VW Scirocco 1.4 TSI 242PS

VW Scirocco 1.4 TSI 242PS

Τον όρο “ποντίκι”, τον χρησιμοποιούμε για κάποιον ο οποίος έχει σκαλίσει το αυτοκίνητό του, αλλά δεν λέει ποτέ σε κανέναν τι ακριβώς έχει κάνει και πάει έτσι. Τις περισσότερες φορές όμως ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει έναν οδηγό ο οποίος έχει ένα παρόμοιο αυτοκίνητο με κάποιον άλλο, αλλά πάντα βρίσκεται μπροστά. Κάπου εκεί λοιπόν, του κολλάει ο χαρακτηρισμός αυτός, μιας και δεν μπορούν να δικαιολογήσουν πως ανάμεσα σε δύο ΦΠΕ, το ένα είναι πιο μπροστά!


Ο Παντελής Κ. είναι ένα παιδί που, από τότε που τον θυμάμαι, ξέρει τους πάντες και τα πάντα, με πολλούς φίλους από τους αγώνες dragster. Δεν άργησαν μάλιστα να του βγάλουν το παρατσούκλι «ο Κατάσκοπος»! Το αυτοκίνητο με το οποίο κυκλοφορεί είναι ένα λευκό VW Scirocco 1.4 TSI, που παίζει στα 240Ps και φυσικά όποτε βρει λίγο χρόνο δεν χάνει ευκαιρία να παίξει με αυτό στο δρόμο. Αυτό που ήθελε ήταν ένα γρήγορο και οικονομικό αυτοκίνητο, πράγμα που το πέτυχε και στους δύο τομείς. Το πόσο γρήγορο είναι θα το δείτε παρακάτω, καθώς και στον πίνακα στο τέλος, όσο για το πόσο οικονομικό δε, αρκεί να σας πω ότι με κάτι λίγο παραπάνω από 1.500€ απέκτησε 242PS. Αυτό δεν τον εμποδίζει όμως «να ανοίγει» ακόμα και με λίγο δυνατότερα αυτοκίνητα και να είναι μπροστά. Φυσικά το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν δυσπιστίες, έριδες και όλο το γνωστό παρασκήνιο του «όχι σε πέρασα, όχι δεν με πέρασες, έχασα ταχύτητα, άλλαζα σταθμό στο ραδιόφωνο» και πάει λέγοντας! Και  όμως, εδώ έχουμε κάτι απλό, με βελτιώσεις πρώτου σταδίου, όπως θα δείτε και παρακάτω.

ΦουΠουΕ και ξερό ψωμί!

Το μόνο που φαίνεται είναι η χειροποίητη εισαγωγή και η φιλτροχοάνηΟι βελτιώσεις που έχουν γίνει είναι καθαρά περιφερειακές και περιλαμβάνουν έναν custom σωλήνα εισαγωγής αέρα από τον Αναστάσιο Μιφλιζίδη, η οποία ενώνεται με την πεταλούδα χρησιμοποιώντας ένα σιλικονούχο κολάρο της Samco, καθώς και μία φιλτροχοάνη της Ramair. Στον κινητήρα, το μόνο που έχει αλλαχθεί είναι τα μπουζί, που πλέον είναι NGK ιριδίου, ενώ έχει αλλαχθεί και η εξάτμιση, η οποία έχει τώρα διάμετρο στα 70mm και περιλαμβάνει ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Η εξάτμιση είναι χειροποίητη από την Theophilos Exhaust, ενώ έχει τοποθετηθεί ένας πιο ελεύθερος, μεταλλικός, καταλύτης των 100cpsi της TRC. Την ψύξη του συμπιεζόμενου αέρα πλέον την έχει αναλάβει ένα intercooler από S3 2.0 TFSI. Τόσο η σκάστρα, όσο και το waste-gate παρέμειναν τα εργοστασιακά, με μοναδική επέμβαση να «σφιχτεί» η waste-gate προκειμένου να κρατάει πίεση όταν οι στροφές του κινητήρα πλησιάζουν στον κόφτη.

O αναπρογραμματισμός της ECU έγινε από τον Σωκράτη Νουχουρίτη της Autoveltiosis. Τέλος, αλλάχθηκε η σχετικά μαλακή βάση του σασμάν και τοποθετήθηκε μία ενισχυμένη της Powerflex, προκειμένου να σταματήσει να πηγαίνει βόλτα το κιβώτιο σε κάθε απότομη αλλαγή! Το αποτέλεσμα των παραπάνω, ήταν το Scirocco του Παντελή να «βγάλει» στο δυναμόμετρο της Autoveltiosis 242,7PS στις  4.548rpm και 39,44kgm ροπής, στις 3.944rpm.

