Παρουσίαση Εταιρείας: Ford Kaklamanos

Παρουσίαση Εταιρείας: Ford Kaklamanos

Power Automotive Magazine: Πείτε μας λίγα λόγια για το πώς η Ford Κακλαμάνος έφτασε σήμερα να μετρά 42 χρόνια παρουσίας στο χώρο του αυτοκινήτου?

11 Παρουσίαση Ford Kaklamanos 1Στυλιανός Κακλαμάνος: Από μικρό παιδί, υπήρχε το πάθος για τα αυτοκίνητα, τη γρήγορη οδήγηση και τις κατασκευές. Σε ηλικία 6 ετών, έβγαλα την πόρτα της αποθήκης του σπιτιού μας και βάζοντάς τις ρόδες και ένα αυτοσχέδιο κάθισμα, δημιούργησα το πρώτο μου όχημα. Το ανήσυχο πνεύμα δεν σταματά ούτε στα σχολικά χρόνια, αφού σε ηλικία 12 ετών πηγαίνω στο σχολείο με το δικό μου «σχολικό», που δεν είναι άλλο από μία Cadillac του 1950, ιδιοκτησίας ενός φίλου του πατέρα μου, που μου εμπιστευόταν πετάλια και τιμόνι όντας εκείνος στη θέση του συνοδηγού. Ήμουν τυχερός, γιατί πέρασα μέσα από συνεργεία σε πολύ μικρή ηλικία, που μου έδωσαν πολλά και αντίστοιχα προσέφερα κι εγώ. Ένα από αυτά ήταν ενός μάστορα-θρύλου του motorsport της δεκαετίας του 1970, του Ελληνοϊταλού Giovanni Ragusa. Μέσα σε αυτό το συνεργείο διαμόρφωσα πολλά στοιχεία της επαγγελματικής μου προσωπικότητας, όπως η ποιότητα στην εργασία, η εμπιστοσύνη του πελάτη στο πρόσωπό μου και οι γνώσεις πάνω στο αντικείμενο εργασίας. Τρομερό σχολείο και ατελείωτη λίστα εμπειριών μέσα σε ένα χώρο, που συντηρούσε και βελτίωνε πολλά σπορ αγωνιστικά αυτοκίνητα με οδηγούς θρύλους της εποχής, όπως Κόκοτας, Μοσχούς, Καπετανάκης, Τσινιβίδης κλπ. Σε ηλικία 27 ετών, το 1974, με ελάχιστα χρήματα αλλά περίσσεια όρεξη, πάθος και τη βοήθεια φίλων κατάφερα να δημιουργήσω το δικό μου συνεργείο. Η εξειδίκευση στα οχήματα με το μπλε οβάλ ήταν μονόδρομος, καθώς πήγαζε από την αγάπη μου για την Ford. Μπορεί τα μοντέλα της Ford να μην ήταν αρκετά για να κρατηθεί οικονομικά ένα μικρό συνεργείο εκείνη την εποχή, ήταν όμως, όπως αποδείχθηκε, απόφαση που  δημιούργησε με την πάροδο των ετών έναν πυρήνα, πάθος, γνώσεις, ακόμα μεγαλύτερη εξειδίκευση και κληρονομιά ενός ονόματος, που είμαστε υπερήφανοι να το λέμε τόσο εντός Ελλάδος όσο και στο εξωτερικό. Όμως για όλα αυτά υπεύθυνος δεν είμαι μόνο εγώ. Μπορεί το 1974 να εκπλήρωσα το όνειρό μου, το 1981 και το 1984, όμως, ήρθαν στη ζωή οι δύο συνεχιστές της Ford Kaklamanos. Ο μεγάλος μου γιος, Γιώργος, με αρμοδιότητες από την πόρτα του γραφείου και μέσα, δηλαδή την οργάνωση του συνεργείου, τα ραντεβού και τους κωδικούς ανταλλακτικών και ο Δημήτρης ο οποίος εργάζεται από την πόρτα του γραφείου και έξω, με τα εργαλεία του, το πάθος του για τα αυτοκίνητα, τη λεπτομέρεια και την ποιότητα στη δουλειά του. Αυτοί οι δυο, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά που είναι τόσα χρόνια σε αυτήν την οικογένεια, τον Γιάννη, τον αρχιμάστορά μας, που μετράει πολλές δεκαετίες κοντά μας, τον Βίκτωρα, μηχανικό με στοιχεία ζηλευτά, την Γιώτα που είναι η ψυχή του γραφείου και βοηθούς αντάξιους των αναγκών της μονάδας μας, δημιουργείται μία μηχανή, που το κάθε ένα της γρανάζι κάνει πολύ καλά τη δουλειά του. Τη μηχανή αυτή την συντηρούμε σωστά, διορθώνουμε βλάβες, που προκύπτουν και την βελτιώνουμε, οπότε χρειάζεται, για να δίνουμε το μέγιστο των δυνατοτήτων μας στους πελάτες μας, που επί 42 τώρα χρόνια μας εμπιστεύονται.

