Alfa Romeo MiTo Multiair Veloce TCT 215Ps

Alfa Romeo MiTo Multiair Veloce TCT 215Ps

Ο Νίκος αγόρασε μία Alfa Romeo MiTo Veloce 170Ps, εφοδιασμένη με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το TCT (Twin Clutch Transmission). Το κιβώτιο αυτό έκανε την εμφάνισή του για πρώτη φορά το 2014, όταν το μοντέλο δέχθηκε ένα γενναίο facelift. Το κιβώτιο αυτό εξόπλιζε αρχικά την πιο δυνατή έκδοση της MiTo, την Quadrifoglio Verde με τους 170 ίππους. Σίγουρα το αυτόματο κιβώτιο είναι ένα θέμα όταν σκέφτεσαι τη βελτίωση, πόσο μάλλον όταν δεν το έχουν κάνει πολλοί, οπότε δεν γνωρίζεις τα όριά του και τις αντοχές του. Η λειτουργία του δε απείχε αρκετά από τα παραδείγματα που είχαμε συνηθίσει από το Group VW με τα ταχύτατα DSG. Το κιβώτιο με κωδικό C635 εξελίχθηκε από την FPT (Fiat Powertrain Technologies), την Borg Warner και την Magneti Marelli και είναι «rated» από το εργοστάσιο μέχρι 35,6kgm ροπής. Δεν είχε όμως ούτε την αμεσότητα ούτε την ταχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων και φυσικά προτιμήθηκε από λίγους Alfisti.

Τονωτική ένεση!

Ο Απόλλωνας Μανέτας, ο άνθρωπος πίσω από την DNA Engineering, που έχει αναλάβει τη μηχανική βελτίωση, αλλά και τη συντήρηση του αυτοκινήτου, απευθύνθηκε στον Γιώργο Κούτση, της Microchips Tuning, για να ασχοληθεί με το remapping της εργοστασιακής ECU, αλλά και με τη διαχείριση του κιβωτίου. Με ένα τυπικό πρώτο στάδιο, απέδωσε μετά τον προγραμματισμό από τη Microchips 45Ps επιπλέον, με την ιπποδύναμη να αγγίζει τα 215Ps στις 5.600rpm και 30kgm ροπής στις 3.800rpm. Μην ξεχνάτε ότι ο Απόλλωνας και το συνεργείο του εξειδικεύονται στα ιταλικά αυτοκίνητα εδώ και χρόνια, με αρκετά από αυτά να κυκλοφορούν στα γνωστά στέκια. Ο Απόλλωνας κατασκεύασε μία custom εισαγωγή αέρα με σωλήνα αλουμινίου που στο τέλος του φιλοξενεί ένα universal aftermarket φίλτρο αέρα. Κατασκεύασε επίσης και το front mount intercooler, με διαστάσεις 550x230x65mm, μιας και το εργοστασιακό είναι αρκετά μικρό και υπήρχε ανάγκη για επιπλέον ψύξη του αέρα. Την τελική επέμβαση την έκανε η ολόσωμη εξάτμιση της Maxmout Exhaust, με 63,5mm διατομή χωρίς καταλύτη, η οποία φρόντισε εκτός από την καλύτερη αποβολή των καυσαερίων και για τη βελτίωση στον ήχο που φτάνει στα αυτιά σου την ώρα που οδηγείς. Ο δε ήχος από την εξάτμιση γίνεται ακόμα πιο πωρωτικός, την ώρα που κάνεις αλλαγή σχέσης με τα paddles, μιας και πλέον το κιβώτιο λειτουργεί λες και είναι DSG, καμία σχέση δηλαδή με το πώς ήταν στην αρχική εργοστασιακή του μορφή.

Και όμως είναι γρήγορο!

