Advertisement

 

Abarth 595 Turismo 1.4T-Jet 160Ps

Abarth 595 Turismo 1.4T-Jet 160Ps

Abathισμός

Τι γίνεται πια με αυτά τα 500άρια Abarth? Είναι το αυτοκίνητο που έχει περάσει περισσότερες φορές στις σελίδες του Power από ότι τα Uno Turbo και τα Punto GT μαζί! Abarth 500, Esseesse, 500C, 500C Esseesse με 135Ps, με 160Ps, χειροκίνητα, αυτόματα, σε λευκό, κόκκινο, περλέ χρώμα, όλα έχουν δοκιμαστεί από τους έμπειρους συντάκτες του πιο τεχνικού περιοδικού στην Ελλάδα! Μέχρι και σε δοκιμή αντοχής το υποβάλαμε, όμως αυτό δεν μάσησε! Τώρα φοράει σηματάκια 595 και αποσκοπεί στο να μας εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο! Αραγε θα τα καταφέρει?

Bravo Carlo!

Για να βρεις το νόημα πίσω από τα σήματα 595 θα πρέπει να ταξιδέψεις μερικές δεκαετίες πίσω και πιο συγκεκριμένα στο 1963, όπου ο Carlo Abarth αποφάσισε να προικίσει το 500αράκι με έναν νέο αερόψυκτο κινητήρα 593cc, με καρμπυρατέρ της Solex και απόδοση 30Ps. Ναι, ξέρω, τώρα γελάτε αφού η συγκεκριμένη έκδοση δεν θα ανέβαινε ποτέ την ανηφόρα του Καρέα, όμως πίσω στα 60’s το αγωνιστικό 595 έπαιρνε την μια νίκη πίσω από την άλλη. Με το πρόσχημα λοιπόν των 50 ετών από το ιστορικό Abarthάκι, η ιταλική εταιρία αποδίδει φόρο τιμής με τις εκδόσεις 595 Turismo και Competizione.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την πιο φιλική έκδοση Turismo, η οποία όπως και στην έκδοση Competizione διαφέρει σε αρκετά σημεία από το απλό Abarth 500. Η διχρωμία του κόκκινου με το γκρι, παρότι το κάνουν να δείχνει πολύ πιο “μπάνικο” και προκλητικό, αν είσαι λίγο snob εύκολα το χαρακτηρίζεις ως καγκούρικο. Οι ζάντες είναι ίδιες, οι προφυλακτήρες επίσης και το μόνο που αλλάζει είναι η γκρι απόχρωση στην (ελαφρώς μεγαλύτερη) εισαγωγή του αέρα και στο πίσω diffuser. Τουλάχιστον υπάρχουν αρκετά σηματάκια «595 Turismo» για να ψαρώνουν τους περαστικούς και να εξαγριώνουν τον γείτονα με το απλό 500άρι Abarth. Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι σαφώς περισσότερες, με τα κόκκινα δερμάτινα καθίσματα να αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. Ο επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ έχουν επένδυση silver carbon, προκειμένου να νιώσεις περισσότερο στο πετσί σου την νοοτροπία του boy-racer. Ο πίνακας οργάνων και το μπαρόμετρο με το GSI είναι ίδια και απαράλλακτα, όμως θα νιώσεις αμέσως τα νέα ταπέτα με την πιο παχιά μοκέτα και τα όμορφα μεταλλικά κουμπώματα για το δάπεδο. 

 Esseesse inside

Ροπάτος, δυνατός και με συγκρατημένη κατανάλωση ο κινητήρας του Abarth, παρά τα 160Ps

Το μικροσκοπικό καπό κρύβει τον ίδιο και απαράλλακτο 1.4 T-Jet της έκδοσης Esseesse. Χωρίς καμία, μα καμία αλλαγή. Ψέματα, έχει αλουμινένια τάπα λαδιού με το λογότυπο της Abarth... Μιλάμε λοιπόν για ακριβώς το ίδιο τετρακύλινδρο σύνολο με 1.368cc και τουρμπίνα RHF3-P10.5 να λειτουργεί με πίεση 1,2 bar και να αποδίδει 160Ps με ροπή 23,4kgm. Τα καλούδια του Esseesse όμως δεν βρίσκονται μόνο κάτω από το καπό, αφού συνεχίζονται σε πλαίσιο, ανάρτηση και φρένα. Τρυπητά φρένα 284mm μπροστά και 240mm πίσω με κόκκινες δαγκάνες, τακάκια fast road, χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 15mm χάρις στα ελατήρια της Brembo, όλα προέρχονται από την έκδοση Esseesse. Μοναδική διαφοροποίηση η επιλογή των “απλών” αμορτισέρ Koni Sport για τον πίσω άξονα, την στιγμή που το Esseesse φοράει μπρος-πίσω αμορτισέρ επιλεκτικής ρύθμισης FSD της Koni.