Power Automotive Magazine: Ποιές είναι οι σταθερές, αδιαπραγμάτευτες αξίες της Ford Κακλαμάνος, που περνάνε από γενιά σε γενιά και ποιά η γενικότερη φιλοσοφία της επιχείρησης?  


Στυλιανός Κακλαμάνος:
Η εμπιστοσύνη και η τιμιότητα είναι αξίες, οι οποίες έχουν κληρονομηθεί και για τις οποίες παλεύουμε χρόνια. Είναι πολύ δύσκολο να φτάνει στη μονάδα μας όχημα με θόρυβο κατά την κύλιση και διάγνωση από άλλο συνεργείο για σοβαρό πρόβλημα στο σασμάν, εμείς να εντοπίζουμε απλά ένα εξωτερικό ρουλεμάν ημιαξονίου πολύ μικρότερης αξίας και να μένουμε σε αυτό, ενώ ο ιδιοκτήτης ήταν αποφασισμένος να προβεί σε αντικατάσταση σασμάν. Επιπλέον, όταν το όχημα χρήζει 4,25lt λιπαντικά, θα χρεωθεί η αντίστοιχη ποσότητα ή όταν θα έχει χρεωθεί 200ml πλήρωση βαλβολίνης, θα έχει συμπληρωθεί ακριβώς αυτή η ποσότητα, τα σφιξίματα θα έχουν γίνει με τα δυναμόκλειδα στις προδιαγραφές του κατασκευαστή και τα ανταλλακτικά, που θα έχουν χρησιμοποιηθεί, θα είναι γνήσια ή εφάμιλλης ποιότητας, όταν αυτό ζητηθεί. Είναι αρκετά δύσκολο, ειδικά αυτήν τη χρονική περίοδο, η επιχείρηση να μην χρωστάει ούτε ένα ευρώ σε τράπεζες ή προμηθευτές και να στέκεται πάντα δίπλα στον πελάτη και ποτέ απέναντι του. Είναι δε πολλές οι φορές που οι εργασίες, που γίνονται σε ένα όχημα, δεν χρεώνονται, εμείς όμως ξέρουμε ότι κατά την παράδοση του οχήματος, το αποτέλεσμα είναι αυτό που ικανοποιεί εμάς ως τεχνικούς και θα ικανοποιήσει και τον πελάτη. Η φιλοσοφία αυτή είναι όντως αδιαπραγμάτευτη, δεν έχει άμεσα κέρδη, φροντίζει όμως τόσα χρόνια εμάς και τις οικογένειες των εργαζομένων μας αξιοπρεπώς.

Power Automotive Magazine: Τι προϊόντα και υπηρεσίες μπορεί να βρει σε εσάς ένας κάτοχος μοντέλου Ford?