Σε σύγκριση με τα χειροκίνητα (Abarth Punto, MiTo και 500) παρατήρησα ότι έβγαλε ελάχιστα μειωμένη ροπή, περίπου ενάμισι με δύο κιλά. Όχι τίποτα τρομερό και φυσικά αυτό έγινε για λόγους αξιοπιστίας. Προκειμένου να μην αντιμετωπίσει προβλήματα ο ιδιοκτήτης, ο Γιώργος Κούτσης προτίμησε να μη βγάλει το 100% από τις δυνατότητες του κινητήρα και κράτησε ένα επίπεδο ασφαλείας, προκειμένου να δει πρώτα πώς θα συμπεριφερθεί το κιβώτιο με την παραπάνω δύναμη. Στη θέση Normal έχει αρκετά νωχελική αίσθηση, οπότε ο διακόπτης του DNA πάει αμέσως στη λειτουργία Dynamic, αφού μόνο εκεί το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται «όπως του πρέπει». Ο Νίκος πάντως το ευχαριστιέται ιδιαίτερα, αφού το έχει σαν δεύτερο και το χρησιμοποιεί μόνο για διασκέδαση, δηλαδή ταξίδια με υψηλές ταχύτητες και γρήγορες βόλτες σε βουνίσιες διαδρομές με στροφές. Παρά την έξτρα δύναμη, ο κινητήρας έχει αρκετά χαμηλή κατανάλωση στα ταξίδια, αφού δεν καίει πάνω από 7lt/100km! Επίσης του αρέσει αρκετά το εργοστασιακό στήσιμο, αφού ακόμα δεν έχει αλλάξει ούτε αμορτισέρ, ούτε ελατήρια, αλλά ούτε και φρένα, το μόνο που έχει πει στον Απόλλωνα ήταν να του αντικαταστήσει τα τακάκια με τακάκια Ferodo DS2000. Ακόμα και έτσι όμως, με το εργοστασιακό στήσιμο, η MiTo είναι αρκετά σταθερή στις στροφές και με λίγο πάτημα φρένου την ώρα του στριψίματος, η ουρά τοποθετείται εκεί που θέλεις και στρίβεις λίγο παραπάνω θεαματικά και γρήγορα! Το νέο setup κινητήρα-κιβωτίου δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ένα 7άρι DSG που φοράνε τα Polo και Ibiza 1.4TSI. Μόνο τις ζημιές του να μην ζηλέψει, αφού πολλοί έχουν πληρώσει αδρά τις ιδιοτροπίες του διπλοσύμπλεκτου σασμάν της VW. Στο διάγραμμα επιτάχυνσης, οι αλλαγές σχεδόν δεν φαίνονται, το διάγραμμα είναι flat, ένα χειροκίνητο π.χ. αυτοκίνητο σε κάθε αλλαγή θα έχει ένα μικρό κόψιμο στην επιτάχυνση όσο καλή αλλαγή κι αν κάνει ο οδηγός, εδώ όμως, από την εκκίνηση μέχρι και τη στιγμή που αφήναμε το γκάζι, το διάγραμμα είναι μία ομαλή επιταχυνόμενη γραμμή χωρίς διακυμάνσεις!

Road test

Αν και σε «δοκιμαστικό» στάδιο, στις μετρήσεις δεν τα πήγε άσχημα, τα 15,27sec για το τετρακοσσάρι με 157km/h έξοδο είναι μία αξιόλογη επίδοση, αν σκεφτείτε ότι χρειαστήκαμε 2,9sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Φυσικά και δεν έχει launch control,  οπότε φεύγει χωρίς πίεση και ο Νίκος, σαν πιο τολμηρός, δοκίμασε το κλασσικό αριστερό πόδι στο φρένο μαζί με το δεξί στο γκάζι, (σε κάποια αυτόματα σηκώνει κάμποσες στροφές, κάποια άλλα έχουν ασφάλεια για να προστατέψουν το κιβώτιο) και πέτυχε τους παραπάνω χρόνους. Με σχέση για το 60-160km/h χρειάστηκε 12sec και για το 100-200km/h χρειάστηκε 21sec. Τυπικά τσέκαρα τη MiTo του Αλέξη ή αλλιώς AlexMiTo που είχαμε δοκιμάσει σε παλιότερο τεύχος και έκανα ένα μίνι συγκριτικό μεταξύ TCT και manual κιβωτίου. Αν και πιο δυνατό βέβαια του Αλέξη με 215wHp και με κοντράκια ιδιοκτήτη, μέχρι τα 200kh/h του Αλέξη είναι κατά 3sec πιο γρήγορο, με τη διαφορά όμως να χτίζεται από την εκκίνηση. Αν είχε launch control του Νίκου, ακόμα και η MiTo του Αλέξη θα τα έβρισκε σκούρα!

Το συμπέρασμα

Δεν έχουν βάλει πολλοί χέρι σε Veloce ή QV με αυτόματο TCT και είναι λογικό. Ευτυχώς ο Νίκος βρήκε τους σωστούς ανθρώπους για να στηριχθεί. Από τη μία έχει τον Απόλλωνα και την DNA Engineering στο πλευρό του και από την άλλη τον Γιώργο και την Microchips και έχει πάντα το κεφάλι του ήσυχο, ξέροντας ότι ανά πάσα στιγμή το αυτοκίνητό του θα λειτουργεί όπως πρέπει. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε στο μέλλον κάποιο πιο δυνατό με κιβώτιο TCT για να δούμε πώς συμπεριφέρεται και τι επιδόσεις γράφει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.368cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  72mm x 84mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1

Maxmout Exhaust decat σύστημα εξαγωγής 63,5mm

Microchips Tuning ECU remapping

DNA Engineering χειροποίητη εισαγωγή

DNA Engineering intercooler 550x230x65mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Ferodo DS2000 τακάκια

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές 7Jx17in εμπρός ζάντες

Continental PremiumContact 215/45

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,92

0-80                 5,47

0-100               7,34

0-120               9,56    

0-140               12,37

0-160               15,96

0-180               22,12

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,87     @        49,15

60        5,29     @        77,79

100      6,95     @        96,04

200      10,19   @        124,76

400      15,27   @        156,91

ΡΕΠΡΙΖ

Roll με 2α ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,65

60-160             12,11

60-200             24,39

100-200           21,04

Tuned by

DNA Engineering

Αντιγονης 4, Περιστέρι

Τηλ: 210 57 86 696

 

Αρθρογράφος

 

DS3 Crossback 1.2 PureΤech 155Ps EAT8

DS3 Crossback 1.2 PureΤech 155Ps EAT8

Το DS3 Crossback είναι το πιο ιδιαίτερο, εκκεντρικό και -κατά τη γνώμη μου- όμορφο αυτοκίνητο στη κατηγορία του, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει τέτοια κατη...