Πρόσωπα Power: Αμαλία Γιαννακοπούλου

Πρόσωπα Power: Αμαλία Γιαννακοπούλου

Τους τελευταίους μήνες η αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Πώς βλέπετε την αγορά τους επόμενους μήνες?

Η αλήθεια είναι ότι το 2ο τρίμηνο ξεκίνησε με μια σημαντική αύξηση στην αγορά επιβατικών, απογειώνοντας τις ταξινομήσεις Απριλίου κατά 45% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2014. Σημαντική ήταν η αύξηση τόσο σε εταιρικές, όσο και σε ταξινομήσεις ιδιωτών. Έτσι, στο τετράμηνο η αγορά Επιβατικών σημείωσε βελτίωση της τάξεως του 16% σε σχέση με το 2014. Θεωρούμε ότι στους επόμενους μήνες, λόγω τουρισμού, θα αυξηθεί το μερίδιο των εταιρικών ταξινομήσεων, αλλά σε γενικές γραμμές, η πρόβλεψή μας για το 2015 είναι περίπου 80.000 αυτοκίνητα. Πιστεύω ότι αν το πολιτικο-οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα ήταν λίγο πιο σταθερό, θα μπορούσαμε να ελπίζουμε σε μια ταχύτερη ανάκαμψη. Δεν περιμένουμε κάτι θεαματικό που θα μπορούσε να μεταβάλλει δραστικά την πρόβλεψή μας για την ελληνική αγορά.

191 interview 1Η Opel τα τελευταία χρόνια έχει μετατοπίσει το target group της προς πιο νεανικές ηλικίες σε σχέση με το πιο συντηρητικό προφίλ που είχε παλαιότερα… Για ποιο λόγο έγινε αυτή η στροφή και τι ρίσκο είχε αυτή η κίνηση?

Όταν μιλάμε για μια τόσο δραστική αλλαγή, πάντα υπάρχει ρίσκο. Υπάρχει η πιθανότητα να χάσεις το μερίδιο των πελατών που κατείχες αλλά να μην κερδίσεις τελικά και τον καινούριο καταναλωτή, μένοντας έτσι μετέωρος. 

Η στροφή έγινε με τον επαναπροσδιορισμό της ουσίας της μάρκας. Εγώ προσωπικά θυμάμαι την εταιρεία να δουλεύει πάνω στην ηλικιακή ανανέωση του πελατολογίου της, τουλάχιστον μια δεκαετία, αν όχι περισσότερο. Σημειώστε ότι για να αλλάξει «κοινό-στόχο» μια εταιρεία πρέπει να πραγματοποιηθούν ριζικές αλλαγές, μεταξύ προϊόντων και επικοινωνίας σε βάθος χρόνου, έτσι ώστε να επέλθει σταδιακή αλλαγή στην αντίληψη του κοινού για τη μάρκα. Η Opel το πέτυχε αλλά συνεχίζει να δουλεύει πάνω σε αυτό. Η Opel σήμερα είναι η μάρκα που προσφέρει ελκυστική σχεδίαση, δυναμική οδήγηση, γερμανική τεχνολογία και συνδεσιμότητα σε προσιτή τιμή.

Παρ’ όλα αυτά το Adam δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία στο ελληνικό κοινό, όπως π.χ. το Fiat 500, παρά το ότι ήταν πιο ποιοτικό και τεχνολογικά προηγμένο. Ποιος πιστεύετε ότι ήταν ο λόγος?

To ADAM απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της κατηγορίας Α των mini αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη το ADAM έχει πάει εξαιρετικά, στη Γερμανία και στην Αγγλία, καθώς επίσης και στις υπόλοιπες μεγάλες αγορές, όπως Γαλλία, Ισπανία και Ιταλία. Στην Ελλάδα η συγκεκριμένη κατηγορία είναι περιορισμένη σε πωλήσεις ιδιωτών. Το ADAM είναι ένα πλήρως εξατομικευμένο προϊόν με κορυφαία ποιότητα, ενώ πρόσφατα εφοδιάστηκε με κορυφαία τεχνολογία κινητήρων. Θεωρώ ότι το ADAM διαθέτει μια δυναμική που δεν έχουμε ακόμη εκμεταλλευτεί πλήρως, καθώς είναι ένα σχετικά καινούριο brand name, που ανταγωνίζεται άλλα ήδη καθιερωμένα στο χρόνο και στη συνείδηση των πελατών. Για να χτίσεις ένα νέο brand name χρειάζεται χρόνος και χρήμα

191 interview 2Πιστεύετε ότι το νέο και πιο σπορτίφ ADAM S θα βοηθήσει την εμπορική πορεία και της υπόλοιπης γκάμας του ADAM?

Το ADAM S αποτελεί μια υποκατηγορία της κατηγορίας των μικρών mini και ως εκ τούτου μιλάμε για πολύ περιορισμένο μερίδιο αγοράς. Παρ’ όλα αυτά με τιμή που ξεκινάει από τα €17.040 (με το όφελος απόσυρσης) και τον νέο πολύ αποδοτικό κινητήρα 1.4 Turbo 150Ps, θεωρούμε ότι θα γνωρίσει πολύ θετική ανταπόκριση από το ελληνικό κοινό για ένα γρήγορο και αποδοτικό lifestyle αυτοκίνητο της κατηγορίας mini.