11 Παρουσίαση Ford Kaklamanos 2Γιώργος Κακλαμάνος: Η συντήρηση και οι επισκευές των οχημάτων με το μπλε οβάλ αποτελεί την ραχοκοκαλιά της επιχείρησής μας. Η ετήσια ή χιλιομετρική συντήρηση των οχημάτων μπορεί να γίνει στις εγκαταστάσεις μας και στο τμήμα των ανταλλακτικών υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός γνήσιων ή εφάμιλλης ποιότητας ανταλλακτικών για τις καθημερινές μας ανάγκες. Επιπλέον, υπάρχουν και μεταχειρισμένα ανταλλακτικά, έτσι ώστε να δίνουμε πιο οικονομικές λύσεις, όπου χρειάζεται. Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις μας εξυπηρετούνται από εργασίες ρουτίνας, όπως ευθυγράμμιση τροχών, εργασίες ελέγχου ΚΤΕΟ, καθαρισμός μπεκ, διαγνωστικός έλεγχος με τη χρήση διαγνωστικών μηχανημάτων της Ford, εργασίες που απαιτούν ειδικά εργαλεία, καθώς επίσης και πιο εξειδικευμένες εργασίες, όπως car wrapping, τοποθέτηση αντηλιακών μεμβρανών, PDR μικροεπισκευές σε λακκούβες χωρίς βαφή και φυσικά εργασίες βελτίωσης. Το τμήμα του φανοποιείου είναι ακόμα ένα από τα δυνατά μας σημεία. Τα αποτελέσματα είναι σε κάθε περίπτωση άριστα και η άψογη συνεργασία μας με τις ασφαλιστικές εταιρείες δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες μας να επισκευάσουν τα οχήματα τους, χωρίς οικονομική επιβάρυνση, επιπλέον με παροχή οχήματος εξυπηρέτησης καθ’ όλη τη διάρκεια της επισκευής του οχήματός τους. Σε αυτό το τμήμα υπάρχει η δυνατότητα να επισκευάζονται και άλλα οχήματα πέραν των FORD.

Power Automotive Magazine: Πόσο έχει επηρεαστεί ο κλάδος της συντήρησης αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης και σε τι ενέργειες έχετε προβεί προκειμένου να παραμένετε ανταγωνιστικοί?

Γιώργος Κακλαμάνος: Ο κλάδος μας, όπως και πολλές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τις οικονομικές αλλαγές που βιώνουμε. Είναι δύσκολο να κρατήσεις τη συνάρτηση κόστους και ποιότητας υπηρεσιών στο σωστό επίπεδο. Εμείς προσπαθούμε να συντηρούμε τα οχήματα, έτσι ώστε να μην παρουσιάζονται βλάβες, που μπορεί να βγάλουν εκτός οικονομικού προγραμματισμού τον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού. Στην αρχή μας φαινόταν περίεργο, όταν πελάτες μας ζητούσαν οικονομική προσφορά για κάποια εργασία, που προγραμμάτιζαν να κάνουν 1-2 μήνες μετά, αυτό όμως είναι μέρος της πραγματικότητας σήμερα. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, έχουμε δημιουργήσει πακέτα συντήρησης βάσει των προδιαγραφών του κατασκευαστή σε οικονομικές τιμές. Ο κάτοχος ενός Fiesta του 2007, για παράδειγμα, μπορεί να κάνει ένα ετήσιο βασικό service, που περιλαμβάνει αλλαγή λαδιών, φίλτρο λαδιού, φίλτρο καμπίνας, υγρό παρμπρίζ και έλεγχο 20 σημείων, μόνο με €80. Επιπλέον, παρέχουμε καλοκαιρινούς και χειμερινούς ελέγχους Δωρεάν, καθώς και πολλές άλλες προσφορές, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες μας να διατηρούν πάντα τα οχήματά τους ασφαλή, τόσο για εκείνους και τις οικογένειες τους, όσο και για τους γύρω τους. Από μικρός θυμάμαι τον πατερά μας να μας συμβουλεύει για πολλά, τονίζοντάς μας ότι -παρόλο που αρκετοί πελάτες δεν σέβονται τη μπλε φόρμα εργασίας (βλ. μηχανικοί), όπως σέβονται τη λευκή (βλ. γιατροί)- να θυμάστε ότι, εάν ένας γιατρός κάνει κάποιο λάθος, θα στοιχίσει τη ζωή ενός ασθενή, εάν εσείς όμως κάνετε ένα λάθος, ίσως αυτό στοιχίσει τη ζωή του οδηγού, της οικογένειάς του, των ανθρώπων, που έρχονται από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Έτσι, φροντίζουμε να προσφέρουμε το μέγιστο των ικανοτήτων μας, χωρίς εκπτώσεις και αυτός είναι ο λόγος που παρότι ότι δεν ξοδεύουμε χρήματα σε marketing και εμπορικά trick, δόξα το Θεό, έχει δουλειά και παραμένει ανταγωνιστική.

