Παρουσίαση: Hyundai i30N Performance 2.0T 275Ps

Παρουσίαση: Hyundai i30N Performance 2.0T 275Ps

Arealhothatch

Το i30 N είναι το πρώτο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motors. Βασισμένο στο hatchback i30, το «N» αναπτύχθηκε εξαρχής για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στην καθημερινότητα, τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang, στο παγκόσμιο κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motors στην Κορέα, εξελίχθηκε στο Nürburgring, σε μία από τις πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο και αποπνέει την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Hyundai Motorsport στο WRC. Βλέπετε, παράλληλα με το i30 N, η Hyundai Motorsport εξέλισσε και το i30 Ν TCR για το παγκόσμιο πρωτάθλημα τουρισμού. Στην παρθενική του εμφάνιση, το i30 Ν TCR, με οδηγό τον Gabriele Tarquini, πήρε την πρώτη του νίκη, τον Οκτώβριο του 2017, στην πίστα Zhejiang της Κίνας. «Το Hyundai i30 N έχει αναπτυχθεί για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στους πελάτες μας, σε ένα προσιτό πακέτο υψηλών επιδόσεων», δήλωσε ο Albert Biermann, πρώην επικεφαλής -για 30 χρόνια- της BMW M και νυν υπεύθυνος για την εξέλιξη των αυτοκινήτων με το λογότυπο Ν της Hyundai. «Με τα μοντέλα N υψηλών επιδόσεων θα ενισχύσουμε την ελκυστικότητα της μάρκας μας με «συναισθηματικά» προϊόντα, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ανθρώπων που αγαπούν να χαμογελούν, όταν οδηγούν το αυτοκίνητό τους σε δρόμους με στροφές». Από τα παραπάνω, λοιπόν, είναι εμπνευσμένο και το λογότυπο N που έχει το σχήμα ενός σικέιν, συμβόλου των δοκιμαστικών διαδρομών, όπου το i30 N επιτυγχάνει μέγιστη πρόσφυση, ακρίβεια και οδηγική αίσθηση.

 

Performance Packed

Ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0lt T-GDI στην έκδοση Performance Pack προσφέρει ισχύ 275Ps και ροπή 36kgm. Στο πρόγραμμα N, μάλιστα, η ροπή φτάνει τα 38,5kgm μέχρι 18sec χάρη στη λειτουργία overboost. Παρόλα αυτά, το i30 N εξακολουθεί να είναι ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο, κατάλληλο για καθημερινή μετακίνηση, προσφέροντας άνεση στις μετακινήσεις εντός πόλης, αλλά και αγωνιστικές επιδόσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Η Hyundai μάλιστα είναι τόσο σίγουρη για το προϊόν της, που η εργοστασιακή εγγύηση ισχύει ακόμα κι αν το αυτοκίνητο χρησιμοποιηθεί σε αγωνιστικές πίστες, σε track-days. Προσφέροντας μία μεγάλη ποικιλία επιλογών, το i30 N είναι ένα ισορροπημένο hatchback, που συνδυάζει επιδόσεις και πρακτικότητα για να δημιουργήσει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό για τον οδηγό. Υπάρχουν πέντε λειτουργίες οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και N Custom, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν χρησιμοποιώντας δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικές λειτουργίες μεταβάλλουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (e-lsd), το κλαπέτο της εξάτμισης, το σύστημα διεύθυνσης, τη λειτουργία Rev Matching και το launch control. Η μεγάλη οθόνη αφής 8in διαθέτει ειδικό μενού για όλες αυτές τις ρυθμίσεις -N Grin Control System- και επιπρόσθετα εμφανίζει, σε πραγματικό χρόνο, όργανα για την πίεση του turbo, τη χρησιμοποιούμενη ισχύ και ροπή, μέχρι lap-timer και g-meter!