Τι βλέψεις έχετε για το νέο Opel Karl και γιατί θα καθυστερήσουμε να το δούμε στην ελληνική αγορά?

Εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης του νέου κινητήρα, η εταιρεία πήρε πρόσφατα την απόφαση να προχωρήσει σε ένα σταδιακό λανσάρισμα του KARL, στην Ευρώπη. Κατά συνέπεια, η προτεραιότητα δίνεται στις μεγάλες αγορές για το 2015, ενώ οι υπόλοιπες χώρες ξεκινούν πλέον το 2016, μαζί και η Ελλάδα. Το KARL θα συμπληρώσει την παρουσία της Opel στην κατηγορία των μικρών-μίνι αυτοκινήτων.

191 interview 3Το Corsa OPC έχαιρε ιδιαίτερης εκτίμησης από την ελληνική αγορά ως ένα πολύ ολοκληρωμένο σπορ μοντέλο. Πιστεύετε ότι το νέο Corsa OPC θα έχει την ίδια επιτυχημένη εμπορική πορεία?

Πράγματι έτσι είναι! Σκεφτείτε ότι -με τα παλαιά δεδομένα βέβαια- η Ελλάδα εθεωρείτο ως μια από τις πρώτες χώρες στην πώληση της σειράς OPC.

Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα απόλυτα νούμερα έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν. Παρ’ όλα αυτά θεωρούμε ότι το νέο Corsa OPC, ξεκινώντας από τα 21.070 ευρώ με απόσυρση, θα συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του προκατόχου του.

Οι γρήγορες εκδόσεις OPC βοηθούν τις πωλήσεις και των υπόλοιπων μοντέλων? Ή το αντίστροφο?

Οι εκδόσεις OPC δημιουργήθηκαν για να στηρίζουν τα ευρείας κυκλοφορίας μοντέλα, όπως Corsa, Astra, Insignia κ.λπ. Μετά το OPC έγινε ένα νέο brand στην Opel, το οποίο στηρίζει και την εικόνα της μάρκας. Ο σύγχρονος σχεδιασμός, η ποιότητα κατασκευής και η δυναμική οδήγηση με ασφάλεια είναι τα χαρακτηριστικά της σειράς OPC, η οποία χαίρει ιδιαίτερης προτίμησης και θαυμασμού στη χώρα μας.

Πώς βλέπει η Opel τη θέση των περιοδικών ειδικού Τύπου ως συνδετικό κρίκο ανάμεσα στον τελικό καταναλωτή και την εταιρεία?

Ο χώρος του αυτοκινήτου είχε και θα έχει πάντα τον δικό του ειδικό Τύπο. Πρέπει να υπάρχουν τα μέσα εκείνα που θα απλουστεύσουν ή και θα αναλύσουν τις τεχνολογίες και θα προτείνουν προϊόντα και υπηρεσίες. Γι’ αυτό χρειαζόμαστε τον ειδικό Τύπο. Από την άλλη πλευρά υπάρχουν εκείνοι που απλά πληροφορούνται και εκείνοι που εμβαθύνουν στις γνώσεις γύρω από το αυτοκίνητο. Οι πρώτοι παραμένουν απλά ενημερωμένοι, επιφανειακά και εμπορικά, ενώ οι δεύτεροι προτείνουν, επηρεάζουν, συστήνουν. Οι τελευταίοι είναι οι opinion leaders. Οι εξελίξεις και στον τομέα των μέσων τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει τις γνωστές ισορροπίες. Τα δύο κοινά όμως εξακολουθούν να υπάρχουν, απλά γι’ αυτούς που απλά πληροφορούνται η πληθώρα των μέσων αυξάνεται.

Ποια είναι η πραγματική ζήτηση των μοντέλων με Diesel κινητήρα συγκριτικά με τα βενζινοκίνητα μοντέλα?

Περίπου επτά στους δέκα αγοραστές ζητούν πετρελαιοκίνητο όχημα. Αυτό μας λένε τα στοιχεία της αγοράς για το 2014 και για το 2015. Τώρα αναφορικά με τους πελάτες Opel, είμαστε στο 78% φέτος, πράγμα που σημαίνει ότι περίπου οκτώ στους δέκα πελάτες μας προτιμούν να αγοράσουν ένα πετρελαιοκίνητο Opel. Οι πετρελαιοκινητήρες μας ανήκουν όλοι πλέον στη νέα γενιά αθόρυβων diesel που εντυπωσιάζει με την πολιτισμένη λειτουργία της, έχει άριστη απόδοση, ενώ συνδυάζει οδηγική απόλαυση και απόκριση με οικονομία. Σήμερα η Opel έχει ήδη την πιο σύγχρονη γκάμα κινητήρων στην ιστορία της.