Power Automotive Magazine: Πόσο δυνατό είναι το «brand loyalty» της φίρμας, ποιό είναι το προφίλ ενός αγοραστή Ford και ποιά η σχέση του με τη βελτίωση στη νέα εποχή Ford?

11 Παρουσίαση Ford Kaklamanos 3Γιώργος Κακλαμάνος: Αυτό που εισπράττουμε εμείς είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα άριστο προϊόν, που απευθύνεται σε ευρύ κοινό, καλύπτοντάς του πολλές ανάγκες. Έτσι ένας νέος οδηγός ή ένας οικογενειάρχης ή ένας επαγγελματίας ή ένας λάτρης της γρήγορης οδήγησης μπορεί να καλυφθεί πλήρως από τα προϊόντα της Ford. Η αρχική ικανοποίηση της αγοράς συνεχίζεται στο aftersales, του οποίου μέρος είμαστε εμείς και καταλήγει στην αφοσίωση του καταναλωτή σε μία συνταγή με γνωστό αποτέλεσμα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι στο πελατολόγιό μας υπάρχει μεγάλος αριθμός περιπτώσεων οικογενειών, μέσα στις οποίες, 3 γενιές οδηγών έχουν επιλέξει ένα Ford και εμάς να το φροντίζουμε. Όπως περιέγραψα και νωρίτερα, το προφίλ ενός ιδιοκτήτη Ford είναι αυτό του μέσου Έλληνα, που μπορεί να ξεκινάει το πρωί για τη δουλειά του με ένα ευέλικτο Fiesta, να φορτώνει ένα ευρύχωρο Transit για να παραδώσει το εμπόρευμά του, ακόμα και ενός εργαζομένου, που φεύγει από τη δουλειά του και μπαίνει στο bucket κάθισμα ενός Focus RS για μία γρήγορη διαδρομή προς το σπίτι, απολαμβάνοντας την οδήγηση. Η σχέση με τη βελτίωση είναι αναπόσπαστο κομμάτι για τον κάτοχο ενός μοντέλου της Ford. Ο motorsport χαρακτήρας της εταιρείας, άλλωστε, βγαίνει μέσα από τα ίδια της τα μοντέλα. Δική μας χαρά είναι να προσφέρουμε τέτοιου είδους συγκινήσεις. Έχοντας ως αρωγό τόσο την Ford Performance όσο και άλλους Petrolhead βελτιωτικούς οίκους του εξωτερικού, καταφέρνουμε και το κάνουμε πραγματικότητα.

Power Automotive Magazine: Η Ford Kaklamanos έχει τη φήμη της «φωλιάς των RS», πώς έχετε «χτίσει» αυτή τη φήμη και τι project ετοιμάζετε αυτήν την περίοδο?