Same specs, same fun

Το εσωτερικό με τις δερμάτινες επενδύσεις είναι χλιδάτο και ποιοτικό, ενώ η έκδοση Turismo προσθέτει μπόλικες σπορ λεπτομέρειεςΌσο γουστάρω το Abarth 500 εμφανισιακά, άλλο τόσο μισώ την θέση οδήγησης του. Κάθε φορά που το οδηγώ μπορώ να συγκρίνω την τοποθέτηση και τις ρυθμίσεις του καθίσματος με κορεάτικο 20ετίας. Angry mode off. Σίγουρα δεν είναι φτιαγμένη για δίμετρους, αλλά δεν έχω βρει ακόμα “κοντό” που να του άρεσε η θέση οδήγησης του 500… Τα κόκκινα δερμάτινα bucket έχουν αρκετά καλή πλευρική στήριξη και καταφέρνουν να σπάσουν την εικόνα του εσωτερικού με τα σκουρόχρωμα πλαστικά. Το τιμόνι με την παχιά στεφάνη είναι απόλαυση στην λαβή, όχι όμως τόσο απολαυστικό σε αίσθηση αφού είναι υπερβολικά ελαφρύ. Πατώντας το “Sport” η κατάσταση αλλάζει και το 595 γίνεται αυτό που προστάζει το όνομα του! Το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο και -υπερβολικά- βαρύ ενώ ο κινητήρας, λόγω της διαφορετικής χαρτογράφησης, υπερboostάρει την μικρή IHI μέχρι το 1,4bar στην φάση του overboost, διατηρώντας περίπου 0,8bar μέχρι τις ψηλές rpm. Με το Sport ενεργοποιημένο, το 595 είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο αφού έγραψε 7,51sec για τα 0-100km/h, 20,88sec για τα 160km/h και 15,61sec για το 400άρι με έξοδο 146km/h!

Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης δεν αφήνει το 595 να παίρνει κλίσεις, όμως τα ελαστικά 205/40 με τις 17άρες ζάντες το καθιστούν αρκετά νευρικό, με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να περνούν σχεδόν αφιλτράριστες στο εσωτερικό.

Το 595 νοιώθει εντός έδρας σε σφιχτές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές. Εκεί εκτιμάς το σίγουρο πάτημα που προσφέρουν τα φαρδιά χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, τη σκληρή ανάρτηση και το ηλεκτρομπλοκέ TTC, ενώ τα 160Ps είναι αρκετά ώστε να μην μείνεις σχεδόν ποτέ ξεκρέμαστος από δύναμη. Το πίσω μέρος είναι ενθουσιώδες και ενώ θέλει να παίξει μαζί σου, δεν το αφήνει το παρεμβατικό ESP, αφού επαναφέρει -ευτυχώς λίγο καθυστερημένα- την ουρίτσα του διαολεμένου Abarth σε τάξη.

Συνοψίζοντας, περιμέναμε κάτι περισσότερο από ένα αυτοκίνητο με τόσο βαριά ιστορία όπως αυτή του Abarth 595. Μπορεί να έχει ξεχωριστή εμφάνιση σε εξωτερικό και καμπίνα, όμως όλα τα μηχανικά του μέρη είναι ίδια και απαράλλακτα από την έκδοση Esseesse. Βέβαια σε καμία περίπτωση αυτό δεν αποτελεί μειονέκτημα, αφού μιλάμε για ένα πολύ ολοκληρωμένο και ικανό αυτοκίνητο, που ταυτόχρονα προκαλεί με την εμφάνιση του, αλλά το βαρύ σαν ιστορία «595» αξίζει κάτι παραπάνω από αναβαθμισμένο αξοπλισμό. Με την έκδοση Turismo να ξεκινάει από τα €23.350 το Abarth 595 είναι αρκετά ακριβό, όμως αν αναλογιστούμε τα αρκετά πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού σε σχέση με το Esseesse, δικαιολογεί την υψηλή του τιμή. Ισως η έκδοση Competizione να είναι πιο ταιριαστή δίπλα στα σήματα 595…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 

  • Κυβισμός: 1.368cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  72mm x 84mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
  • Τροφοδοσία: Σειριακός ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης IHI RHF3-P10.5
  • Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο για κάθε μπουζί
  • Βάρος (kg): 1.110

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

 ΦΡΕΝΑ

  •  Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 284x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 240x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο Torque Transfer Control

 ΦΡΕΝΑ 

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 284x22mm με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 240x11mm με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ 

  • Ζάντες: 7J x 17in
  • Ελαστικά: 205/40 R17

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):160/5.500
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 23,4/ 3.000
  • 0-100km/h (sec): 7,4
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 210 

 

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

  • C02 (gr/km):       155

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  6,5
  • Δοκιμής (lt/100km):    8,2

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                  3,54

0-80                  5,04

0-100                7,51

0-120               10,24

0-140               15,08

0-160               20,88

 

ΡΕΠΡΙΖ

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80                 3,07

80-110                3,15

                       

KM/H             SEC

80-110               4,11

100-140              6,13

KM/H             SEC

80-110               6,59

100-140              9,37

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,63     @        47,93

60        5,16     @        78,48

100      6,71     @        91,81

200      10,03   @        117,64

400      15,61   @        145,78

 

 

Αρθρογράφος