Πρόσωπα Power:Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος

Πρόσωπα Power:Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος

Το δίδυμο φωτιά…

197 πρόσωπα power 1Γεννημένος στις 10 Νοεμβρίου του 1976, ο Λάμπρος Αθανασούλας έχει σπουδάσει Μηχανολόγος Μηχανικός, με MSc στα Χρηματοοικονομικά. Η πρώτη του εμπλοκή στους αγώνες έγινε το 2002, όταν και κέρδισε το διαγωνισμό “Γίνε Πρωταθλητής” των 4Τροχών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να συμμετάσχει με ένα Toyota Yaris Gr.A στην κατηγορία Α5 του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλι του 2002, εντυπωσιάζοντας από την πρώτη του κιόλας επαφή με αγωνιστικό αυτοκίνητο. Καλύτερη επίδοση τη χρονιά αυτή ήταν η κατάκτηση της 3ης θέσης στο Πανευρωπαϊκό Ράλι ΕΛΠΑ, στην κατηγορία Α5. Το 2003, συμμετείχε και πάλι στην κατηγορία Α5, αυτήν τη φορά με Ford Puma Kit Car, οπότε και κέρδισε την κατηγορία στο Πρωτάθλημα και το Κύπελλο Ασφάλτου, ενώ ταυτόχρονα εξασφάλισε και τη δεύτερη θέση στην κατηγορία F3 για το πρωτάθλημα. Έκτοτε, έχει σημειώσει σημαντικές επιτυχίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το 2006 -ως η επίσημη ελληνική συμμετοχή (TEAM GREECE)- κατέκτησε την πρώτη θέση στο Fiesta Sporting Trophy στον αγώνα WRC της Γερμανίας, ενώ το 2008 -ως η επίσημη ελληνική συμμετοχή και πάλι- κατέκτησε την πρώτη θέση μεταξύ των ελληνικών συμμετοχών στο Ράλι Ακρόπολις. Εκεί, εντυπωσίασε με τους χρόνους του στην κατηγορία PWRC, καταφέρνοντας μάλιστα να κάνει και τον πρώτο χρόνο στην Ειδική “Πίσια 2”. Την επόμενη χρονιά, ο Λάμπρος κερδίζει την 1η θέση στο Ράλι Ακρόπολις στην κατηγορία PWRC ανάμεσα σε 15 πληρώματα από όλο τον κόσμο, καθώς και την 8η θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα. Για αυτήν του την επίδοση κέρδισε και το βραβείο Abu Dhabi Spirit of the Rally. Την ίδια χρονιά, κατακτά και την 1η θέση στο Ράλι της Ισπανίας στην κατηγορία R2, ενώ το περιοδικό Status του απονέμει το βραβείο του Αθλητή της Χρονιάς. Συνοδηγός του Λάμπρου από το 2007, ο Νίκος Ζακχαίος, γεννημένος στις 2 Φεβρουαρίου του 1980,  έχει BSc στα Ναυτιλιακά και εργάζεται στον Ειδικό Τύπο ως αρχισυντάκτης σε περιοδικά και sites. Η πρώτη επαφή του Νίκου με αγώνες έγινε το 2001. Η πρώτη του διάκριση ήρθε έναν μόλις χρόνο αργότερα, το 2002, και έκτοτε συμμετέχει συνεχώς σε αγώνες, τόσο ως συνοδηγός δίπλα σε καταξιωμένους οδηγούς κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις, όπως το Πανελλήνιο Κύπελλο Α/5 2005 με τον Λευτέρη Μανιαδάκη, όσο και σαν οδηγός. Λάτρης της ασφάλτου, ο Νίκος είναι δις Κυπελλούχος Ασφάλτου (2006 και 2008) στο πλευρό του Λευτέρη Σωτήρχου, ενώ σε επίπεδο Πρωταθλήματος ήταν 3ος το 2006. Στο τιμόνι του αγαπημένου του Peugeot 106 Rallye στέφθηκε κυπελλούχος αναβάσεων της κλάσης Ν/1400 τις χρονιές 2007 και 2008.

Power: Πότε συναντηθήκατε για πρώτη φορά, υπό ποιες συνθήκες, ποιος ήταν ο πρώτος σας αγώνας και πως ταιριάξατε σαν ομάδα?