Δημήτρης Κακλαμάνος: Η αλήθεια είναι ότι η σχέση μας με τα RS, έχει τις ρίζες της αρκετά χρόνια πριν. Ξεκινάει από την εποχή των Escort RS, τότε που ο πατέρας μας έφτιαχνε κορώνα-πηνίο και σχέσεις σασμάν, χωρίς πολλοί ειδικοί τότε να καταλαβαίνουν τι ακριβώς κάνει. Τα τελευταία χρόνια έχουμε καταφέρει, ώστε πολλά από τα βελτιωμένα Focus μας να «ταξιδέψουν» εκτός Ελληνικών συνόρων και να τα γνωρίσουν οι απανταχού Fordάκιδες μέσα από τις σελίδες ξένων περιοδικών και sites. Προσπαθούμε να λειτουργούμε με το κεφάλι χαμηλά και να κάνουμε τη δουλειά μας με αγάπη. Η αναγνώριση αργεί, αλλά πάντα έρχεται. Ο αδερφός μου, πάντα παραπονιέται ότι αν είχαμε μόνο τα RS, δεν θα είχαμε μία βιώσιμη επιχείρηση και αυτό είναι αλήθεια. Oι ώρες, η λεπτοδουλειά, τα ξενύχτια και το μεράκι δεν πληρώνονται. Αρκεί όμως να σκεφτεί κάποιος κάτι πολύ απλό: για να έχουν επιλέξει όλοι αυτοί οι κάτοχοι των τόσο ειδικών οχημάτων, εμάς για τη συντήρηση και τη βελτίωσή τους, τότε κάτι θα κάνουμε καλά τόσα χρόνια. Τέλος, όσον αφορά τα τελευταία μας project, αυτά είναι η βελτίωση ενός Focus RS mk2 στα 800Ps, καθώς και η δυνατότητα τοποθέτησης της τετρακίνησης του Focus RS mk3 στα Focus RS mk2.

Power Automotive Magazine: Είναι τα νέα γρήγορα μοντέλα της Ford, όπως τα Fiesta ST και Focus ST, το ίδιο βελτιώσιμα με τα προηγούμενα μοντέλα?

Δημήτρης Κακλαμάνος: Σαφέστατα και τεχνολογικά τα νέα μοντέλα με τους κινητήρες EcoBoost είναι playground για το κομμάτι της βελτίωσης, πολλές επιλογές, μεγάλο φάσμα σε ασφαλή όρια, πολλά χαμόγελα από τη θέση του οδηγού και όχι μόνο. Δυστυχώς, η περίοδος που γίνονται όλα αυτά παγκοσμίως για την Ford, βρίσκουν την Ελλάδα σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδος και δεν δίνεται η δυνατότητα σε πολλούς να γευτούν αυτήν τη χαρά. Παρόλα αυτά, η αρρώστια δεν έχει γιατρειά και επειδή και εμείς παίρνουμε ακριβώς τα ίδια φάρμακα, το να είσαι Fordακιας είναι προνόμιο και εμείς επί 42 χρόνια δεν έχουμε γίνει καλά και ούτε σκοπεύουμε.

Power Automotive Magazine: Πώς αντιλαμβάνεστε εσείς το δυναμικό come back της Ford τα τελευταία χρόνια, τι προβλέπετε για το μέλλον και ποιά τα σχέδια σας ως επιχείρηση?

Δημήτρης Κακλαμάνος: Τα σχέδια μας για το μέλλον παραμένουν ακλόνητα και δεν είναι άλλα από το να παραμείνουμε τίμιοι, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό, να εξελισσόμαστε σε αυτό που αγαπάμε και  να κρατήσουμε τον οικογενειακό χαρακτήρα της επιχείρησης, σεβόμενοι την εμπιστοσύνη ενός πελατολογίου, που συνεχώς αυξάνεται και μας ανεβάζει τον πήχη, ώστε να γινόμαστε καλύτεροι. Ένα ευχαριστώ δεν αρκεί για όλα αυτά που έχουμε ζήσει έως τώρα, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα σίδερα χωρίς τις ανθρώπινες σχέσεις δεν θα είχαν καμία αξία, τουλάχιστον για εμάς.

 

Αρθρογράφος

 

ΜINI Countryman κόλλησε σε τσιμέντο

ΜINI Countryman κόλλησε σε τσιμέντο

Ένα αρκετά περίεργο περιστατικό έγινε στο Lakewood της Washington, όταν ένα κλεμμένο MINI Countryman κόλλησε σε τσιμέντο.