι θα έπρεπε να φιλοξενήσει πάνω του τόσα ξένα πράγματα... Η καρότσα ενισχύθηκε σε αρκετά σημεία, τοποθετήθηκε roll cage 6 σημείων, καθώς και μία μπάρα θόλων εμπρός. Για να χωρέσει όμως το σασμάν, αλλά και το μεγάλο πίσω διαφορικό, έγιναν πολλές τροποποιήσεις στην λαμαρίνα του αυτοκινήτου. Το ίδιο συνέβη και στους εμπρός θόλους, ώστε να ταιριάξουν τα ρυθμιζόμενα top mount μαζί με τα Bilstein αμορτισέρ, που κανονικά θα βρίσκονταν σε Peugeot 106 Rallye 16V. Και πίσω είναι όλα ανακατεμένα, καθώς τα Bilstein αμορτισέρ, προέρχονται από Mercedes E200 (!). Η μετώπη, επίσης έχει μεταποιηθεί ώστε να χωρέσει το μεγάλο αλουμινένιο ψυγείο της Autobahn88 καθώς και το ψυγείο λαδιού. Η καλή ψύξη είναι must σε ένα αυτοκίνητο που driftάρει, καθώς σπανίως η μούρη του βρίσκεται ευθεία, άρα ο αέρας δεν το φυσάει απευθείας στο ψυγείο ώστε να το κρυώσει. Τέλος, κατασκευάστηκε μια νέα γέφυρα, με ανθεκτικές βάσεις, ώστε να κουμπώσει το μοτέρ του Audi στην καρότσα του Starlet.

Δωρητές οργάνων

Κατά τύχη βρέθηκε στον δρόμο τους ένα σασμάν από BMW Z1. Ιεροσυλία θα έλεγαν κάποιοι, καθώς πρόκειται για μία συλλεκτική BMW. Μόλις 8.000 κομμάτια κατασκευάστηκαν. Για να βιδώσει αυτό το συλλεκτικό σασμάν λοιπόν πάνω στο μοτέρ του S3, χρησιμοποιήθηκε η χελώνα ενός Audi A4 Turbo! Το βολάν είναι επίσης χειροποίητο, από ατσάλι και συνεργάζεται με kit συμπλέκτη της Tilton, ικανό να αντέξει 800 άλογα. Τα «παντρέματα» συνεχίζονται και στον κεντρικό άξονα, ο οποίος προέρχεται από Isuzu ημιφορτηγάκι και με την σειρά του στέλνει την κίνηση στο πίσω μπλοκέ διαφορικό από Daihatsu Feroza 4x4. Πραγματικά, ό,τι βρήκαν μπροστά τους, το κούμπωσαν!

Θέλετε κι άλλο? Οι εμπρός δίσκοι των φρένων προέρχονται από Alfa Romeo και έχουν διάμετρο 280mm και οι δαγκάνες είναι από Peugeot 106 Rallye 16V. Οι πρώην εμπρός δισκόπλακες και δαγκάνες του Starlet, έχουν μεταφερθεί στον πίσω άξονα ώστε να πιάνει δυνατά το υδραυλικό χειρόφρενο, το οποίο συνεργάζεται με τρομπάκι της Wilwood. Για να δώσουν μεγάλη γωνία στο στρίψιμο των εμπρός τροχών, έχουν κάνει αρκετές τροποποιήσεις στο εμπρός σύστημα. Τα εργοστασιακά ακρόμπαρα έχουν μακρύνει, ενώ τα ψαλίδια είναι επίσης εργοστασιακά, αλλά πλέον έχουν μετατραπεί σε ρυθμιζόμενα. Οι τροχοί όντως στρίβουν πάρα πολύ, σε σημείο που νομίζεις πως θα φέρουν στροφή 360°! Αυτό όμως είναι απαραίτητο στους αγώνες Drift, καθώς εκεί μετράει πολύ η μεγάλη γωνία του αυτοκινήτου σε σχέση με την στροφή της πίστας.

Ο Νονός του βρώμικου?

Καλά διαβάζω? Κι όμως! Αυτός είναι ο βασικός χορηγός του Starlet, και καλός φίλος της ομάδας. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όσους καταφέρνουν να στηρίξουν οικονομικά κάποιους αγωνιζόμενους. Ο αδερφός του Γιάννη, ο Σπύρος Χατζής, έχει χωθεί επίσης 100% στο project αυτό. Έστυψε αρκετές ώρες το μυαλό του για να βρει τον τρόπο να ταιριάξουν οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης με τα γούστα του οδηγού. Με την βοήθεια του Άγγελου Αμπατζίδη, η ευθυγράμμιση και το στήσιμο του αυτοκινήτου σε κάθε αγώνα είναι η ιδανική. Η ομάδα αποτελείται από φίλους και πραγματικά τα πάνε μια χαρά στους αγώνες Drift. Το Starlet S3, δείχνει ξεκάθαρα πως ακόμα και όταν το budget είναι περιορισμένο, πολλά είναι αυτά που μπορείς να κάνεις, αρκεί να έχεις όρεξη, μεράκι και καλούς ανθρώπους δίπλα σου. Καλή επιτυχία!

 

Αρθρογράφος

 

Η Nio... σαρώνει σε πωλήσεις στην Ευρώπη

Η Nio... σαρώνει σε πωλήσεις στην Ευρώπη

Εκτοξεύονται οι παραδόσεις από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Nio