Abarth 500 1.4Τ-Jet 247Whp

Abarth 500 1.4Τ-Jet 247Whp

Το συγκεκριμένο 500αράκι το έπιασε το μάτι μου σε ένα post που έκανε ο Σπύρος Λιόσης, στην επίσημη σελίδα της SLP Tuning & Service, στο Facebook. Το post αυτό ανέφερε το setup του, αλλά και τους χρόνους που σημείωσε σε κάποιες μετρήσεις που έκανε ο Σπύρος με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Πιο συγκεκριμένα, το 100-200km/h ήταν κοντά στα 11sec και το 60-160km/h σε περίπου 8sec, το πόσο ακριβώς, θα το δείτε παρακάτω… Φυσικά και το post δεν πέρασε απαρατήρητο, αφού, όσο μπορούμε και προλαβαίνουμε, παρακολουθούμε τα διάφορα project που ολοκληρώνονται από τους έλληνες βελτιωτές, για να βρίσκουμε πάντα ενδιαφέροντα αυτοκίνητα για δοκιμή στο αγαπημένο σας περιοδικό. Μόλις βρήκα ευκαιρία, του έστειλα αμέσως μήνυμα για να δούμε από κοντά αυτό το “pocket-rocket” που είχε ετοιμάσει, αφού μιλάμε για το πιο γρήγορο T-JET που έχουμε φιλοξενήσει στις σελίδες μας μέχρι σήμερα.

Ο «δεν ασχολούμαι»…

Ο Τιμόθεος από τη πρώτη στιγμή που επικοινωνήσαμε, στα μέσα Απριλίου, δέχθηκε την πρόσκληση για τη δοκιμή του αυτοκινήτου του, αλλά με τα μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας, που ίσχυαν τότε, δεν μπορούσαμε να κάνουμε ούτε φωτογράφιση, αλλά ούτε και μετρήσεις και δεν υπήρχε περίπτωση να τη γλυτώσει το συγκεκριμένο T-Jetάκι χωρίς μετρήσεις. Αποφασίσαμε να περιμένουμε μέχρι να λήξει η καραντίνα, έτσι ώστε να κάνουμε μία ολοκληρωμένη δοκιμή του αυτοκινήτου, όπως και έγινε. Με τις «κόντρες» ασχολείται, άλλα δεν θα χάσει όμως και τον ύπνο του αν τον περάσει κάποιος σε πάτημα… Μιλάει εκ του ασφαλούς, όμως, γιατί γνωρίζει ότι έχει ένα από τα δυνατότερα T-JET που κυκλοφορούν και ένα από τα ελάχιστα που μπορούν να πετύχουν τέτοιους χρόνους. Όχι όμως ότι δε γνώριζε τι παίζει στην «πιάτσα», γιατί μόλις πιάσαμε την κουβέντα για μερικά γνωστά T-JET, ήξερε περισσότερες λεπτομέρειες ακόμα κι από εμένα!

Τι, TD04 κι αυτό;

Κούρασε, δεν κούρασε; Το setup με τη συγκεκριμένη τουρμπίνα έχει γίνει τόσο γραφικό όσο και οι R8 πολλαπλασιαστές σε βελτιωμένο μοντέλο του Group VW. Ευτυχώς όμως ο Σπύρος έφτιαξε κάτι καινούργιο που δεν έχουμε ξαναδεί ούτε εμείς, αλλά ούτε και εσείς. Το νέο turbo είναι κάτι μεταξύ Garrett GT1446 και Mitsubishi TD04, ιδανική επιλογή γι’ αυτούς που θέλουν να φύγουν από το εργοστασιακό turbo, χωρίς να χρειαστεί να το κάνουν υβρίδιο, που πολλές φορές δεν λειτουργεί όπως «θα έπρεπε», ή να πάνε σε TD04 που αργεί να φουσκώσει και χάνεται ένα σεβαστό μέρος της πρακτικότητας του αυτοκινήτου. Το turbo ονομάζεται GRT4236 και διατίθεται σε διάφορες εκδόσεις, με διαφορά στη μέγιστη παροχή (ξεκινάει από τα 280Ps, πάει στα 320Ps και η μεγαλύτερη εκδοχή του φτάνει για 340Ps). Το νέο turbο εδράζεται πάνω στην πολλαπλή εξαγωγής από Abarth Esseesse που φοράνε από το εργοστάσιο τα 500αράκια λόγω μικρότερου χώρου στο μηχανοστάσιο. Στις δοκιμές που κάναμε είδα να σηκώνει 1,85bar overboost στις 3.100rpm, χίλιες περίπου στροφές χαμηλότερα από την TD04.

