Αγοράζοντας: Mini Cooper S R53

Αγοράζοντας: Mini Cooper S R53

SuperMINI.

Το Mini Cooper S R53 είναι κατά την γνώμη μου το ιδανικό Mini. Είναι κομπρεσσοράτο σε μια εποχή που όλα τα επόμενα είναι turbo, κάτι που από μόνο του προσδίδει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα, έχει πολύ καλή απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών, είναι αρκετά βελτιώσιμο και βγάζει και εκείνο το χαρακτηριστικό σφύριγμα από την εισαγωγή, που νομίζεις ότι πλησιάζει από μακριά κάποιο αμερικάνικο θηρίο. Αρκετά οικονομικό, με χαμηλό κόστος κτήσης και συντήρησης, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και είναι πανέμορφο, χαρακτηριστικά που το καθιστούν ένα ιδανικό πρώτο αυτοκίνητο για τους fan των hot hatches, ένα μικρό πυραυλάκι, που σας το προτείνουμε ανεπιφύλακτα. Οι τιμές ξεκινάνε από τα €6.000, ενώ ένα facelift μοντέλο με μπόλικα extra μπορεί να ξεπεράσει και τις €10.000. Με σκοπό να σας βοηθήσουμε να διαλέξετε ένα καλό, ρωτήσαμε για εσάς τον Συμεών Χατζηπαντελή, ιδιοκτήτη της Minitech, που γνωρίζει τις λεπτομέρειες για τα αυτοκίνητα αυτά, αφού ασχολείται με την συντήρηση αλλά και την βελτίωσή τους εδώ και πολλά χρόνια.

Ρower Τechniques: Πες μας δύο λόγια γενικά για αυτό το μοντέλο.

MiniTech: Το Mini R53 είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Διαχωρίζεται από το 2001 έως το 2004 και από το τέλος 2004 έως 2007. Στα facelift μοντέλα (από το 2004 και μετά), τοποθετήθηκαν καινούργιος κομπρέσσορας με κεραμική επίστρωση και άλλο πρόγραμμα στον εγκέφαλο (DME). Η ιπποδύναμη αυξήθηκε από τα 163Ps στα 175Ps. Επίσης στην έκδοση chilli pack τοποθετήθηκε και ο κωδικός 2ΤΑ, που περιελάμβανε το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (αυτό ήταν κάτι που οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν γνώριζαν και παραπονούνταν ότι κάνει θόρυβο όταν ξεκινά το αυτοκίνητο σε στροφή).

Κινητήρας – Μετάδοση

195 guide mini 1PT: Ποιο είναι το ευαίσθητο σημείο αυτής της σειράς κινητήρων? Για παράδειγμα, από τι έχουν αστοχήσει οι περισσότεροι?

MT:  Οι κινητήρες του Mini είναι τρομερής αντοχής. Δεν είχαμε ποτέ προβλήματα με ζημιές. Αν έχει χαλάσει κάποιος κινητήρας, συνέβη αναμφισβήτητα από αδιαφορία ιδιοκτήτη.

ΡΤ: Ποιες είναι οι μετατροπές που θα πρέπει να αποφεύγουμε, γιατί ταλαιπωρούν ιδιαίτερα αυτά τα μοτέρ?

MT: Μετατροπές όπως τροχαλίες για σημαντικά μεγάλη πίεση στον κομπρέσσορα και παράλληλα συστήματα διαχείρισης κινητήρα,  ήταν ταλαιπωρία για τους κινητήρες αυτούς.

ΡΤ- Πόσα χιλιόμετρα “βγάζει” ένας τέτοιος κινητήρας υπό κανονικές συνθήκες χρήσης και συντήρησης μέχρι να χρειαστεί επισκευή?

MT- Τα χιλιόμετρα που «αντέχει» ο κινητήρας του αυτοκινήτου φθάνουν άνετα τις 180-200.000km με σωστή συντήρηση και φυσιολογική χρήση.

ΡΤ- Τι είδους βλάβες παρουσιάζει συνήθως ένα τέτοιο μοτέρ και πόσο κοστίζει η επισκευή τους?