Το πλαίσιο του i30 τροποποιήθηκε ελάχιστα από τον Biermann, αφού ήταν ήδη πολύ άκαμπτο και προστέθηκαν μόνο κάποιες ενισχύσεις στο πάτωμα και μπάρες θόλων μπροστά και πίσω. Η πίσω μπάρα είναι αφαιρούμενη και προσφέρει αυξημένη - κατά 6%- στρεπτική ακαμψία. Το i30 N έχει διανύσει 10.000km στο Nordschleife, στην πίστα Nürburgring, πραγματοποιώντας δοκιμές αντοχής και αξιοπιστίας. Το αυτοκίνητο συμμετείχε επίσης δύο φορές στην πιο σκληρή δοκιμή αντοχής στον κόσμο, τον 24ωρο αγώνα ADAC στην πίστα Nürburgring. Τα φρένα του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν αντοχή στη συνεχή χρήση, διαθέτοντας μάλιστα και πρόσθετο σύστημα ψύξης μέσω των αεραγωγών στο μπροστινό προφυλακτήρα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει την απόσβεση των αμορτισέρ του i30 N ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε διαδρομής. Η έκδοση Performance Pack πατάει σε 19άρες ζάντες και ειδικά εξελιγμένα Pirelli P Zero, διάστασης 235/35, που έχουν εξελιχθεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, γι’ αυτό και διαθέτουν τα γράμματα «HN» στα πλαϊνά. Το i30 N θα παράγεται στη μονάδα παραγωγής Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) στο Nošovice της Τσεχίας. Η μονάδα έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 350.000 αυτοκινήτων και πληροί τα υψηλότερα ποιοτικά πρότυπα, ώστε να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των Ευρωπαίων πελατών. Οι εγκαταστάσεις της HMMC διαθέτουν επίσης μία ανοικτή πίστα δοκιμών μήκους 3,3 km, διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα δοκιμάζεται σε τεστ δυναμικής, θορύβου και λειτουργιών και προσφέροντας έναν πλήρη έλεγχο του κάτω μέρους του αμαξώματος για πιθανή διαρροή και εξασφάλιση σωστής συναρμολόγησης. Το i30 N διαθέτει χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως: σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (AEB), σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), σύστημα Πληροφόρησης Ορίων Ταχύτητας, το οποίο εμφανίζει το όριο ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο.

 

The N Factor

Το i30 N εστιάζει στις πραγματικές λειτουργίες απόδοσης, ενώ βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία αυτών που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Όσοι είστε οπαδοί της παλιάς σχολής των καλών, γρήγορων hatchback, με feeling και ψυχή, αυτό το αυτοκίνητο θα το λατρέψετε. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση δίνει τη δυνατότητα στο i30 N να είναι όσο σφιχτό χρειάζεται, ώστε να πληροί τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης στη μαλακή ρύθμιση και hardcore στη σφιχτή. Το πρόγραμμα N αλλάζει σημαντικά την απόκριση του γκαζιού και την αίσθηση που σου δίνει το τιμόνι. Το i30 N έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, αλλά παράλληλα είναι φιλικό και προβλέψιμο στο όριο. Δεν αντιδράει ποτέ άτσαλα και πάντα ανοίγει ελάχιστα την ουρά του για να το τοποθετήσεις στην είσοδο της στροφής. Στην έξοδο μπορείς να εμπιστευτείς το e-LSD μπλοκέ διαφορικό και να πατήσεις νωρίτερα το γκάζι, χωρίς να ανησυχείς ότι τα 38kgm ροπής θα ανοίξουν υπερβολικά την τροχιά του μπροστινού μέρους. Γενικά, στο πρόγραμμα N, το αυτοκίνητο είναι απολαυστικό. Η εξάτμιση κάνει δυνατά σκασίματα, ειδικά όταν βρίσκεσαι πάνω από τις 4.500rpm και το εξάρι κιβώτιο έχει ιδανική κλιμάκωση για την εκμετάλλευση της ισχύος. Τα φρένα του είναι δυνατά και αποτελεσματικά, με την ουρά να μένει βιδωμένη στο δρόμο ακόμα κι αν φρενάρεις έντονα στρίβοντας. Το i30 N βλέπει κατάματα την αφρόκρεμα των Ευρωπαϊκών hot-hatch, προσφέροντας στον οδηγό εξαιρετική συμμετοχικότητα στη γρήγορη οδήγηση και ατόφια οδηγική ευχαρίστηση. Παράλληλα, τα €28.750, που κοστίζει η έκδοση Performance, του δίνουν κορυφαία θέση στη σχέση αξίας-τιμής στην κατηγορία των γρήγορων hatchback.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης i30 N 250Ps: €26.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής i30 N Performance Pack 275Ps: €28.750

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενος μεταβλητός χρονισμός E-CVVT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.998

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 86 x 86

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin scroll

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 275/6.000

ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 36/1.450-4.700 – 38,5 (Λειτουργία Overboost)

ΒΑΡΟΣ (Kg) 1.429

0-100KM/H (Sec) 6,1

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h) 250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων με λειτουργία Rev-Matching

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Περιορισμένης ολίσθησης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο e-LSD

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα MacPherson, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

Pirelli P Zero 235/35 R19

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι 345x30mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ Αεριζόμενοι δίσκοι 314x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

Αρθρογράφος

 

Mercedes-Benz C 180 170Ps

Mercedes-Benz C 180 170Ps

Μπορεί η C 180 να αποτελεί την entry level έκδοση της νέας C-Class, ωστόσο δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από τις μεγαλύτερες αδερφές της.