Αθανασούλας - Ζακχαίος: Ποιος θυμάται νομίζεις??? Πρέπει να έχουν περάσει καμιά 10αριά χρόνια από τότε. Πρέπει να ήταν το 2005, όταν εγώ έτρεχα στην κατηγορία Α6 και ο Νίκος -συνοδηγός του Λευτέρη Μανιαδάκη- στην Α5. Ο τελευταίος μας έφερε ξανά σε επαφή το 2007, όταν εγώ αναζητούσα συνοδηγό για να τρέξω στο Ράλι Ακρόπολις με ένα Subaru N4. Αυτός ήταν και ο πρώτος μας κοινός αγώνας, ταιριάξαμε σαν οδηγός-συνοδηγός, το προσωπικό μου στυλ οδήγησης, αν θέλεις, με τις σημειώσεις του Νίκου, ενώ ταυτόχρονα ταίριαξαν και οι χαρακτήρες μας.

Power: Ποιος είναι ο αγώνας, που ξεχωρίζετε από τη μέχρι σήμερα αγωνιστική σας πορεία? Ποιο είναι το αυτοκίνητο, που σας έχει εντυπωσιάσει περισσότερο?

197 πρόσωπα power 2Αθανασούλας - Ζακχαίος: Αναμφισβήτητα, ο αγώνας, που ξεχωρίζουμε, είναι το Ράλι Ισπανίας το 2009. Η συμμετοχή μας σε αυτόν ήρθε εντελώς αναπάντεχα, σε συνέχεια της συμμετοχής μας στο Ράλι Ακρόπολις, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κάνουμε μια δεύτερη εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι εκείνης της χρονιάς. Έχοντας νικήσει στην κατηγορία παραγωγής στο Ράλι Ακρόπολις με το Skoda Fabia S2000, η πρόκληση στην Catalunya ήταν μεγάλη, αφού θα οδηγούσαμε για πρώτη φορά στο shakedown ένα Ford Fiesta R2, σε έναν 3ήμερο, πολύ απαιτητικό αλλά ταυτόχρονα και απολαυστικό αγώνα, με συναγωνισμό ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου. Η έκβαση του αγώνα κατέληξε στην καλύτερη προσωπική μας στιγμή, με την κατάκτηση της 1ης θέσης στην κατηγορία R2. Ανάμεσα στα αγωνιστικά, που έχουν περάσει από τα χέρια μας, ξεχωρίζουμε το Skoda Fabia S2000 και φυσικά το φετινό Fabia R5. Αμφότερα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές κατασκευές, ταχύτατες, αξιόπιστες και αποδοτικές, επιτρέποντάς σου να κυνηγήσεις μια θέση στο βάθρο.

Power: Πόσο γρήγορα εξελίσσονται τα αυτοκίνητα, οι οδηγοί και συνδυαστικά ο συναγωνισμός από χρονιά σε χρονιά? Πόσο δύσκολο είναι να προσαρμοστείς στο εκάστοτε νέο αυτοκίνητο?

Αθανασούλας - Ζακχαίος: Η εξέλιξη των αυτοκινήτων είναι αναμφισβήτητα μεγαλύτερη και σίγουρα πιο γρήγορη από αυτή των οδηγών. Αναλόγως των τάσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζουν και τα δεδομένα στο χώρο των αγώνων, εμφανίζονται νέες κατηγορίες και άλλης μορφής αγωνιστικά. Βασικό ρόλο στην εξέλιξη ενός οδηγού παίζει η εμπειρία και ο χρόνος, που θα έχει να «τριφτεί» με το εκάστοτε καινούριο αυτοκίνητο. Ο Λάμπρος έχει το χάρισμα να προσαρμόζεται άμεσα, να εξαντλεί το 85% των δυνατοτήτων μιας νέας κατασκευής από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, οδηγώντας γρήγορα και αποτελεσματικά. 

Power: Πως και γιατί επιλέξατε το Fabia R5, ποιες οι εντυπώσεις αλλά και παρατηρήσεις σας?

197 πρόσωπα power 3Αθανασούλας - Ζακχαίος: Είναι αλήθεια ότι έχουμε μια ιδιαίτερη συμπάθεια στο Fabia μετά την εμπειρία μας με το Super 2000. Συνδυάζει ιδανικά την απόδοση, με την αξιοπιστία και την αποτελεσματικότητα, ενώ, εάν θέλουμε να μιλήσουμε συγκεκριμένα για τη συμμετοχή μας στο SEAJETS Acropolis Rally 2015, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν ετοιμοπαράδοτο και διαθέσιμο από την Motorsport Italia, με την οποία είχαμε συνεργαστεί στο παρελθόν. Επιπλέον, θα είχαμε και την εργοστασιακή υποστήριξη της Skoda Motorsport. Δυστυχώς, όμως, οι συνθήκες του φετινού αγώνα δεν επέτρεψαν τόσο σε εμάς όσο και στους υπόλοιπους συμμετέχοντες να το ευχαριστηθούμε όσο θα θέλαμε. Το Fabia R5 είναι εξαιρετικό και έχει εκπληκτική οδική συμπεριφορά. Παρόλα αυτά διαπιστώσαμε ότι αποδίδει καλύτερα αλλάζοντας σχέσεις πριν το όριο περιστροφής του κινητήρα, κοντά στις 6.000rpm αντί για τις 6.700rpm, ενώ, εάν είχαμε την ευκαιρία να τρέξουμε και σε άλλους αγώνες με αυτό, θα το θέλαμε με μια πιο κοντή κλιμάκωση στο κιβώτιο, προκειμένου να μπορείς να εκμεταλλευτείς και την 5η σχέση.  