Πάμε βόλτα!

Έχουμε δύναμη, έχουμε αρκετά καλά λάστιχα, καλή ευθεία, ευνοϊκά άστρα, ο Ερμής δεν είναι ανάδρομος, οπότε πάμε για μετρήσεις και χρόνους! Το πρώτο πράγμα που πρόσεξα όταν μπήκα στο αυτοκίνητο ήταν το πόσο προσεγμένο είναι, τόσο στο εσωτερικό του, όσο και έξω. Ναι, ακόμα και το σασί από κάτω πεντακάθαρο είναι. Το επόμενο που πρόσεξα ήταν ο χαμηλός θόρυβος της εξάτμισης όταν πηγαίναμε χαλαρά. Άκουγες μόνο ένα απαλό βουητό το οποίο δεν σε κουράζει, ενώ όταν πατάς τέρμα γκάζι ο ήχος αγριεύει και γίνεται τραχύς και δυνατός. Όπως πρέπει να είναι σε κάθε turbo αυτοκίνητο που σέβεται τον εαυτό του! Σε γενικές γραμμές πηγαίνει όπως πηγαίνουν όλα τα VW Group. Με την διαφορά ότι αυτό πάει πιο γρήγορα… Και βασικά είναι πιο ενδιαφέρον, μιας και τα περισσότερα VW Group μάλλον αδιάφορα οδηγικά θα τα χαρακτήριζα.

VW Scirocco 1.4 TSI 242PSTiming!

Ενδιαφέρουσες πολύ ήταν οι επιδόσεις που πετύχαμε από στάση, με τα πρώτα 18 μέτρα να γίνονται σε 2,51sec, ενώ τα 100km/h να έρχονται σε 6,33sec, τη στιγμή που το εργοστασιακό θέλει 8sec. Σε 14,94sec πιάσαμε τα 160km/h, ενώ λίγο νωρίτερα, στα 14,39sec, είχαμε περάσει τα 400 μέτρα με ταχύτητα εξόδου στα 157,06km/h. Στις ρεπρίζ με 3η από τα 50km/h μέχρι και τα 80km/h χρειαστήκαμε 3,24sec, ενώ από τα 80km/h στα 110km/h μόλις 2,65sec, μιας και το turbo είχε μπει στο φάσμα λειτουργίας του.

Best money can tune!

Το VW Scirocco του Παντελή είναι ένα πάρα πολύ προσεγμένο αυτοκίνητο, με αποδοτικές και κυρίως οικονομικές βελτιώσεις, αφού με κόστος που ξεπέρασε οριακά τα 1.500€, έχει στα χέρια του ένα παιχνίδι που μπορεί να το χαρεί σε καθημερινή βάση.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.390cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  76,5mm x 75,7mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1

Tuned by

AutoVeltiosis

Μεθώνης 63 Πειραιάς

210 4625975

TUNING SPECS

  • Intercooler Audi S3 2.0
  • Custom εισαγωγή 70mm
  • Φιλτροχοάνη Ramair
  • Κολάρα σιλικόνης Samco
  • Custom ολόσωμη εξάτμιση Theophilos Exhausts
  • Μεταλλικός καταλύτης TRC 100cpsi
  • Μπουζί ιριδίου NGK BKR 7eix
  • Πρόγραμμα ECU Autoveltiosis

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Βάση σασμάν Powerflex

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός και πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  • Εργοστασιακές ζάντες 8Jx17in
  • Dunlop Sport Maxx 225/45 R17 ελαστικά

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Autoveltiosis

  • Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 242,7/4.548 
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 39,44/3.944

 VW Scirocco 1.4 TSI 242PS

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,96

0-80                 4,41

0-100               6,33

0-120               8,45

0-140               11,03

0-160               14,94

0-180               19,34

0-200               26,45

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,24

80-110             2,65

100-140           4,3

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,51     @        48,95

60        4,72     @        84,65

100      6,26     @        107,10

200      9,41     @        137,96

400      14,39   @        157,06

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             5,22

60-160             11,72

60-200             22,99

100-200           19,87

 

Αρθρογράφος

 

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 129Ps 2WD

Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 129Ps 2WD

Το νέο, τρίτης γενιάς Suzuki S-Cross, είναι μεγαλύτερο, πιο ποιοτικό και αναβαθμισμένο τεχνολογικά. Δοκιμάζουμε την έκδοση 1.4 Hybrid 48V 129Ps 2WD με...