MT- Βλάβες όπως τροχαλίες στροφάλου, αντλίες τιμονιού και βεντιλατέρ είναι οι πλέον κλασικές. Για αυτό τον λόγο έχουν βρεθεί λύσεις πολύ πιο οικονομικές για την αντικατάστασή τους, από τα πρώτα κιόλας χρόνια κυκλοφορίας του μοντέλου.

ΡΤ- Είναι ανθεκτικό το σασμάν του? Υπάρχει κάποιο σημείο του ιδιαίτερα ευαίσθητο?

MT- Τα κιβώτια τους είναι της εταιρείας Getrag και διαθέτουν τρείς άξονες. Δεν έχει χαλάσει ποτέ κιβώτιο ταχυτήτων υπό κανονικές συνθήκες. Μόνο από κακή χρήση.

ΡΤ- Είναι εύκολα βελτιώσιμο αυτό το μοτέρ και ποιο είναι το ιδανικό στάδιο βελτίωσης, που συνδυάζει δύναμη και αξιοπιστία, είτε πρόκειται να το βελτιώσει ο ιδιοκτήτης του είτε το αγοράσει ήδη βελτιωμένο.

MT- Ένα πολύ πετυχημένο στάδιο βελτίωσης είναι το σετ με τις 3 τροχαλίες κομπρέσσορα, δυναμό και στροφάλου, μαζί με προγραμματισμό του εγκεφάλου και ελεύθερο φίλτρο αέρος στο εργοστασιακό φιλτροκούτι, γιατί έχει Ram-air, και με τα μπουζί του WORKS, έχουμε ένα πακέτο που αντέχει στον χρόνο με απόδοση περίπου 200Ps. Αυτό είναι και το ιδανικό επίπεδο βελτίωσης για το αυτοκίνητο αυτό.  

Αμάξωμα – Ανάρτηση - Φρένα

195 guide mini 2ΡΤ – Πως μπορούμε να καταλάβουμε ότι είναι τρακαρισμένο? Υπάρχει κάποιο σημείο που να φαίνεται με την πρώτη ματιά?

MT- Οποιοσδήποτε έλεγχος στην MINITECH είναι ΔΩΡΕΑΝ για την αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων μάρκας Mini.

ΡΤ – Τι πρέπει να κοιτάξουμε για την κατάσταση της ανάρτησης και των silent blocks?

MT- Για την βελτίωση του μπροστινού συστήματος είναι αναγκαία η αντικατάσταση των silent blocks των ψαλιδιών με powerflex και στα μοντέλα χωρίς διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, η αντικατάστασή τους με ένα μπλοκέ. 

Συντήρηση - Βλάβες

ΡΤ - Τι πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης έχει αυτό το μοντέλο?

MT- Κάθε 50χιλιάδες έχει το inspection 2 που είναι το μεγάλο σέρβις.  Κατά τα άλλα φτάνει στα μεγάλα σέρβις με απλές αλλαγές λιπαντικών.

ΡΤ - Τι διάρκεια έχουν συνήθως ο δίσκος του συμπλέκτη, τα τακάκια, οι δίσκοι, τα αμορτισέρ, και οι ιμάντες?

MT- Ο συμπλέκτης είναι αρκετά ανθεκτικός και με καλή χρήση φτάνει και τις 80.000km. Το βολάν είναι διπλής μάζας και σε κάθε δεύτερη αλλαγή δίσκου-πλατό συνήθως χρίζει αντικατάστασης. Αυτή η εργασία με το ανταλλακτικό ανέρχεται στο ποσό των 500 ευρώ περίπου και στο ποσό των 1350 ευρώ περίπου μαζί με το βολάν.

 

Αρθρογράφος

 

Παγκόσμια πρεμιέρα για το Νέο ηλεκτρικό 500 3+1 “la Prima”

Παγκόσμια πρεμιέρα για το Νέο ηλεκτρικό 500 3+1 “la Prima”

O Πρόεδρος της Fiat, κ. Olivier François, αποκαλύπτει το σύνολο της γκάμας του Νέου ηλεκτρικού 500 και πραγματοποιεί την παγκόσμια πρεμιέρα του “3+1”.