Power: Πείτε μας λίγα λόγια για το Lascaris Foundation και τη χορηγία του. Ποια είναι τα σχέδια σας για την νέα αγωνιστική σεζόν?

Αθανασούλας - Ζακχαίος: Δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, καθώς και των άκαρπων μέχρι τελευταίας στιγμής προσπαθειών μας για ανεύρεση οικονομικής υποστήριξης, προκειμένου να συμμετάσχουμε στο Seajets Acropolis Rally 2015, η χορηγία του Lascaris Foundation θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως θεόσταλτο δώρο! Όλες οι ενέργειες έλαβαν χώρα ελάχιστες μόλις μέρες πριν το κλείσιμο των συμμετοχών του αγώνα! ΤοLascaris Foundation είναι ένα οικογενειακό, μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, με έδρα τη Ζυρίχη της Ελβετίας, με αντικείμενο την προστασία, τη διατήρηση, την προώθηση και την ενίσχυση της Ελληνικής Εθνικής ταυτότητας μέσω πολιτιστικών, κοινωνικών και οικονομικών σχεδίων και προγραμμάτων. Κύριοι τομείς δραστηριοποίησής του είναι η Παιδεία και ο Πολιτισμός, η Ενίσχυση της Κοινωνικής Πρόνοιας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα παραμεθόρια νησιά, η Ανάπτυξη της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας και η Ενίσχυση του Αθλητισμού. Ειδικότερα για τον αθλητισμό, έχει θέσει ως στόχο την πλήρη προώθηση των αθλητικών δραστηριοτήτων και αθλητικών συμμετοχών της Ελλάδας σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις. Η φιλοσοφία του Αθλητισμού και το ότι οι αθλητικές δραστηριότητες ενθαρρύνουν τη σωματική δραστηριότητα και την υγεία προωθούν τη συνεργασία, ενθαρρύνουν τη στρατηγική σκέψη και το ομαδικό παιχνίδι, αγκαλιάζουν πλήρως τις θεμελιώδεις αξίες για τις οποίες έχει συσταθεί το Lascaris Foundation. Μεγαλεπήβολα σχέδια για την νέα αγωνιστική σεζόν, δυστυχώς, δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε. Ευελπιστούμε σε συνεννόηση με τον χορηγό μας, σε μια επανεμφάνιση μας στον ίδιο θεσμό την νέα χρονιά, φέρνοντας ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.  

Power: Με τι ασχολείστε, όταν δεν προετοιμάζεστε ή δεν τρέχετε σε κάποιον αγώνα?

Αθανασούλας - Ζακχαίος: Αμφότεροι δραστηριοποιούμαστε ως ελεύθεροι επαγγελματίες. Εγώ στον τομέα της εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτου και ο Λάμπρος στον τομέα του τουρισμού και της εστίασης στην περιοχή του Λουτρακίου. Πέραν αυτών, ο Λάμπρος και η ART (Athanasoulas Rally Team) ασχολούνται με το project SR KartCross, μια ιδιαίτερη κατασκευή, κάτι ανάμεσα σε όχημα τύπου baggy και kart. Πρόκειται για ένα πολύ ελαφρύ όχημα με σωληνωτό πλαίσιο, βάρος μικρότερο των 330kg, ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπρος - πίσω, κινητήρα μοτοσυκλέτας Suzuki GSXR600 απόδοσης 125Ps και με 6άρι σειριακό κιβώτιο. Ενδεικτικά, ανάλογα με την κλιμάκωση, το SR πιάνει τα 100km/h σε λιγότερα από 4sec και η τελική του ταχύτητα φτάνει και τα 200km/h. Ψάξτε το εδώ:  https://www.youtube.com/channel/UCL52Swo7bUhJiECdCZ-bhAA/videos  

 

Αρθρογράφος

 

Acura Integra με €73.000!

Acura Integra με €73.000!

Ένα Acura Integra Type R πωλήθηκε σε δημοπρασία μέσω του Bring a Trailer έναντι του ποσού των €73.000.