Άλλη μία σημαντική διαφορά που έχω καιρό να δω σε T-JET είναι το kit water-meth που φορούσε, πιο συγκεκριμένα το V2 της AEM με το μικρό μπεκ. Ειδικά τώρα που καλοκαιριάζει, οι μεθανόλες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην ψύξη και όχι μόνο. Αναφέρθηκα πρώτα στα παραπάνω γιατί είναι και οι κύριες διαφορές σε σύγκριση με ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα. Αφού ο κινητήρας έχει παραμείνει εργοστασιακός, χωρίς να αλλαχθούν πιστόνια και μπιέλες, φοράει εξάτμιση της Mavroidakos Exhaust, με διάμετρο σωλήνας 70/63,5mm, ένα καζανάκι και μεταλλικό καταλύτη, intercooler by SLP και μπεκ με παροχή 390cc/min. Όλα είναι όμορφα «κρυμμένα» κάτω από τη χειροποίητη θερμοασπίδα της SLP, σπάνια συναντάς τέτοιες περίτεχνες κατασκευές. Τίποτα όμως από τα παραπάνω δεν θα είχε αποτέλεσμα χωρίς τον προγραμματισμό και εδώ την ευθύνη ανέλαβε ο Γρηγόρης Δημητριάδης και η ACE Motorsport και στο δυναμόμετρό του, το 500αράκι απέδωσε 247wHp και 30kgm ροπής.

Με τις μετρήσεις, τι γίνεται;

Η όλη ιστορία ξεκίνησε από τα νούμερα που δήλωσαν στις μετρήσεις που έκαναν με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Για την ιστορία, οι μετρήσεις που εμφάνισαν τα παιδιά έγιναν με ένα άτομο, στη δικιά μας περίπτωση μετρήσαμε δικάβαλο, με οδηγό τον Σπύρο, που ήρθε για τις μετρήσεις πλήρως εξοπλισμένος, με extra παγούρι για να ψεκάζει νερό στο intercooler, αφού η θερμοκρασία, τις μέρες που είπαμε να πάμε για μετρήσεις, είχε ανέβει για τα καλά. Τα νούμερα ήρθαν από την πρώτη κιόλας δοκιμή που κάναμε με σχέση στο κιβώτιο, με το 500αράκι να γράφει 7,89sec για το 60-160km/h και 10,7sec για το 100-200km/h! Σκληρός αντίπαλος από roll, όχι ότι το λυπάται όμως και από στάση, αφού στη δοκιμή που κάναμε, κόντεψε να ξεβιδώσει τον λεβιέ σε κάθε αλλαγή! Εκκίνηση τάπα, με αρκετό σπινιάρισμα και το 18άρι σε 2,71sec, αλλά η δύναμη πέρασε στο δρόμο με το κούμπωμα της 2ας , με το 0-100km/h να έρχεται σε 5,98sec, ενώ πέρασε από τα 400m σε 13,97sec, με 177,56km/h έξοδο! Οπότε ναι, το 500αράκι του Τίμου είναι το γρηγορότερο T-JET που πέρασε μέχρι στιγμής τη διαδικασία των μετρήσεων από εμάς!

Πραγματικά Pocket Rocket

Από την πρώτη στιγμή που κυκλοφόρησε το 500αράκι, δεν μπορούσα με τίποτα να το συνδέσω με «κόντρες» κλπ, το όμορφο και retro look του και οι μικρές του διαστάσεις -τουλάχιστον στα δικά μου μάτια- δεν ταιριάζουν με κόντρες, όταν όμως κρύβει έναν τόσο σωστά βελτιωμένο κινητήρα και βγάζει και αυτόν τον δυνατό ήχο, με κάνει να αλλάζω γνώμη και να ξέρω πλέον ότι μπροστά μου έχω το πιο μάχιμο T-JET που έχω δει ποτέ μου! Ο χρόνος και ο κόπος του Σπύρου για το νέο setup έπιασαν τόπο, οπότε το μόνο που μένει είναι να δούμε μέχρι πότε θα αντέξει ο στοκ κινητήρας του. Το ίδιο ισχύει και για τη μετάδοση, ο δίσκος που φοράει ναι μεν είναι ενισχυμένος, αλλά στη δοκιμή από στάση που κάναμε, ξεκίνησε να παραπονιέται (η κλασσική μυρωδιά αρπαγμένου φερμουίτ). Όλα αυτά χωρίς να έχει αλλάξει τίποτα από τον καθημερινό του χαρακτήρα, εκτός αν εξαιρέσεις τον θόρυβο που είναι λίγο υπερβολικός, για καθημερινή χρήση πάντα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.368cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

GRT4236 turbo

SLP custom φλάντζα πολλαπλής εξαγωγής

SLP σωληνώσεις νερού-λαδιού turbo αεροπορικού τύπου

SLP cold air εισαγωγή αέρα

SLP intercooler

SLP μπεκ καυσίμου 390cc/min

SLP σκάστρα

AEM V2 water/methanol kit

Custom θερμοασπίδα turbo

Mavroidakos Exhaust downpipe 70mm

Mavroidakos Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm

SLP κάλυμμα κινητήρα

Custom δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

PRD600 boost controller

ACE Motorsport ECU remapping

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Ενισχυμένος οργανικός δίσκος συμπλέκτη

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες 7Jx17in

Ελαστικά 215/40

Tuned by:

SLP Tuning & Service

Περικλέους 10, Άγιος Δημήτριος

Τηλ.: 210 97 16 660

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,56

0-80                 4,69

0-100               5,98

0-120               7,86

0-140               9,52

0-160               11,87

0-180               14,30

0-200               17,32

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,71     @        47,87

60        5,01     @        85,03

100      6,50     @        104,67

200      9,46     @        139,38

400      13,97   @        177,56

 

Roll με 2α ΚΜ/Η        SEC

60-120             4,15

60-160             7,89

60-200             13,23

100-200           10,7

 

Αρθρογράφος