Πώς βλέπει η Opel το θεσμό της βελτίωσης?

Ως εκπρόσωποι του κατασκευαστή στη χώρα μας είμαστε υποχρεωμένοι να ενημερώσουμε ότι οποιαδήποτε μετατροπή μη εγκεκριμένη από τον κατασκευαστή δεν έχει την υποστήριξη του δικτύου και φυσικά είναι εξαιρετικά πιθανόν να έχει συνέπειες στην εγγύηση του οχήματος. Εμείς μπορούμε να προτείνουμε εμφανισιακές μόνο βελτιώσεις με πακέτα OPC και Irmscher που δεν επηρεάζουν τη μηχανολογία του αυτοκινήτου έτσι όπως αυτή δημιουργήθηκε από τον κατασκευαστή.

191 interview 4Μιλήστε μας για την πορεία σας στο χώρο του αυτοκινήτου αλλά και την προσωπική σας σχέση με το αυτοκίνητο?

Η γνωριμία μου με το χώρο του αυτοκινήτου έγινε το 1988 με τη Fiat Auto Hellas, η οποία κατά κοινή ομολογία διετέλεσε «σχολείο» για όλους εμάς που περάσαμε από αυτή την εταιρεία. Η Fiat ήταν αυτή που μου έδωσε την ευκαιρία να εξελιχθώ ως στέλεχος στο Marketing και στην Επικοινωνία. Τα τελευταία 21 χρόνια, εργάζομαι στην General Motors Hellas, μια εταιρεία που αποτελεί και τον μεγαλύτερο σταθμό στην επαγγελματική μου ζωή. Μια εταιρεία σταθερή στο χρόνο, τις αξίες, τη συμπεριφορά της, με περίσσιο σεβασμό στους εργαζόμενους και στους συνεργάτες του δικτύου της. Θεωρώ ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο και αυτό φαίνεται και στην σταθερότητα που επιδεικνύουν δίκτυο, εργαζόμενοι και μάρκα στην Ελλάδα. Η GM Hellas το 2000 μου έδωσε την ευκαιρία να ασχοληθώ σοβαρά με τον τομέα της ανακύκλωσης των Οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ) στη χώρα μας. Ξεκίνησα να εργάζομαι σε ένα πρότυπο κοινού συστήματος ανακύκλωσης για τη χώρα μας, το οποίο προτασσόταν τότε από τα κεντρικά της GME. Έπρεπε λοιπόν, εγώ, ένα νέο σχετικά στέλεχος, να πείσω όλους τους Εισαγωγείς αλλά και τον φορέα μας τον ΣΕΑΑ (πράγμα εξαιρετικά δύσκολο!!!), ότι αυτό το μοντέλο ήταν το ιδανικό για την Ελλάδα. Είχα και έχω ενεργή εμπλοκή από τότε στον τομέα αυτό, ούσα όλα αυτά τα χρόνια μέλος του ΔΣ της ΕΔΟΕ, της οποίας και διετέλεσα Πρόεδρος επί μια τετραετία. Μετά από 15 χρόνια μπορώ να πω ότι η ΕΔΟΕ, 11 χρόνια από την ίδρυσή της, αποτελεί ένα πραγματικό επίτευγμα για τον κλάδο και τη χώρα και εγώ νιώθω περήφανη γι’ αυτό!

Η σχέση μου, λοιπόν, με το αυτοκίνητο δεν είναι απλά «ερωτική», είναι πιο βαθιά… Για μένα είναι θέμα ουσίας, καλής, σταθερής επικοινωνίας και μόνιμης συνεισφοράς.

Τι να περιμένουμε από την Opel στο 2015?

Η προϊοντική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη ανάπτυξη με 27 νέα μοντέλα και 17 νέους κινητήρες να λανσάρονται μεταξύ 2014 και 2018. Το 2015, το πρώτο εξάμηνο, είχαμε ανανέωση του κινητήρα diesel στο Mokka με τον νέο αθόρυβο 1.6, μια πολύ καλή τοποθέτηση από πλευράς αξίας-τιμής της σειράς Astra με την έκδοση Dream, η οποία παρεμπιπτόντως πηγαίνει εξαιρετικά, νέα έκδοση ADAM S, νέο Corsa OPC, Insignia 1.6 Diesel και τέλος νέο Opel Astra που θα παρουσιαστεί στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο.

Σήμερα η Opel έχει την πιο σύγχρονη γκάμα κινητήρων στην ιστορία της και ταυτόχρονα ανανεώνει τα προϊόντα της με γοργούς ρυθμούς ενισχύοντας την παρουσία της σε όλες τις κατηγορίες της αγοράς, καλύπτοντας έτσι όλες τις ανάγκες των πελατών της.

 

Αρθρογράφος

 

Η νέα Mustang Mach-E GT στην Ελλάδα

Η νέα Mustang Mach-E GT στην Ελλάδα

Η νέα Mustang Mach-E GT διατίθεται για παραγγελία στην Ελλάδα με ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό σε σχέση με την έκδοση AWD, με τιμή στα €79.980.